Χρέη στην Εφορία: Ηλεκτρονικό φάκελο για 4,7 εκατ. φορολογούμενους ανοίγει η ΑΑΔΕ
Στην τελική ευθεία εισέρχεται το EISPRAXIS, το νέο όπλο της ΑΑΔΕ για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Το νέο σύστημα αναμένεται να ενεργοποιηθεί από τον Σεπτέμβριο και δημιουργεί για κάθε οφειλέτη ένα ηλεκτρονικό φάκελο στον οποίο θα περιλαμβάνονται στοιχεία και πληροφορίες για τις οφειλές, τα εισοδήματά του, τα περιουσιακά του στοιχεία, ενώ θα καταγράφεται η συμπεριφορά του.
Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, είναι, πλέον διαθέσιμες στην ΑΑΔΕ οι εξής διαδικτυακές υπηρεσίες, που επιτρέπουν τον εντοπισμό αναγκαίων στοιχείων οικογενειακής κατάστασης και εργασιακής κατάστασης, δεδομένων για το προφίλ επιχειρήσεων και των διοικητικών τους συμβουλίων:
α) διαδικτυακή υπηρεσία «Πιστοποιητικά Δημοτολογικής Αστικής Κατάστασης» του πληροφοριακού συστήματος «Μητρώο Πολιτών» με τις ακόλουθες μεθόδους:
• Λήψη Πιστοποιητικού Οικογενειακής Κατάστασης
• Λήψη πιστοποιητικού εγγυτέρων συγγενών
• Λήψη εγγυτέρων συγγενών με προσωπικά στοιχεία
• Αναζήτηση οικογενειακών μερίδων πολίτη και γονέων
• Λήψη γραμμογραφημένων εγγραφών της οικογενειακής κατάστασης και των τέκνων (ανήλικα και ενήλικα) ενός πολίτη, ανεξαρτήτως οικογενειακής μερίδας
β) διαδικτυακή υπηρεσία «Λήψη Ληξιαρχικών Πράξεων» του πληροφοριακού συστήματος «Μητρώο Πολιτών» με τις ακόλουθες μεθόδους:
• Με βάση έναν συγκεκριμένο ΑΦΜ
• Με βάση έναν συγκεκριμένο ΑΜΚΑ
• Αναζήτηση με προσωπικά στοιχεία
• Αναζήτηση με προσωπικά στοιχεία και ημερομηνία Θανάτου
γ) διαδικτυακή υπηρεσία «Στοιχεία για κατάσταση απασχόλησης» του πληροφοριακού συστήματος ΕΡΓΑΝΗ που διαχειρίζεται το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τις ακόλουθες μεθόδους:
• Αναζήτηση με βάση ΑΦΜ
• Στοιχεία εργασιακής κατάστασης του εργαζομένου για μια συγκεκριμένη ημερομηνία με βάση τον ΑΦΜ του εργαζόμενου
δ) διαδικτυακή υπηρεσία «Τρέχουσα εργασιακή κατάσταση» από το πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ που διαχειρίζεται το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τη μέθοδο αναζήτησης βάσει ΑΦΜ του εργαζομένου.
ε) διαδικτυακή υπηρεσία «Βασικές Πληροφορίες από Μητρώο ΓΕΜΗ» από το πληροφοριακό σύστημα ΓΕΜΗ
στ) διαδικτυακή υπηρεσία «Στοιχεία Διοικητικού Συμβουλίου Επιχείρησης» από το πληροφοριακό σύστημα ΓΕΜΗ με τη μέθοδο «Μέλη του ΔΣ ενός Νομικού Προσώπου».
ζ) διαδικτυακή υπηρεσία «Επιβεβαίωση Στοιχείων από Μητρώο ΓΕΜΗ» από το πληροφοριακό σύστημα ΓΕΜΗ με τις ακόλουθες μεθόδους:
• Έλεγχος ΑΦΜ και Αριθμού Μητρώου ΓΕΜΗ
• Έλεγχος ύπαρξης ΑΦΜ στο μητρώο ΓΕΜΗ
η) διαδικτυακή υπηρεσία «Αναζήτηση στοιχείων Σύστασης Εταιρειών στην ΥΜΣ» από το πληροφοριακό σύστημα ΓΕΜΗ με τις ακόλουθες μεθόδους:
• Λήψη στοιχείων εταιρειών με μέρος της επωνυμίας τους
• Λήψη στοιχείων εταιρειών με βάση την ημερομηνία σύστασης.
Η ταυτοποίηση των οφειλετών με βάση τα παραπάνω στοιχεία είναι το πρώτο και κρίσιμο βήμα για το «EISPRAXIS» με σκοπό την άντληση, κατόπιν αιτήματος έγγραφου ή ηλεκτρονικού αιτήματος του Διοικητική της ΑΑΔΕ, στοιχείων και δεδομένων που τηρούν άλλοι δημόσιοι φορείς, για την είσπραξη απαιτήσεων του Δημοσίου. Σύμφωνα με το Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΑΑΔΕ, ως το τέλος του έτους θα πρέπει να έχουν εισπραχθεί τουλάχιστον 2,2 δισ. ευρώ από τις παλαιές ληξιπρόθεσμες οφειλές, εκ των οποίων τα 500 εκατ. ευρώ από τη λίστα των μεγαλοοφειλετών, καθώς και το 28% των χρεών των «φρέσκων» οφειλών δηλαδή αυτών που έχουν δημιουργηθεί από την αρχή του έτους.
πηγή: insider.gr