Ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας στους 4 πρώτους δήμους της Αττικής που εντάχθηκαν στο gov.gr
Όπως είχαμε γράψει σε παλαιότερο δημοσίευμά μας, ο δήμος μας έχει πλέον τη δυνατότητα να παρέχει ψηφιακές υπηρεσίες στους δημότες του μέσα από το σύγχρονο και ασφαλές περιβάλλον του gov.gr. Ας επιτραπεί η επισήμανση ότι η Αγία Βαρβάρα εντάσσεται στην δέσμη των πρώτων, τεσσάρων Δήμων οι οποίοι αποκτούν την δυνατότητα αυτή.
Για το ζήτημα αυτό, ο Δήμος εξέδωσε το ακόλουθο Δελτίο Τύπου:
Τη δυνατότητα να παρέχει ψηφιακές υπηρεσίες στους δημότες του μέσα από το σύγχρονο και ασφαλές περιβάλλον του gov.gr έχει πλέον και ο δήμος μας.
Σύμφωνα με όσα σχεδίασαν, υλοποίησαν και υπέγραψαν σε ΚΥΑ οι Υπουργοί Εσωτερικών Μάκης Βορίδης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών για θέματα Αυτοδιοίκησης Στέλιος Πέτσας, στο δήμο μας και σε 27 ακόμη δήμους της χώρας (Αγίας Βαρβάρας, Αγρινίου, Αίγινας, Αρταίων, Βόλβης, Δράμας, Διρφύων Μεσσαπίων, Ελλασόνας, Ελευσίνας, Ευρώτα, Ηρακλείου, Ιεράπετρας, Καλαμαριάς, Κορίνθου, Λεβαδέων, Ληξουρίου, Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων, Μεσολογγίου, Μυλοποτάμου, Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Ξανθης, Ξυλοκάστρου, Παλαιού Φαλήρου, Πειραιά, Πυλαίας Χορτιάτη, Πύργου, Σουφλίου, Ωραιοκάστρου) -μεταξύ των οποίων 4 δήμοι της Αττικής, παρέχονται ψηφιακές θυρίδες «ψηφιακά γραμματοκιβώτια» στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) για την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών. Έτσι, εισάγεται ένας ψηφιακός τρόπος επικοινωνίας του δημότη με τον Δήμο του, ενώ ταυτόχρονα εγκαινιάζεται μια νέα γενιά ομογενοποιημένων δημοτικών ψηφιακών υπηρεσιών.
Οι θυρίδες των Δήμων στο gov.gr προσφέρουν 3 βασικές λειτουργίες:
– Έκδοση πιστοποιητικών αρμοδιότητας των Δήμων χωρίς την ανάγκη φυσικών υπογραφών και σφραγίδων. Τα πιστοποιητικά αυτά είναι έγκυρα σε φυσική αλλά και σε ψηφιακή μορφή, τόσο στη Δημόσια Διοίκηση όσο και κατά την προσκόμισή τους σε ιδιωτικούς φορείς.
– Υποδοχή και διεκπεραίωση αιτήσεων δημοτών από το gov.gr, με πρώτη υπηρεσία τη Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας
– Αυτεπάγγελτη αναζήτηση και έκδοση πιστοποιητικών που είναι απαραίτητα σε διαδικασίες των Δήμων και παρέχονται από το gov.gr
Με την υποστήριξη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, σταδιακά θα ψηφιοποιούνται νέες διαδικασίες και θα εντάσσονται στις θυρίδες.
Ο δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας Λάμπρος Μίχος δήλωσε ότι : “Ο δήμος μας έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ψηφιακή εκπαίδευση των πολιτών, κάτι που αναδείχθηκε απόλυτα αναγκαίο την χρονική περίοδο της πανδημίας και των νέων συνθηκών που αυτή επέφερε. Το σύνολο των πολιτών, πρέπει να αποκτήσει τις κατάλληλες ψηφιακές δεξιότητες, προκειμένου να είναι σε θέση να επωφεληθεί του ψηφιακού μετασχηματισμού που ήδη συντελείται. Ειδικότερα αξιοποιούνται προγράμματα ψηφιακού εγγραμματισμού που οργανώνονται από φορείς όπως η Περιφέρεια και τα προγράμματα διά βίου μάθησης, όπου στον ειδικά διαμορφωμένο και εξοπλισμένο χώρο του Γ΄ ΚΑΠΗ, κυρίως ηλικιωμένοι αλλά και άλλοι πολίτες, παρακολούθησαν μαθήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών. Άμεσα ξεκινάει το πρόγραμμα «Ψηφιακός Συνοδός» που αφορά στον ψηφιακό αλφαβητισμό των ανθρώπων της Τρίτης Ηλικίας, δηλαδή στην εξοικείωσή τους με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του δημοσίου, της υγείας και περίθαλψης, της χρήσης εφαρμογών επικοινωνίας και ψυχαγωγίας και στην εκμάθηση πραγματοποίησης διαδικτυακών συναλλαγών και αγορών».