Νίκος Μιχαλόπουλος: Η συγκοινωνιακή απομόνωση του Ιλίου εντείνει την υποβάθμιση του σε όλους τους τομείς
Είναι γεγονός πως το Ιλιον, μια πόλη περίπου 130.000 κατοίκων και έκταση 9.453 τ.χ αναγκάζει τους δημότες του να μένουν στα στενά του όρια.
Πως γίνεται αυτό;
Συγκοινωνιακά η πόλη δεν εξυπηρετείται παρουσιάζοντας εικόνα από περασμένες εποχές.
Από την μια οι γραμμές του ΟΑΣΑ που διέρχονται από την πόλη μας, με αραιά δρομολόγια και ασφυκτικά γεμάτα λεωφορεία και από την άλλη σύμφωνα με έρευνα μου στο παρελθόν
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
ΜΕΤΡΟ και Ίλιον δίνουν ραντεβού μετά το 2026, ή μένουν σχέδια επί χάρτου;
Η εν κατακλείδι γενική απουσία του ΜΕΤΡΟ από την περιοχή μας, δημιουργούν αλυσιδωτές αντιδράσεις, επιφέροντας αλληλένδετα προβλήματα στην ποιότητα ζωής των δημοτών.
Πριν αναφερθώ στα προβλήματα, θα ήθελα να τονίσω πως στην περιοχή μας δεν υπάρχει σταθμός επαναφόρτισης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών “ATH.ENA CARD” με αποτέλεσμα οι δημότες Ιλιου να πρέπει να πρέπει να εξυπηρετηθούν είτε από τους Αγίους Αναργύρους, είτε από την Ανθούπολη.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που δημιουργείται και είναι η αρχή των παραπάνω είναι η κυκλοφοριακή συμφόρηση, ιδιαίτερα στους δυο κεντρικούς δρόμους, Ιδομενέως και Πρωτεσιλάου.
Οι δημότες είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν τα αυτοκίνητα τους προκειμένου να εξέλθουν της πόλης, κάτι που εντείνει το πρόβλημα της κίνησης, οι επιπτώσεις της οποίας στο περιβάλλον είναι γνωστές.
Η κυκλοφοριακή αυτή συμφόρηση προβάλλει την επιτακτική ανάγκη δημιουργίας υπογείου πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης, καθώς δημότες και επισκέπτες φτάνουν στο σημείο να γυρίζουν ακόμα και είκοσι λεπτά προκειμένου να σταθμεύσουν και συνήθως αρκετά μακριά από το κέντρο. Αυτό έχει αντίκτυπο τόσο στην εμπορική αγορά όσο και στην εξυπηρέτηση τους από τις δημοτικές υπηρεσίες. Ωστόσο αρκετοί δημότες ακόμα και αν διαμένουν στα όρια του δήμου, για να μην ταλαιπωρηθούν προτιμούν να μετακινούνται πεζοί.
Στην λύση όλων αυτών των προβλημάτων εστιάζει ο υποψήφιος δήμαρχος Αντώνης Κακούρης με την τεκμηριωμένη πρόταση για την κατασκευή υπογείου πάρκινγκ στο Ίλιον.
Ένα έργο ανάσας για το κέντρο, την αγορά και τους δημότες Ιλιου που ενώ είχε ήδη δρομολογηθεί από το 2007 με πρόταση και πρωτοβουλία του Αντώνη Κακούρη και με ψήφους 26/31 από το δημοτικό συμβούλιο, κόλλησε για αδιευκρίνιστους λόγους με ευθύνη της σημερινής δημοτικής αρχής.
Σε όλα τα παραπάνω, μπορούμε να προσθέσουμε την απουσία σταθμών ΜΕΤΡΟ.
Ενώ είχε δρομολογηθεί η επέκταση της γραμμής 2 από Ανθούπολη με τρεις σταθμούς προς Ίλιον, το έργο πάγωσε με την προσωπική κόντρα του δημάρχου με τον υπουργό μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, της επιπτώσεις της οποίας υφίστανται οι δημότες της πόλης με την καθυστέρηση, ίσως και ματαίωση του έργου αυτού.
Τα οφέλη των σταθμών μέτρων στο Ίλιον είναι τα εξής:
- Περιβαλλοντικά οφέλη καθώς θα μειωθεί η κίνηση των ρυπογόνων αυτοκινήτων και θα αντικατασταθεί από ένα οικολογικό μέσο.
- Οικονομικά οφέλη, είναι γεγονός πως από όλες τις περιοχές που έχει περάσει το ΜΕΤΡΟ, οι αγορές έχουν σημειώσει άνοδο με τους καταστηματάρχες να απολαμβάνουν τα κέρδη τους, ενώ κατακόρυφη είναι η αύξηση της τιμής των ακινήτων και των ενοικίων, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.
- Συνολική βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, αποσυμφόρηση της κίνησης στο κέντρο της πόλης, μείωση του χρόνου μετακινήσεων.
Ειδικά για το Ίλιον και δεδομένου του επικίνδυνου οδικού δικτύου, η ραγδαία μείωση της συγκοινωνιακής συμφόρησης θα συμβάλλει στην ελαχιστοποίηση των τροχαίων ατυχημάτων, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν θα πρέπει να γίνουν τα έργα για την βελτίωση των κόμβων και των διασταυρώσεων.
Όλα αυτά συγκλίνουν ότι εάν λυθεί το συγκοινωνιακό πρόβλημα στο Ίλιον αρκετά από τα μείζονα προβλήματα των δημοτών θα εξαλειφθούν.
Ζητάω υπεύθυνα την ψήφο σας στις επικείμενες δημοτικές εκλογές για ένα Ίλιον – Πόλη Ζωής γιατί Αξίζουμε Περισσότερα.
Γιατί με δήμαρχο τον Αντώνη Κακούρη η πόλη μας θα πάρει την θέση που της αξίζει.