Connect with us

Κοινωνία

1828–1831, 3 χρόνια κοσμογονίας για την μικρή Ελλάδα

Published

on

ο μόνος που παρέλαβε χάος και έφτιαξε κράτος, ξεκίνησε ως ιδεολόγος γιατρός στην Κέρκυρα
που στις επισκέψεις κατ’ οίκον
έβαζε διακριτικά κάτω
από το μαξιλάρι του ασθενή χρήματα
για τα φάρμακα,
ως κυβερνήτης αρνήθηκε μισθό
(δείτε τα πόθεν έσχες των σημερινών).
Στην πρώτη περιοδεία του μετά την άφιξή του,
ο λαός που είχε συγκεντρωθεί ζητωκραύγαζε όχι μόλις είδε τον Καποδίστρια ντυμένο απλά και κάτισχνο από την ταλαιπωρία,
αλλά τον ταχυδρομικό διανομέα
ονόματι Καρδαρά, που ήταν ντυμένος
με βελούδινη χρυσοκέντητη στολή.
Ο Κολοκοτρώνης δεν άντεξε και του μίλησε
«Και τι θέλεις να κάμνω Θεοδωράκη;»
«Η εξοχότης σου να ενδυθεί
την κυβερνητική του στολή»,
έτσι ο Καποδίστριας οδηγήθηκε
σε ένα κοντινό χάνι και φόρεσε τη δεύτερη στολή του, που ήταν χειρότερη από την πρώτη!
Κυβέρνησε πράγματι αυταρχικά,
λες που μέσα στο χάος υπήρχε άλλος τρόπος,
δεν εμπιστευόταν κανέναν παρά μόνο συγγενείς
και φίλους,
σύνταγμα δεν υπήρχε, ο Μαρξ τον αποκαλεί «πολιτικά ανυπόληπτο»,
στις διαμαρτυρίες απαντούσε
«πρώτα δίνεις ψωμί σε αυτόν που πεινάει
και μετά πολιτικά δικαιώματα».
Αφηγείται ο ίδιος «…είδα πολλά εις την ζωήν μου, αλλά σαν το θέαμα εδώ εις την Αίγιναν,
δεν είδα τι παρόμοιο ποτέ, και άλλος να μην το ιδεί… γυναίκες αναμαλλιάρες,
άνδρες με λαβωματιές πολέμου,
ορφανά γδυτά κατεβασμένα από τες σπηλιές (…) γέροντες μου ζητούσαν να αναστήσω τους αποθαμένους τους,
μανάδες μου έδειχναν εις το βυζί τα παιδιά τους
και μου έλεγαν να τα ζήσω
και ότι δεν τους απέμεναν παρά εκείνα και εγώ».
Έφτιαξε τακτικό στρατό,
έθεσε τον στόλο στην δικαιοδοσία της κυβέρνησης, μέχρι τότε τα πλοία ήταν ιδιοκτησία των καραβοκύρηδων,
ίδρυσε την Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, κατέστειλε την πειρατεία,
ίδρυσε το Εθνικό Νομισματοκοπείο και καθιέρωσε τον φοίνικα ως εθνικό νόμισμα,
ακόμα τότε κυκλοφορούσε το Τουρκικό γρόσι, οργάνωσε την πρώτη στατιστική υπηρεσία που διενήργησε την πρώτη απογραφή,
ίδρυσε την εκκλησιαστική σχολή στον Πόρο,
το ορφανοτροφείο και το πρώτο αρχαιολογικό μουσείο στην Αίγινα,
εφάρμοσε την πρακτική της καραντίνας των κοινοτήτων που πλήττονταν από τις επιδημίες τύφου, ελονοσίας κλπ.
Έθεσε σε λειτουργία πάνω από 100 σχολεία με 10.000 μαθητές μέσα σε μόλις τρία χρόνια.
Εντυπωσιάζει η έγνοια του ακόμα και για τις λεπτομέρειες,
γράφει στον δάσκαλο σχολείου στο Πόρο
«στέλλω σοι ενδύματα διά τα υπό την διεύθυνσίν σου παιδία, ήτοι ανά μίαν φουστανέλλαν, δύο βρακία, ζεύγος εμβάδων, φέσιον, καπόταν και ζώνην.
Αλλά πριν ενδυθώσι φρόντισον να κοπεί η κόμη αυτών και να λουσθώσι καλώς.
Έχε τον νουν σου ν’ αλλάζωσιν υποκάμισον και βρακίον καθ’ εβδομάδα, να πλύνει δε τα ενδύματα η οικονόμος του σχολείου.
Να καταγράφεις εις ιδιαίτερον κατάστιχον τα ενδύματα όσα λαμβάνεις και να μοι αναφέρεις εγγράφως κατά μήνα τα περί της χρήσεως αυτών».
Εναντιώθηκε με σφοδρότητα εναντίον του τοπικισμού
επιθυμώντας κράτος υπεράνω μικροσυμφερόντων.
Η απέχθεια του για τους προκρίτους δηλωμένη, γράφει στον Επίσκοπο Ιγνάτιο
να μην δεχθούν την χρηματική βοήθεια της Ρωσίας και Γαλλίας
γιατί θα τα φάνε μεταξύ τους
όπως αυτά της Αγγλίας,
σημειώνοντας ότι και σε άλλες χώρες
κλέβουν το κράτος
αλλά πουθενά αλλού τόσο κοντά, σε αυτά τα «ανθρωπάρια»
δεν ζουν οικογένειες άστεγες και πεινασμένες
μέσα στην αθλιότητα
« Στοχασθείτε, δεσπότη μου, ότι αι άθλιαι αυταί οικογένειαι πάσχουσιν εξ αιτίας
των κλεπτιστάτων αρχόντων,
υπουργών τε και καπιτάνων».
Όρισε ο έλεγχος των επαρχιών
να περάσει από τους προκρίτους
στην κεντρική διοίκηση,
αποστερώντας τους και το δικαίωμα να δικάζουν αυτοί τις προσωπικές διαφορές.
Χάρις στην διπλωματική του μαεστρία
κερδίσαμε πολιτική ανεξαρτησία
και όχι απλά αυτονομία
όπως ήταν το αρχικό σχέδιο με καταβολή φόρου υποτέλειας στον σουλτάνο (1.5 εκ. γρόσια το χρόνο).
Συγκρούεται με τους Άγγλους για τα σύνορα
(δεν ήθελαν την ενσωμάτωση Αιτωλίας και Ακαρνανίας που έθετε σε κίνδυνο την κυριαρχία τους στα Ιόνια νησιά)
και το πολίτευμα (αξιώνουν ξένο κληρονομικό μονάρχη).
Οι Άγγλοι; ή μήπως; …..συμφωνούν με τον Αλεξ. Μαυροκορδάτο πως μόνο η εξόντωση του, θα οδηγούσε στην κατάρρευση της «κερκυραϊκής» κυβέρνησης,
όπως την έλεγαν ειρωνικά.
Η υπονόμευση του Κυβερνήτη
από εσωτερικό και εξωτερικό έχει αρχίσει, αποκορύφωμα της,
η περίφημη ανταρσία της Ύδρας.
Γράφει ο Β. Ραφαηλίδης:
«Οι πιο ισχυρές οικογένειες στην Ελλάδα
ήταν αυτές των Κουντουριωτών και Μιαούληδων
της Ύδρας.
Ο Λάζαρος Κουντουριώτης,
πανίσχυρος εφοπλιστής διέθεσε τα ¾ της περιουσίας του υπέρ του αγώνα και έγινε ήρωας χωρίς να κάνει τίποτα άλλο.
Όμως το ¼ που κράτησε για τον εαυτό του
ήταν τόσο μεγάλο σε απόλυτους αριθμούς, που έφτανε και περίσσευε για να ελέγχει τα πάντα,
μαζί με τον μικρότερο αδερφό του Γεώργιο και τον Ανδρέα Μιαούλη ονειρεύονταν τους εαυτούς τους άρχοντες, όχι μόνο της μικρής Ύδρας αλλά ολόκληρης της Ελλάδας.
Όπως ήταν φυσικό, ο ερχομός του «ξένου» Καποδίστρια τους χαλούσε τα σχέδια,
κηρύσσουν ανυπακοή και στην πραγματικότητα ανακηρύσσουν την Ύδρα πρωτεύουσα μιας άλλης Ελλάδας,
όπου τον πρώτο ρόλο θα παίζουν τα πλούσια νησιά του Αιγαίου υποταγμένα σε αυτούς.
Ο Καποδίστριας τραβάει τα μαλλιά του,
δίνει εντολή στον Κανάρη να ετοιμάσει τον αγκυροβολημένο στον Πόρο ελληνικό στόλο να αποκλείσει την Ύδρα.
Όμως, ο Μιαούλης με μια πειρατική ενέργεια
από κείνες που μόνο αυτός ήξερε να οργανώνει, καταλαμβάνει τον στόλο
και συλλαμβάνει αιχμάλωτο τον δύστυχο Κανάρη,
τον μέχρι χθες συμπολεμιστή του.
Ο Καποδίστριας ζητά τη βοήθεια των πρεσβευτών Αγγλίας, Γαλλίας και Ρωσίας.
Ο Άγγλος και ο Γάλλος του την αρνούνται, η υπονόμευση του γίνεται πια επίσημη.
Ζητάει απ’ τον Μιαούλη να φύγει ήσυχα,
ο Υδραίος εγκλωβισμένος απ’ τον εμπορικό στόλο, γίνεται θηρίο και πυρπολεί τη μεγάλη φραγάτα «Ελλάς».
Σημαδιακό το όνομα του πλοίου.
Η πυρπόληση της «Ελλάς» απ’ τον ίδιο τον Έλληνα, συμβαίνει την 1η Αυγούστου 1831,
μαύρη ημέρα της Ιστορίας μας ,
τώρα που αρχίζουν οι επετειακές εκδηλώσεις
για τα 200χρονα της Επανάστασης
ας την ξαναθυμηθούμε.
Το πείραμα Καποδίστρια απέτυχε
γιατί οι Έλληνες θέλουν να έχουν κράτος
αρκεί να είναι το δικό τους κράτος,
μέχρι και σήμερα η Ελλάδα είναι γεμάτη Μιαούληδες και όχι μόνο.
Εάν ο Έλληνας διορίσει το εαυτό του
και όλη του την οικογένεια στο Δημόσιο
τότε μόνο αναγνωρίζει το κράτος ως Ελληνικό
αλλιώς του είναι ξένο.
Ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης ισχυρίζεται
ο,τι η Ελλάδα τού όφειλε, δεν της όφειλε.
Ο Καποδίστριας του απαντά πως αυτός
και άλλοι 25 ήταν η κατάρα του έθνους!
Για τον ακέραιο χαρακτήρα του, ο Γκαίτε γράφει
«Ο Καποδίστριας πίστευε ότι θα μπορούσε να κάνει όλους τους ανθρώπους τόσο τίμιους όσο τίμιος ήταν και ο ίδιος»
προσθέτει όμως προφητικά
«Θα σας αποκαλύψω ένα μυστικό,
που θα φανερωθεί αργά ή γρήγορα.
Ο Καποδίστριας δεν θα κυβερνά πολύν καιρό ακόμα την Ελλάδα..
Δεν έχουμε κανένα παράδειγμα
όπου άνθρωπος γραφείου υπέταξε στρατηγούς!.
Στο άκουσμα της δολοφονίας του κραυγάζει
« από σήμερα, παύω να είμαι Φιλέλλην….».
Αντίθετα, η εφημερίδα της Ύδρας «Απόλλων», όργανο του Μαυροκορδάτου,
10 μέρες μετά την δολοφονία
θα κυκλοφορήσει το τελευταίο φύλλο της με τίτλο: «Παύομεν την έκδοσιν της εφημερίδος μας,
επειδή απολαύσαμεν τον σκοπόν μας –
ο τύραννος δεν υπάρχει πλέον».
Ο Κ. Τσάτσος γράφει
«Αν ο Βενιζέλος έκανε τη Μεγάλη Ελλάδα,
………. ο Καποδίστριας έκανε την ίδια την Ελλάδα».
Το όραμα του για την Ελλάδα
διατυπωμένο επίσημα
« Πρέπει η Ελλάς να κηρυχθεί ομοφώνως
δια των Μεγάλεων Δυνάμεων
χώρα αφιερωμένη αποκλειστικά
και μόνο εις τας Επιστήμας
και την διαφώτιση του ανθρώπινου γένους,
το έδαφος της να κηρυχθεί
εκ των έξω απρόσβλητο, εσωτερικά
δε να κρατηθεί μακράν πάσης ξένης αναμίξεως….. τέλος οφείλει ……….η Ελλάς να κηρυχθεί
……….δια όλη την ανθρωπότητα κράτος Ιερόν,
………………κέντρο εκπαιδεύσεως όλων των Εθνών!
Ναύπλιο, στην εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα, στις 5.35 το πρωί,
ο Άγιος της Ελληνικής πολιτικής δολοφονείται.
Περνώντας το ίδιο κατώφλι,
ο προσκυνητής ανάβει ένα κερί
με κόμπο στο λαιμό πλημμυρισμένος
από ενοχές καθώς τον αντικρίζει «Γιατί».
Το όραμα του να γίνει η Ελλάδα
χώρα ουδέτερη,
ειρηνική,
χώρα πολιτισμού,
κράτος Ιερόν για όλη την ανθρωπότητα,
πνίγεται στο αίμα.
Όχι Ελβετία δεν γίναμε
(ένα Σύνταγμα «ΑΜΕΣΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ» της αρχαίας Αθήνας, τους έφτιαξε και είναι Εθνικός τους ήρωας)
αλλά ακολούθησαν 7 πόλεμοι,
3 εμφύλιοι,
6 πτωχεύσεις,
υποθηκεύσαμε τον δημόσιο πλούτο της χώρας, βλέπουμε τούρκικα,
γράφουμε Greeklish
και τα Ελληνόπουλα γυμνασίου και λυκείου θεωρούνται επισήμως «λειτουργικά αναλφάβητα» χωρίς ικανότητα κρίσης !
(ετήσια έκθεση της Αρχής Ποιότητας της Εκπαίδευσης για το 2019 με βάση τις σχολικές επιδόσεις).
…………….Μας προόριζε για τα μεγάλα και σπουδαία και εμείς απλά επιβιώνουμε!………….καλή μας τύχη!
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Σ.Γ.Κ. 7ου Δημοτικού Αγίας Βαρβάρας: Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου – παρουσίαση του παιδικού βιβλίου ” Ο ουρανός μιλάει ελληνικά “

Published

on

Τετάρτη 2 Απριλίου 2025 και ωρα 18:30

Αγαπητοί γονείς,

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, σας προσκαλεί στην παρουσίαση του παιδικού βιβλίου ” Ο ουρανός μιλάει ελληνικά ” από την συγγραφέα κα Λιτσα Τοτσκα στην αίθουσα εκδηλώσεων του 7ου Δημοτικού, την Τετάρτη 2 Απριλίου 2025 και ωρα 18:30.

Σας περιμένουμε με μεγάλη χαρά να ανακαλυψουμε ένα συναρπαστικό ταξιδι στην ελληνική μυθολογία και τους αστερισμούς, που βοηθά τα παιδιά να ανακαλύψουν τους μύθους που κρύβονται πίσω από τα αστέρια.

Το βιβλιο αναφερεται σε μαθητες Δημοτικού και φυσικά σε γονείς και κηδεμόνες.

Σας περιμένουμε όλους!!!!

Το ΔΣ

.

Continue Reading

Κοινωνία

Δήμος Χαϊδαρίου – Καθαρισμός οικοπέδων – Οι υπόχρεοι, οι απαιτούμενες εργασίες και οι ποινές

Published

on

Ο Δήμος Χαϊδαρίου, στο πλαίσιο της πρόληψης πυρκαγιών κατά την αντιπυρική περίοδο, υπενθυμίζει ότι, σύμφωνα με την Πυροσβεστική Διάταξη 20/2024 (ΦΕΚ 2695/Β’/09.05.2024), οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές ή υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε:

(α) Περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων,
(β) Περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο,
(γ) Εκτάσεις που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των ανωτέρω περ. (α) και (β), κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας, και
(δ) Εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα, για τις εκτάσεις που δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τον δασικό χάρτη της περιοχής και κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας, υποχρεούνται να προβούν στον καθαρισμό των ιδιοκτησιών τους καθώς και στην ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού έως
τις 30 Απριλίου 2025 και στη συντήρηση του καθαρισμού καθ΄όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου. Επίσης υποχρεούνται να δηλώσουν τον καθαρισμό στην ψηφιακή πλατφόρμα διαχείρισης προληπτικών μέτρων οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων: https://akatharista.apps.gov.gr/

Ο απαιτούμενος καθαρισμός περιλαμβάνει:

α. Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
β. Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους, όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
γ. Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου
δ. Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
ε. Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
στ. Ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού.

Από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι ή φυτεμένες επιφάνειες ακάλυπτων χώρων κτηρίων, πολυκατοικιών κ.α. των περιοχών και εκτάσεων που αναφέρονται παραπάνω.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ο Δήμος δύναται να επιβάλει πρόστιμο έως 1.000€ στην περίπτωση μη δήλωσης του οικοπέδου καθώς και να προχωρήσει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό με χρέωση στον ιδιοκτήτη σύμφωνα με το άρθρο 6 του ΦΕΚ 2695/Β’/09.05.2024 και με την Απόφαση του Δ.Σ. (Αριθ. Πρωτ: 52168/02.09.2022, Αρ. Απόφ.: 102).

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Χαϊδαρίου στο τηλέφωνο: 2105818860 (εσωτ.17) ή στο email politikiprostasiaxaidari2022@gmail.com.

.

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Η Αγία Βαρβάρα τίμησε τον συγγραφέα Γιάννη Καλπούζο με μια μοναδική βραδιά πολιτισμού

Published

on

Μια εξαιρετική βραδιά πολιτισμού χάρισε σε όσους την παρακολούθησαν ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας με την εκδήλωση τιμής στον καταξιωμένο λογοτέχνη Γιάννη Καλπούζο.

Η πλούσια σε αφηγήσεις, μουσική και χορό εκδήλωση , το Σάββατο 29 Μαρτίου 2025 στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο «Γιάννης Ρίτσος», έγινε με αφορμή την έκδοση του νέου βιβλίου του κ. Καλπούζου «Μεθυστής στα χώματα της Κρήτης».

Προλογίζοντας την εκδήλωση ο δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας Λάμπρος Μίχος στάθηκε στη σημασία που έχουν τέτοιες εκδηλώσεις καθώς «πρέπει να φωτίζουμε τις δυνατότητες του νου και να ανεβάζουμε πιο ψηλά τον κόσμο» και στη σταθερή προσήλωση της δημοτικής αρχής στη στήριξη του πολιτισμού ενώ μίλησε για τον ιδιαίτερο τρόπο γραφής του συγγραφέα και την πλούσια γλώσσα που χρησιμοποιεί.

Κράτησε μάλιστα δύο αποφθέγματα από τα πολλά που έχουν ιδιαίτερη διδακτική αξία στο βιβλίο του Γιάννη Καλπούζου: «Δημοκρατία είναι η πέτρα που κρατάει ο καθένας στο χέρι του και λιθοβολεί αντί να χτίσει» και «Ο κιοτής τρέχει με δύο ποδάρια και ο δίμουρος με δεκατέσσερα»!

Ο κ. Καλπούζος παρουσιάζοντας το έργο του αναφέρθηκε στη σκληρή δουλειά που απαιτείται για τη συγγραφή ενός βιβλίου ενώ μίλησε και για το πώς εμπνεύστηκε τον «Μεθυστή» όταν πριν από πέντε χρόνια, στο Ηράκλειο της Κρήτης, μετά την παρουσίαση του βιβλίου του «Ραγιάς σε κανέναν και τίποτε» ο φίλος του μαέστρος Μύρων Μιχαηλίδης του διηγήθηκε ιστορίες από την Κατοχή στη Μεγαλόνησο.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει βέβαια στους καλλιτέχνες που έδωσαν ένα εντυπωσιακό «παρών» στην εκδήλωση:

●Στους μουσικούς,  Γιώργο Σκορδαλό (λυράρη Κρήτης) Ηλία Υφαντίδη (λυράρη Πόντου) και Ανδρέα Αρβανίτη (λαούτο).

●Στους ηθοποιούς της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης «Ιάκωβος Καμπανέλλης» του Δήμου Αγίας Βαρβάρας,  Μάξιμο Μουμούρη, Μπαρμιλένα Τριανταφύλλου, Μελίνα Ποτουρίδου, Τζέλλα Σφύρη, Μαρίτα Χρόνη, Δήμητρα Μπακούλα, Βίκυ Κωστοπούλου.

●Και στο Εφηβικό Τμήμα παραδοσιακών Χορών του Σχολείου Παράδοσης και Λαογραφίας του Δήμου Αγίας Βαρβάρας.

Μια ιδιαίτερη αναφορά αξίζει και στον συνταξιούχο υπάλληλο του Δήμου Νίκο Σκατζή που χόρεψε το πολύ ωραίο ζεϊμπέκικο που «έδεσε» με τις αναφορές στον ήρωα του έργου του Γιάννη Καλπούζου.

.

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

Listen on Online Radio Box! Diesi FMDiesi FM

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή

X