Connect with us

ΧΑΪΔΑΡΙ

Μετρό στο Χαϊδάρι : Το αίτημα παραμένει ζωντανό

Published

on

*Γράφει ο Άρης Πανόπουλος, υποψήφιος Δήμαρχος Χαϊδαρίου

 

Αναμφισβήτητα, η ύπαρξη Μετρό σε μια περιοχή δημιουργεί μια σειρά από συγκριτικά πλεονεκτήματα, καθώς ενισχύει σημαντικούς κοινωνικούς και οικονομικούς δείκτες που σε μεγάλο βαθμό καθορίζουν και το επίπεδο ανάπτυξης και βιωσιμότητας της ίδιας της περιοχής.

Βεβαίως, το πλέον εμφανές γεγονός από την λειτουργία του Μετρό είναι η εξυπηρέτηση της καθημερινής μετακίνησης χιλιάδων Πολιτών, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει αποφασιστικά στην αρτίωση σύγχρονων δημόσιων συγκοινωνιών.

Θα έλεγα χωρίς περιστροφές ότι το Μετρό αποτελεί ένα δυναμικό κοινωνικό, οικονομικό, πολιτιστικό αλλά και περιβαλλοντικό εργαλείο στην βάση για την λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση μιας πόλης και μιας ευρύτερης περιοχής.

Μιλώντας περισσότερο από την θέση του δημότη Χαϊδαρίου και λιγότερο θα έλεγα από εκείνη του υποψηφίου Δημάρχου, η πόλη μας βρίσκεται σε μειονεκτική θέση.

Το Χαϊδάρι είναι ο μοναδικός Δήμος της Δυτικής Αθήνας που όχι μόνο δεν διαθέτει σταθμό Μετρό, αλλά δε φαίνεται να υπάρχει κάποιος άμεσος σχεδιασμός για την επέκτασή του, με ό,τι αρνητικό παράγεται για την πόλη μας και τους κατοίκους της.

Υπάρχουν ευθύνες, ιδιαίτερα μάλιστα κατά την περίοδο του σχεδιασμού των γραμμών του Μετρό;

Βεβαίως, χωρίς καμιά αμφισβήτηση. Άλλωστε η αλήθεια των γεγονότων καταγράφεται από την  Ιστορία και αποδίδει ευθύνες και παραλείψεις σε πρόσωπα και φορείς που με τον έναν ή άλλον τρόπο εμπλέκονταν στο ζωτικής σημασίας αυτό ζήτημα.

Όμως δεν επιθυμώ προς το παρόν να εμπλακώ σε μια άγονη παρελθοντολογία.

Το θέμα είναι τι μπορούμε και τι πρέπει να πράξουμε τώρα, προκειμένου να επικαιροποιήσουμε την ανάγκη για ύπαρξη και λειτουργία Μετρό στην πόλη μας, στη βάση του σχεδιασμού χωροθέτησής του στο ΑΤΤΙΚΟ Νοσοκομείο και της διασύνδεσής του, από την Λ. Αθηνών, με το κεντρικό Χαϊδάρι και από εκεί με το σταθμό «ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ».

Το αίτημα παραμένει ζωντανό, αναγκαίο και η υλοποίησή του καθορίζει αποφασιστικά την βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης μας.

Το Χαϊδάρι δεν μπορεί και δεν του αξίζει να είναι ο «φτωχός συγγενής» της Δυτικής Αθήνας, αποκομμένο από σύγχρονες συγκοινωνιακές υποδομές που συμβάλλουν στην κοινωνική και οικονομική του ανάπτυξη, διευκολύνουν την μετακίνηση των συμπολιτών μας και αναβαθμίζουν περιβαλλοντικά το καθημερινό status της πόλης μας.

Όσο με αφορά, μαζί με τους συνεργάτες μου, είμαστε αποφασισμένοι να το αναδείξουμε σε κορυφαίο θέμα.

Πιστεύω ακράδαντα ότι δεν έχει χαθεί τίποτε ακόμη.

Επιθυμώ, με αφορμή αυτή την πρώτη παρέμβασή μου, να τονίσω σε όλους τους τόνους και προς κάθε κατεύθυνση την αναγκαιότητα δημιουργίας σταθμού Μετρό στο Χαϊδάρι που θα εξυπηρετεί τα Νοσοκομεία της περιοχής μας, το στρατόπεδο, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και θα δίνει συγκοινωνιακή διέξοδο σε χιλιάδες συμπολίτες μας.

Δεσμεύομαι προσωπικά πως, με τη δύναμη, φυσικά, των Χαϊδαριωτών, αν με τιμήσουν στις επικείμενες δημοτικές εκλογές με την ψήφο τους και με αναδείξουν Δήμαρχο της πόλης μας, το ζήτημα του Μετρό στο Χαϊδάρι θα βρεθεί στην κορυφή της ατζέντας της νέας δημοτικής αρχής.

Είμαι πεπεισμένος ότι, με ενότητα στην βάση του δίκαιου αυτού αιτήματος, Πολίτες και οργανωμένοι τοπικοί φορείς μπορούμε να αναστρέψουμε τις αρνητικές συνέπειες από τις λάθος επιλογές εκείνων που είχαν λόγο και θέση ευθύνης και στέρησαν το Χαϊδάρι από ένα τέτοιο ζωτικής σημασίας έργο.

Σε αυτή την διαδικασία επιβάλλεται να σταθούν αλληλέγγυοι προς το αίτημα της δημιουργίας Μετρό στο Χαϊδάρι, οι βουλευτές της Δυτικής Αθήνας και όσες και όσοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα πολιτικά θέματα της περιοχής μας, διεκδικώντας μάλιστα δημόσιο αξίωμα στην εν λόγω εκλογική περιφέρεια.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΧΑΪΔΑΡΙ

Χαϊδάρι: Η «Όψιμη» Αγωνία του Βαγγέλη Ντηνιακού για το Εγκαταλελειμμένο Αναψυκτήριο δίπλα στη Βιβλιοθήκη

Published

on

Ένα νέο βίντεο-παρέμβαση του πρώην Δημάρχου Χαϊδαρίου, Βαγγέλη Ντηνιακού, ήρθε να ταράξει τα νερά της τοπικής επικαιρότητας. Στο επίμαχο υλικό, ο κ. Ντηνιακός εμφανίζεται στην καρδιά της πόλης, δίπλα στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, εκφράζοντας την έντονη ανησυχία του για την πλήρη απαξίωση ενός παλιού χώρου εστίασης (αναψυκτηρίου).

Συγκεκριμένα, ο πρώην Δήμαρχος αναφέρει:

«Στην καρδιά του Χαϊδαρίου, δίπλα στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, υπάρχει ένας παλιός χώρος εστίασης που θα μπορούσε να δώσει ζωή στην περιοχή και να στηρίξει τη λειτουργία της ίδιας της βιβλιοθήκης. Σήμερα όμως παραμένει εγκαταλελειμμένος, με φθορές και χωρίς καμία αξιοποίηση…»

Η διαπίστωση του κ. Ντηνιακού είναι πέρα για πέρα αληθινή: ο χώρος πράγματι ρημάζει. Ωστόσο, η συγκεκριμένη παρέμβαση γεννά εύλογα ερωτηματικά στους πολίτες του Χαϊδαρίου, προκαλώντας ένα αναπόφευκτο αίσθημα ιστορικού déjà vu.

Το Εύλογο Ερώτημα: Γιατί Δεν «Πρόκαμε» η Προηγούμενη Διοίκηση;

Ο Βαγγέλης Ντηνιακός δεν είναι ένας απλός περαστικός ή ένας νέος σχολιαστής των κοινών. Είναι ο άνθρωπος που κρατούσε τα ηνία του Δήμου Χαϊδαρίου μέχρι πρόσφατα, πριν αναλάβει η σημερινή διοίκηση του Μιχάλη Σελέκου.

Το ερώτημα, λοιπόν, που προκύπτει αβίαστα από τους Χαϊδαριώτες είναι απλό αλλά αμείλικτο: Αφού ο χώρος αυτός είναι τόσο κομβικός, βρίσκεται «στην καρδιά της πόλης» και θα μπορούσε να δώσει πνοή στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, γιατί δεν αξιοποιήθηκε, δεν επισκευάστηκε ή έστω δεν δρομολογήθηκε η ανακαίνισή του επί της δικής του τετραετούς θητείας;

Η εικόνα εγκατάλειψης, οι φθορές και η μούχλα δεν δημιουργήθηκαν μέσα σε λίγους μήνες. Είναι το αποτέλεσμα μιας διαχρονικής αδράνειας, μέρος της οποίας βαραίνει αντικειμενικά και την προηγούμενη δημοτική αρχή.

Η Πολιτική της «Κατόπιν Εορτής» Κριτικής

Είναι συνήθης τακτική στην τοπική αυτοδιοίκηση η αντιπολίτευση να αναδεικνύει τις πληγές της πόλης. Όταν όμως η κριτική γίνεται για ζητήματα που διαχειριζόσουν εσύ ο ίδιος μέχρι χθες, η γραμμή μεταξύ της «δημιουργικής ανησυχίας» και της «πολιτικής σκοπιμότητας» γίνεται εξαιρετικά λεπτή.

Το αναψυκτήριο δίπλα στη Βιβλιοθήκη προστίθεται, δυστυχώς, στη μακρά λίστα των πραγμάτων που στην Ελλάδα περιγράφουμε με τη φράση: «Ένα ακόμη έργο που δεν… πρόκαμε».

Η Μπάλα στο Γήπεδο της Διοίκησης Σελέκου

Από την άλλη πλευρά, η παρούσα διοίκηση του Μιχάλη Σελέκου δεν μπορεί να επαναπαύεται στο επιχείρημα «δεν το έφτιαξαν οι προηγούμενοι». Η κριτική του κ. Ντηνιακού, όσο κι αν στερείται αυτοκριτικής διάθεσης, αναδεικνύει ένα υπαρκτό πρόβλημα.

Οι Χαϊδαριώτες έχουν κουραστεί από το πινγκ-πονγκ των ευθυνών μεταξύ των διοικήσεων. Η ουσία παραμένει ότι ένας δημοτικός χώρος, που θα μπορούσε να αποτελεί σημείο συνάντησης για τη νεολαία, τους φοιτητές που μελετούν στη βιβλιοθήκη και τους κατοίκους, παραμένει μια εστία μόλυνσης και παρακμής. Το αν η σημερινή διοίκηση θα καταφέρει να ξεκολλήσει το έργο από το τέλμα ή αν θα συνεχιστεί η ανταλλαγή βίντεο και ανακοινώσεων, μένει να το δούμε στην πράξη.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΧΑΪΔΑΡΙ

Ολοκλήρωσε το βιβλίο του ο Κυριακός Ντηνιακός

Published

on

Έτοιμο για το τυπογραφείο, είναι το βιβλίο που επιμελήθηκε και έγραψε ο πρώην δήμαρχος Χαϊδαρίου. Τίτλος του: «Οδοιπορικό στην αυτοδιοίκηση». Μέσα στις πολλές σελίδες του ο κ. Ντηνιακός αναφέρεται στις εμπειρίες που αποκόμισε από τις  πέντε εκλογικές μάχες  που αναδέχθηκε δήμαρχος, στα μεγάλα έργα που διεκδίκησε για το Χαϊδάρι ενώ καταθέτει και τις προσωπικές του απόψεις για το θεσμό της αυτοδιοίκησης. Η παρουσίαση του βιβλίου θα γίνει το φθινόπωρο και εκτός από την καταγραφή των γεγονότων,  αναμένεται να αποτελέσει χρήσιμο εγχειρίδιο  για όσους επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα ως δήμαρχοι ή δημοτικοί σύμβουλοι.

Γιώργος Παπαπαναγιώτου

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΧΑΪΔΑΡΙ

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Γιορτή Μαστίχας «Άρωμα Μαστίχας Χίου» στο Χαϊδάρι

Published

on

Σε μια ζεστή καλοκαιρινή ατμόσφαιρα, γεμάτη αρώματα, μουσικές και παραδόσεις από τη Μυροβόλο Χίο, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής 21 Ιουνίου η ετήσια Γιορτή Μαστίχας «Άρωμα Μαστίχας Χίου», που διοργάνωσε ο Σύλλογος Πυργούσων Αττικής «Το Πυργί Χίου» στην Πλατεία Δημαρχείου Χαϊδαρίου.

Η εκδήλωση συγκέντρωσε πλήθος κόσμου, που ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του συλλόγου και συμμετείχε σε μια ξεχωριστή βραδιά αφιερωμένη στην ιστορία, τον πολιτισμό και τις παραδόσεις των Μαστιχοχωρίων της Χίου.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε ομιλία του Χιώτη ιστορικού Μιχάλη Βαρλά με θέμα τις κοινότητες των μαστιχοπαραγωγών και τον ρόλο της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ενδιαφέροντα στοιχεία για την ιστορία και την ιδιαίτερη ταυτότητα του πολύτιμου προϊόντος του νησιού.

Ξεχωριστό χρώμα έδωσε το χιουμοριστικό δρώμενο που παρουσίασαν μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου, ενώ ιδιαίτερα θερμό χειροκρότημα απέσπασε η χορευτική ομάδα του συλλόγου με παραδοσιακούς χορούς από τη Χίο και το Αιγαίο.

Η βραδιά κορυφώθηκε με ένα αυθεντικό πυργούσικο και νησιώτικο πανηγύρι, με τη συμμετοχή του κοινού, υπό τους ήχους της ορχήστρας του Νικόλα Καραολάνη. Παράλληλα, προσφέρθηκαν κεράσματα με βάση τη μαστίχα, δίνοντας στους επισκέπτες την ευκαιρία να γευτούν το μοναδικό προϊόν που αποτελεί σήμα κατατεθέν της Χίου.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Δήμαρχος Μιχάλης Σελέκος, οι βουλευτές Νέας Δημοκρατίας Χίου Νότης Μηταράκης και Β2΄ Δυτικού Τομέα Αθηνών Μαρία Συρεγγέλα, αντιδήμαρχοι, οι επικεφαλής των παρατάξεων «Το Χαϊδάρι Ψηλά» Απόστολος Θεοφίλης, «Ώρα Χαϊδάρι» Άρης Πανόπουλος, «Χαϊδάρι Ξανά» Βαγγέλης Ντηνιακός.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με τη στήριξη του Δήμου Χαϊδαρίου και αποτέλεσε μία ακόμη επιτυχημένη πολιτιστική δράση που έφερε κοντά τους Χιώτες της Αττικής, αλλά και φίλους του νησιού, αναδεικνύοντας την πολιτιστική κληρονομιά και την παράδοση των Μαστιχοχωρίων.

 

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή