Παράταση θα δοθεί στις αιτήσεις της προκήρυξης 8Κ/2024 σύμφωνα με πηγές του ΑΣΕΠ.Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες οι αιτήσεις έχουν ξεπεράσει μέχρι στιγμής τις 45.000 αφού είναι φανερό ότι η συγκεκριμένη προκήρυξη συγκεντρώνει το ενδιαφέρον χιλιάδων υποψηφίων καθώς προβλέπει μόνιμες προσλήψεις στο δημόσιο με απολυτήριο.
Θυμίζουμε ότι η προκήρυξη 8Κ/2024 αφορά στην πλήρωση, με σειρά προτεραιότητας, 2.217 θέσεων μόνιμου προσωπικού με απολυτήριο λυκείου (Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) σε φορείς του δημοσίου σε όλη τη χώρα.
Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων έληγε κανονικά στις 3 Φεβρουαρίου 2025, ωστόσο όπως προαναφέραμε θα δοθεί παράταση.
Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στο Α.Σ.Ε.Π., αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού του τόπου (www.asep.gr > Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες > Αίτηση) ακολουθώντας τις οδηγίες που παρέχονται στην Προκήρυξη (Παράρτημα Β΄).
Σημαντική επισήμανση για την πληρωμή Κωδικού Παραβόλου:
Η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης στο Α.Σ.Ε.Π. ολοκληρώνεται όταν οι υποψήφιοι επιλέξουν «Οριστικοποίηση» και μόνο όταν ο εικοσαψήφιος (20ψήφιος) κωδικός του παραβόλου βρίσκεται σε κατάσταση «ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ», προκειμένου αυτό να δεσμευτεί από το ΑΣΕΠ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β΄- ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ).
Eφιστάται η προσοχή των υποψηφίων στην πληρωμή του ίδιου κωδικού παραβόλου με αυτόν που αναγράφουν στην ηλεκτρονική τους αίτηση και μέχρι την υποβολή αυτής.
Τα απαραίτητα, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά με τα οποία, αποδεικνύονται τα προσόντα, κριτήρια ή ιδιότητες που επικαλούνται οι υποψήφιοι με την αίτηση συμμετοχής τους, θα υποβληθούν ηλεκτρονικά, πριν την έκδοση των προσωρινών αποτελεσμάτων, μετά από σχετική Ανακοίνωση του ΑΣΕΠ (Βλ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ της Προκήρυξης και Πάγια Μέρη Προκηρύξεων).
Για την ομαλή λειτουργία του συστήματος υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων, συνιστάται στους υποψήφιους να μην αναμένουν την τελευταία ημέρα για να υποβάλουν την ηλεκτρονική τους αίτηση καθώς τυχόν υπερφόρτωση του διαδικτύου ή σφάλμα στη σύνδεση με αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε δυσκολία ή αδυναμία υποβολής αυτής. Επιπλέον, προς διευκόλυνση των υποψηφίων, παρουσιάζεται σε Γράφημα ο αριθμός των επισκέψεων ανά ώρα της ημέρας στον Κόμβο του ΑΣΕΠ (ενδεικτικά παρατίθεται η κίνηση για τον μήνα Δεκέμβριο 2024 και 2023).
Το ΑΣΕΠ δε φέρει ευθύνη για τυχόν αδυναμία υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης που οφείλεται στους προαναφερόμενους παράγοντες.
Για τεχνικές διευκρινίσεις και μόνο σχετικά με τη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων και δικαιολογητικών συμμετοχής, οι υποψήφιοι μπορούν να απευθύνονται στη Διεύθυνση Διαχείρισης Δεδομένων & Ανάπτυξης Εφαρμογών του ΑΣΕΠ ακολουθώντας τον σύνδεσμο: https://www.asep.gr/helpdesk > Δημιουργία Ερωτήματος > Τεχνικές ερωτήσεις ή τηλεφωνικά (2131319100 – Επιλογή 3): τις εργάσιμες ημέρες κατά τις ώρες 08:00 μέχρι 20:00 και τις αργίες κατά τις ώρες 10:00 μέχρι 16:00.
Για γενικές διευκρινίσεις σχετικά με την Προκήρυξη και τη συμμετοχή σε αυτή οι υποψήφιοι μπορούν να απευθύνονται στο Τμήμα Εξυπηρέτησης Πολιτών του ΑΣΕΠ ακολουθώντας τον σύνδεσμο: https://www.asep.gr/helpdesk > Δημιουργία Ερωτήματος > Γενικές διευκρινίσεις ή τηλεφωνικά (2131319100, Επιλογή 2), τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 08:00 μέχρι 14:00.
Οι ειδικότητες που ζητούνται είναι οι εξής:
ΔΕ Αποθηκάριων
ΔΕ Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων
ΔΕ Βοηθών Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων
ΔΕ Βοηθών Νοσηλευτών
ΔΕ Δασοφυλάκων
ΔΕ Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών
ΔΕ Διοικητικής και Λογιστικής Υποστήριξης
ΔΕ Διοικητικού – Γραμματέων – Υποστήριξης Ελέγχου
ΔΕ Διοικητικού – Λογιστικού
ΔΕ Εκπαιδευτών
ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας
ΔΕ Εργατοτεχνιτών
ΔΕ Εργατών Ύδρευσης/Αποχέτευσης
ΔΕ Ζυγιστών
ΔΕ Εργατών Γενικών Καθηκόντων
ΔΕ Κηπουρών
ΔΕ Ναυαγοσωστών
ΔΕ Οδηγών
ΔΕ Πληροφορικής
ΔΕ Προσωπικού Η/Υ
ΔΕ Αρτοποιίας – Ζαχαροπλαστικής
ΔΕ Μαγείρων
ΔΕ Προσωπικού Καθαριότητας
ΔΕ Επιμελητών Κοινωνικής Πρόνοιας
ΔΕ Κοινωνικών Επιμελητών – Φροντιστών Παιδιών
ΔΕ Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης
ΔΕ Τεχνικού Αεροσκαφών και Ελικοπτέρων
ΔΕ Τεχνικού Αμαξωμάτων (Φανοποιών)
ΔΕ Τεχνικού Αυτοματισμού
ΔΕ Βοηθών Χημικών Εργαστηρίων
ΔΕ Δομικών Έργων
ΔΕ Ελαιοχρωματιστών
ΔΕ Ένδυσης -Υπόδησης
ΔΕ Εργαλειομηχανών Τόρνου
ΔΕ Ηλεκτρολόγων
ΔΕ Ηλεκτρονικών
ΔΕ Ηλεκτροσυγκολλητών – Οξυγονοκολλητών
ΔΕ Ηλεκτροτεχνιτών Οχημάτων
ΔΕ Ηλεκτροτεχνιτών
ΔΕ Θερμαστών
ΔΕ Κομμωτικής
ΔΕ Λιπαντών -Πλυντών
ΔΕ Μηχανολόγων
ΔΕ Μηχανολόγων
ΔΕ Μηχανοτεχνιτών Οχημάτων
ΔΕ Μηχανοτεχνιτών – Συντηρητών Μηχανών Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ)
ΔΕ Ξυλουργών
ΔΕ Πυροσβεστών
ΔΕ Σιδηρουργών
ΔΕ Σχεδιαστών
ΔΕ Τεχνιτών Μεταλλικών Κατασκευών
ΔΕ Τεχνιτών Τροχών Και Ελαστικών
ΔΕ Υδραυλικών
ΔΕ Χειριστών εργαλειομηχανών
ΔΕ Ψυκτικών
ΔΕ Οπλουργών
ΔΕ Τεχνικών Βοηθών
ΔΕ Οδηγών -Χειριστών Γεωργικών Μηχανημάτων
ΔΕ Τεχνικών Εργαστηρίων Τροφίμων
ΔΕ Γενικών Καθηκόντων
ΔΕ Επιμελητών -Κλητήρων
ΔΕ Υδρομετρητών
ΔΕ Φυλάκων – Κλητήρων – Θυρωρών
ΔΕ Προσωπικού Ασφαλείας
ΔΕ Φυλάκων
ΔΕ Ημερήσιων Φυλάκων Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων
ΔΕ Χειριστών – Εμφανιστών Ακτινολογικών Εργαστηρίων
Συντάξεις υπολογίζονται ξανά και χιλιάδες ευρώ αναμένεται να επιστρέψουν στις τσέπες συνταξιούχων.
Αναδρομικά σε χιλιάδες δικαιούχους συνταξιούχους του δημοσίου θα πρέπει να επιστραφούν εντός του 2025. Το διάστημα των αναδρομικών στους εκκρεμείς επανυπολογισμούς με τους συντελεστές του νόμου Βρούτση για συνταξιούχους με 30 έτη ασφάλισης και άνω είναι από τον Οκτώβριο του 2019 και μετά, που σημαίνει ότι για πολλούς συνταξιούχους τα αναδρομικά που έχουν λαμβάνειν είναι για 62 μήνες.
Αναδρομικά έως και 11.000 ευρώ διεκδικούν περίπου 350.000 συνταξιούχοι του Δημοσίου από τις κρατήσεις της Εισφοράς Αλληλεγγύης που τους επιβλήθηκαν στη διετία 2017-2018 και κρίθηκαν αντισυνταγματικές με απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Τις επιστροφές δικαιούνται τόσο οι παλαιοί πριν από τον Μάιο του 2016 συνταξιούχοι όσο και οι νέοι, που αποχώρησαν μετά τον Μάιο του 2016.
Να σημειωθεί ότι πρόσφατα το 6ο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου δικαίωσε προσφυγή συνταξιούχων στρατιωτικών οι οποίοι αποχώρησαν από την ενεργό υπηρεσία μετά το 2017.
Στους προσφεύγοντες αναγνωρίστηκε η επιστροφή αναδρομικών μόνον για ένα έτος, το 2018, διότι οι προσφυγές ασκήθηκαν το 2020 και το μόνο έτος που οι συνταξιούχοι θα μπορούσαν να διεκδικήσουν τα αναδρομικά της ΕΑΣ ήταν για το 2018, καθώς για το 2017 η αξίωση είχε παραγραφεί, ενώ από το 2019 και μετά η ΕΑΣ έχει κριθεί συνταγματική και ως εκ τούτου δεν τίθεται θέμα διεκδίκησης.
Με αυτή τη φράση, το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών διαψεύδει τοποθετήσεις των τελευταίων ημερών, ότι το συγκεκριμένο Πρόγραμμα επιχορήγησης για την απασχόληση ανέργων ηλικίας 55 έως 67 σε φορείς του δημόσιου τομέα -ΟΤΑ έχει δήθεν περικοπεί ή διακοπεί.
«Το πρόγραμμα συνεχίζεται κανονικά με αυξημένους πόρους και αυξημένες θέσεις», ξεκαθαρίζει.
Για το θέμα ωστόσο, είχαν προηγηθεί τοποθετήσεις ακόμη και βουλευτών της ΝΔ που ζητούσαν άμεση παρέμβαση για συνέχιση του συγκεκριμένου προγράμματος το οποίο κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς αφορά ανέργους που πλησιάζουν την ηλικία συνταξιοδότησης, ενώ παράλληλα οι φορείς του δημοσίου και ιδιαίτερα της τοπικής αυτοδιοίκησης το αξιοποιούσαν για κρίσιμες υπηρεσίες τους, όπως η καθαριότητα, η φύλαξη, η εξυπηρέτηση πολιτών κ.α.
Ειδικότερα, στη νέα του ανακοίνωση το ΥΠΟΙΚ διευκρινίζει:
Το Πρόγραμμα, ενώ κάλυπτε αρχικά 10.000 ανέργους, έχει διευρυνθεί διαδοχικά τόσο αριθμητικά όσο και ποσοτικά ως προς το ύψος της ενίσχυσης, ώστε σήμερα – μετά και την τελευταία πρόσφατη τροποποίηση της ΚΥΑ στις 6 Αυγούστου 2024 – να καλύπτει 26.500 ανέργους. Η τελευταία αύξηση των θέσεων κατά 5.000 έχει επιπλέον δημοσιονομικό κόστος 156 εκατ. ευρώ, ενώ το κόστος του συνολικού προγράμματος ανέρχεται πλέον στα 626 εκατ. ευρώ.
Αναλυτικά:
Προκειμένου να ενισχυθεί και να βελτιωθεί το πρόγραμμα των 10.000 θέσεων εργασίας, που είχε καταγράψει μόνο 1.200 προσλήψεις από το 2017 που θεσπίστηκε, με την από 13/06/2020 ΚΥΑ προστέθηκαν 5.000 θέσεις που είχαν αφαιρεθεί το 2018, επιπλέον των 3.700 κενών θέσεων. Επιπρόσθετα, επεκτάθηκε σε όλους τους ΟΤΑ καθώς και τα ΝΠΔΔ, ενώ αυξήθηκε η επιδότηση από το 50% στο 75% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους με ανώτατο όριο τα 750 ευρώ μηνιαίως. Το συνολικό δημοσιονομικό κόστος του προγράμματος προβλέφθηκε αρχικά σε 209,6 εκατ. ευρώ.
Με την από 16/09/2022 ΚΥΑ το πρόγραμμα επεκτάθηκε για επιπλέον 6.500 θέσεις.
Με την από 07/11/2023 ΚΥΑ το πρόγραμμα επεκτάθηκε κατά 5.000 θέσεις. Επιπρόσθετα, επιλέξιμοι είναι πλέον όλοι οι άνεργοι ηλικίας 55 ετών και άνω ανεξαρτήτως εάν είναι μακροχρόνια άνεργοι, καθώς και άνεργοι άνω των 67 που δεν έχουν θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης.
Με την από 06/08/2024 ΚΥΑ το πρόγραμμα επεκτάθηκε για επιπλέον 5.000 θέσεις, φτάνοντας τις συνολικά τις 26.500. Η πρόσθετη δαπάνη για την τελευταία επέκταση των 5.000 θέσεων ανέρχεται σε 156 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 90 εκατ. ευρώ επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της ΔΥΠΑ και 66 εκατ. ευρώ τον προϋπολογισμό των ΟΤΑ και των φορέων Γενικής Κυβέρνησης. Η συνολική εκτιμώμενη δαπάνη του προγράμματος έχει ανέλθει στα 625,8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 367,8 εκατ. ευρώ επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της ΔΥΠΑ και 258 εκατ. ευρώ τον προϋπολογισμό των ΟΤΑ και των φορέων Γενικής Κυβέρνησης.
Είναι προφανές ότι το Πρόγραμμα επεκτείνεται διαδοχικά, λαμβάνοντας υπόψη τη λήξη της θητείας των παλαιότερων ωφελούμενων και την εισροή νέων ωφελούμενων, αλλά και το ετήσιο δημοσιονομικό κόστος που επιβαρύνει τον τακτικό προϋπολογισμό.
Το μόνο το οποίο έχει συμβεί και προφανώς παρεξηγείται – καλόπιστα ή κακόπιστα από ορισμένους – είναι ότι υπάρχουν οροφές τόσο δαπανών όσο και θέσεων που δεν είναι δυνατόν να ξεπεραστούν.
Υπολογίζεται ότι και μετά την τελευταία επέκταση των δικαιούχων κατά 5.000, και ενώ το πρόγραμμα είχε αρχικά σχεδιαστεί ώστε να υπάρχουν 10.000 ενεργοί δικαιούχοι, από τους περίπου 26.500 που έχουν προσληφθεί έως σήμερα, περισσότεροι από 17.000 είναι σήμερα ενεργοί.
Οι δικαιούχοι προσλαμβάνονται κάθε φορά για 12 μήνες με δυνατότητα επέκτασης 12 επιπλέον μηνών. Είναι κατανοητό ότι υπάρχουν δεδομένα δημοσιονομικά περιθώρια τόσο στον προϋπολογισμό της ΔΥΠΑ, όσο και των ΟΤΑ και των φορέων Γενικής Κυβέρνησης που ορίζουν τον ρυθμό με το οποίο επεκτείνονται οι θέσεις του προγράμματος.
Το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών βρίσκεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας και τη ΔΥΠΑ ώστε εντός του 2025 να επεκταθεί το πρόγραμμα, όπως συνέβη κατ’ επανάληψη το 2022, το 2023 και πρόσφατα τον Αύγουστο του 2024.
Σημαντικές αλλαγές εισάγει το πρόγραμμα «Εξοικονομώ», καθώς τα εισοδηματικά κριτήρια παύουν να αποτελούν τον κύριο παράγοντα αξιολόγησης των αιτήσεων.
Φέτος το φθινόπωρο, τρία προγράμματα θα ενταχθούν στο «Εξοικονομώ»:
το «Εξοικονομώ κατ’ οίκον» για το γενικό πληθυσμό,
ένα πρόγραμμα αποκλειστικά για αντλίες θερμότητας
και ένα «Εξοικονομώ» για ευάλωτα νοικοκυριά.
Κρίσιμος μήνας ο Σεπτέμβριος για την πορεία των επιτοκίων τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ. Οι χθεσινές ανακοινώσεις για την πορεία του πληθωρισμού στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο οποίος υποχώρησε στο 2,9%, ενίσχυσε τις εκτιμήσεις όσων πιστεύουν ότι το φθινόπωρο θα ξεκινήσει με αποκλιμάκωση στο κόστος του χρήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το νέο πλαίσιο δίνει προτεραιότητα σε νοικοκυριά με μέλη ΑμεΑ και πολύτεκνες οικογένειες, ενώ θα υιοθετηθεί και το σύστημα βαθμοημερών που χρησιμοποιείται στο επίδομα θέρμανσης. Έτσι, νοικοκυριά σε περιοχές με δριμύ ψύχος θα έχουν προτεραιότητα και μεγαλύτερη επιδότηση.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του «Εξοικονομώ 2024» ανέρχεται σε περίπου 700 εκατ. ευρώ, με επιπλέον 170 εκατ. ευρώ από το RePowerEU.Οι παρεμβάσεις θα εστιάσουν κυρίως στην εγκατάσταση αντλιών θερμότητας, μια τεχνολογία που η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί έντονα και αναμένεται να γίνει υποχρεωτική για νέα συστήματα θέρμανσης από το 2029. Στόχος της Ελλάδας είναι να αυξήσει το ποσοστό των νοικοκυριών που χρησιμοποιούν αντλίες θερμότητας από το 7% σήμερα στο 17% έως το 2030 και στο 91% έως το 205
Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει επίσης άλλες επιδοτούμενες παρεμβάσεις, όπως αναβάθμιση θερμομόνωσης, αντικατάσταση κουφωμάτων και εγκατάσταση συστημάτων ζεστού νερού. Για νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα, θα διατεθούν 30 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας τους.
Η αξιολόγηση των αιτήσεων θα γίνεται βάσει σειράς προτεραιότητας, με επιδότηση που καλύπτει περίπου το 95% του κόστους των παρεμβάσεων, με ανώτατο όριο ενδεχομένως τα 10.000 ευρώ ανά δικαιούχο.