Ε. Μπούρα: Λεωφορείον “ο Μώκος”…Άλλη μια παράσταση οικονομικής και περιβαλλοντικής επιβάρυνσης της πόλης μας
«Ο Μώκος ο βουβός άνθρωπος, που δεν εκφράζεται, δε λέει τη γνώμη του, δεν έχει σκέψη, δεν έχει φωνή, είναι ο χαρακτηριστικότερος τύπος μιας κοινωνίας που κυβερνιέται τυραννικά». Εξηγεί και αφορίζει ο Βηλαράς.(2)
Γιατί δρομολόγια και λεωφορεία υπάρχουν, από τον ΟΑΣΑ
Πότε Βούδας πότε Ιησούς και Ιούδας τραγούδαγε ο Παπάζογλου, το πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ αποκαλύπτει ΞΑΝΑ. Ποιοί προδίδουν την πόλη μας; Οι ίδιοι τους οποίους εμπιστευθήκαμε για να φροντίσουν για την ασφάλεια, την ευημερία , την εξοικονόμηση πόρων.Ο λόγος για το πιλοτικό πρόγραμμα και για τη δωρεάν παραχώρηση χρήσης ενός (1) λεωφορείου, στα πλαίσια πιλοτικού προγράμματος Δημοτικής Συγκοινωνίας, μεταξύ του Δήμου Χαϊδαρίου, της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Χαϊδαρίου και της εταιρείας “Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (Ο.Σ.Υ. Α.Ε. ) (1)
Ενός (1) Midi 8,6μ. τύπου Solaris URBINO8.6 με αριθμό κυκλοφορίας ΥΝΝ 9715, Αρ.
Πλαισίου:SUU2410839B007243, ημερομηνία 1ης άδειας 24/04/2009
Γιατί την Δημοτική Συγκοινωνία την θέλουμε, αλλά με μελέτες που αντιστοιχούν στην πραγματική ανάγκη . Με δρομολόγια που εξυπηρετούν τις απομακρυσμένες συνοικίες. Με συνεννόηση με τον ΟΑΣΑ για τα δρομολόγια και συμπλήρωση των κενών, από τη δημοτική συγκοινωνία.Με απελευθέρωση των οδών από εμπόδια και παράνομη στάθμευση, με τήρηση του ΚΟΚ. Εξασφάλιση ορατότητας σε διασταυρώσεις και γωνίες. Για αυτό καθυστερούν τα λεωφορεία καθημερινά. Γιατί δρομολόγια και λεωφορεία, υπάρχουν.
ο τύραννος τους πήρε τη λαλιά;
Τα έξι μέλη της Κοινωφελούς και τα έξι μέλη της Οικονομικής Επιτροπής ενέκριναν την τροποποίηση της σύμβασης τον Αύγουστο του 2021, για να συνεχισθεί για άλλους 7 μήνες, το πιλοτικό πρόγραμμα με το συγκεκριμένο λεωφορείο . Μιας σύμβασης η οποία απεδείχθη πολύ σπάταλη και επιβαρυντική για την ατμόσφαιρα της πόλης. Και πολύ αποκαλυπτική για το πως αποφασίζουν τα μέλη και τι προτείνει, ο Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής. Σε τι στοιχεία οικονομικά, πως να συνεχισθεί ; Σε ποιά στοιχεία σκοπιμότητας, σε ποιά βάση σκοπού και όφελους, η Κοινωφελής Επιχείρηση ανέλαβε τη συνέχιση για τη λειτουργία αυτού του πολυδάπανου και ανθυγιεινού λεωφορείου; Ξέρει κάποιος-α στο δημοτικό συμβούλιο; Ζήτησε να μάθει, τα παρακάτω;
Με λίγο μυαλό και λίγη αγάπη για την Πόλη μας
Θα είχαν ζητήσει τα στοιχεία τα οικονομικά. Μια έκθεση για την λειτουργία της γραμμής και του προγράμματος. Πόσο στοίχισε, πόσους οφέλησε, ποιά ήταν η κατανάλωση, οι βλάβες . Διαβάστε και θαυμάστε τις αποφάσεις τους:
Τι κάνει ο Δήμος για να δικαιολογεί την υπερκατανάλωση καυσίμων της Δημοτικής Συγκοινωνίας. Για τα 43.000 χιλιόμετρα τα οποία είχε προβλέψει στην σχετική μελέτη βιωσιμότητας (μόνο για τη γραμμή 2 ΔΑΣΟΣ- ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ). Και είχε αναλάβει την ευθύνη για διάθεση των πιστώσεων από τα χρήματα μας. Και το λεωφορείο ΥΝΝ 9715, το οποίο είναι δαπανηρό ..
Πολύ σπάταλο λεωφορείο για να κυκλοφορεί ακόμα
Το ΥΝΝ 9715, 12 ετών πια, είναι ασύμφορο, καίει πολύ πετρέλαιο. Για την γραμμή 2 ΔΑΣΟΣ- ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ. Μόνο για τους μήνες Σεπ **-Οκτ *-Νοε*** 2021. Κατανάλωσε συνολικά 2.645 επιπλέον λίτρα καυσίμου. Από τα 625 λίτρα καυσίμου, ανα μήνα , τα οποία δικαιολογεί η φορολογική του ισχύς, 40 ίππων, σύμφωνα με την σχετική νομοθεσία. Τα καύσιμα που επιτρέπεται να καταναλώσουν τα κρατικά οχήματα. Δηλαδή σε τρείς μήνες το ΥΝΝ 9715 κατανάλωσε 4520 λίτρα πετρελαίου . Και το πλέον παράλογο πως αναφέρονται οι καταναλώσεις. Στα 625 λίτρα , αλλάζουν με διαφορά, όσον αφορά τα χιλιόμετρα ..Ο καθηγητής Μυστήριος ίσως λύσει το Αίνιγμα…
ΥΝΝ 9715 ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΣΕΠ-ΟΚΤ-ΝΟΕ 2021 | 4520 ΛΊΤΡΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ | 11634 ΧΛΜ ΣΥΝΟΛΙΚΑ | ||
ΣΕΠ** | 625 ΛΙΤΡΑ | 1536 ΔΙΚΑΙΟΥΜΕΝΑ ΧΛΜ | 800 ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΛΙΤΡΑ | 1856 ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΧΛΜ |
ΟΚΤ* | 625 | 1434 -//- | 1192 -//- | 3382 -//- |
ΝΟΕ*** | 625 | 1834 -//- | 653 -//- | 1603 -//- |
. Ξεπέρασε ακόμα και τα απορριμματοφόρα με τις υπερκατασκευές, σε αναλογία ιπποδύναμης -χιλιομέτρων και κατανάλωσης καυσίμων. Και στη σχετική σύμβαση μόνο 10.000 ευρώ προβλέπονται για την κίνηση του. Με ποσοστιαίες καταναλώσεις από 104,48% έως 190,72%.
Τίποτα δεν είναι δωρεάν στο Χαϊδάρι, αντίθετα πληρώνουμε πολύ ακριβά
Από τα 21.400 ευρώ στην κατάσταση Εξόδων *****Νοε 2021 (σελ 27), στον κωδικό 15.6641.0003για την Προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών για την κίνηση της Δημοτικής Συγκοινωνίας, τα οποία δεν είχε πληρώσει ο δήμος μας μέχρι τα τέλη Δεκέμβρη 2021. Φτάσαμε στα 41.400 ευρώ, μόνο για τη Δημοτική Συγκοινωνία για το διάστημα από 31/12/2021 έως την 31-08-2022 οκτώ (8) μήνες, για το σύνολο των λεωφορείων. Είναι η ΑΠΌΦΑΣΗ 27747/30/12/2021 για την (27365/29-11-2019 ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ) σύμβαση «Προμήθεια καυσίμων μεταφορικών μέσων» . Αναγκάστηκε ο Δήμος να συνάψει τη σύμβαση, μετά τις συνεχείς υπερκαταναλώσεις καυσίμων χρεώνοντας στην αρχή, τα καύσιμα στην Υπηρεσία Καθαριότητας. Στα δημοτικά μας τέλη, δηλαδή.
Δηλαδή, δικαιολογούσαν την υπερκατανάλωση ως έκτακτη κατάσταση η οποία εξαιρείται των περιορισμών και αφορά μόνο την συλλογή-διαχείριση αποβλήτων. Για λόγους προστασίας της Δημόσιας Υγείας.
Και στην Πολυετή Οικονομική Υποχρέωση 26462/ 24/12/2021 η δαπάνη για τα ανταλλακτικά, ελαστικά, συντήρηση και επισκευή για τα λεωφορεία της δημοτικής συγκοινωνίας υπολογίζεται σε 122.000 ευρώ, για τα επόμενα έτη 2022-2023-2024.
Δεν φτάνουν τα χρήματα για τα καύσιμα και τα ανταλλακτικά
Ήδη ο στόλος οχημάτων της Καθαριότητας και της Δημοτικής Συγκοινωνίας, έχει υπερβεί την χρηματοδοτική ικανότητα του Δήμου μας. Η χρεωκοπία είναι προ των πυλών;
Γι αυτό δεν κινήθηκαν τα απορριμματοφόρα τον Οκτώβρη *; το έγγραφο 58/2021 του Δήμου μας, περιέχει την υπέρβαση καυσίμων μόνο για 3 απορριμματοφόρα (τα 2 είναι τα καινούργια, για αυτά που πληρώνουμε 153.000 κάθε χρόνο για τοκοχρεωλύσια). Τα άλλα δύο καινούργια απορριμματοφόρα ; όλους τους άλλους μήνες φαίνονται στις καταστάσεις, να υπερβαίνουν την κατανάλωση. Ηλίου φαεινότερον ότι δεν κινήθηκαν προς συλλογή και μεταφορά αποβλήτων. Για να εξοικονομήσουν καύσιμα ; ή μήπως γιατί δηλώθηκαν ακινητοποιημένα λόγω βλαβών;
Και το Δεκέμβρη δεν έγιναν δρομολόγια , αυτό το διαπιστώσαμε από τους ξέχειλους κάδους και τα σκουπίδια παντού. Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά κάναμε με τα σκουπίδια και τα φωτάκια (διακόσμηση-κατασκευές και δυό ορχήστρες) που στοίχισαν 75.000 ευρώ.
Και ο ανεφοδιασμός καυσίμων με δρομολόγια εκτός των ορίων της πόλης μας, επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση καυσίμων της δημοτικής συγκοινωνίας.
140.000 ευρώ ο προϋπολογισμός του 2022, μέχρι το καλοκαίρι θα αναμορφωθεί με χιλιάδες ακόμα ευρώ
ς € ΕΙΚΟΣΙ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΝΝΙΑΚΟΣΙΑ ΕΝΕΝΗΝΤΑ ΕΝΝΙΑ EURO και ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΕΞΙ ΛΕΠΤΑ ( 26.999,76 ) , για την πληρωμή ισόποσης δαπάνης σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του ΔΗΜΟΣ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ Κ.Α.Ε. 15.6671.0001 οικ. έτους 2022 για την ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 2022-2024 (ΣΑΤΑ).
ς € ΠΕΝΗΝΤΑ ΕΝΝΙΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΝΝΙΑΚΟΣΙΑ ΟΓΔΟΝΤΑ ΠΕΝΤΕ EURO και ΕΝΕΝΗΝΤΑ ΕΝΝΙΑ ΛΕΠΤΑ ( 59.985,99 ) , για την πληρωμή ισόποσης δαπάνης σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του ΔΗΜΟΣ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ Κ.Α.Ε. 15.6641.0004 οικ. έτους 2022 για την ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 2022-2024.
Εγκρίνουμε τη δαπάνη και διαθέτουμε πίστωση ύψους € ΔΕΚΑ ΕΝΝΙΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΝΝΙΑΚΟΣΙΑ ΕΝΕΝΗΝΤΑ ΕΝΝΙΑ EURO και ΕΝΕΝΗΝΤΑ ΕΞΙ ΛΕΠΤΑ ( 19.999,96 ) , για την πληρωμή ισόποσης δαπάνης σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του ΔΗΜΟΣ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ Κ.Α.Ε. 15.6263.0001 οικ. έτους 2022 για την ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 2022-2024 (ΣΑΤΑ).
€ ΤΡΙΑΝΤΑ ΔΥΟ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΠΤΑΚΟΣΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑ ΕΞΙ EURO ( 32.736,00 ) , για την πληρωμή ισόποσης δαπάνης σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του ΔΗΜΟΣ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ Κ.Α.Ε. 00.6737.0007 οικ. έτους 2022 για την ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΙ ΤHΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ “ΟΔΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε. (Ο.Σ.Υ. Α.Ε.) ” ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ.
Εγκρίνουμε τη δαπάνη και διαθέτουμε πίστωση ύψους € ΕΝΝΙΑΚΟΣΙΑ ΕΝΕΝΗΝΤΑ ΕΝΝΙΑ EURO και ΕΝΕΝΗΝΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΛΕΠΤΑ ( 999,94 ) , για την πληρωμή ισόποσης δαπάνης σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του ΔΗΜΟΣ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ Κ.Α.Ε. 15.6263.0003 οικ. έτους 2022 για την ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 2022-2024 (ΣΑΤΑ).
–Και ο Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης για πρώτη φορά , συμπεριλαμβάνει τη Δημοτική Συγκοινωνία στις υπερβάσεις καυσίμων(αρχες 2022). Τελικά, ανοίγει δρόμους το Χαϊδάρι…μόνο πλαγίως και διαγωνίως . —
ΠΗΓΗ
Υπό το πρίσμα των ανωτέρω,, για λόγους δημοσίου συμφέροντος (πχ. προκειμένου ο ανεφοδιασμός των οχημάτων του Δήμου να μη συνεπάγεται δυσανάλογη σπατάλη οικονομικών και διοικητικών πόρων και παραγωγικού χρόνου που τελικά αυξάνει υπέρμετρα το κόστος της σύμβασης), οι αναθέτουσες αρχές μπορούν να συμπεριλαμβάνουν στα έγγραφα της σύμβασης αντίστοιχους όρους, αποκλειστικά ως ειδικούς όρους εκτέλεσης της σύμβασης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 130 παρ.2 του ν. 4412/2016.
Για παράδειγμα, σε διακήρυξη προμήθειας υγρών καυσίμων κίνησης, μπορεί να προβλέπεται ως ειδικός όρος εκτέλεσης της σύμβασης, ότι ο προμηθευτής υποχρεούται να παραδώσει τα καύσιμα στους αποθηκευτικούς χώρους – δεξαμενές καυσίμων του Δήμου ή στα οχήματα του Δήμου (για όσους Δήμους δεν διαθέτουν)
πηγή: elizabethboura.gr