Connect with us

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Ο Nίκος Βουρλιώτης στον «Κ»: «Το hip hop και η ραπ κουλτούρα δεν ριζώνουν πουθενά»

Published

on

ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΜΠΑΛΑΦΟΥΤΗ

Έλληνας ράπερ, πολιτικός, ηθοποιός και επιχειρηματίας. Δίπλα σε όλα αυτά μπορούμε να προσθέσουμε κάλλιστα και το επίθετο «επιτυχημένος». Αυτός είναι ο Νίκος Βουρλιώτης ή αλλιώς NiVO, μέλος του συγκροτήματος «Goin’ Through», ένα ανήσυχο πνεύμα αλλά κυρίως ένας καλλιτέχνης που έχει λειτουργήσει πολλές φορές σαν το ξυπνητήρι των βολεμένων συνειδήσεων! Άλλωστε ποιος είναι ο ρόλος ενός καλλιτέχνη;Αισθάνεσαι δικαιωμένος για την «πόρτα» που άνοιξες στο ξεκίνημά σου;

Advertisement

Αισθάνεσαι δικαιωμένος για την «πόρτα» που άνοιξες στο ξεκίνημά σου;

Προφανώς είμαι ικανοποιημένος που η ιστορία δικαιώνει τις επιλογές μου και με καταχωρεί μέσα στις σελίδες της ως έναν επιδραστικό καλλιτέχνη που ενέπνευσε, εμπνέει και διαμόρφωσε σε μεγάλο βαθμό τα μουσικά και δισκογραφικά δεδομένα. Το θέμα σε αυτή τη συνθήκη δεν είναι μόνο η νομιμοποίηση της δουλειάς σου, αλλά κυρίως η ευκαιρία που σου δίνει η δύναμη της “πένας” και του μικροφώνου να γίνεις το υπόδειγμα του κόσμου που χρειαζόμαστε. Να γίνεις το ξυπνητήρι των βολεμένων συνειδήσεων και να βρεις τον τρόπο να διακριθείς με σεβασμό απέναντι στον εαυτό σου και στο κοινό. Ανήκω στους καλλιτέχνες που χαίρονται κάθε φορά που ένα νέο παιδί πιάνει μικρόφωνο και στέλνει το δικό του μήνυμα για να μιλήσει η ψυχή του.

Η συμβολή σου καθοριστική, σε μια εποχή που στην Ελλάδα το χιπ χοπ και η ραπ μουσική δεν είχε καν βάσεις στην Ελλάδα. Πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα;

Σαφέστατα η κοινωνία εξελίσσεται. Αλλάζει καταρχήν το format της δισκογραφίας καθώς και ο τρόπος που το κοινό αντιλαμβάνεται τα πράγματα αλλά και ακούει μουσική. Πλέον το κοινό έχει άμεση και δωρεάν πρόσβαση στο μουσικό περιεχόμενο. Η Τέχνη παράλληλα κινείται  κι αυτή και απορροφά τα πάντα στο πέρασμά της για να γίνει η φωνή και η σοφή σιωπή μας. Αν πάψει να κινείται, δεν είναι τέχνη. Είναι έκθεμα σε μουσείο. Η τέχνη που “κατασκευάζεται” σε νομισματοκοπεία, είναι το ίδιο επικίνδυνη με τις ουσίες και τις σφαίρες. Αποβλακώνει και σκοτώνει την έμπνευση. Η τέχνη πρέπει να γεννά όνειρα κι όχι να φτιάχνει “καναπέδες”. Το hip hop και η ραπ κουλτούρα δεν είναι Παρθενώνες, είναι τροχόσπιτα. Δεν ριζώνουν πουθενά. Κινούνται, αλλάζουν και ενώνουν τον κόσμο. Είναι το ρεύμα που ανάβει το φως στο σκοτάδι. Καλό το συρτάκι, αλλά προτιμώ να ταξιδεύω με ένα μουσικό τροχόσπιτο.

Περιέγραψέ μας την πρώτη σου επαγγελματική συνεργασία…

Το όνομα «Goin’ Through» είναι πλέον το 1/3 της ζωής μου, ίσως και το δεύτερο επώνυμό μου. Τριάντα χρόνια γεμάτα τραγούδια, δημιουργικότητα κι «ανακαλύψεις». Απ’ αυτές που σου δίνουν τη δυνατότητα να ψάξεις βαθιά μέσα σου και γράφοντας στίχους να βρεις νέα στοιχεία και πολύτιμες πληροφορίες για τον εαυτό σου. Κάπως έτσι ανακάλυψα τον NiVO. Έτσι γνώρισα το συνεργάτη και συνοδοιπόρο μου στους «Goin’ Through”, το Μιχάλη Παπαθανασίου αλλά και όλους αυτούς με τους οποίους συνεργάστηκα ως τώρα. Ο  Μιχάλης είναι ο άνθρωπος που πρώτος πίστεψε στην τρέλα μου και στις “υπερβολές” μου και βοήθησε τους στίχους μου να αποκτήσουν δικό τους «σπίτι». Έχω ξαναπεί πολλές φορές πως τοποθετώ στην κορφή αυτής της καλλιτεχνικής πυραμίδας τη συνεργασία μας με τον αείμνηστο Βλάσση Μπονάτσο στη διασκευή του “Γαρύφαλλε – Γαρύφαλλε” γιατί ήταν αυτή που διαμόρφωσε κατά πολύ την επαγγελματική  και καλλιτεχνική μας νοοτροπία.

Η νεολαία ακολουθεί «τυφλά» την νέα τάση με την τραπ. Αυτό πρέπει να μας προβληματίζει;

Προφανώς έχει διαμορφωθεί μια νέα τάση, μια υποκατηγορία της ραπ που επαίρεται για την κουλτούρα της διακίνησης ναρκωτικών και τον πλούτο που απολαμβάνουν τα μέλη της. Το πιο εντυπωσιακό από όλα είναι ότι αυτό το μουσικό περιεχόμενο γίνεται άσμα στα χείλη μικρών παιδιών και εφήβων, με την ανοχή των γονέων, μυώντας τους όχι μόνο σε ένα κόσμο βωμολοχίας και σεξιστικών προτύπων αλλά και αντίστοιχης συμπεριφορές. Το κατά πόσο αυτό δημιουργεί πρότυπα και στερεότυπα ή απλά βοηθάει και συνηγορεί στην άνθηση μιας χαβαλετζίδικης και κυνικής ηθικής θα πρέπει να το δούμε στην πορεία. Όλα δείχνουν ότι έχουμε περάσει από την αντισυστημική καταγγελία στην απαγγελία της παρεκκλίνουσας συστημικότητας.

Τι σημαίνει επιτυχία;

Οι περισσότεροι θα βιαστούν να μιλήσουν για νούμερα και αριθμούς και αναμφισβήτητα αυτό είναι το βασικό στοιχείο σήμερα που ορίζεται η επιτυχία. Αλλά τι θα λέγατε να ρίξουμε μια ματιά και στην άλλη πλευρά, αυτή που έχει να κάνει αποκλειστικά και μόνο με τη συνείδηση του κοινού και τη διεισδυτικότητα ενός τραγουδιού κατευθείαν στο κέντρο του στόχου που είναι η ψυχή του; Για να γίνω ακόμα πιο σαφής, αν με ρωτούσες που θα ήθελα να βρίσκομαι σε 10 χρόνια από σήμερα καλλιτεχνικά, θα σου απαντούσα, βαθιά ριζωμένος στη συνείδηση του κοινού και μιας κοινωνίας που όχι μόνο τραγούδησε τα τραγούδια μου αλλά κι εμπνεύστηκε από αυτά.

Αισθάνεσαι πλέον ότι έχεις απαλλαχθεί από το άγχος του να αποδείξεις ποιος είσαι;

1.000.000%! Όχι όμως για αυτά που έχω πετύχει, βραβεία, χρυσούς, πλατινένιους, διακρίσεις γενικότερα, αλλά γιατί σ΄ αυτά τα 30 χρόνια με γνώρισα τόσα καλά και ξέρω ποιος είμαι και τι αξίζω. Είχα πάντα σιγουριά κι εμπιστοσύνη στον εαυτό μου, στις ιδέες μου, αλλά και την όρεξη για δημιουργία, δουλειά και μια τεράστια ανάγκη για έκφραση.

Υπάρχει κάποια στιγμή στην καριέρα σου η οποία θα σου μείνει ανεξίτηλη;

Υπάρχουν πολλές τέτοιες στιγμές. Δύο όμως είναι αυτές που κάρφωσαν σημαία στην κορυφή της καλλιτεχνικής μου ανάβασης με συναισθηματική αξία  ανυπολόγιστη κι αξεπέραστη μέχρι σήμερα. Η πρώτη, το 2011, συμμετέχοντας στο project του MTV, “Goin’ Through MTV Unplugged Sessions” και στον επίλογο της τηλεοπτικής αυτής  συναυλίας τραγουδώντας το “Θέλω να γυρίσω”, κάθισα σε μια πολυθρόνα που είχε στη σκηνή χωρίς να μπορώ άλλο να τραγουδήσω και σκέφτηκα κλαίγοντας… “Θεέ μου αν είναι να με πάρεις νωρίς, πάρε με απόψε που είναι η ψυχή μου τόσο γεμάτη, απόψε που συναντήθηκα πρόσωπο με πρόσωπο με όλα τα όνειρά μου!” Μια παρόμοια στιγμή, εξίσου τεράστιας συναισθηματικής φόρτισης ήταν το βράδυ της 24ης Απριλίου του 2017. Έχει γεννηθεί το πρωί η κόρη μου και το ίδιο βράδυ ηχογραφώ το “Καληνύχτα Ελλάδα” με τον Αλέξανδρο Αρκαδόπουλο να παίζει κλαρίνο στο τραγούδι. Θυμάμαι πως για μιάμιση ώρα κάθομαι στον καναπέ του στούντιο Prism και κλαίω με λυγμούς χωρίς να μπορώ να σταματήσω. Είναι οι στιγμές που συναντιέσαι με την ψυχή σου και η αγκαλιά που σε κάνει σου κόβει την ανάσα.

Πως είναι η σχέση που έχεις αναπτύξει με το κοινό της Πάτρας;

Με το κοινό της πόλης προλάβαμε πριν 19 χρόνια να γνωριστούμε και να αναπτύξουμε δεσμούς και συναισθήματα που θα μας συνδέουν για πάντα. Τα parties μας στο DECCO και στο Villa Mercedes ήταν τα καλύτερα που έχει ζήσει η πόλη, εφάμιλλα της υστεροφημίας που έχει η Πάτρα σε θέματα διασκέδασης εντός ή εκτός Καρναβαλικής Ζώνης. Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος κι εγώ και οι συνεργάτες μου που ξανασυναντιόμαστε στην… “παλιά μας γειτονιά” και μάλιστα σε ένα μαγαζί με το πιο γλυκό “χάραμα” στην Ελλάδα.

Ο Nίκος Βουρλιώτης στον «Κ»: «Το hip hop και η ραπ κουλτούρα δεν ριζώνουν πουθενά» 3
Ο Nίκος Βουρλιώτης στον «Κ»: «Το hip hop και η ραπ κουλτούρα δεν ριζώνουν πουθενά» 4
πηγή: dete.gr

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Λάμπρος Μίχος: «Η Αγία Βαρβάρα γίνεται πόλη πρότυπο με έργα, κοινωνική πολιτική και ποιότητα ζωής»

Published

on

Απολογισμός πεπραγμένων με αναφορές σε έργα 65 εκατ. ευρώ, αιχμές για την απουσία της αντιπολίτευσης και παρουσίαση του σχεδιασμού για το μέλλον της πόλης.

Σε ειδική δημόσια συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, η Δημοτική Αρχή Αγίας Βαρβάρας παρουσίασε τον απολογισμό πεπραγμένων για το 2025, με τον Δήμαρχο Λάμπρο Μίχο να προχωρά σε μια εκτενή αναφορά στο έργο που υλοποιήθηκε, στις παρεμβάσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη και στους στόχους που έχουν τεθεί για τα επόμενα χρόνια.

Απευθυνόμενος στους δημότες και τους παρευρισκόμενους, ο Δήμαρχος τόνισε ότι βασική επιδίωξη της διοίκησης είναι η συνεχής αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη, μέσα από έργα ουσίας, κοινωνικές παρεμβάσεις και αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου χρηματοδοτικού εργαλείου.

 

Ο κ. Μίχος ευχαρίστησε τους εργαζόμενους και τα στελέχη του Δήμου για τη συμβολή τους στην επίτευξη των στόχων της δημοτικής αρχής, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη συνεργασία των υπηρεσιών και στη συμβολή όσων εργάστηκαν για τη σύνταξη του αναλυτικού απολογισμού, ο οποίος είναι διαθέσιμος και στην ιστοσελίδα του Δήμου.

Κατά την ομιλία του ανέπτυξε τη φιλοσοφία που διέπει τη λειτουργία της δημοτικής αρχής, υπογραμμίζοντας ότι η τοπική αυτοδιοίκηση οφείλει να υπηρετεί τον άνθρωπο και τις πραγματικές ανάγκες της καθημερινότητας, δίνοντας έμφαση στην παιδεία, την κοινωνική πολιτική, την προσβασιμότητα, την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην πόλη, όπως οι «Πράσινες Διαδρομές», οι εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις, οι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, οι πεζοδρομήσεις, οι έξυπνες διαβάσεις, η ανάπλαση του Open Mall, η ενεργειακή αναβάθμιση σχολικών μονάδων, η αντικατάσταση του δημοτικού φωτισμού με φωτιστικά LED, η δημιουργία νέου ΚΑΠΗ στο κτίριο Τσιλιβάκου, καθώς και η κατασκευή της Ακαδημίας Τεχνών στον χώρο της ΒΙΟΧΡΩΜ.

Ο Δήμαρχος στάθηκε ιδιαίτερα στις παρεμβάσεις που αφορούν την εκπαίδευση, αναφέροντας τη λειτουργία των τεσσάρων πειραματικών σχολείων, τις εργασίες αναβάθμισης των σχολικών υποδομών, τις παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας γύρω από τα σχολεία και τις νέες δυνατότητες που προσφέρονται στους μαθητές της πόλης.

Παράλληλα, παρουσίασε το εκτεταμένο κοινωνικό έργο του Δήμου, αναφερόμενος στις χιλιάδες εξυπηρετήσεις πολιτών μέσω των κοινωνικών υπηρεσιών, του κοινωνικού παντοπωλείου, του κοινωνικού φαρμακείου, του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», των δράσεων πρόληψης υγείας, της μεταφοράς ασθενών και των προγραμμάτων υποστήριξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

Ξεχωριστή θέση στον απολογισμό κατείχαν ο πολιτισμός, ο αθλητισμός και η δια βίου μάθηση, με αναφορές στο Δημοτικό Ωδείο, το Εικαστικό Κέντρο, την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης, τα τμήματα χορού, το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Μάθησης, τα ΚΔΑΠ και τις δεκάδες πολιτιστικές και εκπαιδευτικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσα στη χρονιά.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στις παρεμβάσεις για την ασφάλεια της πόλης και την αντιμετώπιση της παραβατικότητας. Ο Δήμαρχος υπογράμμισε τη στενή συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία, κάνοντας λόγο για εντατικοποίηση των ελέγχων, συνεχή παρουσία αστυνομικών δυνάμεων στην περιοχή και συντονισμένες προσπάθειες για την καταπολέμηση της εγκληματικότητας και της διακίνησης ναρκωτικών.

Στην ομιλία του δεν έλειψαν και οι αιχμές για τη στάση της αντιπολίτευσης. Ο Λάμπρος Μίχος αναφέρθηκε στην απουσία των παρατάξεων της μειοψηφίας από τη διαδικασία του δημόσιου απολογισμού, σημειώνοντας ότι η δημοτική αρχή θα επιθυμούσε μια πιο ενεργή και ουσιαστική συμμετοχή στον δημόσιο διάλογο. Παράλληλα, έγινε αναφορά στο γεγονός ότι η αντιπολίτευση έχει διαχρονικά τηρήσει αρνητική στάση απέναντι σε πολλές από τις πρωτοβουλίες και τα έργα που προωθήθηκαν τα τελευταία χρόνια, χωρίς να συμβάλει ουσιαστικά στη διαμόρφωση ή την υλοποίησή τους.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης χαιρετισμό απηύθυνε η Βουλευτής Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΠΑΣΟΚ Νάντια Γιαννακοπούλου, η οποία εξήρε το έργο της δημοτικής αρχής και χαρακτήρισε την Αγία Βαρβάρα ως έναν από τους πιο νοικοκυρεμένους δήμους της Δυτικής Αθήνας, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις σχολικές υποδομές, στις κοινωνικές δομές και στη συνολική εικόνα της πόλης.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Δήμαρχος επανέλαβε ότι βασική προτεραιότητα παραμένει η υπεράσπιση του «δικαιώματος στην πόλη» για όλους τους κατοίκους, με έργα και δράσεις που ενισχύουν την ασφάλεια, την κοινωνική συνοχή, την προσβασιμότητα και την ποιότητα ζωής.

Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με τις τοποθετήσεις των αντιδημάρχων και των εντεταλμένων δημοτικών συμβούλων, οι οποίοι παρουσίασαν αναλυτικά το έργο που υλοποιήθηκε στους τομείς ευθύνης τους, παραθέτοντας στοιχεία για τις δράσεις, τις παρεμβάσεις και τις υπηρεσίες που παρείχε ο Δήμος κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, επιβεβαιώνοντας το εύρος και την ένταση της δραστηριότητας που αναπτύχθηκε σε όλους τους τομείς της δημοτικής λειτουργίας.

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Δωρεάν προβολή της «Αμελί» στο ανακαινισμένο Cine Πάνθεον

Published

on

Μια ξεχωριστή κινηματογραφική βραδιά προσφέρει ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας στους δημότες, με ελεύθερη είσοδο για τη δωρεάν προβολή της πολυβραβευμένης ταινίας «Αμελί», την Πέμπτη 25 Ιουνίου στις 21:00, στο ανακαινισμένο Cine Πάνθεον.

Η αγαπημένη γαλλική ταινία του Ζαν-Πιερ Ζενέ αφηγείται την ιστορία της Αμελί Πουλέν, μιας νεαρής γυναίκας με πλούσια φαντασία, η οποία αποφασίζει να αλλάξει προς το καλύτερο τη ζωή των ανθρώπων γύρω της. Μέσα από μια σειρά μικρών αλλά καθοριστικών πράξεων καλοσύνης, ανακαλύπτει τελικά και η ίδια τον δρόμο προς την αγάπη και την προσωπική ευτυχία.

Πρόκειται για μία από τις πιο δημοφιλείς και πολυβραβευμένες ευρωπαϊκές ταινίες των τελευταίων δεκαετιών, που έχει αγαπηθεί από το κοινό σε όλο τον κόσμο. Η προβολή αποτελεί παράλληλα μια πρόσκληση προς τους δημότες να γνωρίσουν το ανανεωμένο Cine Πάνθεον, τον θερινό κινηματογράφο της πόλης, ο οποίος περνά σε μια νέα εποχή.

Το αμφιθεατρικό «Πάνθεον», που εντάχθηκε το 1998 στο δίκτυο θερινών κινηματογράφων του Υπουργείου Πολιτισμού και συμπληρώνει φέτος 28 χρόνια λειτουργίας, αναβαθμίζεται αισθητικά και λειτουργικά, διατηρώντας παράλληλα τον μοναδικό του χαρακτήρα. Χτισμένο στο κατάφυτο πρανές του βουνού, με πανοραμική θέα προς την Ακρόπολη και μέσα σε ένα δροσερό φυσικό περιβάλλον, το Cine Πάνθεον φιλοδοξεί να προσφέρει μια αναβαθμισμένη κινηματογραφική εμπειρία στους κατοίκους της Αγίας Βαρβάρας.

Η συνεργασία με ανθρώπους που αγαπούν και γνωρίζουν σε βάθος την τέχνη του κινηματογράφου δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα ποιοτικό πρόγραμμα προβολών και νέες πολιτιστικές εμπειρίες για το κοινό.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους τους δημότες, σε μια βραδιά που συνδυάζει τον ποιοτικό κινηματογράφο με τη γνωριμία του ανακαινισμένου θερινού σινεμά της πόλης.

.

 

 

.

 

 

.

 

 

.

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

30 χρόνια δίχως τον Ανδρέα Παπανδρέου, Αγία Βαρβάρα 23/3/2026 – Αγία Βαρβάρα 23/6/2026

Published

on

Σαν σήμερα, 3 μήνες πριν, η πόλη μας θυμήθηκε, νοστάλγησε, δάκρυσε…

Η Δημοτική μας Οργάνωση, μετά από δύο έτη σταθερής(συνεχής και συνεπούς) προσπάθειας, σε συνεννόηση με το Ίδρυμα Ανδρέα Παπανδρέου, αλλά και την αμέριστη συνδρομή και στήριξη του συντρόφου “αιώνιου δημάρχου μας Λάμπρου Μίχου”, κατάφερε να γίνει η πρώτη  Δημοτική Οργάνωση ΠΑ.ΣΟ.Κ. που προσέφερε στα μέλη της, ένα μοναδικό αφιέρωμα στον Ανδρέα Παπανδρέου, το οποίο υπερέβη κατά πολύ τα γεωγραφικά όριά μας και προσέλκυσε το ενδιαφέρον και τον έπαινο από πολλές περιοχές της χώρας· μέσα από τις εικόνες και τις διηγήσεις των παιδιών του, του Γιώργου Παπανδρέου και του Νίκου Παπανδρέου, πετύχαμε και φέραμε στην πόλη μας τον ΟΛΟΝ ΠΑ.ΣΟ.Κ. που μπροστά στις μνήμες του μεγάλου ηγέτη του, ενώθηκε, έγινε ένα σώμα, μια ψυχή, κάνοντας πράξη το διαχρονικό και συνάμα μοναδικό σύνθημα επιτυχιών και νικηφόρων αγώνων: “Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. είναι εδώ ενωμένο δυνατό”.

Παραθέτουμε καταρχάς αυτούσιο το κείμενο που γράφτηκε τότε για την αξέχαστη αυτή εκδήλωση, 3 μήνες πριν, αφιερωμένο στα 30 χρόνια δίχως τον Ηγέτη του Κινήματός μας, μα και όλων των Ελλήνων, τον Ανδρέα Παπανδρέου.

Δάκρυσε ο Ήλιος ο Πράσινος για τον Ανδρέα στην Αγία Βαρβάρα

Να’μαστε πάλι εδώ Ανδρέα…Τί κόσμος! Τί συγκίνηση! Τί συναίσθημα! Τί ψυχή! Ο ήλιος ο πράσινος να ακούγεται κι ο κόσμος να χειροκροτεί ρυθμικά!

Το Ίδρυμα Ανδρέα Παπανδρέου να προβάλλει σπάνια ταινία από τη ζωή του Ανδρεά με την σκηνοθετική πινελιά του Νίκου Παπανδρέου και φωτογραφίες της Μαργαρίτας Παπανδρέου!

Ο Γιώργος Παπανδρέου να μιλάει για τον παππού του και να δακρύζει! O Νίκος Παπανδρέου να δίνει όπως αυτός μόνο ξέρει τη λογοτεχνική του χροιά στις διηγήσεις του.

Και εκεί δίπλα το ΟΛΟΝ ΠΑ.ΣΟ.Κ. ο Πρόεδρος Νίκος Ανδρουλάκης, να μιλά κι εκείνος για τα βιώματα του και τις θύμησες του από τον Ανδρέα Παπανδρέου, ζώντας στο Ηράκλειο, μεγαλώνοντας με τις αξίες και τις ιδέες του…Την σκυτάλη την πήρε από τον “αιώνιο δήμαρχο” της πόλης μας και σύντροφο μας Λάμπρο Μίχο, ο οποίος κατέθεσε με πύρινο λόγος δικές του Ανδρεϊκές αναμνήσεις και εικόνες, από την εποχή της χούντας, τη μεταπολίτευση, φθάνοντας έως την κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου, της οποίας ήταν μέλος, χαρακτηρίζοντας μάλιστα τον Γιώργο, ως “τον πιο αδικημένο πολιτικό της γενιάς μας”.

Πώς να μην ήταν τόσο παθιασμένη στο περιεχόμενο της και μεγαλειώδης σε πλήθος, όταν η εκδήλωση αυτή έλαβε χώρα στο Δήμο της Αγίας Βαρβάρας, του συναισθηματικά πιο ΠΑ.ΣΟ.Κ.ικού δημάρχου και φίλου των Παπανδρέου, Λάμπρου Μίχου; Με συντονιστή της, το δικό μας παιδί, τον ακούραστο δημοσιογράφο με “πρεστίζ και σέβας” στο λειτούργημα του, τον Παναγιώτη Φωτεινό, που δεν φείδεται να δηλώνει ΠΑ.ΣΟ.Κ., να έχει μεγαλώσει κι εκείνος με το Παπανδρεϊκό, το εκσυγχρονιστικό κίνημα του Κώστα Σιμήτη, το Κίνημα Αλλαγής της αείμνηστης Φώφης Γεννηματά, αλλά και να προσπαθεί να βρει μαζί με όλους μας τα μονοπάτια της επαναφοράς του ΠΑ.ΣΟ.Κ. στην εξουσία, με αρχηγό τον Νίκο Ανδρουλάκη;; Kαι τέλος με Γραμματέα της Δημοτικής μας Οργάνωσης, ένα 48χρονο πια παιδί που μεγάλωσε στην Ελούντα, τον Άγιο Νικόλαο, τα πιο αγαπημένα μέρη του Ανδρέα, με τα πιο πράσινα χωριά του 60-70% ΠΑ.ΣΟ.Κ., που έφερε για τον Γιώργο Παπανδρέου μια ελιά από τα χώματα και τις θάλασσες του Μιραμπέλλου και που τον τίμησε ως “Πρότυπο Ήθους και Διαφάνειας της πολιτικής μας ζωής”, όντας ακόμα σταθερά ταγμένος στην πολιτική του δικαίωση και όντας ο πρώτος Γραμματέας Δ.Ο. που τιμά τον Γιώργο Παπανδρέου;;

Στη συγκλονιστική δίχως υπερβολή βραδιά, παρόντες πέραν των προκείμενων ήταν, ο Χάρης Δούκας, η Άννα Διαμαντοπούλου, ο Παύλος Γερουλάνος, η Νάντια Γιαννακοπούλου, ο Μανώλης Χριστοδουλάκης, ο Δημήτρης Μάντζος, η Χριστίνα Στάρακα, ο Γιώργος Μουλκιώτης, η Τόνια Αντωνίου, η Νάγια Γρηγοράκου, ο Πέτρος Παππάς, ο Σταύρος Μιχαηλίδης, ο Δημήτρης Ρέππας, η Κατερίνα Μπατζελή, η Ροδούλα Ζήση, ο Πάνος Μπεγλίτης, ο Λευτέρης Καρχιμάκης, η Μίνα Βαλυράκη-σύζυγος του δολοφονηθέντος κι ακόμη αδικαίωτου Σήφη, ο Χρήστος Κακλαμάνης, ο Κώστας Κατσανέβας, ο Δημήτρης Οικονόμου, ο Περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάςεκπρόσωποι Δημοτικών Οργανώσεων, δημοτικοί σύμβουλοι της πόλης μας, πολλοί φίλοι του Ανδρέα και της οικογένειας Παπανδρέου, και πολλά ακόμα στελέχη του κινήματός μας. Εκεί ήταν πρωτίστως οι απλοί πολίτες, Ο ΑΠΛΟΣ ΛΑΟΣ, που γέμισε ασφυκτικά το Κινηματοθέατρο Γιάννης Ρίτσος, ο απλός λαός που δέθηκε στενά με τον μεγάλο μας Ηγέτη και Ιδρυτή του Πανελλήνιου Σοσιαλστικού Κινήματος Ανδρέα Παπανδρέου, ο απλός κόσμος που καρτερά ξανά το ΠΑ.ΣΟ.Κ. να αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας και να έρθει ξανά ο ΛΑΟΣ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ. Ο απλός λαός που δεν ξεχνά τί σημαίνει δεξιά, που θέλει να βροντοφωνάξει για ακόμα μια φορά ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΕΛΟΣ σε έναν Μητσοτάκη και την πιο διεφθαρμένη κυβέρνηση της μεταπολίτευσης.

Ναι το ποτάμι δεν στερεύει καθάριο τρέχει το νερό,

ενώνει δεν μεταναστεύει πηγή και γη με ωκεανό…
ΕΙΣ ΤΟ ΕΠΑΝΙΔΕΙΝ ΑΝΔΡΕΑ!

Και να κλείσουμε με μια σημαντική αποκάλυψη, που έκανε ο Γραμματέας μας Άρης Αναγνωστόπουλος, δίπλα στην έως και ιστορική του πράξη, να τιμήσει τον τελευταίο Πρωθυπουργό του Κινήματος μας, Γιώργο Παπανδρέου, ως πρότυπο ήθους και διαφάνειας της πολιτικής μας ζωής, μια απόδοση τιμής, που όλοι αντιλαμβανόμαστε πόσο μεγάλη σημασία αποκτά στη σύγχρονη εποχή της φοβερής και τρομερής διαφθοράς, του ΟΠΕΚΕΠΕ, του Ταμείου Ανάκαμψης, των Τεμπών, της λίστας Πέτσα, του   Predator, της κατάλυσης των ανεξάρτητων αρχών, της χειραγώγησης της δικαιοσύνης, του ασύδοτου πελατειακού κράτους και του γνωστού “επιτελικού κράτους” της Δεξιάς.

Ο Γραμματέας μας λοιπόν αποκάλυψε την προφητική πεποίθηση του Ανδρέα Παπανδρέου για το γιο του Γιώργο, στα κείμενα των συνεντεύξεων, που έδωσε στο Θανάση Λάλα, τα οποία δημοσιεύτηκαν προ ολίγων ετών στο βιβλίο του συγγραφέα και ποτέ δεν έτυχαν δημοσίευσης και προσοχής: “Ανδρέας Παπανδρεόυ:Δε μετανιώνω για ό,τι κι αν έζησα, γι’αυτό αποφασίζω να στα διηγηθώ”. Ο Ανδρέας καταθέτει την δική του προφητική λοιπόν άποψη για τον γιο του λέγοντας: Το μεγαλύτερο πολιτικό προσόν του Γιώργου είναι το θάρρος. Δεν απεμπολεί στα δύσκολα την ευθύνη. Δεν τον φοβίζουν οι συνέπειες. Τις δέχεται και συνεχίζει. 

Έχω εντοπίσει κάτι στο χαρακτήρα του, που μπορεί να του στοιχίσει στο πολιτικό του μέλλον: Πιστεύω ότι ο Γιώργος αυτό που πιστεύει σαν λύση, ακόμα κι αν πολιτικά τον βλάπτει προσωπικά, θα προσπαθήσει να το εφαρμόσει. Αυτός απαιτεί την άμεση εφαρμογή αυτού που θεωρεί σωστό και αναγκαίο, έστω κι αν έχει ένα μεγάλο πολιτικό κόστος. Δεν απεμπολεί τις συνέπειες του πολιτικού κόστους,λαμβάνοντας υπόψη του το timing, αν είναι κατάλληλη στιγμή να κάνει αυτό που απαιτείται να γίνει κι αυτό είναι γενναίο από μεριάς του”.
Και τούτο, που έφερε στο προσκήνιο ο Γραμματέας μας, αποκτά επίσης μεγάλη σημασία, αφού αποδεικνύεται από τον ίδιο τον Ανδρέα, πόσο βαθειά εκτιμούσε την ιδιοσυγκρασία του Γιώργου, εις μάτην πολλών, που τόσα χρόνια αποδομούσαν και ακόμα μειώνουν τον άνθρωπο και πολιτικό, που δε λογάριασε στιγμή το προσωπικό κόστος, σώζοντας τη χώρα από την άτακτη χρεοκοπία. Θυσία, που ο ιστορικός του μέλλοντος θα του αναγνωρίσει, με την ελπίδα όμως παράλληλα, πως θα έρθει η ώρα και η στιγμή της πολιτικής του δικαίωσης, τόσο από το Κίνημα μας, όσο και από τον προοδευτικό μας χώρο μα και όλους τους Έλληνες, δίχως αστερίσκους, παρωπίδες και προσωπικούς τακτικισμούς και καιροσκοπισμούς.
Κι αυτό διότι υπάρχουν ακόμα και θα υπάρχουν θεματοφύλακες του Παπανδρεϊσμού, που θα  φυλάσσουν και θα αναδεικνύουν την αλήθεια και θα προστατεύουν τις αξίες των Παπανδρέου, που σήμερα λείπουν όσο τίποτε άλλο από την πολιτική μας ζωή. Το οφείλουμε στον Ανδρέα, το οφείλουμε στο ΠΑ.ΣΟ.Κ., το οφείλουμε στη δημοκρατία, το οφείλουμε στην Ελλάδα.

Δ.Ο. ΠΑ.ΣΟ.Κ. ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ

*Να ευχαριστήσουμε από εδώ τον Πρόεδρο της Κοινότητας Σκινιά Μιραμπέλλου Γιώργη Παπατζανάκη, που κόντρα στον ελάχιστο χρόνο, που είχε, βρήκε την ελιά από το χωριό του και χωριό καταγωγής του Γραμματέα μας, τη μεταφύτευσε και μας την έστειλε, να την προσφέρουμε στους Παπανδρέου, ως συμβολικό ενθύμιο της ευλογημένης γης των χωριών της Ελούντας και του Αγίου Νικολάου, που περπάτησε και τόσο πολύ αγάπησε, ο ΑΝΔΡΕΑΣ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή