Καρμανιόλες στο Ιλιον μέρος 2ο – Τα στενά της Αλαμάνας και ο κόμβος Πολυτέκνων
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το Ίλιον είναι δρόμοι του, οι οποίοι εμπεριέχουν πολλούς κινδύνους για πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων.
Πριν λίγους μήνες κατέγραψα την καθημερινή επικίνδυνη κατάσταση για δεκάδες οδηγούς που διασχίζουν την διασταύρωση των οδών Πολυτέκνων και Ιδομενεως αλλά και τον επικίνδυνο κόμβο της Λεωφόρου Θηβών με την Πετρουπόλεως.
Αυτό ήταν ένα μικρό δείγμα της κατάστασης των δρόμων του Ιλίου.
Ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία των δρόμων του Ιλίου είναι η οδός Αλαμάνας.
Κεντρικός δρόμος μεγάλης κυκλοφορίας, στενός και διπλής κατεύθυνσης με μικρά πεζοδρόμια καθίσουν την διέλευση των οχημάτων έναν Γολγοθά. Μάλιστα η κατάσταση εντείνεται όταν περνάει από εκεί το λεωφορείο του ΟΑΣΑ 892 που εκτελεί το δρομολόγιο «Άγιοι Ανάργυροι – Αγία Βαρβάρα» καθώς και αλλά μεγάλα οχήματα.
Η οδός Αλαμάνας αρχίζει από τον μικρό κυκλικό κόμβο που τελειώνει η οδός Ικάρου και διασχίζοντας από την οδό Κάστορος.
Το σημείο αυτό όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες έγινε χωρίς μελέτη με αποτέλεσμα αρκετοί οδηγοί που ανεβαίνουν την Αλαμάνας να μπαίνουν κατευθείαν και παράνομα στην Κάστορος παραλείποντας να κάνουν τον γύρο του κόμβου.
Κάτοικοι μάλιστα της περιοχής καταγγέλουν πως τα βραδιά νεαροί με παπάκια και αυτοκίνητα κάνουν Drift σε αυτό το σημείο με τον κίνδυνο να μπουν στις αυλές τους. Να τονίσουμε μάλιστα πως εκεί συστεγάζονται το 4ο Λύκειο και το 7ο Γυμνάσιο Ιλιου και το σημείο εγείρει κινδύνους για τους μαθητές.
Ένα άλλο περίεργο σημείο είναι η συμβολή της Λ. Ανδρέα Παπανδρέου με την Διονυσίου. Ενώ υπάρχει φαναρι υπάρχουν στο ρεύμα καθόδου δυο λωρίδες ενώ στην άνοδο που οδηγεί στον κόμβο της Πολυτέκνων μια στενή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την κυκλοφοριακή συμφόρηση τις ώρες αιχμής.
Στον κόμβο της Πολυτέκνων στον οποίο καταλήγουν οι οδοί Σύρου, Διονυσίου, Ρήγα Φερραίου, Ηρακλέους και Χίου και αρχίζει η Πολυτέκνων, οι οδηγοί παίζουν ρωσική ρουλέτα καθώς δεν υπάρχει ούτε ορατότητα, ούτε και ο χρόνος να διασχίσουν τον μικρό κυκλικό κόμβο ο οποίος μπορεί να χαρακτηριστεί ως άκρως επικίνδυνο σημείο.
Αρχικά η Αλαμάνας πρέπει να μονοδρομηθεί και να γίνει κάθοδος, καθώς η άνοδος εξυπηρετείται από την Πολυτέκνων. Σε αυτήν την περίπτωση δεν χρειάζεται ο κόμβος με την Ικάρου και την Καστορος θα υπάρχει μια κατεύθυνση, όσο για το μικρό κομμάτι της Αλαμάνας κάτω από τον κόμβο θα μπορούσε να πεζοδρομηθεί.
Ο κόμβος στην Πολυτέκνων θα πρέπει να μεγαλώσει σε μέγεθος και να γίνει μια στρογγυλή πλατεία ώστε να εξυπηρετεί την διέλευση των οδηγών από τα πέντε διαφορετικά σημεία.
Λύσεις και προτάσεις υπάρχουν, αρκεί να υπάρχει θέληση και να μπουν σε προτεραιοτητα έργα για την ασφάλεια των οδηγών. Κοινωνική πολιτική είναι και η προσπάθεια μειωσης των τροχαίων ατυχημάτων με την βελτίωση του οδηγικού άξονα.