Παραγωγή Fiat Centoventi στην Ελλάδα: 10+1 λόγοι που το επιτρέπουν
Το Fiat Centoventi είναι το ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο της κατηγορίας B για την Fiat, το δώρο γεννεθλίων για τα 120 χρόνια της (centoventi στα ιταλικά σημαίνει 120) που σηματοδοτεί την είσοδο της στην νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης με στόχο να την κάνει προσιτή στο ευρύ κοινό με χαμηλό κόστος, χάρη στην ευελιξία της αυτονομίας.
Όσο όμως και αν ακούγεται περίεργο, το ηλεκτρικό αυτό όχημα είναι η χρυσή ευκαιρία της Ελλάδας να αναπτύξει βιομηχανία αυτοκινήτου, διεκδικώντας την παραγωγή του στην χώρα. Η χρονική συγκυρία και η νέα κυβέρνηση, καθώς και ο υπουργός ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης διαθέτουν όλα τα φόντα να το πετύχουν.
Ας δούμε τους 10 βασικούς λόγους που μπορεί το Fiat Centoventi να γίνει το «Εθνικό μας» αυτοκίνητο.
- Η FCA έχει επενδύσει στο ΑΠΘ στο πρόγραμμα Smartonics για τα ευέλικτα φωτοβολταϊκά, τεχνολογία η οποία χρησιμοποιήθηκε στην οροφή του ηλεκτρικού πρωτότυπου της Fiat.
- Η Fiat απέρριψε της περιπτώσεις Πολωνίας και Σερβίας που έχει ήδη εργοστάσια καθώς τα συγκεκριμένα εργοστάσια θα φιλοξενήσουν την παραγωγή άλλων μοντέλων, κυρίως με θερμικούς κινητήρες.
- Το εργοστάσιο του Mirafiori θα φιλοξενήσει μόνο την παραγωγή του 500 BEV καθώς και του 500 Giardiniera.
- Η Ιταλική εταιρεία θα κατασκευάσει το αυτοκίνητο εκτός Ιταλίας, χωρίς ωστόσο να έχει επιλέξει ακόμα την χώρα που θα το κατασκευάζει.
- Πρόεδρος της FCA είναι ο εγγονός του Gianni Agnelli, John Elkann, ο οποίος παράλληλα είναι και πρόεδρος της εταιρείας χαρτοφυλακίου Exor, στην οποία ανήκει η FCA αλλά και ο γνωστός διεθνής όμιλος ΜΜΕ “The Economist Group” που παρακολουθεί στενά την οικονομική πορεία στην Ελλάδα με άρθρα και αναλύσεις, έχοντας φιλοξενήσει και τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
- Οι φορολογικές μεταρρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση καθώς και τα θετικά μέτρα εξασφαλίζουν ασφαλές και σταθερό επενδυτικό περιβάλλον. Άλλωστε ο ξένος τύπος τονίζει σε επενδυτές την χρυσή ευκαιρία να στραφούν στην Ελλάδα.
- Εγγύηση αποτελεί ο υπουργός ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος μπορεί να διαχειριστεί και να διαπραγματευτεί επιτυχώς τόσο σημαντικές επενδύσεις.
- Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει εκτινάξει το κύρος και την αξιοπιστία της χώρας από τις πρώτες ημέρες διακυβέρνησης του, καθιστώντας την Ελλάδα στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος.
- Η χρονική συγκυρία που συνέπεσε με την εκλογή της νέας κυβέρνησης που επιχειρεί επενδυτικό άνοιγμα, με τα σχέδια της FCA για την παραγωγή του του μικρού προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Fiat.
- Η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση με τα πρώτα θετικά και αναπτυξιακά μέτρα της Ελλάδας, θα συμβάλλει ώστε να παρακινήσει τους επενδυτές, δινοντας επιπλέον κίνητρα για την επιχειρηματική αναβάθμιση της χώρας μας.
Και 10+1 ο κυριότερος λόγος. Ο «θόρυβος» που θα προκαλέσει σε παγκόσμιο επίπεδο το ενδεχόμενο αυτής της επένδυσης, ανοίγοντας το δρόμο και σε άλλες παρεμφερείς. Η δημιουργία αυτοκινητοβιομηχανίας για την Ελλάδα έχει πολλές δυσκολίες και ιδιαιτερότητες, ωστόσο το επικοινωνιακό όφελος για την κυβέρνηση θα είναι τεράστιο, αποστομώνοντας την αντιπολίτευση.
Η βαριά βιομηχανία, όπως είναι η αυτοκινητοβιομηχανία, συντελεί στην δημιουργία μεγαλύτερων εσόδων από τις εξαγωγές συμβάλλοντας στην αύξηση του ΑΕΠ. Για πρώτη φορά στην χώρα μας οι συνθήκες είναι τόσο ευνοϊκές ώστε να προσελκύσουν μια μεγάλη πολυεθνική εταιρεία να δημιουργήσει μονάδα παραγωγής.
Είναι σημαντικό να αναφέρω πως όταν μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία επενδύει σε τρίτη χώρα, συνήθως γίνεται μέσω στρατηγικών συνεργιών με ντόπιους επιχειρηματίες και βιομηχάνους. Το έργο το έχουμε ξαναδεί με την Nissan σε συνεργασία με την Teocar του Θεοχαράκη που κατασκεύαζαν τα Sunny και Cherry στον Βόλο.
Αν η κυβέρνηση εκμεταλλευτεί στο έπακρο όλες τις παραπάνω ευνοϊκές προϋποθέσεις, τότε είναι σίγουρο πως το όνειρο για το «Εθνικό Αυτοκίνητο» θα γίνει πραγματικότητα με το Fiat Centoventi.