Παράδειγμα δημιουργικής δράσης από τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του 5ου ΔΣ
Αφορμή για αυτό το κείμενο έδωσε η ευχάριστη έκπληξη που δοκίμασε ο συντάκτης του, όταν είδε στο διαδίκτυο ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων του 5ου Δημοτικού Σχολείου της πόλης μας, με την οποία ενημέρωνε ότι στο σχολείο αυτό, ξεκίνησε με πρωτοβουλία του Συλλόγου, πρόγραμμα μαθημάτων σκάκι.
Έχοντας μία ιδιαίτερη αγάπη για το άθλημα αυτό, επικοινώνησα με την Πρόεδρο του Συλλόγου την κ. Αναστασία Πατρουδάκη και εκείνη, ευγενώς, δέχθηκε να αφιερώσει λίγο από τον χρόνο της και να μας δώσει τις λεπτομέρειες.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε να υλοποιείται την 4η Νοεμβρίου τρχ. έτους, σε συνεργασία με τον Σκακιστικό Όμιλο Κορυδαλλού (ΣΟΚ), ο οποίος διαθέτει τους εκπαιδευτές-προπονητές.
Αρχικά ένας εκ των δασκάλων του σχολείου, προκειμένου να δώσει κίνητρο στους μαθητές του ολοήμερου να ολοκληρώνουν τα μαθήματά τους σε σύντομο διάστημα, χωρίς να οχλαγωγούν και να διασπούν την προσοχή τους, έφτιαξε ένα σκάκι από χαρτί και ξεκίνησε να μαθαίνει τα παιδιά, τα οποία υποδέχθηκαν το θέμα ενθουσιωδώς.
Η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων, διαπίστωσε το ενδιαφέρον των παιδιών για το σκάκι και ο Σύλλογος πήρε ομόφωνη απόφαση και δώρισε πέντε (5) χειροποίητες σκακιέρες και τα κομμάτια στο σχολείο. Αξιοποιώντας την πολιτική που ασκεί ο πρόεδρος του ΣΟΚ, κ. Δημήτριος Κεφάλας, για την διάδοση του αθλήματος ήρθε σε επικοινωνία μαζί του και το πρόγραμμα ξεκίνησε.
Σε αυτό συμμετέχουν 21 παιδιά -16 αγόρια και 5 κορίτσια-, χωρισμένα σε δύο τμήματα. Το ένα τμήμα αποτελείται από παιδιά από τις τάξεις Α΄, Β΄, και Γ΄ και λειτουργεί κάθε Σάββατο από 13:15 έως 14:15, ενώ το δεύτερο τμήμα από παιδιά των τάξεων Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ και λειτουργεί επίσης κάθε Σάββατο από 12:15 έως 13:15.
Δεδομένου ότι τα παιδιά έχουν, πραγματικά, ενθουσιαστεί συνεχώς, αυξάνονται οι δηλώσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα, ενώ, υπάρχει η προοπτική να δημιουργηθεί και αθλητική ομάδα από τους μαθητές του σχολείου.
Σημαντικό, επίσης, είναι ότι το παράδειγμα αυτό κινητοποίησε και άλλους Συλλόγους γονέων και υπάρχει η σκέψη για την δημιουργία σχολικό τουρνουά σκακιού μεταξύ των μαθητών των Δημοτικών Σχολείων της πόλης μας.
Ο γράφων θεωρεί περιττό να επισημάνει τα μεγάλα οφέλη για την ενασχόληση με το σκάκι, ειδικά όταν πρόκειται για παιδιά αυτού του ηλικιακού φάσματος καθώς –όπως οι περισσότεροι γνωρίζουν-, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να εξασκηθούν στην συνδυαστική σκέψη, να αυξήσουν το κριτήριο στις επιλογές και φυσικά να ενισχύουν την ικανότητα αυτοσυγκέντρωσης, να αποκτήσουν αυτοπειθαρχία και να κατανοούν την ήττα και την ευθύνη τους όταν την αντιμετωπίζουν με συνέπεια να καταβάλλουν προσπάθεια για βελτίωση (όταν χάνεται μία παρτίδα, δεν φταίει κανείς, άλλος, αλλά ο σκακιστής ή απλά, ο αντίπαλος ήταν καλλίτερος).
Αν και ξέρω ότι η σεμνότητα της κ. Πατρουδάκη δεν το επιτρέπει, θα τολμήσω να απευθύνω, από τις γραμμές αυτές, θερμά συγχαρητήρια γιατί με την πρωτοβουλία της, έγινε πιονέρος στην προσπάθεια δημιουργίας ενός θεσμού, ο οποίος έλειπε από την πόλη και τα σχολεία μας και που, πέραν πάσης αμφιβολίας, προσφέρει στα παιδιά μας, μία δημιουργική, και σε πολλαπλά επίπεδα, απολύτως ωφέλιμη δραστηριότητα.
Ένα παράδειγμα εποικοδομητικής δράσης, στους αντίποδες της πρακτικής άλλων Συλλόγων και εκπροσώπων γονέων & κηδεμόνων, οι οποίοι υπηρετούν την –επιεικώς απαράδεκτη και ατελέσφορη- λογική της εργαλειοποίησης των συλλογικοτήτων της εκπαιδευτικής κοινότητας, προκειμένου, για την εξυπηρέτηση μικροπολιτικών και κομματικών συμφερόντων, εκτρεπόμενοι από την κύρια αποστολή τους.