Connect with us

Κοινωνία

Ο Δημήτρης Μαρκόπουλος ζητά να αυξηθεί η επιχορήγηση προς τους Δήμους για τη φροντίδα και την περίθαλψη των αδέσποτων ζώων

Published

on

Ο βουλευτής της Β’ Πειραιά με τη Νέα Δημοκρατία Δημήτρης Μαρκόπουλος κατέθεσε την Τετάρτη ερώτηση προς τον αρμόδιο Υπουργό Εσωτερικών Παναγιώτη Θεοδωρικάκο, ζητώντας να ενημερωθεί για τα μέτρα που πρόκειται να ληφθούν προκειμένου να αυξηθεί η επιχορήγηση των Δήμων και των Συνδέσμων, ώστε να βελτιωθεί η φροντίδα και η περίθαλψη των αδέσποτων ζώων. Η παρέμβαση του Δημήτρη Μαρκόπουλου θεωρείται πολύ σημαντική και επίκαιρη λόγω και του γνωστού περιστατικού με τον Έκτορα, τον σκύλο που μαχαιρώθηκε στη Νίκαια και διασώθηκε χάρις στις συγκινητικές προσπάθειες του προσωπικού του ΔΙΚΕΠΑΖ του Διαδημοτικού Κέντρου Αδέσποτων Ζώων του ΠΕΣΥΔΑΠ

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης του στη Βουλή:

Το πρόσφατο περιστατικό βάναυσης κακοποίησης σκύλου στη Νίκαια, τη νοσηλεία του οποίου ανέλαβε η αυτοδιοίκηση μέσω του Διαδημοτικού Κέντρου Περίθαλψης Αδέσποτων Ζώων (ΔΙΚΕΠΑΖ) ανέδειξε αφενός μεν το μεγάλο πρόβλημα της συμπεριφοράς απέναντι στα ζώα αφετέρου δε τον αναντικατάστατο ρόλο των ΟΤΑ στη φροντίδα τους.

Πιο συγκεκριμένα, ενώ η φροντίδα των αδέσποτων ζώων μέχρι το 2003 ήταν αρμοδιότητα του κράτους και πλέον ήδη μεταβιβασθείσα με τον ν. 3170/2003 (ΦΕΚ 191/Α/29-7-2003) στην αυτοδιοίκηση και με την ρητή μάλιστα αναφορά ότι θα επιχορηγείται το 70% των επιλέξιμων δαπανών σύμφωνα και με την επιταγή του Συντάγματος (άρθρο 102, παρ. 5), εντούτοις η κρατική επιχορήγηση των δαπανών φροντίδας των αδέσποτων ζώων που πραγματοποιούν οι Δήμοι και οι Σύνδεσμοι τους μειώνεται συνεχώς.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού είναι το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια για το σύνολο των 325 Καλλικρατικών Δήμων της χώρας διατίθενται ετησίως μόνο 600.000 ευρώ! Για παράδειγμα ο Περιβαλλοντικός Σύνδεσμος Δήμων περιοχής Αθήνας – Πειραιά με 19 Δήμους – μέλη, με συνολικό πληθυσμό περίπου 2.300.000 και εκτελεσμένες δαπάνες για περίθαλψη και φροντίδα των αδέσποτων περισσότερο από 1.000.000 ευρώ το 2019, επιχορηγήθηκε για τις δαπάνες αυτές με 52.000 ευρώ.

Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την δύσκολη οικονομική συγκυρία και τις επιπτώσεις της στα οικονομικά των ΟΤΑ και σε εκ παραλλήλου σχέση με την υποχρέωση τους να αναπτύξουν αλληλέγγυα κοινωνική δράση στις ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες, έχει οδηγήσει στον δραματικό περιορισμό της δυνατότητας παρέμβασής τους με δυσμενείς επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των αδέσποτων.

 

 

 

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Ένας δήμος με σημαία την αλληλεγγύη!

Published

on

Όταν ένας Δήμος έχει κοινωνική πολιτική αυτή φαίνεται κάθε μέρα στα ζητήματα ουσίας!

Γιατί η κοινωνική πολιτική δεν είναι λόγια που τα παίρνει ο άνεμος αλλά πράξεις που μένουν, αφήνουν αποτύπωμα και παράγουν λύσεις που τις έχει ανάγκη ο κόσμος της δουλειάς, ο κόσμος που ζει στην πόλη και δεν μιλάει περί ανέμων και υδάτων από κήπους στην… Κερατέα και μπαλκόνια στην Πεντέλη!

Η κοινωνική πολιτική φαίνεται στην ενημέρωση των πολιτών για την ρύθμιση οφειλών σε κόκκινα δάνεια όπως αυτή που γίνεται σε συνεργασία Δήμου – ΕΚΠΟΙΖΩ, στην υποδειγματική λειτουργία των ΚΑΠΗ που έχουν γίνει πόλοι συνάντησης και εστίες ζεστασιάς, με τις διαλέξεις, τα δημιουργικά αλλά και ευχάριστα προγράμματα, την πρόληψη προβλημάτων υγείας, τις εκδρομές και τα μπάνια.

Φαίνεται στις δωρεάν ιατρικές εξετάσεις, σε προγράμματα όπως το «Στέγαση και Εργασία για Αστέγους III» που με την ολοκλήρωση του θα λύσει -όχι στα λόγια αλλά στην πράξη- τα επιβιωτικά προβλήματα 14 οικογενειών, στις διαγενεακές δράσεις, τις αιμοδοσίες ζωής και τις ποικίλες δράσεις κατά του ρατσισμού και των διακρίσεων, στην καθημερινή στήριξη των πιο ευάλωτων, των ρομά και των γυναικών.

Η υποδειγματική κοινωνική πολιτική του Δήμου Αγίας Βαρβάρας φαίνεται στα ΚΑΠΗ που είναι υποδειγματικά για όλη τη Δυτική Αθήνα, στο Κέντρο Φιλίας και Αλληλεγγύης, στο Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων και βέβαια στο επιτυχημένο πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι».

Όπως φαίνεται και στο Κοινωνικό Φροντιστήριο όπου περισσότεροι από 100 μαθητές βρήκαν τη στήριξη που είχαν ανάγκη και μέσω αυτής τον δρόμο για την εξέλιξή τους, το Κοινωνικό παντοπωλείο από το οποίο λαμβάνουν άμεση στήριξη εκατοντάδες συμπολίτες μας, το Κοινωνικό Φαρμακείο με τακτική χορήγηση ειδών σε 200 άτομα.

Και βέβαια κοινωνική πολιτική σημαίνει παροχή συσσιτίου σε περισσότερα από 70 άτομα καθημερινά αλλά και η παροχή υπηρεσιών υγιεινής και φροντίδας σε όποιους συμπολίτες μας δεν έχουν ούτε αυτή τη στοιχειώδη δυνατότητα.

Γιατί «Αγία Βαρβάρα Πρώτη ξανά» και Λάμπρος Μίχος σημαίνουν ότι η αξιοπρέπεια και η κοινωνική αλληλεγγύη είναι πάλι εδώ, σε πείσμα όσων θέλουν την πόλη μας καθηλωμένη για να μπορούν να παρλάρουν σαν κομμένες κεφαλές!

.

 

.

 

.

 

.

 

.

Continue Reading

Κοινωνία

«Υπερ-δεξαμενή» 350 τόνων στο όρος Αιγάλεω: Νέα ισχυρή ασπίδα πυροπροστασίας από τον ΠεΣυΔΑΠ

Published

on

Με ένα ακόμη σημαντικό έργο ενισχύεται η αντιπυρική θωράκιση του όρους Αιγάλεω, καθώς ο ΠεΣυΔΑΠ ολοκλήρωσε την εγκατάσταση μιας νέας «υπερ-δεξαμενής» πυρασφάλειας χωρητικότητας 350 τόνων νερού, της μεγαλύτερης του είδους της που έχει τοποθετηθεί μέχρι σήμερα στα βουνά της Αττικής.

Η νέα δεξαμενή αποτελεί μία ακόμη ουσιαστική παρέμβαση στο πλαίσιο του συνολικού σχεδιασμού του ΠεΣυΔΑΠ για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου πρόληψης και αντιμετώπισης των δασικών πυρκαγιών στο όρος Αιγάλεω. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου, η χωρητικότητά της αντιστοιχεί σε 43 συμβατικές πλαστικές δεξαμενές πυρασφάλειας των 8 τόνων, γεγονός που αναδεικνύει το μέγεθος και τη σημασία του έργου.

Η νέα υποδομή θα λειτουργεί ως κεντρικός κόμβος υδροδότησης, τροφοδοτώντας τις τέσσερις μεγάλες ανοιχτού τύπου δεξαμενές ανεφοδιασμού ελικοπτέρων, τις υδροφόρες που θα μεταφέρουν νερό στα πυροσβεστικά οχήματα, αλλά και το σύνολο των κλειστών δεξαμενών που έχουν εγκατασταθεί σε διάφορα σημεία του βουνού. Παράλληλα, η δεξαμενή μπορεί να αξιοποιηθεί και για την άρδευση αναδασωτέων εκτάσεων, την υποστήριξη περιβαλλοντικών δράσεων, καθώς και για την καλύτερη αξιοποίηση διαθέσιμων υδατικών πόρων στο μέλλον.

Ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημά της είναι ότι πρόκειται για εύκαμπτη και αναδιπλούμενη κατασκευή, γεγονός που επιτρέπει τη μεταφορά της σε διαφορετικό σημείο του βουνού, ανάλογα με τις επιχειρησιακές ανάγκες. Η πλήρωσή της πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και των όμορων δήμων, αποδεικνύοντας στην πράξη τη σημασία της διαδημοτικής συνεργασίας στην πολιτική προστασία.

Ο πρόεδρος του ΠεΣυΔΑΠ, Γρηγόρης Γουρδομιχάλης, ευχαρίστησε δημόσια τους δημάρχους Αγίας Βαρβάρας, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Κορυδαλλού, Νίκαιας-Αγίου Ιωάννη Ρέντη, Περάματος και Χαϊδαρίου, καθώς και τον Περιφερειάρχη Αττικής Νίκο Χαρδαλιά και τον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη, για την άμεση ανταπόκριση και τη συμβολή τους στην ολοκλήρωση του έργου.

Ο κ. Γουρδομιχάλης υπογράμμισε ότι ο ΠεΣυΔΑΠ έχει αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο σύστημα πυροπροστασίας, το οποίο συνδυάζει σύγχρονες τεχνολογίες, όπως κάμερες επιτήρησης, τεχνητή νοημοσύνη και 24ωρη παρακολούθηση, με εκτεταμένο δίκτυο δεξαμενών, πυροφυλακίων, περιπόλων και εθελοντών.

Τα τελευταία χρόνια, ο ΠεΣυΔΑΠ έχει προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις στην πρόληψη, δημιουργώντας ένα από τα πλέον οργανωμένα συστήματα πυροπροστασίας στην Αττική.

Η νέα «υπερ-δεξαμενή» αποτελεί ακόμη ένα σημαντικό βήμα προς την ενίσχυση της ασφάλειας του όρους Αιγάλεω, επιβεβαιώνοντας ότι η πρόληψη και η έγκαιρη επιχειρησιακή ετοιμότητα αποτελούν την αποτελεσματικότερη άμυνα απέναντι στις δασικές πυρκαγιές.

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

Continue Reading

Κοινωνία

Το πρωτοποριακό σύστημα πυρανίχνευσης του ΠεΣυΔΑΠ τραβά τα βλέμματα – Στο επίκεντρο το έργο του Γρηγόρη Γουρδομιχάλη

Published

on

.
.
.
.
.

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή