Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ
Posted On Μάιος 7, 2020
0
716 Views
1 Το τελευταίο χρονικό διάστημα, πράγματι, παρατηρείται κωλυσιεργία και καθυστερήσεις στην έκδοση των οικοδομικών αδειών, με συνέπεια τα εύλογα παράπονα των δημοτών.
Κάποιοι, στην αντιπολιτευτική μανία τους, παραπληροφορούν και προσπαθούν να ρίξουν την ευθύνη στον Δήμο Αγίας Βαρβάρας και μάλιστα στην σημερινή Δημοτική Αρχή, πράγμα το οποίο απέχει παρασάγγας από την πραγματικότητα.
Εμείς διερευνήσαμε σε βάθος το θέμα και διαπιστώσαμε τα εξής:
Κατ’ αρχάς, οι Δήμοι με βάση τον Νόμο, έχουν δυνατότητα να συστήσουν Υπηρεσία Δόμησης (πολεοδομική) σε απροσδιόριστο χρονικό ορίζοντα, δίχως δηλαδή να υπάρχει προσδιορισμός σαφής των χρονικών περιθωρίων. Είναι, συνεπώς, «περίεργο» να μέμφεται ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας γιατί δεν έχει συστήσει την υπηρεσία, αλλά, στο ίδιο σχετικό κείμενο να γράφεται ότι και άλλοι 5 δήμοι εξυπηρετούνται από την αντίστοιχη υπηρεσία του Δήμου Αιγάλεω. Δηλαδή, όλοι αυτοί ο δήμοι παρανομούν; Μάλλον ο συντάκτης δεν καταλαβαίνει τι γράφει…
Επίσης καθ’ όσον αφορά στο ζήτημα της αποστολής στο Αιγάλεω υπαλλήλου ως επικουρία, για την επίσπευση των διαδικασιών εκδόσεως πολεοδομικών αδειών, το θέμα έχει ως εξής:
Για την θέση αυτή απαιτείται στελέχωσή της με τοπογράφο-μηχανικό. Ο Δήμος Αιγάλεω είχε υπάλληλο στην ΥΔΟ, αλλά, η υπάλληλος αυτή μετατέθηκε εθελουσίως σε άλλον φορέα και ο Δήμος, για αντικειμενικούς υπηρεσιακούς λόγους, δεν την αντικατέστησε παρά το γεγονός ότι διαθέτει δύο ακόμη τοπογράφους-μηχανικούς και δεν υπέβαλε αίτημα για την πρόσληψη νέου.
Μετά από αυτήν την εξέλιξη, πράγματι, υπήρξε συνεννόηση ώστε να μεταβαίνουν υπάλληλοι των εξυπηρετουμένων δήμων στο Αιγάλεω και τηρήθηκε από τους άλλους δήμους (Αγ. Αναργύρων-Καματερού, Πετρούπολης, Ιλίου, Χαϊδαρίου), για διάστημα 15-20 ημερών.
Η προηγουμένη Διοίκηση είχε πάρει απόφαση για την αποστολή τοπογράφου, αλλά, η απόφασή της δεν είχε λάβει την απαιτούμενη πλειοψηφία, εξ ου και ακυρώθηκε από την αποκεντρωμένη διοίκηση.
Σήμερα, στον Δήμο Αγίας Βαρβάρας υπηρετεί μόνον ένας τοπογράφος-μηχανικός. Αυτός πρέπει να υπογράφει τα αναγκαία έγγραφα στον Δήμο Αγίας Βαρβάρας και ταυτοχρόνως να υπογράφει και την άδεια, η οποία όμως, θα εκδίδεται με βάση αυτά τα έγγραφα. Δηλαδή, ο ελεγχόμενος θα ταυτίζεται με τον ελεγκτή. Είναι ευνόητο το νομικό πρόβλημα, το οποίο ανακύπτει και βέβαια οι νομικοί σύμβουλοι και των δύο δήμων το επεσήμαναν.
Παρ’ όλα αυτά, στον βαθμό που είχε την δυνατότητα, ο τοπογράφος του Δήμου μας εξυπηρετούσε, αλλά, το μεγάλο θέμα είναι ότι δεν υφίσταται αρχείο. Να σημειωθεί εδώ ότι εξ αιτίας αυτής της έλλειψης είχαν κατά το παρελθόν γίνει αρκετά λάθη.
Ζητήθηκε από την υπηρεσία του Αιγάλεω να παραδοθεί το αρχείο, έτσι ώστε να εξυπηρετούνται ταχύτερα και καλλίτερα οι δημότες μας. Ατυχώς, η έλλειψη προσωπικού δεν επέτρεψε, μέχρι στιγμής, την παράδοση του αρχείου, με συνέπεια την δυσχέρεια στην εξυπηρέτηση των δημοτών.
Η όλη αυτή κατάσταση έχει προβληματίσει την σημερινή δημοτική αρχή, η οποία για μία ακόμη φορά καλείται να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα δεκαετίας. Ένα ακόμη πρόβλημα, το οποίο αποτελεί τμήμα της κληρονομίας που άφησε η προηγούμενη διοίκηση.
Είμαστε σίγουροι ότι, όπως στα άλλα, έτσι και σε αυτό το ζήτημα, η σημερινή δημοτική αρχή και ο Δήμαρχος κ. Λάμπρος Μίχος, θα ξεπεράσουν τις γραφειοκρατικές δυσκαμψίες και θα βρουν σύντομα την λύση, ώστε οι δημότες να μην χάνουν πολύτιμο χρόνο.