STOP: Στον λαϊκισμό – STOP: στην ανευθυνότητα
:ΣΤΟΝ ΛΑΪΚΙΣΜΟ
:ΣΤΗΝ ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ
STOP: Στον λαϊκισμό – STOP: στην ανευθυνότητα
Ορισμένοι δεν φείδονται κόπου και χρόνου και προκειμένου να αυτοϊκανοποιηθούν είτε γεμίζουν σελίδες και διαδικτυακούς τόπους με τις φαντασιώσεις τους, δημιουργώντας μία virtual reality στην οποία αισθάνονται χρήσιμοι, ασφαλείς και κυρίαρχοι είτε ψευδολογούν και λαϊκίζουν επιχειρώντας να πείσουν όσους θεωρούν «αφελείς» είτε ανακαλύπτουν αίφνης την Αμερική!
Κάπως έτσι μοιάζουν να είναι τα πράγματα με όσους προσπαθούν να ασκήσουν αντιπολίτευση στην σημερινή Δημοτική Αρχή και επιχειρούν παντοιοτρόπως να πλήξουν το κύρος και την αξιοπιστία του Δημάρχου κ. Λάμπρου Μίχου.
Όλοι, όμως, φαίνεται να έχουν πιεί «το νερό της λησμονιάς» και απαιτούν ή –αυτοϊκανοποιούμενοι, πάντοτε- «καταγγέλλουν» πράγματα τα οποία αγνοούσαν επί μία δεκαετία.
Αυτές τις σκέψεις μας προκάλεσε ο θόρυβος ο οποίος αναπτύχθηκε τις τελευταίες ημέρες με αφορμή το τροχαίο στην συμβολή των οδών Ηρακλείου και Χανίων. Όλοι τηρούν την Ελληνική παράδοση η οποία θέλει, όλοι να γίνονται «ειδικοί» για τα πάντα. Γέμισε λοιπόν η Αγία Βαρβάρα συγκοινωνιολόγους, πολεοδόμους ειδικούς για την κυκλοφορία κ.ό.κ.
Θα το επαναλάβομε, έστω και αν ακούγεται στερεότυπο: Κανένα STOP, φανός της τροχαίας για την ρύθμιση της κυκλοφορίας, ή όποιο, άλλο, σήμα του ΚΟΚ, δεν υποκαθιστά την παιδεία, την αγωγή και –γιατί όχι- την ευγενή συμπεριφορά στην οδήγηση!
Τα μηχανοκίνητα οχήματα όταν επέχουν θέση μέσων για την αναπλήρωση προσωπικών ελλειμμάτων και καλύψεως ανεπαρκειών ή χρησιμοποιούνται ως μέσα επίδειξης και επιβεβαίωσης του «εγώ», τότε εύκολα μετατρέπονται σε φονικά εργαλεία. Και κανένας κώδικας –πλην, ίσως, της ισλαμικής σαρίας- δεν μπορεί να μειώσει τα τροχαία.
Επίσης, η τοποθέτηση σημάτων και φαναριών κυκλοφορίας δεν γίνεται απλά, επειδή κάποιος δήμαρχος το αποφάσισε. Απαιτείται συγκεκριμένη διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη για την σκοπιμότητα και την επιλογή της θέσης που θα τοποθετηθούν, εγκρίσεις από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και τις άλλες Κρατικές υπηρεσίες και βέβαια, η προμήθεια σημάτων και πινακίδων δεν γίνεται ανοργάνωτα, αγοράζοντας μία-μία. Χρειάζεται μελέτη και προμήθεια των πινακίδων για όλη την πόλη.
Ας σταματήσουν, λοιπόν, οι «ειδικοί» τις γενικούρες και τις παρόλες τους γιατί ήδη στο ΣΒΑΚ –το οποίο, ορισμένοι εξ αυτών προσεγγίζουν με σκωπτική διάθεση όπως ο κάθε άσχετος για τα πράγματα που δεν αντιλαμβάνεται την σπουδαιότητά τους-, προβλέπεται ολοκληρωμένο σύστημα για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, τμήμα του οποίου είναι και η οδική σήμανση και η τοποθέτηση φαναριών. Αν κάποιοι είχαν σοβαρές προτάσεις θα μπορούσαν να πάρουν μέρος στις συζητήσεις και την διαβούλευση σχετικά με την κατάρτιση του ΣΒΑΚ και θα διαπίστωναν ότι υπήρχε η δυνατότητα να υποβάλλουν τις προτάσεις τους στους ειδικούς επιστήμονες που ήταν πάντα παρόντες στις διαδικασίες.
Τέλος, παραθέτουμε απάντηση του Δημάρχου κ. Λάμπρου Μίχου, σε δημότη σχετικά με το θέμα:
έλαβα το μήνυμά σας, δεν σας ξέρω (αυτό δεν έχει καμία σημασία), ούτε έλαβα ποτέ τις «συστάσεις» σας, αλλά δεν χρειάζονταν έτσι κι αλλιώς διότι είμαστε αρκετά υπεύθυνοι από μόνοι μας.
Οι λύσεις του καθενός δεν είναι δυνατόν να βρουν αντίκρυσμα σε μιά τόσο σύνθετη περίπτωση, που ακόμη και οι ειδικοί επιστήμονες-συγκοινωνιολόγοι δυσκολεύονται.
Θα δείτε πληθώρα απόψεων στο διαδίκτυο αλλά δεν είναι της ώρας να σας αναπτύξω τα υπέρ και τα κατά της καθεμιάς, Υπάρχουν μελέτες όμως, στατιστικά στοιχεία, μετρήσεις που υποδεικνύουν τις βέλτιστες λύσεις στις περιπτώσεις που η ανευθυνότητα και η οδηγική αυθάδεια γίνονται εγκληματικές πράξεις. Για αυτό έχω αλλεργία σε όσους πιστεύουν ότι πρέπει να γίνει πιό μεγάλο η πιό φωτεινό το σήμα stop. Κανείς από όσους παραβίασαν το stop, μέχρι σήμερα, δεν ισχυρίστηκε ότι δεν το είδε. Ως εκ τούτου μη βιάζεστε να αθωώσετε τους ενόχους και να ενοχοποιήσετε το σήμα.
Ως προς την ιστορία τώρα:
Δεν ξέρω αν γνωρίζετε ότι επανήλθα ως δήμαρχος, με την ψήφο των συμπολιτών μου την 1η Σεπτεμβρίου 2019. Είναι το πρώτο θέμα που με απασχόλησε. Με είχε απασχολήσει και πριν πολλά χρόνια που ήμουν πάλι δήμαρχος και άρχισα να μελετώ το θέμα από τότε που έφτιαξα στο σημείο το «πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής» για να μαθαίνουν τα παιδιά να οδηγούν σωστά. Εγώ έφυγα, τα παιδιά μεγάλωσαν αλλά δεν έμαθαν να οδηγούν σωστά. Τα τότε σχέδια και οι μελέτες τώρα είναι ανεπίκαιρες. Έτσι, από την πρώτη ημέρα που ανέλαβα ξανά τη διοίκηση του δήμου έτρεξα το θέμα. Έγιναν μελέτες, τις παρουσιάσαμε δημόσια, κάναμε δημόσιες αναρτήσεις, ανταλλάξαμε απόψεις με όλους τους εμπλεκόμενους αρμόδιους φορείς, ζητήσαμε τις γνώμες όλων σας (δεν έτυχε να σας συναντήσαμε πουθενά) και ακολουθήσαμε όλες τις χρονοβόρες πλην απαραίτητες διαδικασίες για να καταλήξουμε στην οριστική ψήφιση του σχεδίου, η οποία θα ολοκληρωθεί σε λίγες ημέρες. Το σχέδιο αφορά σε ολόκληρο τον δήμο αλλά και την συγκεκριμένη περιοχή διότι τίποτα δεν μπορεί να είναι ασύνδετο με το υπόλοιπο κυκλοφοριακό και συγκοινωνιακό ζήτημα. Μόλις ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και πριν τις τελικές εγκρίσεις ανέθεσα την μελέτη εφαρμογής για το σημείο αυτό αλλά και για άλλο ένα, επίσης κρίσιμο σημείο. Αφού γίνουν οι τελικές μετρήσεις και δοθούν οι εγκρίσεις των αρμόδιων φορέων θα τοποθετηθούν δύο φανάρια στη Χανίων και στην Ελευθερίου Βενιζέλου, όπως κατέληξαν οι μελετητές.
Αυτά, με την άπειρη εκτίμησή μου.