Connect with us

Κοινωνία

Νίκος Νικολεουσάκος: Εθνεγερσία 1821

Published

on

Η Μάνη όλη την περίοδο της Τουρκοκρατίας έμεινε αλωβητη από τις πολλες απόπειρες των Τούρκων για την υποδούλωσή της που καταληξαν ακαρπες. Απο τα Ορλωφικά και μετα ειδικα εμεινε αυτονομη με διοικητή ,έναν από τους καπεταναίους της περιοχής που διοριζόταν μπέης. Τον Οκτώβριο του 1819, οι αρχηγοί συγκεντρώθηκαν στις Κιτριές στο σπίτι του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη του τελευταίου μπέη της Μάνης και υπέγραψαν συμφωνία για συνεννόηση και κοινή προετοιμασία. Επί πλέον, πολλοί Μανιάτες καπεταναίοι και ο ίδιος ο Πετρόμπεης έσπευσαν να μυηθούν στη Φιλική Εταιρεία ετσι η καθολική εξέγερση των Ελλήνων έπρεπε να στηριχθεί στη Μάνη. Ακολουθώντας τις εντολές της Φιλικής Εταιρείας, είχαν έρθει στη Μάνη ο Παπαφλέσσας και σπουδαίοι οπλαρχηγοί, όπως ο Αναγνωσταράς και ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, οι οποίοι περιφέρονταν στα χωριά και στρατολογούσαν τους κατοίκους. Οι αρχηγοί είχαν πια αφοσιωθεί αποκλειστικά στην προετοιμασία των δυνάμεών τους και ζήτησαν από τον Πετρόμπεη να αρχίσει πρώτη η Μάνη τον αγώνα. Έτσι, ακολούθησε η συγκέντρωση όλων των Μανιατών οπλαρχηγών, ύστερα από πρόσκληση του Πετρόμπεη, την 17η Μαρτίου 1821 στην Αρεόπολη που ήταν η πρωτεύουσα των Μαυρομιχαλαίων, και όλης της Μανης ,όλοι οι οπλαρχηγοί συγκεντρώθηκαν στην πλατεία της πόλης μπροστά στο ναό των Ταξιαρχών και στη θέση -Κοτρώνι- ύψωσαν την πρώτη επαναστατική σημαία, πρόχειρα κατασκευασμένη από λευκό ύφασμα, με γαλάζιο σταυρό στο κέντρο. Στην επάνω πλευρά έγραφε «Νίκη ή Θάνατος» (και όχι «ελευθερία», γιατί η Μάνη θεωρείτο ελεύθερη), και στην κάτω «ταν ή επί τας». Η σημαία ευλογήθηκε από τους ιερείς και όλοι οι αρχηγοί, μαζί με τον Πετρόμπεη, ορκίσθηκαν ότι ενωμένοι θα αγωνιστούν για την ελευθερία του έθνους που η πρωτη μαχη οδήγησε στην απελευθέρωση της Καλαμάτας και τη δημιουργία της Μεσσηνιακής Γερουσίας. Τιμητικά η ηγεσία δόθηκε στον Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη που έφερε πια τον τίτλο του «αρχιστράτηγου των Σπαρτιατικών δυνάμεων». Την ίδια μέρα η Μεσσηνιακή Γερουσία εξέδωσε προκήρυξη προς τις ευρωπαϊκές αυλές, της οποίας σώζεται το πρωτότυπο. !.
Με αυτήν η Μεσσηνιακή Γερουσία γνωστοποιούσε στους χριστιανικούς λαούς την απόφαση του έθνους, ύστερα από αιώνες ανυπόφορης δουλείας, να αποτινάξει τον ζυγό και ζητούσε τη συνδρομή τους.
Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία του νέου Ελληνικού κράτους στα τέλη του 1821 έγινε στην Επίδαυρο η Α΄ Εθνοσυνέλευση (δηλαδή η συνέλευση με τους αντιπρόσωπους από το ελληνικό έθνος) με στόχο να δημιουργήσει την κεντρική διοίκηση που θα συντόνιζε την Επανάσταση. Η Α΄ Εθνοσυνέλευση διακήρυξε την πολιτική ύπαρξη του ελληνικού έθνους, ψήφισε ένα φιλελεύθερο σύνταγμα, το Προσωρινό πολίτευμα της Ελλάδας, και όρισε ύστερα από εκλογές κεντρική διοίκηση. Η Γ ΄ Εθνοσυνέλευση το Μάρτη του 1827 ψηφίζει νέο σύνταγμα, το «Πολιτικό Σύνταγμα της Ελλάδας», ένα σύνταγμα ιδιαίτερα δημοκρατικό και φιλελεύθερο για την εποχή του. Επίσης, εκλέγει κυβερνήτη της Ελλάδας τον Ιωάννη Καποδίστρια ήταν πολιτικός με πείρα, γνωστός στα ευρωπαϊκά κράτη και θα πετύχαινε να δημιουργήσει ανεξάρτητο κράτος.

Το 2021 αποτελεί χρονιά-ορόσημο για τη χώρα μας.
Γιορτάσαμε την επέτειο των 200 χρόνων από τον σημαντικότερο σταθμό στη νεότερη Ελληνική ιστορία: την κήρυξη του Αγώνα για εθνική ανεξαρτησία που οδήγησε στη δημιουργία του πρώτου ανεξάρτητου εθνικού κράτους το 1830, με το όνομα «Ελλάς», και πρώτο Κυβερνήτη τον Ιωάννη Καποδίστρια.
Καθ’όλη τη διάρκεια του έτους, αναβιώνουν μνήμες της επανάστασης και αναδεικνύονται διαχρονικές εθνικές αξίες μέσα από τις επετειακές δράσεις Επιτροπών ,της Ελληνικής Πολιτείας αλλά και σημαντικών φορέων της χώρας, αποδίδοντας παράλληλα φόρο τιμής στους προγόνους μας, που με τη γενναιότητα και τη δύναμη ψυχής που επέδειξαν, αγωνίστηκαν για την ελευθερία.
Η σημαντική αυτή επέτειος, μπορεί να ιδωθεί και ως ευκαιρία για εθνικό επαναπροσδιορισμό αφού διαχρονικά στην Ιστορία ανατρέχουμε τόσο για να μάθουμε τα γεγονότα του παρελθόντος όσο και για να αντλήσουμε έμπνευση για το μέλλον.
Εμείς ως απόγονοι αγωνιστών του 1821 και μετέπειτα ,, των Μανιατών που είχαν δώσει όρκο τιμής για να δουν ελεύθερη όλη την Ελλάδα , έχουμε ιερή υποχρέωση να ανατρέχουμε στο ηρωικό παρελθόν αλλά να φροντίζουμε και για το μέλλον , ώστε να μην ξεχαστούν αυτές οι μνήμες .
Έτσι λοιπόν τώρα στο 2023, που διανύουμε , εδώ στην πόλη που μεγαλώσαμε και δραστηριοποιούμαστε δημιουργήσαμε ένα νέο παράρτημα Της Ένωσης Απανταχού Μανιατών, στον Κορυδαλλο μας , όπου νεότερα μέλη θα δώσουμε τον αγώνα μας ώστε να μην ξεχαστεί αυτή η μεγάλη θυσία των προγόνων μας και το αποτέλεσμα αυτής , έχοντας ιερή υποχρέωση να αφυπνίσουμε τους συμπολίτες μας , πρέπει να είμαστε πάντα σε εγρήγορση γιατί το μέλλον , κοιτώντας γύρο μας και βλέποντας γεωστρατηγικά τι ακολουθεί να τους υπενθυμίζουμε τους αγώνες και την προσφορά των Μανιατών στην πατρίδα μας και τους αγώνες τους για ελευθερία !!
Το γραφειο αυτο θα στεγαστεί στο δημοτικό κτίριο στην οδό Κουντουριωτου 25 στον τρίτο όροφο,μεριμνα του Δημάρχου Νικου Χουρσαλά !

Σας περιμένουμε να γνωριστούμε από κοντά από 1/5/2023..

ΝΙΚΟΛΕΟΥΣΑΚΟΣ ΝΙΚΟΣ
πρ. Δημοτικός Σύμβουλος ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ
Προεδρεύων της Ένωσης Απανταχού
Μανιατών, παραρτήματος ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ

 

 

 

 

 

 

 

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Άμεση κινητοποίηση της Πολιτικής Προστασίας Αγίας Βαρβάρας – Παρούσα σε φωτιά στο Αιγάλεω και στην ενίσχυση των αντιπυρικών υποδομών

Published

on

Την ετοιμότητα και την αποτελεσματικότητα των στελεχών της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Αγίας Βαρβάρας ανέδειξαν δύο σημαντικές παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες ώρες, στο πλαίσιο της διαδημοτικής συνεργασίας και της ενίσχυσης της αντιπυρικής θωράκισης της περιοχής.

Όπως γνωστοποίησε με ανάρτησή του ο Δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας, Λάμπρος Μίχος, τα στελέχη της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου ανταποκρίθηκαν άμεσα σε δύο διαφορετικά περιστατικά, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά την επιχειρησιακή τους ετοιμότητα και το υψηλό αίσθημα ευθύνης που τα διακρίνει.

Η πρώτη παρέμβαση αφορούσε τη συνδρομή στην επιχείρηση κατάσβεσης της φωτιάς που εκδηλώθηκε σε εργοστάσιο στο Αιγάλεω, όπου οι δυνάμεις του Δήμου συνέδραμαν το έργο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, συμβάλλοντας στην άμεση αντιμετώπιση του περιστατικού.

Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε επιχείρηση για την πλήρωση της νέας μπαλονοδεξαμενής χωρητικότητας 350 τόνων, η οποία έχει τοποθετηθεί από τον ΠεΣυΔΑΠ στο πλαίσιο της ενίσχυσης της πυροπροστασίας του Όρους Αιγάλεω.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική υποδομή, η οποία δημιουργήθηκε με τη συνεργασία των όμορων δήμων και αναμένεται να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο στην αντιμετώπιση ενδεχόμενων πυρκαγιών κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.

«Πράξεις αλληλεγγύης με άμεση επέμβαση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Λάμπρος Μίχος, εξάρροντας το έργο των στελεχών της Πολιτικής Προστασίας, τα οποία, όπως σημείωσε, βρίσκονται πάντοτε σε πλήρη ετοιμότητα.

Η Πολιτική Προστασία του Δήμου Αγίας Βαρβάρας συνεχίζει καθημερινά να αποδεικνύει στην πράξη ότι η πρόληψη, η συνεργασία και η ταχύτητα ανταπόκρισης αποτελούν βασικά στοιχεία για την προστασία των πολιτών και του φυσικού περιβάλλοντος. Σε μια περίοδο αυξημένου κινδύνου πυρκαγιών, η παρουσία εκπαιδευμένων και έμπειρων στελεχών στο πεδίο αποτελεί σημαντικό παράγοντα ασφάλειας για ολόκληρη τη Δυτική Αθήνα.

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

Continue Reading

Κοινωνία

Συναγερμός στο Αιγάλεω: Φωτιά σε εργοστάσιο πλαστικών – Διακοπή κυκλοφορίας στην Ορφέως

Published

on

Συναγερμός σήμανε το μεσημέρι της Τρίτης 23 Ιουνίου στο Αιγάλεω, όταν εκδηλώθηκε πυρκαγιά σε εργοστάσιο πλαστικών της περιοχής, προκαλώντας μεγάλη κινητοποίηση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η φωτιά ξέσπασε στον πρώτο όροφο του εργοστασίου, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει επεκταθεί στους υπόλοιπους χώρους του κτιρίου.

Παράλληλα, δεν υπάρχουν αναφορές για εγκλωβισμένα άτομα ή τραυματισμούς.

Στο σημείο επιχειρούν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις, με 35 πυροσβέστες, εθελοντές, 10 πυροσβεστικά οχήματα και ειδικό βραχιονοφόρο όχημα, δίνοντας μάχη για τον περιορισμό της πυρκαγιάς και την αποτροπή επέκτασής της σε γειτονικές εγκαταστάσεις. Λόγω του περιστατικού, η Τροχαία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στην οδό Ορφέως, από το ύψος του παράδρομου της λεωφόρου Κηφισού, προκειμένου να διευκολυνθεί το έργο των πυροσβεστικών δυνάμεων και να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πολιτών.

Οι Αρχές παρακολουθούν στενά την εξέλιξη της πυρκαγιάς, ενώ τα αίτια που προκάλεσαν το συμβάν παραμένουν μέχρι στιγμής άγνωστα και αναμένεται να διερευνηθούν μετά την πλήρη κατάσβεσή της.

Οι πληροφορίες για την κινητοποίηση της Πυροσβεστικής και τη διακοπή κυκλοφορίας προέρχονται από τις μέχρι στιγμής επίσημες ανακοινώσεις των αρμόδιων αρχών.

.

 

.

 

 

.

 

.

 

.

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Δωρεάν προβολή της «Αμελί» στο ανακαινισμένο Cine Πάνθεον

Published

on

Μια ξεχωριστή κινηματογραφική βραδιά προσφέρει ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας στους δημότες, με ελεύθερη είσοδο για τη δωρεάν προβολή της πολυβραβευμένης ταινίας «Αμελί», την Πέμπτη 25 Ιουνίου στις 21:00, στο ανακαινισμένο Cine Πάνθεον.

Η αγαπημένη γαλλική ταινία του Ζαν-Πιερ Ζενέ αφηγείται την ιστορία της Αμελί Πουλέν, μιας νεαρής γυναίκας με πλούσια φαντασία, η οποία αποφασίζει να αλλάξει προς το καλύτερο τη ζωή των ανθρώπων γύρω της. Μέσα από μια σειρά μικρών αλλά καθοριστικών πράξεων καλοσύνης, ανακαλύπτει τελικά και η ίδια τον δρόμο προς την αγάπη και την προσωπική ευτυχία.

Πρόκειται για μία από τις πιο δημοφιλείς και πολυβραβευμένες ευρωπαϊκές ταινίες των τελευταίων δεκαετιών, που έχει αγαπηθεί από το κοινό σε όλο τον κόσμο. Η προβολή αποτελεί παράλληλα μια πρόσκληση προς τους δημότες να γνωρίσουν το ανανεωμένο Cine Πάνθεον, τον θερινό κινηματογράφο της πόλης, ο οποίος περνά σε μια νέα εποχή.

Το αμφιθεατρικό «Πάνθεον», που εντάχθηκε το 1998 στο δίκτυο θερινών κινηματογράφων του Υπουργείου Πολιτισμού και συμπληρώνει φέτος 28 χρόνια λειτουργίας, αναβαθμίζεται αισθητικά και λειτουργικά, διατηρώντας παράλληλα τον μοναδικό του χαρακτήρα. Χτισμένο στο κατάφυτο πρανές του βουνού, με πανοραμική θέα προς την Ακρόπολη και μέσα σε ένα δροσερό φυσικό περιβάλλον, το Cine Πάνθεον φιλοδοξεί να προσφέρει μια αναβαθμισμένη κινηματογραφική εμπειρία στους κατοίκους της Αγίας Βαρβάρας.

Η συνεργασία με ανθρώπους που αγαπούν και γνωρίζουν σε βάθος την τέχνη του κινηματογράφου δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα ποιοτικό πρόγραμμα προβολών και νέες πολιτιστικές εμπειρίες για το κοινό.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους τους δημότες, σε μια βραδιά που συνδυάζει τον ποιοτικό κινηματογράφο με τη γνωριμία του ανακαινισμένου θερινού σινεμά της πόλης.

.

 

 

.

 

 

.

 

 

.

 

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή