Σχολείο Ζαμπέτα στο Αιγάλεω: Απαλλοτρίωση, λουκέτα, σεκιουριτάδες και επίταξη από τον Πέτσα
Η λύση της επίταξης του ακινήτου από την Ελληνική Πολιτεία προτάθηκε από τον υπουργό Εσωτερικών Στέλιο Πέτσα για να κοπεί ο Γόρδιος δεσμός με την περίπτωση χρήσης του ακινήτου που στεγάζει το 9ο Δημοτικό Σχολείο στο Αιγάλεω, πιο γνωστό ως το σχολείο του Ζαμπέτα. Το κτίριο ανήκε στην ιδιοκτησία του σπουδαίου μουσικοσυνθέτη και πλέον διαχειρίζονται οι κληρονόμοι του και οι οποίοι έχουν δικαιωθεί δικαστικά σε δεύτερο βαθμό στη διαμάχη με το Δήμο Αιγάλεω για τη χρήση του κτιρίου
Εξωση, λουκέτο και σεκιουριτάδες
Μετά το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί με την αναγκαστική έξωση του σχολείου από τους ιδιοκτήτες τον Σεπτέμβριο του 2022, την παρέμβαση του Δήμου Αιγάλεω για αναγκαστική απαλλοτρίωση και την αντεπίθεση των ιδιοκτητών που στις αρχές του 2023 τοποθέτησαν λουκέτα και σεκιουριτάδες στο προαύλιο, οι μαθητές του 9ου Δημοτικού έχουν διακόψει τα μαθήματα τους και εδώ και δύο εβδομάδες είναι στα σπίτια τους.
Τριετή αναγκαστική εκμίσθωση
Οι δυναμικές κινητοποιήσεις των Γονέων και Κηδεμόνων, η αποχή πολλών ακόμα σχολείων, οι αντιδράσεις μεγάλου μέρους της τοπικής κοινωνίας στο Αιγάλεω έφεραν τελικά αποτέλεσμα. «Ξεπέρασαν» τη Δημοτική Αρχή που πριν λίγες ημέρες είχε προκρίνει ως λύση τη συστέγαση του 9ου και του 14ου Δημοτικού Σχολείου και επισκέφθηκε τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών Στέλιο Πέτσα.
Παρουσία εκπροσώπων όλων των εμπλεκόμενων φορέων, πολιτικών παρατάξεων, του Δημάρχου Αιγάλεω ο Στέλιος Πέτσας ανακοίνωσε πως θα δρομολογήσει άμεσα ρύθμιση στη Βουλή για τριετή αναγκαστική εκμίσθωση και αναγκαστική απαλλοτρίωση με αποζημίωση των ιδιοκτητών μέχρι να ολοκληρωθούν οι χρονοβόρες διαδικασίες της απαλλοτρίωσης που έχει δρομολογήσει ο Δήμος.
Ικανοποίηση για την επίταξη Πέτσα
Στη συνάντηση δεν παρέστησαν εκπρόσωποι των ιδιοκτητών, κληρονόμων του Ζαμπέτα. Η απόφαση του Στέλιου Πέτσα ικανοποίησε όλους τους εμπλεκόμενους και από το πρωί της Παρασκευής 20/1/23 ξεκίνησε αγώνας δρόμου με τη γραφειοκρατία. Μάλιστα ο υφυπουργός ήταν ενημερωμένος για το ιστορικό της υπόθεσης, έχοντας πλήρη φάκελο με τις αποφάσεις και τις εξελίξεις τονίζοντας πως «δεν υπάρχει άλλη λύση από την επίταξη».
Τι σημαίνει η επίταξη
Σημειώνεται πως επίταξη ακινήτου είναι η στέρηση της χρήσης του ακινήτου από τον κύριο του, έναντι αποζημίωσης, η οποία επιβάλλεται αναγκαστικά με Πράξη της Πολιτείας, για τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων σε περίπτωση πολέμου ή επιστράτευσης ή για τη θεραπεία άμεσης κοινωνικής ανάγκης, που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη και υγεία. Η επίταξη αποτελεί αναγκαστική μίσθωση, διότι με διατάξεις αναγκαστικού δικαίου δημιουργείται από την Πολιτεία σχέση μίσθωσης πράγματος.
Πότε θα ψηφιστεί στη Βουλή;
Μετά τις εξελίξεις νέα ερωτήματα προκύπτουν: Πότε χρονικά θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή η νομοθετική ρύθμιση; Τι θα κάνουν τα παιδιά και οι δάσκαλοι τους μέχρι τότε; Θα πάρει κάποιος την ευθύνη να σπάσει τα λουκέτα και να τα βάλει με τους σεκιουριτάδες που είναι στο προαύλιο; Οι νομικοί υποστηρίζουν πως εάν δεν υπάρξει συνεννόηση με τους ιδιοκτήτες κανείς δε μπορεί να ανοίξει το σχολείο μόνο και μόνο με την προφορική δέσμευση του Υπουργού. Θα χρειαστεί να έχουν στα χέρια τους τη νομοθετική ρύθμιση που θα έχει ψηφιστεί από τη Βουλή.
Δεν εφησυχάζουν οι γονείς
Να σημειωθεί πως από την Δευτέρα 9 Ιανουαρίου το 9ο Δημοτικό έχει διακόψει τα μαθήματα του. Οι γονείς είναι σε απόγνωση. Δε γνωρίζουν πότε θα επιστρέψουν τα παιδιά τους στο σχολείο και αρνούνται να δεχτούν την πρόταση του Δήμου Αιγάλεω για προσωρινή συστέγαση με το 14ο Δημοτικό Σχολείο διότι ανησυχούν πως στο τέλος δεν θα γίνει τίποτα και η συστέγαση θα παγιωθεί. Άλλωστε και το 14ο Δημοτικό βρίσκεται σε κινητοποιήσεις με αποχή μαθητών και δασκάλων από τα μαθήματα. Μάλιστα για σήμερα Σάββατο 21/1 έχει προγραμματιστεί νέα συγκέντρωση για να εκτιμηθούν οι εξελίξεις και να αποφασιστούν νέες κινητοποιήσεις παρά την προφορική δέσμευση του Υφυπουργού Εσωτερικών για επίταξη.
Δεν κάνουν ούτε webex
Εντύπωση προκαλεί επίσης το γεγονός πως από το Υπουργείο Παιδείας αλλά και από την εκπαιδευτική κοινότητα του 9ου Δημοτικού υπάρχει άρνηση στο να γίνουν μαθήματα μέσω webex για να υπάρχει υποτυπώδη εκπαίδευση και ενασχόληση των παιδιών με ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα που θα τους δώσει κίνητρο και απασχόληση. Για την ώρα μένουν άπραγα στο σπίτι τους και δεν αποκλείεται να χάσουν ακόμα πολλές διδακτικές ώρες.
πηγή: ethnos.gr