Σχολεία: 20.000 κρούσματα σε 1,5 μήνα
Επίκαιρη ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας με θέμα “20.000 κρούσματα κορονοϊού στα σχολεία σε 1,5 μήνα λειτουργίας. Να σπάσουν τώρα τα πολυπληθή τμήματα“, κατέθεσε ο Νίκος Φίλης.
Ειδικότερα:
Σε ανοιχτή ομολογία της επιτελικής ανικανότητας του υπουργείου Παιδείας προχώρησε στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Ζέτα Μακρή απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση1 μου, αφού δύο χρόνια μετά την έναρξη της πανδημίας αποκάλυψε ότι περίπου 200.000 μαθητές στοιβάζονται σε αίθουσες με 25 ή πάνω από 25 μαθητές/τριες, κατά παράβαση των οδηγιών2 του ΕΟΔΥ στις 10/9/2021 για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας υπάρχουν: – 2.022 τμήματα (ποσοστό: 2,62%) με 26 μαθητές/τριες – 1.211 τμήματα (ποσοστό: 1,57%) με 27 μαθητές/τριες – 206 τμήματα (ποσοστό: 0,26%) με 28 μαθητές/τριες – 60 τμήματα (ποσοστό: 0,08%) με 29 μαθητές/τριες.
Το σύνολο αυτών των μαθητών/τριών είναι περίπου 100.000 στους οποίους πρέπει να προστεθούν άλλοι 100.000 που φοιτούν σε τμήματα των 25 παιδιών. Συνεπώς, η κυβέρνηση παραδέχεται ότι σε συνθήκες έξαρσης της πανδημίας και ανεπαρκούς εμβολιασμού, 200.000 παιδιά μαζί με τις οικογένειές τους, εκτίθενται σε διαρκή κίνδυνο γιατί η ανάλγητη κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν μερίμνησε να αραιώσει ο μαθητικός πληθυσμός τουλάχιστον σε αυτά τα 6.000-7.000 τμήματα σε σύνολο 77.000.
Με τις αθρόες και αντιεκπαιδευτικές συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη τη χώρα που έχουν αναστατώσει τη σχολική ζωή σε εκατοντάδες σχολεία, επιτείνεται και το υγειονομικό πρόβλημα. Ένα πρόβλημα που το υπουργείο αποκρύπτει με το εξωφρενικό μέτρο του 50%+1 νοσούντων προκειμένου να κλείσει ένα τμήμα, αλλά οι πολίτες το αντιλαμβάνονται, αφού καθημερινά το 20% των κρουσμάτων που ανακοινώνονται αφορούν παιδιά σχολικής ηλικίας.
Υπολογίζεται ότι από τις 13 Σεπτεμβρίου που άνοιξαν τα σχολεία πάνω από 20.000 κρούσματα αφορούν μαθητές/τριες. Για τα οποία δυστυχώς λόγω ανύπαρκτης ιχνηλάτησης δεν γνωρίζουμε πόσα σχετίζονται με ενδοσχολική μετάδοση και πόσα από αυτά αποτέλεσαν αιτία διασποράς του ιού στις οικογένειες ή στην ευρύτερη κοινότητα, προκαλώντας νοσηλείες, διασωληνώσεις και πιθανότατα ακόμη και θανάτους. Αυτά τα στοιχεία που αποτελούν κρίσιμα επιδημιολογικά δεδομένα η κυβέρνηση της ΝΔ τα καλύπτει με ένα πέπλο συσκότισης για να φιλοτεχνεί την αποπροσανατολιστική εντύπωση της επιτυχημένης λειτουργίας των σχολείων, να οδηγεί το σύνολο της κοινωνίας σε επικίνδυνες αυταπάτες περί τέλους της πανδημίας και στην επανάπαυση μιας δήθεν κανονικότητας. Είναι χαρακτηριστικό ότι πουθενά δεν αναρτώνται τα καθημερινά κρούσματα ανά τμήμα και σχολείο, ασχέτως αν οδηγούν στο κλείσιμο ή όχι.
Με τη στάση της αυτή, της ανικανότητας, της απόκρυψης και της συσκότισης κρίσιμων δεδομένων η κυβέρνηση επιβεβαιώνει ότι η πολιτική της πέρα από τις δυσμενείς επιπτώσεις στην εκπαίδευση, συνιστά τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους.
Ερωτάται η αρμόδια κα Υπουργός:
- Αν γνωρίζει πόσα είναι συνολικά τα κρούσματα σε μαθητές/τριες από την αρχή της σχολικής χρονιάς και αν υφίσταται ή όχι σύστημα ιχνηλάτησης των κρουσμάτων στα σχολεία, καθώς και πόσα από αυτά τα κρούσματα σχετίζονται με ενδοσχολική μετάδοση και πόσα αποτέλεσαν αιτία διασποράς του ιού στις οικογένειες ή στην ευρύτερη κοινότητα, προκαλώντας νοσηλείες, διασωληνώσεις και πιθανότατα ακόμη και θανάτους;
- Προτίθεται να εφαρμόσει την οδηγία του ΕΟΔΥ στις 10/9/ 2021 για αραίωση των πολυπληθών τμημάτων, αντί των συγχωνεύσεων και του εγκληματικού συνωστισμού μαθητών και να δώσει εντολή να αναρτώνται στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ όλα τα κρούσματα σε μαθητές/τριες ανά τμήμα και σχολείο;
Ο ερωτών βουλευτής
Φίλης Νίκος