Connect with us

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Ενα «αντίο» σε έναν «ονειρολάγνο» που έδειξε τι σημαίνει αλληλεγγύη στις φτωχογειτονιές των δυτικών προαστίων

Published

on

Η απώλεια του 40χρονου Νικόλα σκόρπισε θλίψη στις φτωχογειτονιές των δυτικών προαστίων.

Η απώλεια ενός νέου ανθρώπου, 40 ετών στην προκειμένη περίπτωση, με τόσο ξαφνικό τρόπο πάντα θα πονάει.

Ειδικά όταν πρόκειται για τον γείτονά σου, τον συμμαθητή σου, τον άνθρωπο με τον οποίο πέρασες όλα τα -πανέμορφα- παιδικά σου χρόνια.

Η ρημάδα η καρδιά του τον «πρόδωσε» νωρίς, αλλά δεν θέλω να γράψω εδώ για το πόσο οδυνηρή είναι αυτή η απώλεια για μένα, ή τους συγγενείς και φίλους του. Θέλω να γράψω για το τι είχε κάνει αυτός ο άνθρωπος, που κάθε ημέρα παρέδιδε μαθήματα για το τι σημαίνει αλληλεγγύη στις πράξεις και όχι στα λόγια ή το πληκτρολόγιο…

Ο Νικόλας, ο δικός μας Νικόλας Πολυχρονίδης, ήταν απλά ένα παιδί της γειτονιάς. Ενα παιδί που πάντα χαμογελούσε, αλλά το κυριότερο, έκανε όλη την γειτονιά να χαμογελά μαζί του.

Οχι γιατί ήταν απλά καλός άνθρωπος, αλλά γιατί μας θύμισε κάτι που η ελληνική κοινωνία έχει μεγάλη ανάγκη σε αυτά τα χρόνια της κρίσης και της πανδημίας: την αξία της κοινωνικής προσφοράς στις φτωχογειτονιές.

Τον Νικόλα δεν τον γνωρίζετε. Τον γνωρίζει όμως καλά μία ολόκληρη συνοικία. Αυτή στα «Νταμαράκια» εκεί στα δυτικά προάστια στο Αιγάλεω. Και όχι μόνο. Τον γνωρίζουν καλά ευπαθείς ομάδες σε όλα τα δυτικά προάστια. Τον γνωρίζουν νέοι που αναζητούν τον εαυτό τους, ηλικιωμένοι με προβλήματα, γονείς που ζουν στα όρια της φτώχειας, άνεργοι…

Νίκος Πολυχρονίδης

Ο Νικόλας έκανε πράξη αυτό που οι περισσότεροι φωνάζουμε μόνο μέσα από τα πληκτρολόγια και τις κοινωνικές πλατφόρμες, αλλά ποτέ δεν μπαίνουμε στον κόπο να κάνουμε πράξη αυτά για τα οποία γκρινιάζουμε.

Επανέφερε σε όλους μας την έννοια του εθελοντισμού, της κοινωνικής προσφοράς μέσα σε μια μικρή κοινωνία.

Τα «Νταμαράκια» είναι μια μικρή γωνιά στο Αιγάλεω, δίπλα από το Γ’ Νεκροταφείο, αποτελούμενη κυρίως από ανθρώπους ποντιακής καταγωγής όπως και ο ίδιος. Ο Νικόλας ήταν ένας άνθρωπος που λάτρευε το τραγούδι και την χιπ χοπ μουσική.

Είχε το δικό του συγκρότημα, τους «Ονειρολάγνους». Ενα συγκρότημα το οποίο δημιούργησε όχι για να κάνει.. καριέρα, αλλά για να εκφράζει τα όσα νοιώθει για την χώρα και την κοινωνία που ζούμε. Και τραγουδούσε πάντα στις φτωχογειτονιές με σκοπό να προσφέρει σε ανθρώπους που είχαν ανάγκη.

Δημιούργησε μία δράση (με την ονομασία «οι γειτονιές τραγουδούν ακόμα»), κάνοντας συναυλίες στα δυτικά προάστια και με τα χρήματα που μάζευε, αγόραζε τρόφιμα για ανέργους και οικογένειες που δεν τα έβγαζαν πέρα.

Αφίσα συναυλίας

Αγόραζε αντισηπτικά και φαρμακευτικά είδη για όσους δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα.

Εκανε πράγματα που όλοι οι υπόλοιποι μαζί δεν κάναμε συνολικά όλα αυτά τα χρόνια σε αυτή τη συνοικία, αλλά και σε άλλες των δυτικών προαστίων.

Και μιλάμε για έναν άνθρωπο που πάσχιζε να βρει δουλειά, όπως οι περισσότεροι σε αυτή τη γειτονιά…

Ομως είχε έναν σκοπό και μόνο. Να προσφέρει. Και δεν πρόσφερε μόνο στην φτωχογειτονιά του στο Αιγάλεω. Έκανε το ίδιο για ανθρώπους στη Νίκαια, τον Κορυδαλλό, το Χαϊδάρι, το Μενίδι… Οπου στα δυτικά προάστια της Αθήνας υπήρχε φτώχεια και πείνα σε αυτά τα χρόνια της κρίσης.

Και η απώλεια αυτού του ανθρώπου, του «αδερφού» μας κάνει όλους να σκεφτόμαστε πράγματα που ως τώρα, δεν μας απασχολούσαν. Γιατί είχαμε ξεχάσει ότι πέρα από την οικογένειά μας, υπάρχει και ο γείτονάς μας, ο φίλος μας, ο συνάνθρωπός μας.

Προσωπικά με έκανε να αναρωτιέμαι πως θα ήταν η ελληνική κοινωνία αν σε κάθε γειτονιά υπήρχαν άνθρωποι που παρά τις οικονομικές δυσκολίες άφηναν τα προβλήματά τους στην άκρη και με χαμόγελο βοηθούσαν αυτούς που περνούσαν τα ίδια ζόρια μαζί τους.

Με έκανε να αναρωτιέμαι πόσο σημαντικός είναι ο εθελοντισμός και η κοινωνική προσφορά σε μια γειτονιά/συνοικία, που αποτελείται από οικογένειες και ανθρώπους που πραγματικά δίνουν μάχη να επιβιώσουν μέρα με την μέρα.

Πόσο πιο… άνθρωποι θα ήμασταν αν αφιερώναμε έστω και μία μέρα για να προσφέρουμε πραγματική βοήθεια και όχι μόνο… ευχές και προσευχές, σε φτωχούς, σε ανέργους, σε συνταξιούχους, σε ανθρώπους… ξεχασμένους και από τον ίδιο τον Θεό.

Νίκος Πολυχρονίδης

Ο Νικόλας ήταν όλα αυτά. Τα έκανε όλα αυτά. Και το έργο του σε εκείνη την γωνιά στο Αιγάλεω, αλλά και άλλες φτωχογειτονιές θα μείνει για πάντα στο μυαλό όλων αυτών που χάρη στις πρωτοβουλίες του είχαν ένα κομμάτι ψωμί να φάνε. Γιατί το έκανε χωρίς να πάρει τίποτε πίσω. Και κάθε φορά ζητούσε να μην γίνει γνωστό πως αυτός κρύβεται πίσω από κάθε βοήθεια.

Αυτό που πρέπει να τονιστεί από αυτή την θλιβερή για όσους τον γνώριζαν, είδηση, είναι πως η κάθε γειτονιά έχει ανάγκη από έναν «Νικόλα». Για να της θυμίζει τι σημαίνει ανθρωπιά. Και τι σημαίνει να γίνεσαι θυσία για τον γείτονα, τον φίλο, τον ηλικιωμένο, τον κάθε άνθρωπο που έχει ανάγκη από στήριξη.

Ο Νικόλας θα λείψει όσο δεν μπορείτε να φανταστείτε από την γειτονιά του, αλλά το «κίνημά» του πρέπει να γίνει πράξει σε κάθε συνοικία στην Ελλάδα.

Γιατί οι πράξεις του, μας έκαναν καλύτερους ανθρώπους. Ευαισθητοποίησαν πολλούς και συγκίνησαν αυτούς που πίστευαν ότι κανείς δεν έδινε δεκάρα γι’ αυτούς. Ούτε καν οι δικοί τους άνθρωποι. Αν βρεθεί ένας «Νικόλας» σε κάθε συνοικία, τότε θα έχουν αλλάξει πολλά στην ελληνική κοινωνία.

Καλό σου ταξίδι αδερφέ…

πηγή: gazzetta.gr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Γιορτή του Κλήδονα στην Αγία Βαρβάρα – Αναβιώνει ένα από τα ομορφότερα λαϊκά έθιμα

Published

on

Με μουσική, παράδοση και τη ζωντάνια της ελληνικής λαϊκής κληρονομιάς, ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας προσκαλεί τους δημότες και τους επισκέπτες στην καθιερωμένη Γιορτή του Κλήδονα, που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026 και ώρα 20:00 στην πλατεία Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, στην περιοχή της Παναγίας Ελεούσας.

Η εκδήλωση διοργανώνεται από το «Σχολείο Παράδοσης & Λαογραφίας» του Δήμου Αγίας Βαρβάρας και έχει στόχο τη διατήρηση και ανάδειξη ενός από τα πιο αγαπημένα έθιμα του ελληνικού λαϊκού πολιτισμού, που συνδέεται με τον εορτασμό του Αγίου Ιωάννη του Κλήδονα.

Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν από κοντά τη μαγεία της παράδοσης μέσα από μουσικές, τραγούδια και δρώμενα που αναβιώνουν τα έθιμα του Κλήδονα, σε μια βραδιά γεμάτη νοσταλγία, κέφι και πολιτισμό.

Η καλλιτεχνική επιμέλεια της εκδήλωσης ανήκει στον Ηλία Υφαντίδη, ενώ η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας συνεχίζει να επενδύει στον πολιτισμό και στην ανάδειξη των λαϊκών παραδόσεων, προσφέροντας εκδηλώσεις που ενώνουν τις γενιές και κρατούν ζωντανές τις ρίζες και τα έθιμα του τόπου μας.

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Η νέα εποχή του Σινέ Πάνθεον – Χρήστος Μπεχτσής: «Το σινεμά είναι εμπειρία που δεν αντικαθίσταται»

Published

on

Ο Χρήστος Μπεχτσής μιλά για μια διαδρομή που δεν ξεκίνησε απλώς από επαγγελματική επιλογή, αλλά από μια βαθιά, σχεδόν προσωπική σχέση με το σινεμά. Από τα παιδικά του χρόνια μέχρι τη σημερινή του δραστηριοποίηση σε εμβληματικές αίθουσες και θερινούς κινηματογράφους, περιγράφει μια πορεία όπου η αγάπη για την κινηματογραφική εμπειρία έγινε τρόπος ζωής και δημιουργίας.

Στη συνέντευξη που ακολουθεί, αναφέρεται στο πώς οδηγήθηκε από τον ρόλο του θεατή σε εκείνον του επιχειρηματία του χώρου, αλλά και στο όραμά του για το μέλλον του θερινού κινηματογράφου και ειδικά για το Σινέ Πάνθεον, το οποίο ετοιμάζεται να περάσει σε μια νέα, αναβαθμισμένη εποχή.

Δ: Ποια είναι η προσωπική σας διαδρομή στον χώρο του κινηματογράφου και πώς ξεκίνησε η σχέση σας με τις κινηματογραφικές αίθουσες;

Μπ.: Η σχέση μου ξεκινά από την παιδική μου ηλικία , όπου ως μόνιμος και συχνός θεατής , έβλεπα όλες τις ταινίες ,( ακόμα και αυτές που δεν επιτρεπόταν για την ηλικία μου..).
Αυτή ακριβώς η σχεδόν ερωτική σχέση με την αίθουσα και τις ταινίες , καθόρισε και τις επαγγελματικές μου επιλογές και έτσι δεν ασχολήθηκα ποτέ με την αξιοποίηση του πανεπιστημιακού μου πτυχίου , αλλά από τα νεανικά μου χρονιά , τέλη της δεκαετίας 80, δραστηριοποιήθηκα ποικιλόμορφα με τον κινηματογραφικό χώρο.
Επαγγελματικά η πρώτη αίθουσα που αναλάβαμε μαζί με την κόρη μου Σοφία, ήταν το 2015 το θερινό Σινε Αλεξάνδρα στο Χαλάνδρι.

Δ: Τι ήταν αυτό που σας έκανε να επενδύσετε στους θερινούς κινηματογράφους;

Μπ.: Επενδύουμε γενικότερα και σε κλειστές αίθουσες όπως CINOBO OΠΕΡΑ & CINOBO ΠΑΤΗΣΙΩΝ και σε θερινές όπως το CINE PARIS, ΣΙΝΕ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, ΣΙΝΕ ΦΛΕΡΥ, ΣΙΝΕ ΚΗΠΟΣ και σύντομα CINOBO MASKOT και φυσικά ΣΙΝΕ ΠΑΝΘΕΟΝ. Θεωρώ ότι εμπειρία της ομαδικής θέασης μια ταινίας , είτε σε μια σκοτεινή κλειστή αίθουσα , ειτε σε ένα θερινό σινεμά με ανοιχτό ουρανό και πράσινο , είναι μοναδική και αναντικατάστατη.

Δ: Τι σημαίνει για εσάς ο θερινός κινηματογράφος;

Μπ.: Όμορφες βραδιές με εύκολες εξορμήσεις από την σκληρή καθημερινότητα , κοινωνικότητα και προσβάσιμη διασκέδαση, ψυχαγωγία, αλλά και ρομαντισμό

Δ: Τι ήταν αυτό που σας κέρδισε και σας οδήγησε στην απόφαση να αναλάβετε το Σινέ Πάνθεον;

Μπ.: Η επίμονη και γεμάτη όραμα πρόταση του Δήμαρχου Λάμπρου Μίχου, του Νίκου Βουρλιώτη και ο επαγγελματισμός που επέδειξαν σε ολες τις απαιτούμενες συνεννοήσεις. Θέλουν να δουν το θερινό σινεμά της περιοχής τους ξανά σε λειτουργία, αποτελώντας έναν πλεον αναβαθμισμένο χώρο προσέλευσης θεατών και ψυχαγωγίας των κατοίκων.

Δ: Τι ξεχωρίζετε περισσότερο σε αυτόν τον κινηματογράφο;

Μπ.: Το αμφιθεατρικό του σχήμα , που είναι σπάνιο και μοναδικό για θερινό.

Δ: Ποιο είναι το βασικό σας όραμα για το μέλλον του χώρου;

Μπ.: Ένα αναβαθμισμένο λειτουργικά, τεχνικά και αισθητικά σινεμά, το οποίο θα προφέρει ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα ταινιών, φιλόξενο και προσβασιμο σε ολο τον κόσμο.

Δ: Ποιες αλλαγές ή βελτιώσεις σχεδιάζετε;

Μπ.: Ανακαίνιση του χώρου και του κυλικείου, νέος εξοπλισμός ήχου και εικόνας, νέα τραπεζοκαθισματα.

Δ: Πώς φαντάζεστε το Σινέ Πάνθεον τα επόμενα χρόνια;

Μπ.: Να γίνει ένα τοποσημο για περιοχή και ευρύτερα . Στολίδι του Δήμου και αγαπημένος προορισμός όλων των κατοίκων της περιοχής.

Δ: Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μεγαλύτερο στοίχημα αυτής της νέας προσπάθειας;

Μπ.: Να επανασυστήσουμε το Σινέ Πάνθεον στο κοινό, αναδεικνύοντας τις δυνατότητές του και σηματοδοτώντας τη μετάβασή του σε μια νέα εποχή, με αναβαθμισμένες υπηρεσίες και να πείσουμε το κοινό ότι περνά σε μια νέα εποχή, που σέβεται τους θεατές του και αποτελεί έναν αγαπημένο προορισμό για νέους, παιδιά, οικογένειες, συνταξιούχους και γενικότερα για όλο τον κόσμο.

 

 

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Πράξη προσφοράς ζωής η εθελοντική αιμοδοσία στο Α’ ΚΑΠΗ Αγίας Βαρβάρας

Published

on

Με ικανοποιητική συμμετοχή πολιτών πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 21 Ιουνίου η εθελοντική αιμοδοσία της Δημοτικής Ομάδας Αιμοδοσίας «Χρήστος Παπαδόπουλος» του Δήμου Αγίας Βαρβάρας, στους χώρους του Α’ ΚΑΠΗ (Καλαντζάκου 7).

Η δράση οργανώθηκε σε συνεργασία με το Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Ο Ευαγγελισμός» και το ΚΕΠ Υγείας του Δήμου, με δεκάδες εθελοντές αιμοδότες να ανταποκρίνονται στο κάλεσμα προσφοράς, αποδεικνύοντας έμπρακτα την ευαισθησία και την αλληλεγγύη που διακρίνουν την τοπική κοινωνία.

Από τις πρωινές ώρες, οι πολίτες προσέρχονταν στον χώρο της αιμοδοσίας, όπου το εξειδικευμένο προσωπικό του νοσοκομείου φρόντισε για την ασφαλή και ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας. Ανάμεσα στους αιμοδότες βρέθηκαν τόσο παλαιοί όσο και νέοι εθελοντές, στέλνοντας το μήνυμα ότι η αιμοδοσία αποτελεί μια απλή πράξη που μπορεί να χαρίσει ελπίδα και ζωή σε συνανθρώπους μας.

Η Δημοτική Ομάδα Αιμοδοσίας «Χρήστος Παπαδόπουλος», η οποία πραγματοποιεί τακτικές αιμοδοσίες κάθε χρόνο, συνεχίζει με συνέπεια το κοινωνικό της έργο, συμβάλλοντας στη διατήρηση επαρκών αποθεμάτων αίματος για έκτακτες και προγραμματισμένες ανάγκες.

Οι διοργανωτές ευχαρίστησαν θερμά όλους όσοι συμμετείχαν, καθώς και το προσωπικό του Νοσοκομείου «Ευαγγελισμός» για τη συνεργασία, υπογραμμίζοντας ότι κάθε μονάδα αίματος μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη για κάποιον συνάνθρωπο που τη χρειάζεται.

Ένα ακόμη ραντεβού ανθρωπιάς και κοινωνικής προσφοράς ολοκληρώθηκε με επιτυχία στην Αγία Βαρβάρα, ανανεώνοντας το μήνυμα της εθελοντικής αιμοδοσίας: «Δίνω αίμα, χαρίζω ζωή».

 

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή