Connect with us

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Μοναδική οργάνωση και μεγαλειώδης ο εορτασμός της Εθνικής παλλιγγενεσίας

Published

on

Μέρα εθνικής αναγέννησης και ανάτασης η σημερινή και η Αγία Βαρβάρα τίμησε και γιόρτασε Με ιδιαίτερη λαμπρότητα την επέτειο της Εθνικής παλιγγενεσίας.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με δοξολογία στον καθεδρικό ναό της Παναγίας Ελεούσης. Παρόντες ο Δήμαρχος, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, οι αντιδήμαρχοι και όλα τα στελέχη της Διοίκησης, δημοτικοί σύμβουλοι, οι δκτές του Αστυνομικού τμήματος και του τμήματος Ασφαλείας και βεβαίως, πλήθος κατοίκων.

Με το πέρας της δοξολογίας, και αφού ο κ. Μίχος χαιρέτισε έναν προς έναν τους μετέχοντες, όλοι μετέβησαν στην πλατεία όπου ακολούθησε η τέλεση τρισαγίου δεήσεως στο Ηρώο και η ανάγνωση του πανηγυρικού της ημέρας από τον κ. Δήμαρχο.

Ο κ. Μίχος στην –πράγματι εξαιρετική- ομιλία του πέτυχε να αναδείξει το πνεύμα των Ελλήνων, των αμόρφωτων λαϊκών και κληρικών που ορκίστηκαν, πήραν τα άρματα και το ρίσκο ζωής να ελευθερώσουν το Γένος. Με αναφορές τόσο στην ηρωική πράξη όσο και στα «προπατορικά αμαρτήματα» των Ελλήνων, δημιούργησε τον ολοκληρωμένο πίνακα της επανάστασης, αλλά και των πρώτων στιγμών της ελεύθερης Ελλάδας με ιδιαίτερη αναφορά στον πρώτο Κυβερνήτη, Ιωάννη Καποδίστρια. Ομολογουμένως, ήταν μία εξαιρετική ομιλία, απόλυτα ισορροπημένη και ουσιαστική η οποία άγγιξε το συναίσθημα και ταυτοχρόνως έδωσε λαβές για αναστοχασμό και περίσκεψη για το αύριο της πατρίδας.

Σειρά είχε η κατάθεση στεφάνων και, επιτέλους, έφθασε η ώρα για την οποία αδημονούσαν οι συγκεντρωμένοι. Δόθηκε το σήμα για την έναρξη της μαθητικής παρέλασης, υπό τους ήχους των εμβατηρίων τα οποία απέδωσαν άψογα οι μουσικοί της φιλαρμονικής μπάντας του Δήμου.

Οι μουσικές που δονούσαν τον αέρα. Οι άψογοι σχηματισμοί· οι σωστές αποστάσεις μεταξύ των σχολείων· τα γελαστά και αποφασισμένα πρόσωπα των μαθητών· τα γεμάτα συγκίνηση και περηφάνια βλέμματα των γονιών και συγγενών που παρακολουθούσαν τα νιάτα της πόλης να παρελαύνουν και να δίνουν την υπόσχεσή τους για την δική τους αφοσίωση και την ετοιμότητά τους να συμβάλλουν όποτε και αν χρειαστεί, στην υπεράσπιση της χώρας και στην συνεχή ανάδειξη των Ελληνικών αξιών· όλα αυτά συνέθεταν μία εικόνα μοναδικής λαμπρότητας και συγκίνησης, αναδεικνύοντας τον χαρακτήρα της επετείου ως «Ημέρας μνήμης και υπόσχεσης».

Με την ολοκλήρωση της παρέλασης ο Δήμαρχος και οι συνεργάτες του αντήλλαξαν ευχές και χαιρετισμό με τους κατοίκους οι οποίοι ενθουσιασμένοι έδιναν με την σειρά τους τα συγχαρητήρια για την άψογη και μεγαλειώδη διοργάνωση του εορτασμού.

Ακολούθησε ο παραδοσιακός καφές στην πλατεία όπου και πάλι ο κ. Μίχος έγινε το επίκεντρο των συγχαρητηρίων όσων βρέθηκαν στα καταστήματα της πλατείας, αλλά και των διερχομένων οι οποίοι τον αναγνώριζαν και έσπευδαν να του ευχηθούν και να εκφράσουν τον ενθουσιασμό τους.

Χρόνια πολλά Ελλάδα μας! Χρόνια πολλά Έλληνες!

 

Ο πανηγυρικός λόγος του Δημάρχου:

Τι είναι η πατρίδα μας;

Τι είναι η πατρίδα μας; Μην είν’ οι κάμποι;
Μην είναι τ’ άσπαρτα ψηλά βουνά;
Μην είναι ο ήλιος της, που χρυσολάμπει;
Μην είναι τ’ άστρα της τα φωτεινά;

Και οι Έλληνες; Είναι κληρονόμοι του κλασσικού πνεύματος ή απολίτιστοι βάρβαροι.

Ο Φρανσουά Μπρέζ Ζακ, έγραφε το 1823 στον λόρδο Βύρωνα: «Πήγαινα στην Ελλάδα, τη χώρα του Μιλτιάδη και του Αριστείδη, ανυπομονώντας να γνωρίσω τις μυθικές επαρχίες που στοιχειώνει η Ιστορία.

Όπως και να το δει κανείς η Αρχαία Ελλάδα και το Βυζάντιο (Ρωμανία) εμπνέουν και καθοδηγούν τους αγωνιστές μορφωμένους ή ολιγογράμματους, λαϊκούς και κληρικούς.

Γι΄ αυτά πολεμήσαμε θα πει στους στρατιώτες του ο Μακρυγιάννης όταν εκείνοι ήθελαν να πουλήσουν αρχαία αγάλματα σε ξένους. Την Αθηνά απεικονίζει η σφραγίδα της πρώτης Εθνοσυνέλευσης της Επιδαύρου. Συνεχιστής του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου αισθάνεται ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης και το τονίζει στον έκπληκτο Βρεττανό πλοίαρχο Χάμιλτον. Ο Γάλλος συνθέτης Έκτωρ Μπερλιόζ στη σύνθεσή του: «Ηρωϊκή σκηνή για την ελληνική επανάσταση» , παρουσιάζει έναν ήρωα της επανάστασης να επικαλείται τον Λεωνίδα τον Σπαρτιάτη.

Η χώρα των θεών, και των ηρώων η χώρα, φλέγεται από τη φωτιά ενός αγώνα ωραίου, σπάει τα δεσμά και πάει και τραγουδάει τώρα Τυρταίο και Βύρωνα και θούρια του Φεραίου. Γράφει ο σύγχρονος της επανάστασης ποιητής Αλεξάντρ Σεργκέγεβιτς Πούσκιν.

Η ιστορική επέτειος της Εθνικής μας Παλιγγενεσίας, όπως και όλες οι επέτειοι, με την τελετουργική τους υποβλητικότητα διακόπτουν τη ροή του καθημερινού χρόνου και προάγουν μία διαφορετική σύλληψη της χρονικότητας, προβάλλοντας το ιστορικό παρελθόν στο εκάστοτε σήμερα.

Η πρόσφατη όμως τραγωδία των Τεμπών ενοχοποιεί την τελετουργικότητα και την πανηγυρικότητα και μας στρέφει σε μία διεργασία πιο μοναχική, πιο στοχαστική, πιο πνευματική, για την πορεία του έθνους μας τα 202 χρόνια από την έναρξη της επανάστασης.

Βέβαια, κάθε επέτειο πρέπει να την προσεγγίζουμε με επίγνωση και να μετράμε τις ιστορικές μας μνήμες , το έθνος μας, το κράτος μας, την κοινωνία μας τις προοπτικές μας, με μέτρα πιο ρεαλιστικά.

Το έθνος μας ως υποκείμενο της ιστορίας καλείται ως Σίσυφος ξανά και ξανά να ανεβάσει την ίδια βαριά πέτρα στο ύψωμα της ιστορίας

Μέσα από νίκες και από ήττες, από λάθη, αδυναμίες, δικαιωμένες και αδικαίωτες προσδοκίες, που επιβεβαιώνουν την πολυπλοκότητα της ιστορίας.

Η ελληνική επανάσταση παρά τις πολύ σημαντικές εμφύλιες συγκρούσεις και τις κοινωνικές και τοπικές διαφορές κατέληξε να γίνει καθολική, να γίνει υπόθεση των απλών ανθρώπων, των αγράμματων, του κλήρου,, λογίων, αγροτών, ναυτών, καραβοκύρηδων. Πρωτίστως ήταν κατόρθωμα των απλών ελλήνων πολεμιστών, που συχνά είχαν κοινωνικά προτάγματα, το ίδιο ισχυρά όσο και εθνικά, Εδώ είναι το μεγάλο ερώτημα της περίφημης διαδικασίας του αναστοχασμού, που η πανδημία την άφησε ανολοκλήρωτη. Πόσο πραγματικά είναι δικαιωμένοι οι στόχοι της Εθνικής και κοινωνικής απελευθέρωσης

Πηγαίνοντας προς τα πίσω θα διαπιστώσουμε ότι τίποτα μέχρι το 1821 δεν είναι πραγματικά μακρινό. Μόλις 100 χρόνια από την μικρασιατική καταστροφή. Λίγο πιο πριν, η ενσωμάτωση των Επτανήσων, της Θεσσαλίας, της Μακεδονίας , της Κρήτης, της Ηπείρου, της Θράκης, ο Βενιζέλος, η Β΄ελληνική δημοκρατία  και μετά η εποποιΐα του 40, η αντίσταση, η δικτατορία, η μεταπολίτευση και τώρα οι γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο

Ιχνηλατώντας την Επανάσταση θα μπορούσαμε να ξαναπούμε για τη Φιλική Εταιρεία, τη συνάντηση των εμπόρων στην Οδησσό, τη μύηση των οπλαρχηγών και την έκρηξη στο Μωριά.

Διαβάζοντας τον Ιωάννη Δούκα,  δίκαια αναρωτιέται κανείς: ποιος ήταν ό αρχηγός της ελληνικής επανάστασης, δεν είχε αρχηγό η Επανάσταση; Ποιος ήταν ο πολιτικός της σκοπός μετά την κατάληψη της εξουσίας, ποιος κατηύθυνε τις πολεμικές και στρατηγικές της ενέργειες προκειμένου να ξεσπάσει με επιτυχία, μπορούμε να συμβιβαστούμε με την εικόνα κάποιων ταπεινών εμπόρων που ίδρυσαν την φιλική εταιρεία για την απελευθέρωση του Γένους; Πόσες γνωριμίες και πόσα χρήματα μπορεί να διέθεταν ο Σκουφάς, ο Τσακάλωφ και ο Ξάνθος και τί γνώση μπορεί να είχαν για τα γεωπολιτικά παιχνίδια στην Ευρώπη. Υπήρχε όμως στην Βιέννη η Φιλόμουσος εταιρεία που σκοπό είχε τη σύναξη χρημάτων, την αγορά εφοδίων, την κάλυψη εξόδων για δημόσιες σχέσεις για τα ελληνικά ζητήματα και άλλες εθνικές δράσεις και η εταιρεία των Φίλων του Γένους που ιδρύθηκε το 1800 στην Κέρκυρα και είχε σκοπό την εθνική απελευθέρωση. Πίσω και από τις δύο βρισκόταν ο Ιωάννης Καποδίστριας. Το σχέδιο ήταν απλό. Η Ιόνιος πολιτεία θα λειτουργούσε ως προγεφύρωμα της επανάστασης.

Ο Ιωάννης Καποδίστριας, ο πρωταγωνιστής της άμυνας της Λευκάδας, όπως είναι καταχωρημένη ιστοριογραφικά,  το Πάσχα του 1807, δημιούργησε τις συνθήκες για την συγκρότηση αξιόμαχου εθνικού στρατού από τους κυνηγημένους κλεφταρματωλούς που βρήκαν καταφύγιο στον Ιόνιο στρατό. Μορφές όπως Ο Φώτης Τζαβέλλας, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης θα βρούν ορμητήριο στα Επτάνησα. Στη γιορτή που έγινε για τη νίκη στην «άμυνα της Λευκάδας» βρέθηκαν μαζί με τον Καποδίστρια και τον Περραιβό, ο Κατσαντώνης, Μπότσαρης,  Λεπενιώτης, Κολοκοτρώνης, Κίτσος Τζαβέλας, Νότης Μπότσαρης, Καραΐσκος, Βαρνακιώτης, Δράκος, Γρίβας, Φαρμάκης, Σκυλοδήμος, Αναγνωσταράς, Δημητρακόπουλος, Φωτομάρας και πολλοί ακόμη Σουλιώτες και κλέφτες, καπεταναίοι της θάλασσας και Ρώσοι αξιωματικοί ελληνικής καταγωγής. Εκεί οι πολέμαρχοι του γένους με υψωμένα τα σπαθιά, όταν έδωσε το σύνθημα ο Κατσαντώνης, ορκίστηκαν για την απελευθέρωση της πατρίδας.

Ο Ιωάννης Καποδίστριας, ωστόσο, είναι το πρώτο μετά την ανεξαρτησία θύμα του ελληνικού προπατορικού αμαρτήματος.

Ο Κυβερνήτης αποβιβάστηκε στην Αίγινα. Τον υποδέχτηκε τριμελής αντικυβερνητική επιτροπή μεταξύ των οποίων κι ο μετέπειτα δολοφόνος του.

 Ένα τραγικό και μοιραίο παιχνίδια της νεοελληνικής ιστορίας.

Τον είδε με χρυσοκέντητη φέρμελη και αδαμαντοστόλιστη ζώνη, με την «λαμπρότερη ενδυμασία του βουτηγμένη εις το μάλαμα» και είπε ο Κυβερνήτης: «Είναι καιρός που πρέπει να φορούμε όλοι ζώνη δερματένια και να τρώμε ακρίδες και άγριο μέλι. Δεν ήταν το συναπάντημά μου φωνή χαράς, αλλά θρήνος. Η γη εβρέχετο από δάκρυα. Ανατρίχιαζα, μου έτρεμαν τα γόνατα, η φωνή του λαού μου έσκιζε την καρδιά.»

Στην ορκωμοσία, που έγινε στον μητροπολιτικό ναό της Αίγινας, τον Κυβερνήτη τον προσφώνησε μία μεγάλη πνευματική φυσιογνωμία της εποχής, ο Θεόφιλος Καΐρης

Ἡ ομιλία ξεκίνησε με ένα ρητό από το βιβλίο των Κριτών: «Ουκ άρξω εγώ, ουκ άρξει ὁ υιός μου εν υμίν. Κύριος κυβερνήσει υμάς».  Στην αρχή ὁ λόγος περιείχε επαίνους στο πρόσωπο του Κυβερνήτη. Σύντομα όμως άρχισαν να γίνονται υποδείξεις και να εκτίθεται η τραγική κατάσταση, στην οποία είχε περιέλθει ἡ χώρα από τις διχόνοιες και τις σκευωρίες.

Στη συνέχεια ὁ ομιλητής εξέφρασε την ελπίδα ότι «εις το εξής θέλουν βασιλεύσει πλέον οι νόμοι και όχι τα πάθη». Η ειρωνεία της στιγμής ήταν πώς τελικά τα πάθη θα κυριαρχούσαν και μετά… Ὁ Ν. Κασομούλης, που περιγράφει τη σκηνή, σημειώνει πως αυτό ιδιαίτερα το σημείο της ομιλίας ενόχλησε μερικούς, κυρίως τον Γ. Μαυρομιχάλη, ὁ οποίος ανέβηκε γρήγορα στη σκάλα και τραβούσε τον Θεόφιλο από το ράσο, για να κατέβει, λέγοντας: «Πάψε!» (δηλαδή «σταμάτα, πιά, να τα παρουσιάζεις όλα μαύρα»). Εκείνος αποκρίθηκε: «Όχι!». Διακόπηκε η ομιλία και έγινε χασμωδία… Τότε ὁ Καποδίστριας, που παρακολουθούσε με «χαρίεν και σοβαρό ύφος» όρθιος την ομιλία,  έκανε νόημα, ο ομιλητής να συνεχίσει… Έτσι ὁ λόγος ολοκληρώθηκε.

Τί είναι τελικά η πατρίδα μας;

Κατά τον ποιητή Ιωάννη Πολέμη:

Όλα πατρίδα μας! Κι αυτά κι εκείνα,
και κάτι που ‘χουμε μες την καρδιά
και λάμπει αθώρητο σαν ήλιου αχτίνα
και κράζει μέσα μας: Εμπρός παιδιά!

Και κατά τον γέρο του Μωριά τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, που ούτε ο ίδιος θα έστεργε σήμερα σε τόσο ακόμη πένθος να τον τιμήσουμε κολοκοτρωναίικα, όπως είχαμε υπολογίσει:

Σας είπα όσα ο ίδιος είδα, ήκουσα και εγνώρισα, δια να ωφεληθήτε από τα απερασμένα και από τα κακά αποτελέσματα της διχονοίας, την οποίαν να αποστρέφεσθε, και να έχετε ομόνοια. Εμάς μη μας τηράτε πλέον. Το έργο μας και ο καιρός μας επέρασε. Και αι ημέραι της γενεάς, η οποία σας άνοιξε το δρόμο, θέλουν μετ’ ολίγον περάσει. Την ημέρα της ζωής μας θέλει διαδεχθή η νύκτα του θανάτου μας, καθώς την ημέραν των Αγίων Ασωμάτων θέλει διαδεχθή η νύκτα και η αυριανή ήμερα. Εις εσάς μένει να ισάσετε και να στολίσετε τον τόπο, οπού ημείς ελευθερώσαμε.

Τιμή και δόξα στους ήρωές μας. Ζήτω η 25η Μαρτίου. Ζήτω η Ελλάδα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Καλοκαιρινή μουσική βραδιά με τα πιο αγαπημένα λαϊκά τραγούδια στην Αγία Βαρβάρα

Published

on

Μια ξεχωριστή καλοκαιρινή μουσική βραδιά υπόσχεται να χαρίσει στους δημότες και τους επισκέπτες της πόλης ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας τη Δευτέρα 29 Ιουνίου, στις 8:00 το βράδυ, στο Άλσος Δόξης, με ελεύθερη είσοδο για όλους.

Η εκδήλωση με τίτλο «Καλοκαιρινή Συναυλία – Τα πιο ωραία λαϊκά» εντάσσεται στο πολιτιστικό πρόγραμμα του Δήμου και φιλοδοξεί να προσφέρει μια βραδιά γεμάτη μελωδίες, αναμνήσεις και αγαπημένα λαϊκά τραγούδια που έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους στο ελληνικό μουσικό στερέωμα.

Στη συναυλία συμμετέχει ο Dionisos μαζί με το Τμήμα Σύγχρονου Τραγουδιού του Δημοτικού Ωδείου Αγίας Βαρβάρας, ενώ τη μουσική συνοδεία αναλαμβάνουν οι καταξιωμένοι μουσικοί Γιώργος Κωνσταντόπουλος και Δημήτρης Αρμούτης στο μπουζούκι, καθώς και η Στέφη Μαραγκοπούλου στο πιάνο.

Ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας συνεχίζει να επενδύει στον πολιτισμό και στη δημιουργία ποιοτικών εκδηλώσεων που φέρνουν κοντά τους πολίτες, προσφέροντας ευκαιρίες ψυχαγωγίας και πολιτιστικής έκφρασης σε όλη την τοπική κοινωνία. Η καλοκαιρινή αυτή μουσική συνάντηση αναμένεται να αποτελέσει μία ακόμη όμορφη βραδιά κάτω από τον αττικό ουρανό, με αγαπημένα τραγούδια, ζωντανή μουσική και τη συμμετοχή των πολιτών σε μια γιορτή αφιερωμένη στο ελληνικό λαϊκό τραγούδι.

.

 

 

.

 

 

.

 

 

.

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Άμεση κινητοποίηση της Πολιτικής Προστασίας Αγίας Βαρβάρας – Παρούσα σε φωτιά στο Αιγάλεω και στην ενίσχυση των αντιπυρικών υποδομών

Published

on

Την ετοιμότητα και την αποτελεσματικότητα των στελεχών της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Αγίας Βαρβάρας ανέδειξαν δύο σημαντικές παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες ώρες, στο πλαίσιο της διαδημοτικής συνεργασίας και της ενίσχυσης της αντιπυρικής θωράκισης της περιοχής.

Όπως γνωστοποίησε με ανάρτησή του ο Δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας, Λάμπρος Μίχος, τα στελέχη της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου ανταποκρίθηκαν άμεσα σε δύο διαφορετικά περιστατικά, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά την επιχειρησιακή τους ετοιμότητα και το υψηλό αίσθημα ευθύνης που τα διακρίνει.

Η πρώτη παρέμβαση αφορούσε τη συνδρομή στην επιχείρηση κατάσβεσης της φωτιάς που εκδηλώθηκε σε εργοστάσιο στο Αιγάλεω, όπου οι δυνάμεις του Δήμου συνέδραμαν το έργο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, συμβάλλοντας στην άμεση αντιμετώπιση του περιστατικού.

Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε επιχείρηση για την πλήρωση της νέας μπαλονοδεξαμενής χωρητικότητας 350 τόνων, η οποία έχει τοποθετηθεί από τον ΠεΣυΔΑΠ στο πλαίσιο της ενίσχυσης της πυροπροστασίας του Όρους Αιγάλεω.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική υποδομή, η οποία δημιουργήθηκε με τη συνεργασία των όμορων δήμων και αναμένεται να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο στην αντιμετώπιση ενδεχόμενων πυρκαγιών κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.

«Πράξεις αλληλεγγύης με άμεση επέμβαση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Λάμπρος Μίχος, εξάρροντας το έργο των στελεχών της Πολιτικής Προστασίας, τα οποία, όπως σημείωσε, βρίσκονται πάντοτε σε πλήρη ετοιμότητα.

Η Πολιτική Προστασία του Δήμου Αγίας Βαρβάρας συνεχίζει καθημερινά να αποδεικνύει στην πράξη ότι η πρόληψη, η συνεργασία και η ταχύτητα ανταπόκρισης αποτελούν βασικά στοιχεία για την προστασία των πολιτών και του φυσικού περιβάλλοντος. Σε μια περίοδο αυξημένου κινδύνου πυρκαγιών, η παρουσία εκπαιδευμένων και έμπειρων στελεχών στο πεδίο αποτελεί σημαντικό παράγοντα ασφάλειας για ολόκληρη τη Δυτική Αθήνα.

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Λάμπρος Μίχος: «Η Αγία Βαρβάρα γίνεται πόλη πρότυπο με έργα, κοινωνική πολιτική και ποιότητα ζωής»

Published

on

Απολογισμός πεπραγμένων με αναφορές σε έργα 65 εκατ. ευρώ, αιχμές για την απουσία της αντιπολίτευσης και παρουσίαση του σχεδιασμού για το μέλλον της πόλης.

Σε ειδική δημόσια συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, η Δημοτική Αρχή Αγίας Βαρβάρας παρουσίασε τον απολογισμό πεπραγμένων για το 2025, με τον Δήμαρχο Λάμπρο Μίχο να προχωρά σε μια εκτενή αναφορά στο έργο που υλοποιήθηκε, στις παρεμβάσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη και στους στόχους που έχουν τεθεί για τα επόμενα χρόνια.

Απευθυνόμενος στους δημότες και τους παρευρισκόμενους, ο Δήμαρχος τόνισε ότι βασική επιδίωξη της διοίκησης είναι η συνεχής αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη, μέσα από έργα ουσίας, κοινωνικές παρεμβάσεις και αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου χρηματοδοτικού εργαλείου.

 

Ο κ. Μίχος ευχαρίστησε τους εργαζόμενους και τα στελέχη του Δήμου για τη συμβολή τους στην επίτευξη των στόχων της δημοτικής αρχής, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη συνεργασία των υπηρεσιών και στη συμβολή όσων εργάστηκαν για τη σύνταξη του αναλυτικού απολογισμού, ο οποίος είναι διαθέσιμος και στην ιστοσελίδα του Δήμου.

Κατά την ομιλία του ανέπτυξε τη φιλοσοφία που διέπει τη λειτουργία της δημοτικής αρχής, υπογραμμίζοντας ότι η τοπική αυτοδιοίκηση οφείλει να υπηρετεί τον άνθρωπο και τις πραγματικές ανάγκες της καθημερινότητας, δίνοντας έμφαση στην παιδεία, την κοινωνική πολιτική, την προσβασιμότητα, την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην πόλη, όπως οι «Πράσινες Διαδρομές», οι εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις, οι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, οι πεζοδρομήσεις, οι έξυπνες διαβάσεις, η ανάπλαση του Open Mall, η ενεργειακή αναβάθμιση σχολικών μονάδων, η αντικατάσταση του δημοτικού φωτισμού με φωτιστικά LED, η δημιουργία νέου ΚΑΠΗ στο κτίριο Τσιλιβάκου, καθώς και η κατασκευή της Ακαδημίας Τεχνών στον χώρο της ΒΙΟΧΡΩΜ.

Ο Δήμαρχος στάθηκε ιδιαίτερα στις παρεμβάσεις που αφορούν την εκπαίδευση, αναφέροντας τη λειτουργία των τεσσάρων πειραματικών σχολείων, τις εργασίες αναβάθμισης των σχολικών υποδομών, τις παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας γύρω από τα σχολεία και τις νέες δυνατότητες που προσφέρονται στους μαθητές της πόλης.

Παράλληλα, παρουσίασε το εκτεταμένο κοινωνικό έργο του Δήμου, αναφερόμενος στις χιλιάδες εξυπηρετήσεις πολιτών μέσω των κοινωνικών υπηρεσιών, του κοινωνικού παντοπωλείου, του κοινωνικού φαρμακείου, του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», των δράσεων πρόληψης υγείας, της μεταφοράς ασθενών και των προγραμμάτων υποστήριξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

Ξεχωριστή θέση στον απολογισμό κατείχαν ο πολιτισμός, ο αθλητισμός και η δια βίου μάθηση, με αναφορές στο Δημοτικό Ωδείο, το Εικαστικό Κέντρο, την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης, τα τμήματα χορού, το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Μάθησης, τα ΚΔΑΠ και τις δεκάδες πολιτιστικές και εκπαιδευτικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσα στη χρονιά.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στις παρεμβάσεις για την ασφάλεια της πόλης και την αντιμετώπιση της παραβατικότητας. Ο Δήμαρχος υπογράμμισε τη στενή συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία, κάνοντας λόγο για εντατικοποίηση των ελέγχων, συνεχή παρουσία αστυνομικών δυνάμεων στην περιοχή και συντονισμένες προσπάθειες για την καταπολέμηση της εγκληματικότητας και της διακίνησης ναρκωτικών.

Στην ομιλία του δεν έλειψαν και οι αιχμές για τη στάση της αντιπολίτευσης. Ο Λάμπρος Μίχος αναφέρθηκε στην απουσία των παρατάξεων της μειοψηφίας από τη διαδικασία του δημόσιου απολογισμού, σημειώνοντας ότι η δημοτική αρχή θα επιθυμούσε μια πιο ενεργή και ουσιαστική συμμετοχή στον δημόσιο διάλογο. Παράλληλα, έγινε αναφορά στο γεγονός ότι η αντιπολίτευση έχει διαχρονικά τηρήσει αρνητική στάση απέναντι σε πολλές από τις πρωτοβουλίες και τα έργα που προωθήθηκαν τα τελευταία χρόνια, χωρίς να συμβάλει ουσιαστικά στη διαμόρφωση ή την υλοποίησή τους.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης χαιρετισμό απηύθυνε η Βουλευτής Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΠΑΣΟΚ Νάντια Γιαννακοπούλου, η οποία εξήρε το έργο της δημοτικής αρχής και χαρακτήρισε την Αγία Βαρβάρα ως έναν από τους πιο νοικοκυρεμένους δήμους της Δυτικής Αθήνας, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις σχολικές υποδομές, στις κοινωνικές δομές και στη συνολική εικόνα της πόλης.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Δήμαρχος επανέλαβε ότι βασική προτεραιότητα παραμένει η υπεράσπιση του «δικαιώματος στην πόλη» για όλους τους κατοίκους, με έργα και δράσεις που ενισχύουν την ασφάλεια, την κοινωνική συνοχή, την προσβασιμότητα και την ποιότητα ζωής.

Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με τις τοποθετήσεις των αντιδημάρχων και των εντεταλμένων δημοτικών συμβούλων, οι οποίοι παρουσίασαν αναλυτικά το έργο που υλοποιήθηκε στους τομείς ευθύνης τους, παραθέτοντας στοιχεία για τις δράσεις, τις παρεμβάσεις και τις υπηρεσίες που παρείχε ο Δήμος κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, επιβεβαιώνοντας το εύρος και την ένταση της δραστηριότητας που αναπτύχθηκε σε όλους τους τομείς της δημοτικής λειτουργίας.

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή