Κορονοϊός – Σχολεία: Τα δυο βασικά σενάρια για το άνοιγμα των σχολείων
Διαφορετική θα είναι η φετινή χρονιά για όλους τους μαθητές, καθώς θα υπάρχουν αυξημένα μέτρα προστασίας, μάσκες και διαφορετικά διαλείμματα.
Φέτος, τα σχολεία θα ανοίξουν στις 7 Σεπτεμβρίου, όπως προγραμματίζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, εάν και εφόσον τα επιδημιολογικά δεδομένα που θα επικρατούν εκείνες τις ημέρες, το επιτρέψουν.
Σε διαφορετική περίπτωση θα εφαρμοσθεί το δεύτερο σενάριο, που προβλέπει την εκ περιτροπής, προσέλευση των μαθητών στις τάξεις, μέρα παρά μέρα, και την διδασκαλία εξ αποστάσεως (τηλεκπαίδευση) τις υπόλοιπες ημέρες. Τα αυξημένα μέτρα προφύλαξης θα ισχύουν ωστόσο και στο δεύτερο αυτό σενάριο.
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως με βάση τα δεδομένα του περασμένου Ιουνίου, αναφορικά με τη λειτουργία των σχολείων, δίνει την δυνατότητα να ανοίξουν κανονικά τα σχολεία, ανεξάρτητα από το εάν καταγράφεται αυτή τη στιγμή μία αύξηση κρουσμάτων στην κοινότητα που ανησυχεί τους επιστήμονες.
«Με βάση τα τωρινά δεδομένα το επικρατέστερο σενάριο είναι το πρώτο» τόνισε η υπουργός, σημειώνοντας ωστόσο ότι δεν έχει ακόμα ληφθεί απόφαση. «Η απόφαση θα ληφθεί τον Αύγουστο με βάση τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα» δηλώνει η κ. Κεραμέως στο «Θέμα», επισημαίνοντας ότι τα παιδιά αρρωσταίνουν λιγότερο και μεταδίδουν πιο δύσκολα τον ιό στους ενήλικες . Σε ότι αφορά στις παραμέτρους που βάρυναν στην κατάρτιση των δύο προτάσεων ως προς την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, η κ. Κεραμέως λέει ότι «έχουμε δεδομένα από όλο τον πλανήτη αναφορικά με την πανδημία» και ανέφερε ότι υπάρχουν δύο εναλλακτικές για τη λειτουργία των σχολείων. Η πρώτη είναι να ξεκινήσουν τα μαθήματα με όλους τους μαθητές κάθε τμήματος σε μία αίθουσα, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας. Η δεύτερη εναλλακτική είναι να συνεχιστεί η εκ περιτροπής διδασκαλία με τμήματα έως 15 μαθητών και με όλα τα μέτρα προστασίας.
Όπως ανέφερε, το υπουργείο Παιδείας είναι έτοιμο και για τις δύο εναλλακτικές όμως, όπως επαναλαμβάνει η υπουργός είναι αρκετά νωρίς για να ληφθούν αποφάσεις, καθώς τα επιδημιολογικά δεδομένα συνεχώς αλλάζουν. Οι ειδικοί θα αποφασίσουν τον τρόπο που θα ανοίξουν τα σχολεία, όταν πλησιάζει η ώρα για το πρώτο κουδούνι.
Σύσκεψη με τους Περιφερειακούς Διευθυντές για την έναρξη της σχολικής χρονιάς
Για το λόγο αυτό η κ. Κεραμέως και η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη υποδέχτηκαν στο υπουργείο τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο την προετοιμασία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, η υπουργός συζήτησε μεταξύ άλλων για την επιτυχημένη υλοποίηση της Σύγχρονης και Ασύγχρονης Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, την Επανέναρξη των Σχολικών Μονάδων και την κατανομή του ψηφιακού εξοπλισμού των Σχολικών Μονάδων. Έδωσε κατευθυντήριες γραμμές για την προετοιμασία της νέας σχολικής χρονιάς, αναφορικά με τους διορισμούς για πρώτη φορά στην ειδική αγωγή και τις προσλήψεις αναπληρωτών νωρίτερα από άλλες χρονιές, αλλά και τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται από τον κορωνοϊό.
Τι λέει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα προσωπικά δεδομένα στα εξ αποστάσεως μαθήματα
Σύμφωνος με τις αρχές προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα είναι ο Ελληνικός νόμος για τη μετάδοση μαθημάτων, αναγνωρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά το θόρυβο που δημιουργήθηκε για το θέμα.
Σε απάντηση του Επιτρόπου Δικαιοσύνης Didier Reynders προς ερώτηση 5 Ελλήνων Ευρωβουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνεται ότι ο νόμος που αφορά στην εξ αποστάσεως μάθηση αναφέρει ρητώς, μεταξύ άλλων, τη μη καταγραφή των διαδικτυακών συνεδριών, τη μη μετάδοση της εικόνας των μαθητών, τους τύπους των προς επεξεργασία δεδομένων και τη διάρκεια της επεξεργασίας. Επιπλέον, υπογραμμίζεται ότι η σχετική Υπουργική Απόφαση εκδόθηκε μετά τη διενέργεια εκτίμησης επιπτώσεων σχετικά με την προστασία των δεδομένων.
Ο αρμόδιος Ευρωπαίος Επίτροπος επισημαίνει ότι τα ληφθέντα μέτρα προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο αποκάλυψης ευαίσθητων δεδομένων. Οι αναφορές της ερώτησης σε «περιορισμούς στην προστασία των προσωπικών δεδομένων», κινδύνους «προσβολής της προσωπικότητας και της αξιοπρέπειας διδασκόντων και μαθητών», προσωπικά δεδομένα «τα οποία αναπόφευκτα θα αποκαλύπτονται και θα μπορούν να στοιχειοθετούν προφίλ εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων» δεν βρήκαν κανένα έρεισμα στην αυστηρή πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προστασία προσωπικών δεδομένων. Αναδεικνύεται, για ακόμη μία φορά, ότι πίσω από την επίμονη μάχη κατά της δυνατότητας εξασφάλισης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και κατά τη διάρκεια πανδημίας, κρύβονται μικροκομματικές σκοπιμότητες.
Τι θα γίνει με το ολοήμερο σχολείο
Για την επαναλειτουργία των ολοήμερων σχολείων που αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για τους γονείς που εργάζονται, το υπουργείο έχει διασφαλίσει την χρηματοδότηση για την επόμενη χρονιά, ώστε να λειτουργήσει το ολοήμερο σχολείο, το οποίο δεν λειτούργησε τον περασμένο Ιούνιο. Οι μαθητές εγγράφονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. β) Ενδιάμεση αποχώρηση των μαθητών μπορεί να γίνεται μετά το τέλος της 2ης ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος (15:00), εφόσον κατατεθεί σχετική ενυπόγραφη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων. γ) Στα σχολεία με λειτουργικότητα από 6/θέσια και άνω, ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος (1η, 2η ή 3η ώρα) είναι 14 φοιτώντες μαθητές.
πηγή: newsbomb.gr