Ο ΔΕΔΔΗΕ Περιστερίου εισέπραξε από λάθος ποσό από νεαρή διαβητική και καθυστερεί ενάμιση μήνα να επιστρέψει το ποσό
Συχνά στην Ελλάδα ο δημόσιος τομέας λειτουργεί με αλαζονεία. Κάποιοι δημόσιοι υπάλληλοι θεωρούν πως έχουν εξουσία, απειλούν και προσβάλλουν πολίτες χωρίς να παραδέχονται τα λάθη τους.
Ένα τέτοιο περιστατικό σημειώθηκε στον ΔΕΔΔΗΕ Περιστερίου, με την αρμόδια υπάλληλο, να αναγκάζει νεαρή διαβητική να καταθέσει ένα ποσό, το οποίο τελικά δεν έπρεπε να κατατεθεί.
Ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά.
Ήταν 26 Φεβρουαρίου, μετά την έντονη κακοκαιρία και η κ. Ε.Μ αντιλήφθηκε πως στο διαμέρισμα της στην Πετρούπολη δεν έχει ρεύμα ενώ όλα τα υπόλοιπα διαμερίσματα είχαν κανονικά ρεύμα.
Την επόμενη μέρα το πρωί απευθύνθηκε στην ΔΕΗ των Αγίων Αναργύρων, η οποία της είπε πως δεν έχει κοπεί το ρεύμα και μάλλον είναι βλάβη και πρέπει να απευθυνθεί στον ΔΕΔΔΗΕ.
Το τηλέφωνο του οργανισμού δεν απαντάει ποτέ, και η νεαρή κοπέλα που πάσχει από διαβήτη αναγκάστηκε να πάει στον ΔΕΔΔΗΕ Περιστερίου, φοβούμενη για τις ινσουλίνες της που έχει στο ψυγείο.
Στον ΔΕΔΔΗΕ «εξυπηρετήθηκε» από την κυρία Ρ, η οποία την άκουσε και χωρίς να κάνει τον απαιτούμενο έλεγχο για τον λόγο που η κοπέλα δεν είχε ρεύμα, της είπε αυθαίρετα πως ο ίδιος ο ΔΕΔΔΗΕ έκοψε το ρεύμα καθώς εκκρεμούσε το πιστοποιητικό του ηλεκτρολόγου. Η κυρία Ρ με περίσσεια αλαζονεία απειλούσε και εκβίασε την κοπέλα πως για να ξανά έχει ρεύμα και να μην χαλάσουν οι ινσουλίνες της, πρέπει να καταβάλλει το τέλος επανασύνδεσης στον ΔΕΔΔΗΕ, (περίπου 44 ευρώ). Η κοπέλα είναι εκπαιδευτικός και περίμενε αρχές του μήνα να πληρωθεί.
Μάλιστα η κ. Ρ την εξανάγκασε να υπογράψει ένα χαρτί που έλεγε πως θα προσκομίσει μέχρι τις 6 Μαρτίου το πιστοποιητικό του ηλεκτρολόγου.
Η πληρωμή έγινε αυθημερόν και η Ε.Μ πήγε ξανά στην κ. Ρ, η οποία της είπε πως το ρεύμα δεν είχε κοπεί και πως η διακοπή οφείλεται σε βλάβη. Για το ποσό που δόθηκε της είπε πως πρέπει να κάνει νέο αίτημα, ώστε ο ΔΕΔΔΗΕ να της τα επιστρέψει. Μάλιστα ισχυρίστηκε πως αυτό παίρνει περίπου 10 μέρες. Η βλάβη διορθώθηκε άμεσα με τεχνικό του ΔΕΔΔΗΕ.
Στις αρχές Μαρτίου η Ε.Μ είχε μια όχληση από την κ. Ρ για κάποια επιπλέον στοιχεία καθώς τα χαρτιά επέστρεψαν και έφυγαν άμεσα.
Στις 27 Μαρτίου η κ. Ε.Μ πήγε πάλι από τον ΔΕΔΔΗΕ Περιστερίου, καθώς δεν διαπίστωσε κάποια πίστωση στον λογαριασμό της.
Η κ. Ρ δεν παραδέχτηκε πως ήταν δικό της λάθος, αλλά κατηγόρησε την κ. Ε. Μ ότι εκείνη μίλησε για διακοπή, μάλιστα συνέχισε να δικαιολογεί τον εαυτό της λέγοντας στην Ε.Μ «Εσείς δεν κάνετε λάθη στην δουλειά σας»;
Τελικά η μόνη πληροφορία που έλαβε η Ε.Μ ήταν ότι κάποια στιγμή θα πιστωθούν τα χρήματα αυτά στον λογαριασμό. Πλέον δεν χρειάζονταν αλλά στοιχεία ο ΔΕΔΔΗΕ Περιστερίου και μεταβίβασε τα έγγραφα στα κεντρικά γραφεία του ΔΕΔΔΗΕ Δυτικής Αθήνας που βρίσκονται στο Χαϊδάρι, όπου με ημερομηνία 12/3/2019 μεταβιβάστηκαν στις κεντρικές οικονομικές υπηρεσίες του οργανισμού.
Έχει περάσει ήδη 1,5 μήνας και ο ΔΕΔΔΗΕ παρακρατεί παράνομα ένα ποσό που δεν έπρεπε να λάβει ποτέ, εξαιτίας του ανεύθυνου λάθους της κ. Ρ, η οποία εμπαίζει μάλιστα τους πολίτες που μάταια επιζητούν να βρουν το δίκιο τους.
Η αλαζονεία και η κατάχρηση εξουσίας κάποιων δημοσίων υπαλλήλων καθιστά την αξιολόγηση στον δημόσιο τομέα επιτακτική ανάγκη.
Ο πολίτης έχει την θέση του πελάτη, από εκείνον και από τους φόρους του πληρώνονται αυτοί που υποτίθεται πως έχουν την αρμοδιότητα να τον εξυπηρετήσουν. Αν η κ. Ρ είχε κάνει ένα τόσο σοβαρό λάθος σε ιδιωτικό οργανισμό θα είχε σίγουρα δει την πόρτα της εξόδου.
Νίκος Μιχαλόπουλος