Debate στο Δάσος: Σαφείς απαντήσεις από τον Βαγγέλη Ντηνιακό
Σαφής στις απαντήσεις του και έτοιμος να δώσει λύσεις στα πολλά προβλήματα που επηρεάζουν αρνητικά την καθημερινότητα των πολιτών του Χαϊδαρίου, εμφανίστηκε ο υποψήφιος δήμαρχος με τον Συνδυασμό «Χαϊδάρι Ξανά», Βαγγέλης Ντηνιακός, απαντώντας στις ερωτήσεις της δημόσιας συζήτησης (debate) που διοργάνωσε, την Κυριακή, 19 Μαίου, ο Πολιτιστικός-Περιβαλλοντικός Σύλλογος του Δάσους Χαϊδαρίου.
Οι ερωτήσεις βασίστηκαν σε έξι θεματικές ενότητες που αφορούσαν τα προβλήματα του κυκλοφοριακού, τα όμβρια ύδατα και τις πλημμύρες, τους παιδικούς σταθμούς, τις παιδικές χαρές, το συγκοινωνιακό και τη διασύνδεση του μετρό της Αγίας Μαρίνας με την πόλη και τη διαχείριση των απορριμμάτων.
Από τις απαντήσεις που έδωσε ο κ. Ντηνιακός έδειξε ότι ήδη έχει μελετήσει τα προβλήματα της πόλης και έχει σχεδιάσει έργα και δράσεις, μέσα από τα οποία θα επιλυθούν.
Απαντώντας στην πρώτη ερώτηση, για τις λύσεις που σχεδιάζονται όσον αφορά στη συμφόρηση που δημιουργείται κατά την έξοδο των οχημάτων από το Δάσος προς τη λεωφόρο Αθηνών και την Ιερά Οδό, ο υποψήφιος δήμαρχος ανέφερε πως οι άμεσες ενέργειες του, ως Δημοτική Αρχή, θα είναι:
α) Να αυξηθεί ο χρόνος εξόδου στους σηματοδότες Ηρακλέους, Γ. Παπανδρέου και Σατωβριάνδου, όπως ίσχυε στο παρελθόν. Ιδιαίτερα στη Σατωβριάνδου, είπε, ο χρόνος είναι πολύ λίγος, ενώ μπορεί να συγχρονιστεί με την Παπανδρέου και την είσοδο του Ψυχιατρείου.
β) Να χρησιμοποιείται περισσότερο η έξοδος της Ηρακλέους (Αττικό),καθώς και της Πύλου σε συνδυασμό με το φανάρι της Σπάρτης.
γ) Να μελετηθεί το ενδεχόμενο να απαγορευθεί να πηγαίνουν τα οχήματα από την Κύπρου ευθεία στη Γ. Παπανδρέου, γιατί υπάρχει κίνδυνος ατυχημάτων, ενώ μειώνεται και η απόδοση της Παπανδρέου.
δ) Για την Ιερά Οδό μπορεί να χρησιμοποιηθούν εκτός από τη Σατωβριάνδου, μετά από αναστροφή η Αγ. Παρασκευής, ή η Γραβιάς.
ε) Θα εξεταστεί και η μονοδρόμηση, ως εξόδου, της Σατωβριάνδου, μετά από διάλογο με τους κατοίκους.
«Σε κάθε περίπτωση», είπε ο κ. Ντηνιακός, η οριστική λύση θα δοθεί , αφού γίνουν μετρήσεις των ροών και με βάση τις μετρήσεις, θα ολοκληρωθεί ειδική κυκλοφοριακή μελέτη λαμβανομένου υπόψιν των προτάσεων του συλλόγου του Δάσους.
ΟΜΒΡΙΑ ΥΔΑΤΑ
Απαντώντας στη δεύτερη ερώτηση για το προβληματικό δίκτυο απορροής των όμβριων υδάτων στη Γ. Παπανδρέου, τις πλημμύρες που προκαλούνται και την επικινδυνότητα για πεζούς και οδηγούς, ο επικεφαλής του Συνδυασμού «Χαϊδάρι Ξανά», τόνισε ότι το πρόβλημα υπάρχει χαμηλά, κυρίως στην Πλάτωνος και την Πύλου και περισσότερο όσο πλησιάζουμε προς τη λεωφόρο Αθηνών. Απέδωσε την αιτία του προβλήματος στο γεγονός ότι δεν υπάρχει επαρκής αποδέκτης αγωγός στη λεωφόρο Αθηνών, καθώς ο υπάρχων έχει διατομή μόνο 0.80 μ., ενώ οι δρόμοι στο Δάσος έχουν διατομή 1,60 μ. «Αποτέλεσμα να πλημμυρίζουν οι δρόμοι μάλιστα, ενώ η οδός Πύλου έχει ανοίξει έξι – επτά φορές. Επίσης τα νερά περνούν με ορμή απέναντι, φτάνουν στην οδό Κορυτσάς, με αποτέλεσμα να έχει πλημμυρίσει αρκετές φορές, ακόμη και το Κολυμβητήριο», είπε και πρόσθεσε:
Όπως είπε ο κ. Ντηνιακός, «η λύση είναι να γίνει ο αγωγός πάνω στη λεωφόρο Αθηνών. Η μελέτη ήταν έτοιμη από το 2005. Η πρώτη Δημοπράτηση έγινε τον Απρίλιο του 2006, αλλά τελικά δεν προχώρησε με ευθύνη του αρμόδιου υπουργείου. Τελευταία έχει αναλάβει η Περιφέρεια. Το έργο ξεκίνησε, αλλά σταμάτησε, γιατί η μελέτη είχε κενά. Ο αγωγός πρέπει να φτάσει στο Ρέμα του Άη-Γιώργη και στη συνέχεια μέχρι την Πύλου, πάνω στη Λεωφόρο Αθηνών».
«Αυτή είναι η λύση, για την οποία έχουμε πιέσει ως αντιπολίτευση αρκετές φορές χωρίς αποτέλεσμα. Όσο δεν γίνεται αυτό και δεν υπάρχει αποδέκτης, το πρόβλημα θα εξακολουθεί να υπάρχει για αυτό και θα απαιτήσουμε δυναμικά να μην υπάρξει άλλη καθυστέρηση», τόνισε χαρακτηριστικά.
ΜΕΤΡΟ ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑΣ
Απαντώντας στην ερώτηση για την έλλειψη συγκοινωνιακής σύνδεσης του σταθμού στο Μετρό Αγίας Μαρίνας με το Χαϊδάρι, ο υποψήφιος δήμαρχος είπε ότι ήδη από τη θέση της Αντιπολίτευσης έχει κάνει πολλές ενέργειες και διαβεβαίωσε ότι, ως νέα δημοτική Αρχή, θα διασφαλίσει άμεσα συχνή και άνετη πρόσβαση στον σταθμό. Μάλιστα, όπως είπε, έχει εκπονήσει και σχετικό χάρτη, που ορίζει τις διαδρομές του λεωφορείου με τις οποίες θα εξυπηρετούνται όλες οι περιοχές του Δήμου, ακόμη και οι πιο απομακρυσμένες. Πρόσθεσε ότι ήδη έχει παρέμβει στην Αττικό Μετρό για να έρθει το Μετρό στο Χαϊδάρι και να φτάσει μέχρι τον Σκαραμαγκά, εξυπηρετώντας όχι μόνο τους κατοίκους των Δήμων του Θριασίου, αλλά και τους εργαζόμενους σε επιχειρήσεις και βιομηχανικές Μονάδες της περιοχής.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
Αναφερόμενος στη διαχείριση των απορριμμάτων, ο κ. Ντηνιακός χαρακτήρισε την κατάσταση απελπιστική. Τόνισε ότι ήδη το τεχνικό επιτελείο του έχει επεξεργαστεί σχέδιο για την επίλυση του προβλήματος και ότι θα ενεργοποιηθεί ο σταθμός μεταφόρτωσης του Σχιστού Όπως είπε, το Χαϊδάρι έρχεται τελευταίο και στην Ανακύκλωση και τόνισε το καθημερινό φαινόμενο που βλέπουμε όλοι μας, δηλαδή τα κοινά απορριμματοφόρα του Δήμου να αδειάζουν μαζί με τους πράσινους κάδους απορριμμάτων και τους μπλε κάδους της Ανακύκλωσης.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΧΑΡΕΣ
Ο υποψήφιος δήμαρχος χαρακτήρισε απαράδεκτη την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι Παιδικές Χαρές, τόσο σε θέμα ασφάλειας, όσο και υγιεινής και διαβεβαίωσε ότι θα είναι μία από τις πρώτες προτεραιότητες του. Τόνισε ότι θα συγκροτήσει ειδικό συνεργείο που θα ελέγχει συνεχώς τη λειτουργικότητα τους, ενώ θα εκδίδεται και πιστοποιητικό επιθεώρησης για την καταλληλότητα της χρήσης τους. Πρόσθεσε δε ότι σχεδιάζει τη δημιουργία νέων παιδότοπων, ανάλογα με την ηλικία, που θα είναι θεματικοί, δηλαδή ειδικοί για τα νήπια και άλλοι για μεγαλύτερα παιδιά και παιδαγωγικού χαρακτήρα, όπως συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις.
Aναφερόμενος στον Παιδικό Σταθμό που βρίσκεται στο Άνω Δάσος, επί των οδών Βεργίνας και Ακροπόλεως, ο οποίος έχει κατασκευαστεί από την Εργατική Εστία εδώ και μια 15ετία, αλλά δεν λειτουργεί, ο κ. Ντηνιακός τόνισε ότι παραμένει ένα έρημο γιαπί λόγω της αδιαφορίας των προηγούμενων διοικήσεων του Δήμου.
Ως νέα Δημοτική Αρχή, τόνισε ότι θα απαιτήσει να παραχωρηθεί ο Παιδικός Σταθμός στον Δήμο, αφού η Εργατική Εστία έχει αδρανήσει και πρόσθεσε ότι μπορεί να βρεθεί λύση στην πρόσβαση του, χωρίς να θιγούν οι ιδιοκτησίες και σε συνεννόηση με τους κατοίκους της περιοχής. «Είναι απαράδεκτο να απαιτούμε νέους Παιδικούς Σταθμούς και να μην αξιοποιούμε τους έτοιμους», είπε χαρακτηριστικά και δεσμεύτηκε ότι μέσα στην επόμενη χρονιά ο Σταθμός θα έχει λειτουργήσει.
ΞΕΚΑΘΑΡΕΣ ΛΥΣΕΙΣ
Μεταξύ άλλων, ο επικεφαλής του Συνδυασμού «Χαϊδάρι Ξανά», τόνισε ότι στα προβλήματα του Χαϊδαρίου πρέπει να δίνονται άμεσες και ξεκάθαρες λύσεις και υπενθύμισε ότι, για αυτό το λόγο, από τη θέση της Αντιπολίτευσης, δημιούργησε την ηλεκτρονική Πλατφόρμα «Χαϊδάρι-Agenda», όπου οι πολίτες μπορούν να διατυπώνουν τα παράπονα τους, πολύ περισσότερο όταν θα είναι Διοίκηση του Δήμου.
«Τα προγράμματα και τα σχέδια δεν είναι αρκετά. Αυτό που χρειάζεται είναι δυναμική διεκδίκηση, παρέμβαση, πίεση, σύγκρουση, ακόμη και κατάληψη κάποιας υπηρεσίας», δηλαδή ό,τι έλειψε για αρκετά χρόνια όπου οι διοικήσεις του Δήμου παρέμεναν βουβοί θεατές των προβλημάτων της πόλης μας», κατέληξε ο κ. Ντηνιακός.