Πρεμιέρα για την Κερασία Σαμαρά
Η χαΐδαριώτισα ηθοποιός Κερασία Σαμαρά από αυτό το Σαββατοκύριακο θα εμφανίζεται στο πλευρό του Χρήστου Βασιλόπουλου στην παράσταση «Κουαρτέτο», του Χάινερ Μίλερ, που θα ανέβει στο «Από Μηχανής Θέατρο», σε σκηνοθεσία Θανάση Σαράντου. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει στη σκηνή τον Βαλμόν και τη Μερτέιγ, το σαγηνευτικό ζευγάρι που «γέννησε» η φαντασία του Μίλερ, σ’ ένα ανελέητο παιχνίδι σεξ και εξουσίας, πέρα από καθετί συμβατικό.
Οι δυο πρωταγωνιστές, σε ένα παιχνίδι του «είναι» και του «φαίνεσθαι»
Το «γλωσσο-λάγνο» κείμενο Quartett αφηγείται τις ακόλαστες περιπέτειες δυο ευγενών, της Μαρκησίας Μαρτέιγ και του Κόμη Βαλμόν σε έναν χωροχρόνο τόσο παρελθόντα όσο και μελλοντικό. Το σπουδαίο αυτό κείμενο γραμμένο σε πεζό λόγο από τον κορυφαίο θεατρικό συγγραφέα, δραματουργό, θεωρητικό του θεάτρου, σκηνοθέτη και ποιητή Χάινερ Μίλερ, έχει βασιστεί πάνω στο επιστολογραφικό μυθιστόρημα «Επικίνδυνες σχέσεις» του Pierre Choderlos de Laclos. Με γλώσσα βαθύτατα ποιητική και «αναίσχυντη», με δόσεις μαύρου χιούμορ και λαγνείας το κείμενο αφηγείται το σκανδαλώδες παιχνίδι διαπλοκής ρόλων και τολμηρά βουτά στο σκοτάδι της ανθρώπινης ψυχής και της κτηνωδίας της.
Οι δυο αυτάρεσκοι πρωταγωνιστές, σε ένα παιχνίδι του «είναι» και του «φαίνεσθαι» μιμούνται ενίοτε τα θύματά τους, την αξιοσέβαστη κυρία Τουρβέλ και την παρθένα ανιψιά της Μαρτέιγ, Βολάνζ (εξ ου και ο τίτλος «Κουαρτέτο»). Ένα κλειστοφοβικό παιχνίδι ταυτοτήτων και ανταλλαγής ρόλων σε μια διάσταση καθαρά εγκεφαλική. Ήρωες που επιλέγουν το σώμα τους για να «μιλήσουν» και να «αντι-μιλήσουν». Σώματα θύτες αλλά και θύματα που είναι επιθυμητά, ακραία λάγνα και ερωτικά όμως και «εξολοθρευτές» και θανάσιμα διαστροφικά.
Πρόκειται για ένα εξαιρετικό κείμενο που διεγείρει, προβληματίζει και συνθλίβει.
Ο Χάινερ Μίλερ, ο σημαντικότερος, μετά τον Μπρεχτ, θεατράνθρωπος της μεταπολεμικής Γερμανίας με έντονες φεμινιστικές καταβολές αποδομεί τις σχέσεις των δύο φύλων αλλά και τις κοινωνικές «παραστάσεις» μας για τον καθωσπρεπισμό. Απομυζεί τον μύθο και την ιστορία, προσφέρει πλουσιοπάροχα εικόνες ερωτισμού και αυτο-ερωτισμού και τις μεταλλάσσει σε εικόνες δύναμης, κοινωνικής ισχύος και «ευγενικής» καταγωγής. Ένα εξαιρετικό κείμενο που διεγείρει, προβληματίζει και συνθλίβει.