ΑΠΟΚΡΙΕΣ: ΜΙΑ ΛΕΞΗ Ή ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΝΑΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΚΟΠΟΙΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΡΕΞΗΓΟΥΜΕ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΠΟΚΕΩ: Απόκριες… Μια λέξη, μια έννοια, ή καλύτερα Ένας Σταθμός προς το ΠΑΣΧΑ που δυστυχώς κακοποιούμε και παρεξηγούμε. Του π Δημητρίου Κατσαρού. Η Κυριακή των Αποκρεώ (χωρίς ν), είναι η τελευταία ημέρα που οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί τρώμε Κρέας, Αποκριεύουμε, απέχουμε πλέον από το Κρέας.
Είναι το πρώτο Στάδιο της Νηστείας της Μεγάλης Σαρακοστής και η Εβδομάδα από την Κυριακή των Αποκρεώ (επιμένω χωρίς ν) μέχρι την επόμενη Κυριακή της Τυρινής ή Τυροφάγου είναι η εβδομάδα όπου τρώμε Τυρί Γάλα Αυγά Ψάρι.
Βλέπουμε λοιπόν ότι οι δυό ερχόμενες Κυριακές πριν την Καθαρά Δευτέρα και την έναρξη της Αυστηρής Νηστείας της Μεγάλης Τεσσαρακοστής έλκουν την ονμομασία τους από το είδος της Νηστείας που επιτρέπεται.
Ακόμα και η Λέξη Καρναβάλι, που είναι δάνειο από την ιταλική λέξη carnevale, η οποία ουσιαστικά έρχεται ως συνώνυμη της Από-κρέω δηλαδη τελος το κρέας, ΔΕΝ μας παραπέμπει σε ένα πανηγύρι δίχως όρια και κυρίως δίχως ΘΕΜΑ.
Διότι το ΘΕΜΑ των Αποκρεώ και της Τυρινής είναι η εισαγωγή μας στην Μεγάλη Τεσσαρακοστή και μόνο.
Όμως ο ΚΟΣΜΟΣ έτσι.. ζεί.
Φέρνοντας τά πάνω κάτω… κάνοντας το μαύρο άσπρο, το αφύσικο φυσικό και τούμπαλιν!
Αλλά μην αφήσουμε παραπονεμένη την Τσικνοπέμπτη!
Είναι η τελευταία καθημερινή ημέρα που τρώμε Κρέας πριν την επερχόμενη μεγάλη νηστεία της Τεσσαρακοστής.
Παραδοσιακά αυτήν την ημέρα δινόταν η δυνατότητα στα νοικοκυριά να καταναλώσουν με εορταστικό τρόπο το κόκκινο κρέας που είχε απομείνει πριν από τη νηστεία.
Πόσο συνειδητοποιημένοι οι χριστιανοί!
60 μέρες περίπου η νηστεία από το κρέας, και τι λέμε; Ας μαζευτούμε να ψήσουμε να γλεντήσουμε και να χαρούμε όλοι μαζί, να συγχωρήσουμε να συγχωρεθούμε να μιλήσουμε να γελάσουμε να χαρούμε και όλοι μαζί μονοιασμένοι χορτασμένοι να μπούμε στο Μεγάλο στάδιο των Αρετών της Σαρακοστής!
Όμως φίλε μου, εδώ αξίζει να μπεί μια υποσημείωση!
Τι Χαρά και τι Χάρη έχεις να φάς την Τσικνοπέμπτη Κρέας ψητό και να μυρίσει Τσίκνα η γειτονιά σου ΑΝ δεν Νηστέψεις;
Τρως την Τσικνο-Πέμπτη και ξανατρώς την Παρασκευή και όλες τις μέρες της νηστείας, ακόμα και την μεγάλη βδομάδα, και την Μεγάλη Παρασκευή;
Ποια τότε η διαφορά;
Γιατί να χαρείς ιδιαίτερα εσύ την ημέρα εκείνη;
Ξέρεις πόσες φορές μου έκαναν την ερώτηση … Πάτερ ΕΜΕΙΣ που δεν νηστεύουμε τρώμε Ψάρι του Ευαγγελισμού; Των Βαΐων: κλπ κλπ;
Δεν είναι όμως άνθρωποι κακοί, ούτε άπιστοι, αδιάφοροι είναι….και φταίμε εμείς κι εγώ πολύ!
Ας συνοψίσω όμως γιατί ….ξεφύγαμε…
Από την Δευτέρα μετά την Κυριακή των Αποκρεώ μέχρι και την Κυριακή της Τυρινής ΔΕΝ τρώμε Κρέας αλλά, τρώμε Γαλακτομικά, Αυγά, Ψάρια.
Από την Καθαρά Δευτέρα ξεκινάει Η ΝΗΣΤΕΙΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ οι Σαράντα μέρες νηστείας μέχρι το Σάββατο του Λαζάρου, όπου την Κυριακή των Βαΐων που είναι Χαρμόσυνη Δεσποτική Εορτή τρώμε Ψάρι και Ξεκινά πάλι η Νηστεία της ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ μέχρι το Βράδυ της ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ.
ΥΓ 1: Ο Νεοελληνικός αποκομμένος εντελλώς από την Γνήσια Λαική και Θρησκευτική παράδοση … απολίτιστος καρναβαλισμός δεν σχετίζεται ούτε με απόκριες ουτε με σαρακοστές…
ΥΓ 2: Η Κυριακή των Αποκρεώ είναι αφιερωμένη στην ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ, και διαβάζουμε το Φοβερό Ευαγγέλιο της Κρίσεως, Ενώ η Κυριακή της Τυρινής είναι αφιερωμένη στην… ΕΞΩΣΗ των ΠΡΩΤΟΠΛΑΣΤΩΝ από τον ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ.
πηγή: ekklisiaonline.gr