Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ Τα έργα στα οικόπεδα 668-669
Επειδή ακούστηκαν πολλά και κάποιοι συνεχώς βομβαρδίζουν και παραπλανούν την κοινή γνώμη με «ανοικτές επιστολές», αρνούμενοι να προσέλθουν σε έναν δημόσιο διάλογο προκειμένου να αποκαλυφθεί η αλήθεια για τα έργα, τα οποία δρομολόγησε ή εκτέλεσε η προηγούμενη Διοίκηση, ξεκινάμε σήμερα ένα αφιέρωμα στα «έργα και ημέρες» της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής, προκειμένου να ενημερωθούν οι πολίτες και να το ρεπορτάζ για τα περίφημα «έργα» Καπλάνη, στα οποία βασίζεται ο προϋπολογισμός του Δήμου.
Ένα σοβαρό θέμα είναι η ολοκλήρωση των έργων στα οικόπεδα 668-669, απέναντι από τον «Λίθο».
Πράγματι, η εκτέλεση των έργων εκεί έχει ανακοπεί. Ας δούμε όμως γιατί πραγματικά συμβαίνει αυτό.
Το έργο δημοπρατήθηκε επί δημαρχίας Καπλάνη με αρχικό προϋπολογισμό κόστους τις 600.000. Στον μειοδοτικό διαγωνισμό, ο εργολήπτης έδωσε προσφορά με έκπτωση περίπου 60% και η τότε Διοίκηση ανέθεσε το έργο δίχως να εξετάσει, ενδελεχώς, όλες τις παραμέτρους.
Υπάρχει άραγε κάποιος ο οποίος πιστεύει ότι το έργο θα ήταν δυνατόν να εκτελεσθεί και να εκτελεσθεί καλώς, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που απαιτούν η ασφάλεια και η ποιότητα της κατασκευής, όταν η τελική τιμή του μετά βίας φθάνει στο ύψος του 1/3ου του αρχικού προϋπολογισμού;
Η απάντηση στο ερώτημα προφανής. Όπως, προφανής και αναμενόμενη ήταν και η επόμενη ενέργεια του εργολήπτη, ο οποίος, σχεδόν αμέσως μετά την ανακήρυξή αναδοχής του έργου, υπέβαλλε αιτήματα για συμπληρωματικές συμβάσεις. Γιατί όμως συνέβη αυτό; Είχε ουσιαστικά και τυπικά το δικαίωμα;
Η απάντηση είναι καταφατική. Το δικαίωμα το απέκτησε γιατί η προηγούμενη Διοίκηση υπέβαλλε τις μελέτες του 2009, οι οποίες ήταν ξεπερασμένες και επιπροσθέτως, στο διάστημα αυτό η νομοθεσία είχε αλλάξει (σ.σ. η αλλαγή στον νόμο έγινε κατά την διάρκεια της θητείας της προηγούμενης δημοτικής αρχής). Ένα ουσιαστικό θέμα που προέκυψε είναι το ότι, σύμφωνα με το νέο νομικό πλαίσιο ο εργολήπτης έχει, πλέον, την υποχρέωση να μεταφέρει με συγκεκριμένες προδιαγραφές ασφαλείας τα γεώδη και μεικτά απόβλητα(μπάζα, χώματα, τσιμέντα, πέτρες κ.λπ.) από τις εκσκαφές και να τα αποθέτει στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο, προκειμένου να ανακυκλωθούν. Αυτή η διαδικασία, ευνοήτως, επιβαρύνει σημαντικά, τον προϋπολογισμό του έργου.
Εν προκειμένω, για την συγκεκριμένη εργασία απαιτείται το ποσό των 31.000 ευρώ. Η Τεχνική Υπηρεσία, αφ’ ότου ανέλαβε η σημερινή Δημοτική Αρχή, με ενέργειές της πήρε παράταση και συνέταξε την συμπληρωματική σύμβαση, την οποία ενέκρινε το Συμβούλιο Δημοσίων Έργων.
Το θέμα βρίσκεται στην Περιφέρεια, προκειμένου να εγκριθεί ο ανακεφαλαιωτικός πίνακας και να υπάρξει αναχρηματοδότηση (σε διαφορετική περίπτωση θα υποχρεωθεί ο Δήμος να καλύψει το ποσό από τον δικό του προϋπολογισμό).
Βλέπετε, αυτή είναι η αιτία που τα έργα έχουν διακοπεί. Γιατί, η ανικανότητα και η αδιαφορία της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής, ήταν τέτοιου μεγέθους που ακόμη και ό,τι καλό μπορούσε να έχει γίνει, το μετέτρεπαν σε μπελά!