Ε. Μπούρα: Οι Πεζόδρομοι και τα πεζοδρόμια φτιάχνονται για τους Πεζούς, είναι ο Νόμος…Δήμαρχε
Και οι Δήμοι οφείλουν να υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον
Το δημόσιο συμφέρον είναι νομική έννοια, διότι καθορίζεται από τους κανόνες δικαίου και μόνο μέσω αυτών μπορεί να υπάρξει και να λειτουργήσει εντός της έννομης τάξης, παράγοντας τις αντίστοιχες έννομες συνέπειες. Κατ’ αρχάς, αποτελεί τον σκοπό των νομικών πράξεων ή υλικών ενεργειών των δημόσιων νομικών προσώπων.(Γενικό Διοικητικό Δίκαιο , καθ. Ευγενία Πρεβεδούρου).
Δηλαδή με απλά λόγια, επειδή το δημόσιο συμφέρον είναι μια έννοια εντελώς γενική και αόριστη, δεχόμαστε ότι είναι συνυφασμένο με το Κοινό Καλό. Αυτό που ωφελεί το σύνολο με έμφαση στις πιο αδύναμες κοινωνικές ομάδες. Πάνω από θρησκείες, φυλές και επαγγελματικά συμφέροντα. Στο βαθμό λοιπόν, που το δημόσιο συμφέρον είναι αποκομμένο από το Κοινό Καλό, τότε εξ ‘ορισμού εμπεριέχει την έννοια του ανταγωνισμού που αποσκοπεί στην τελική κατάργηση του ανταγωνισμού με την υπερίσχυση λίγων ή ενός. Για αυτό υπάρχουν όμως, οι υπηρεσίες οι οποίες είναι επιφορτισμένες με την εξουσία να επιβάλλουν τον Νόμο. Για το Κοινό Καλό, επειδή ο Νόμος , πάντα προστατεύει τους αδύναμους, τους ευάλωτους, τις κοινωνικές ομάδες οι οποίες είναι σε δυσμενέστερη θέση για διάφορους λόγους.
Γιατί αυτή είναι η δουλειά τους
Ειδικότερα η Τοπική Αυτοδιοίκηση, είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου τα οποία είναι αρμόδια για την διοίκηση εντός των ορίων τους. Σε περίπτωση σύγκρουσης αρμοδιοτήτων μεταξύ κεντρικής διοίκησης και ΟΤΑ α’ ή β’ βαθμού (περιφέρειες),συντρέχει τεκμήριο αρμοδιότητας υπέρ των ΟΤΑ. Δηλαδή σε τοπικό επίπεδο, αν έχεις παράπονα, αν έχεις αίτημα, αν οτιδήποτε ζητάς στο Δήμαρχο πρέπει να πας.
Μην απορείτε γιατί κάποιοι δήμοι, στη κρίσιμη δεκαετία 2010-2020.Με οικονομική κρίση και ασφυκτικό δημοσιονομικό πλαίσιο λειτουργίας του Κράτους. Μια δεκαετία αβεβαιότητας και κοινωνικής απορρύθμισης και για το τέλος της, μία πανδημία. Υλοποίησαν Έργο για το κοινό όφελος. Δημιούργησαν ασφαλείς διαδρομές για πεζούς. Διαφύλαξαν τους κοινόχρηστους χώρους . Τους βελτίωσαν με έργα υποδομής. Δημιούργησαν πεζόδρομους , απαγόρευσαν την στάθμευση και πειθάρχησαν τους παραβάτες.
Πολιτική Βούληση για το κοινό όφελος ή Τακτοποίηση Ημετέρων;
Στο μέτρο του δυνατού ή απλά στο μέτρο της δικαιολογίας την οποία χρησιμοποιεί η εκάστοτε διοίκηση. Δηλαδή όπως υπάρχουν δήμοι και υπηρεσίες οι οποίες αποφασίζουν με μηδενικό δημοσιονομικό κόστος υπέρ της ασφάλειας όλων, όπως ορίζει ο νομοθέτης . Ένα παράδειγμα, θα δείτε παρακάτω είναι ο Δήμος Αιγάλεω, παράδειγμα προς μίμηση. Κι ένα αρνητικό παράδειγμα ο Δήμος Ηλιούπολης. Πως; Με τις αποφάσεις των θεσμικών οργάνων. Αποφάσεις της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και Δημοτικού Συμβουλίου. Πολιτική βούληση λέγεται.
Εφόσον το πολιτικό μας σύστημα όσον αφορά τους ΟΤΑ Α’ βαθμού, είναι δημαρχοκεντρικό. Όμως, για την χάραξη πολιτικής και προσανατολισμό στο δημόσιο συμφέρον στο Κοινό Καλό. Όχι στο προσωπικό συμφέρον του ψηφοφόρου, όπου τα θεσμικά όργανα και οι υπηρεσίες, υποτάσσονται στη βούληση των αιρετών και μοιραία ανατρέπεται το κοινό καλό.
Το Αιγάλεω από το 2011, με πολιτική βούληση για τήρηση νομοθεσίας
Ορίστε γιατί στο Αιγάλεω, δημιουργήθηκαν υποδομές για τους πεζούς. Δείτε πως η Τεχνική Υπηρεσία εκπληρώνει το υπηρεσιακό καθήκον. Εφαρμογή νομοθεσίας και εξυπηρέτηση αυστηρά του δημόσιου συμφέροντος με αυστηρή προσήλωση στην ασφάλεια των ευάλωτων χρηστών των οδών , των μαθητών και μαθητριών.Με την ακύρωση προηγούμενης απόφασης η οποία αν και ήταν σε αντίθεση με τη νομοθεσία, είχε εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο.
–Η από 16/5/2011 Τεχνική Έκθεση των Τεχνικών Υπηρεσιών
του Δήμου, στην οποία αναφέρονται τα εξής:
«Η Υπηρεσία μας στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της και με στόχο την ασφαλή μετακίνηση των δημοτών μας δεν συμφωνεί με τη στάθμευση των Ι.Χ. (κατοίκων) στον πεζόδρομο της οδού: ΜΟΣΧΟΝΗΣΙΩΝ (Κωνσταντινουπόλεως – Ανδριανουπόλεως). Συμφωνεί στην απαγόρευση στάθμευσης όλων των οχημάτων επί του πεζόδρομου και μόνο όσοι έχουν ιδιωτικά πάρκινγκ να
εισέρχονται με τη δέουσα προσοχή. Έτσι δεν θα υπάρχει κίνδυνος για τους πεζούς και μαθητές των παρακείμενων σχολείων. Επίσης δεν θα παρεμποδίζεται η είσοδος – έξοδος οχημάτων άμεσης ανάγκης. ΟΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΖΟΥΣ. Να καταργηθεί η απόφαση 160/1999 γιατί έρχεται σε αντίθεση με τη νομοθεσία περί πεζόδρομων και εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια των πεζών και ευάλωτων χρηστών (ΑΜΕΑ – ηλικιωμένους – παιδιά – μαθητές).”
2020 ο Δήμος Ξυλοκάστρου Ευρωστίνης , με εισήγηση του ίδιου του Δημάρχου
“έδωσε το λόγο στον κ. Δήμαρχο ο οποίος είπε ότι για τον έλεγχο της τήρησης των προδιαγραφών πεζοδρομίων και κοινόχρηστων χώρων, προτείνεται η σύσταση επιτροπής,
αποτελούμενη από δημοτικούς συμβούλους και υπαλλήλους υπεύθυνους για τα καταστήματα.”
Και συστήνει επιτροπή αποτελούμενη από Αντιδημάρχους, Δημοτικούς Συμβούλους και Υπαλλήλους της Τεχνικής Υπηρεσίας. **
Στην Ηλιούπολη, καμία μέριμνα ακόμη και για οδηγούς όδευσης τυφλών
(από την ανάρτηση του ενεργού δημότη Ηλιούπολης κ . Αλέξη Σπυρόπουλου)
Το ελάχιστο πλάτος του οδηγού όδευσης τυφλών είναι 40cm και βρίσκεται πάντα εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών, ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ.
Όχι μόνο ο τυφλός αλλά και ο χρήστης αναπηρικού αμαξιδίου και ο οποιοσδήποτε συμπολίτης πεζός ή με καροτσάκι μωρού ( πλην των πελατών ) πρέπει να χρησιμοποιεί την εξωτερική πλευρά της τέντας γιατί απλά δεν μπορεί να περάσει ανάμεσα στο περίπτερο και τους πάγκους του!!καλά τα Μεγάλα Έργα αλλά είναι μεγάλα μόνο αν ακολουθούνται οι νόμιμες τεχνικές προδιαγραφές και η παραλαβή τους γίνεται ύστερα από έλεγχο.Φυσικά πρώτο ρόλο παίζει ο σεβασμός στον πολίτη, αλλά στην πόλη μας αυτό μάλλον δεν μετράει!ΕΚΤΟΣ αν τελικά – θα το πω ξανά – οι εργολάβοι στην πόλη μας, ανεξέλεγκτα κάνουν ότι τους καπνίσει***
Στον Δήμο Αθηναίων, μέριμνα και προστασία για τους Οδηγούς Όδευσης Τυφλών
(απόσπασμα από τη συνεδρίαση της 2ης Κοινότητας Δήμου Αθηναίων απόφαση1/2017)
” Σύμφωνα με την πρόταση πoυ κάνει η Υπηρεσία, τα άτομα που κάνουν χρήση της
όδευσης θα υποχρεώνονται δύo φoρές σε αλλαγή κατεύθυνσης, δηλαδή πρώτα στηv
αρχή της oδoύ Αρχιμήδoυς μετά τη συμβολή με την οδό Πρόκλου και ξαvά αμέσως
μετά τo υπόγειο. Κάτι τέτοιο δυσχεραίvει περισσότερo απo ότι διευκoλύvει.
Κατά τη γνώμη μας, o στόχoς θα έπρεπε vα είvαι η στρoφή vα γίvεται μία φoρά και
όχι δύο, εφόσον στην περίπτωση που εξετάζουμε σήμερα υπάρχει αυτή η δυνατότητα.
Εξυπηρετεί καλύτερα τους τυφλούς να υπάρχουν όσo τo δυvατόv λιγότερες αλλαγές
κατεύθυνσης και για όσo τo δυvατόv μεγαλύτερη απόσταση η όδευση να συνεχίζει σε
ευθεία γραμμή.Η αλλαγή κατεύθυνσης μετά το υπόγειο, πράγματι, θα πρέπει να διαμορφωθεί με καλύτερο τρόπο.
Τέλος, προφανώς και διαφωνούμε και απορρίπτουμε ως επιχειρήματα για την
αναγκαιότητα μετατόπισης της όδευσης, τη διευκόλυνση της ανάπτυξης
τραπεζοκαθισμάτων και της στάσης των πελατών του καταστήματος επί του
πεζοδρομίου.
Ο σκοπός της ύπαρξης των πεζοδρομίων είναι να εξυπηρετούν την μετακίνηση των πεζών και των ΑΜΕΑ.”****
Δήμοι, φύλακες νομιμότητας ή συνένοχοι στην παρανομία;
Το μικρό βασίλειο της ασυδοσίας καθενός εκάστου. Τα αίτια είναι πάντα, πολιτισμικά και, κυρίως, πολιτικά. Εκπαίδευση στην παρανομία. Με την άδεια των καθ’ύλην και τόπο, αρμοδίων υπηρεσιών. Πληρώνονται για να υπηρετούν το Δημόσιο Συμφέρον και ορκίστηκαν να είναι υπηρέτες του λαού. Κάποιοι Δήμοι όμως, ξεχνούν τις υποχρεώσεις τους. Πληρώνονται από όλους εμάς, αλλά τελικά εξυπηρετούν κάποιους, δικούς τους, εκλεκτούς.
Προτεραιότητα και Προστασία για την Υγεία και το Περιβάλλον, Ποιότητα Ζωής
“Ερευνητές στο Ινστιτούτο Πολιτικής Μεταφορών και Ανάπτυξης (ITDP) δήλωσαν ότι η μετακίνηση χωρίς αυτοκίνητο ήταν ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση της υγείας, τη μείωση των εκπομπών αερίων και τη δημιουργία ισχυρότερων τοπικών κοινοτήτων και οικονομιών. Ωστόσο, είπαν ότι πολύ λίγες πόλεις συνολικά δίνουν προτεραιότητα στους πεζούς.
Η Alexandra Gomes, του London School of Economic, επαίνεσε την έκθεση και είπε: «Το περπάτημα είναι ζωτικής σημασίας για βιώσιμες πόλεις και βασικό δικαίωμα για κάθε κάτοικο της πόλης. Ωστόσο, για μεγάλο χρονικό διάστημα η δυνατότητα πεζοπορίας ήταν μια μελετημένη σχεδίαση σε πολλά μέρη του κόσμου. Σε πόλεις όπως το Λονδίνο, αν και σίγουρα χρειάζεται βελτίωση, υπάρχει η υποδομή. Ωστόσο, σε άλλες περιοχές του κόσμου δεν υπάρχουν πεζόδρομοι ή σχεδόν καταλαμβάνονται πλήρως από αυτοκίνητα»
πηγή: elizabethboura.gr