Διεθνές Συνέδριο διοργανώνει η UNICEF – Συμμετέχει το 2ο Δημοτικό Αγίας Βαρβάρας
Μία ακόμη, αναγνώριση του σπουδαίου έργου το οποίο επιτελούν ο διευθυντής κ. Ευθύμης Χατζηευσταθίου και το εκπαιδευτικό προσωπικό του 2ου Δημοτικού Σχολείου της πόλης μας.
Το σχολείο μας προσεκλήθη και πρόκειται να λάβει μέρος σε Διεθνές Συνέδριο το οποίο διοργανώνει η UNICEF και έχει θέμα «Συμπεριληπτική Εκπαίδευση & Δικαιώματα των Παιδιών» και θα πραγματοποιηθεί στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων στις 11 -12 Απριλίου.
Η Εργασία με την οποία θα συμμετάσχει το πρωτοποριακό –από κάθε άποψη- σχολείο της πόλης μας, φέρει τον τίτλο: «Κοινωνικές Δεξιότητες και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση – Η Μελέτη Περίπτωσης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Βαρβάρας».
Αξίζει κάθε τιμή στον διευθυντή του σχολείου κ. Χατζηευσταθίου ο οποίος είναι η πηγή έμπνευσης και κινητήριος δύναμη της σπουδαίας δουλειάς που γίνεται σε αυτό το σχολείο, το οποίο πάντοτε τιμά την πόλη μας με τις διακρίσεις του και τις θετικές αναφορές από φορείς, ΜΜΕ και προσωπικότητες σε αυτό το σχολείο.
Η Εργασία μας φέρει τον τίτλο: Κοινωνικές Δεξιότητες και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση – Η Μελέτη Περίπτωσης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Βαρβάρας.
Ακολουθεί το πλήρες πρόγραμμα του Συνεδρίου:
- 09:00 – 09:30 Εγγραφή Συμμετεχόντων | Αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ»
- 09:30 – 10:00 Καλωσόρισμα | Αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ»Συντονιστής: ΥΠΑΙΘΑ
• Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
• Σοφία Βούλτεψη, Υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου
• Κωνσταντίνος Λολίτσας Αντιπρόεδρος, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)
• Ghassan Khalil, Διπλωματικός Εκπρόσωπος της UNICEF στην Ελλάδα & Regina de Dominicis, Περιφερειακή Διευθύντρια της UNICEF Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας – Βιντεοσκοπημένο μήνυμα
• Αριστείδης Ψαρράς, Επικεφαλής, DG HOME, ΑθήναSpeakers: - 10: 00 – 11:30 Συνεδρία 1: Θέτοντας τις βάσεις: Συμπεριληπτική Εκπαίδευση και Δικαιώματα του Παιδιού | Αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ»Συντονιστής: Μαίρη Κυριαζοπούλου, Ευρωπαϊκός Φορέας για την Ανάπτυξη στην Ειδική Αγωγή και την Ενταξιακή ΕκπαίδευσηΟμιλητές:
• Serge Ebersold, Accessibility Chair, Καθηγητής στο Conservatoire National des Arts et Métiers (CNAM), Παρίσι: Αναπτύσσοντας προσβάσιμα περιβάλλοντα μάθησης για την προώθηση ενός σχολείου για όλους και όλες.
• R. Slee Roger, Diamond Jubilee Chair in Disability and Inclusion, Πανεπιστήμιο του Leeds, Η σταδιακή υλοποίηση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
• Ευδοξία Ντεροπούλου-Ντέρου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ενταξιακή εκπαίδευση και το δικαίωμα του παιδιού στην εκπαίδευση: ποιος/α μπορεί να αμφισβητήσει το δικαίωμα του παιδιού στην ενταξιακή εκπαίδευση;
• Ghassan Khalil, Διπλωματικός Εκπρόσωπος της UNICEF στην Ελλάδα: Προώθηση των δικαιωμάτων του παιδιού ως προϋπόθεση για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση.
• Θεώνη Κουφονικολάκου, Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Προκλήσεις και Προοπτικές ενός Εθνικού Σχεδίου Δράσης για Συμπεριληπτικά Σχολεία. Η οπτική του Συνηγόρου του Πολίτη.Speakers: - 11:30 – 11:45 Διάλειμμα για καφέ | Χώρος: «Νέοι Φούρνοι»
- 11:45 – 13:30 Συνεδρία 2 : Παγκόσμιες/Διεθνείς Τάσεις και Αναδυόμενα Μοντέλα στη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση | Αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ»Συντονίστρια: Nora Shabani, Education Specialist, Περιφερειακό Γραφείο UNICEF Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας
• Maida Pasic, Σύμβουλος Εκπαίδευσης, Περιφερειακό Γραφείο UNICEF Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας. Συμπεριληπτική Εκπαίδευση στην Ευρώπη και τη Κεντρική Ασία: τάσεις και Συμπεράσματα
• Filomena Pereira, Προϊσταμένη του Τμήματος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Πορτογαλία: Η πορεία της Πορτογαλίας προς τη Συμπερίληψη
• Mαίρη Κυριαζοπούλου, Ευρωπαϊκός Φορέας για την Ανάπτυξη στην Ειδική Αγωγή και την Ενταξιακή Εκπαίδευση: Ο μεταβαλλόμενος ρόλος των εξειδικευμένων υπηρεσιών για την υποστήριξη της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης
• Liliam Dogiama, Cambridge University Press and Assessment, Επικεφαλής του Τμήματος Ισότητας, Διαφορετικότητας, Συμπερίληψης και Συμμετοχής. Προς μία Καθολική Εκπαιδευτική Ισότητα: Εσωτερικές στρατηγικές και ο παγκόσμιος αντίκτυπος του Cambridge International EducationSpeakers: - 13:30 – 14:30 Διάλειμμα για γεύμα | Χώρος: «Νέοι Φούρνοι»
- 14:30 – 16:00 Συνεδρία 3: Εστιάζοντας στην Περίπτωση της Ελλάδας: Πολιτικές Συμπεριληπτικής Εκπαίδευση | Αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ»Συντονίστρια: Ευδοξία Ντεροπούλου-Ντέρου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο
• Ιωάννης Μπουσδούνης, Προϊστάμενος Τμήματος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ελλάδα: Εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης
• Γκαλίνα Αλτουχόβα, Προϊσταμένη Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων, Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ελλάδα, Eκπαίδευση προσφύγων, βήματα προς τη συμπερίληψη
• Μαρία Γελαστοπούλου, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Πολιτικές και πρακτικές που προωθούν την ενταξιακή εκπαίδευση. Ο ρόλος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
• Φωτεινή Βλαχάκη, Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Ζητήματα, προτεραιότητες και προκλήσεις για τα παιδιά Ρομά στην εκπαίδευση – Εθνική στρατηγική για την ένταξη των Ρομά 2021 – 2030
• Ελπίδα Δούμα, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπερβαίνοντας τα εμπόδια στην εκπαίδευση και την ένταξη των παιδιών Ρομά: Πολιτικές και πρακτικές για τη συμπερίληψη των παιδιών Ρομά στην εκπαίδευση στην Ελλάδα
• Σταύρος Γιουβάνης, Εκπρόσωπος Συνηγορίας Νέων, Πέρα από τα όρια: Aγκαλιάζοντας τη διαφορετικότητα για μια εκπαίδευση πιο συμπεριληπτική.Speakers: - 16:00 – 16:15 Διάλειμμα για καφέ | Χώρος: «Νέοι Φούρνοι»
- 16:15 – 17:45 Συνεδρία 4: Συμπεριληπτική Εκπαίδευση στην Πράξη – Προγράμματα Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης σε Επίπεδο Σχολείου και Κοινότητας | Αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ»Συντονιστής: Γιώργος Ανδρουλάκης, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
• Αμάντα Φιλιππάτου, Καθηγήτρια, Eθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εγγύηση για το Παιδί – η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος στην Ελλάδα
• Άγγελος Βαλλιανάτος, The European Wergeland Center, Σχολεία για όλους, σχολικοί κόμβοι: είναι δυνατόν; Γίνεται! Iσχύουν όροι και οι προϋποθέσεις
• Δέσποινα Καραμπερίδου, Επικεφαλής του Τομέα Εκπαίδευσης, UNICEF Ελλάδας, Όλα τα παιδιά στην εκπαίδευση: Συμπεράσματα από τα τρία χρόνια εφαρμογής ενός προγράμματος μη τυπικής εκπαίδευσης για μαθητές πρόσφυγες και μετανάστες
• Γκέλη Αρώνη, Προϊσταμένη της Μονάδας Ένταξης και Υποστήριξης των Ασυνόδευτων Ανηλίκων στην Ειδική Γραμματεία Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων, Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, Συμπεριληπτική Εκπαίδευση: Εκπαιδευτικοί στα κέντρα φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων – συντελεστές για την επίτευξή της
• Hadi Mohedi Mohammad, Εκπρόσωπος Συνηγορίας ΝέωνSpeakers:
Ημέρα 2, 12 Απριλίου 2024
- 09:00 – 09:30 Εγγραφή Συμμετεχόντων | Αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ»
- 09:30 – 11:30 Συνεδρία 5: Στρατηγικές για τη Μεταρρύθμιση της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης: η Πορεία προς τη Συμπερίληψη | Αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ»Συντονίστρια: Nora Shabani, Education Specialist, Περιφερειακό Γραφείο UNICEF Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας
• Mαίρη Κυριαζοπούλου, Ευρωπαϊκός Φορέας για την Ανάπτυξη στην Ειδική Αγωγή και την Ενταξιακή Εκπαίδευση και Filomena Pereira, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Πορτογαλία, Διακρατική ανάλυση των μεταρρυθμίσεων για την ένταξη (Ευρωπαϊκά Μέσα Τεχνικής Υποστήριξης – TSI)
• Αθηνά Χριστοπούλου, Τμήμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ελλάδα, Προάγοντας έναν ενταξιακό προσανατολισμό στην εκπαίδευση: προκλήσεις και προοπτικές από την υλοποίηση ενός τετραετούς προγράμματος ευαισθητοποίησης
• Άννα Αφεντουλίδου και Παυλίνα Χαραλαμπίδου, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Συμπεριληπτική εκπαίδευση και σχέσεις σχολείου-οικογένειας
• Stela Ivanova, Διεύθυνση Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης, Υπουργείο Παιδείας, Βουλγαρία, Η εμπειρία της Βουλγαρίας: Κέντρα που υποστηρίζουν τη συμπεριληπτική εκπαίδευση
• Nino Shatberashvili, Καθηγητής, Κρατικό Πανεπιστήμιο Τιφλίδας Ivane Javakhishvili, Η εμπειρία της Γεωργίας: Πρόσβαση σε υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης – μια αποτελεσματική στρατηγική για το δικαίωμα του παιδιού στην εκπαίδευσηSpeakers: - 11:30 – 12:30 Συνεδρία 6: Posters & Networking | Χώρος: «Νέοι Φούρνοι»• Victoria Banti-Markouti, European Asylum Agency & Σοφία Τσιώλη, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Hidden Goddess (e-poster)
• Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού & UNICEF Ελλάδας: Έχω 2-3 όνειρα (e-poster)
• Λήδα Τσενέ, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο / Πανεπιστήμιο Αθηνών: Πες το με μια ιστορία κόμικς: χρησιμοποιώντας τα κόμικς και την αφήγηση ιστοριών ως εργαλείο για την εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς. Η περίπτωση της βιβλιοθήκης κόμικς της Αθήνας
• Βασίλης Ανδρεαδάκης, EyeRadar: Η συμβολή ενός εργαλείου αξιολόγησης προηγμένης τεχνολογίας για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση
• Nino Orjonikidze και Nino Mushkudiani, Κρατικό Πανεπιστήμιο Γεωργίας, Akaki Tsereteli: Είμαστε Ανεκτικοί
• Γεωργία Ράπτη, Γεωργία Σκαλίδη, Πανεπιστήμιο Linköping: Ενεργοποιώντας τις φωνές και τη συμμετοχή των παιδιών μέσω της τέχνης στην ειδική αγωγή-Η εμπειρία των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στην Ελλάδα
• Alexandra Rose de Natale, Νικόλαος Πίτσιος, Νεκταρία Παλαιολόγου, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο: Απόψεις για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση του πολίτη – με στόχο τη συμπερίληψη
• Χατζηευσταθίου Ευθύμιος και Νικολάου Βασιλική, Εκπαιδευτικοί, 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Βαρβάρας Αθήνας: Κοινωνικές δεξιότητες και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση – Η περίπτωση του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Βαρβάρας (Δυτική Αθήνα)
• Νεκτάριος Στελλάκης, Πολυξένη Μανώλη, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών: Πρακτικές Διδασκαλίας που υλοποιούνται σε νηπιαγωγεία εντός των δομών φιλοξενίας προσφύγων για τη βελτίωση της επικοινωνίας και του πρώιμου γραμματισμού των πολύγλωσσων παιδιών
• Αγγελική Δημουλιά, Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Πρόγραμμα Play Café: Πώς θα έμοιαζαν τα Φρομπελιανά Καφενεία Παιχνιδιού
• Γιώργος Παναγιωτόπουλος, Ζωή Καρανικόλα και Χαρά Νικολάου, Πανεπιστήμιο Πατρών: Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και διαπολιτισμικότητα
• Stefan Gander, Εμπειρογνώμονας για τη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση: Ηγεσία για ευέλικτα σχολεία: ιδέες από την Ελβετία
• Eva Graf Poznicek, Διευθύντρια σχολείου και εμπειρογνώμονας σε θέματα σχολικής ανάπτυξης, Ελβετία: Αντιμετωπίζοντας τη μέγιστη ετερογένεια
• S. Combeaud, Μ.Κυριαζοπούλου, Ι. Μπουδούνης, Αθ.Χριστοπούλου, Ν. Κατερινοπούλου, Ν.Μπιράτση, Μ.Πετρούση, Β.Φλώρου, Μεθοδολογία και αποτελέσματα υλοποίησης του επιδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Προγράμματος τεχνικής υποστήριξης με τίτλο: “Εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Εγγύησης για το Παιδί- Προάγοντας την ενταξιακή εκπαίδευση στην Ελλάδα”
• Μαρία Μαρινίδου, Λαμπρινή Κατσούλη, Λευκοθέα Κατσένου, Όλγα Μάντζιου, Χρυσάνθη Ζήνδρου και Δήμητρα Μακρή, Συντονίστριες Εκπαίδευσης Προσφύγων Ιωαννίνων, Δράσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων για την Προώθηση του Δημοκρατικού Σχολικού Πολιτισμού.
• Αναστασία Τομπάζη, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων, Κωνσταντίνος Μαυρίδης, Εκπαιδευτικός 1ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου, Ευάγγελος Δρόσος, Διευθυντής 1ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου, Δικτύωση – Οπτικοακουστικές ιστορίες, Διδακτικές πρακτικές που εφαρμόζονται στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου «Ευάγγελος Δρόσος», για την προώθηση της διαπολιτισμικής μάθησης και της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.Speakers: - 12:30 – 14:30 Συνεδρία 7: Ενδυναμώνοντας τους εκπαιδευτικούς να δημιουργήσουν περιβάλλοντα μάθησης χωρίς αποκλεισμούς | Αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ»Συντονίστρια: Γκέλη Αρώνη, Προϊσταμένη της Μονάδας Ένταξης και Υποστήριξης των Ασυνόδευτων Ανηλίκων στην Ειδική Γραμματεία Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων, Υπουργείο Μετανάστευσης και ΑσύλουΚεντρικοί Ομιλητές
:
– Judith Hollenwege, Καθηγήτρια για τη Διαφορετικότητα και την Εκπαίδευση, Πανεπιστήμιο Ζυρίχης, Οικοδόμηση μαθησιακών οικοσυστημάτων ενάντια στον κατακερματισμό της μάθησης: Ένα πρόγραμμα σπουδών για όλους και όλες – εμπειρίες από την Ελβετία
– Καραλής Θανάσης, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών, και Σιμόπουλος Γιώργος, Education Officer, UNICEF Ελλάδας, Τροποποιώντας οπτικές – μετασχηματίζοντας πρακτικές: Η εμπειρία του Προγράμματος Εκπαίδευση για την Ένταξη.
– Ελένη Χαντζούλη και Σοφία Παπαγεωργίου, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
– Snezana Vukovic, Επικεφαλής του Τμήματος Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Δικαιωμάτων Μειονοτήτων στην Εκπαίδευση, Υπουργείο Παιδείας, Δημοκρατία της Σερβίας και Tanja Rankovic, UNICEF Σερβίας, Επικεφαλής Τμήματος Εκπαίδευσης, Ενισχύοντας τις ικανότητες των εκπαιδευτικών για τη συμπερίληψη – Η εμπειρία της Σερβίας
– Μέντορας και Εκπαιδευτικός σχολείου που συμμετέχει στο πιλοτικό πρόγραμμα “Εγγύηση για το παιδί”Speakers: - 14:30 – 15:30 Διάλειμμα για γεύμα | Χώρος: «Νέοι Φούρνοι»
- 15:30 – 17:30 Συνεδρία 8: Ο ρόλος του σχολείου και των Κέντρων Δικαιωμάτων του Παιδιού στην προώθηση της συμπερίληψης | Αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ»Facilitator: Ghassan Khalil– Διπλωματικός Εκπρόσωπος της UNICEF στην Ελλάδα
– Σοφία Αυγητίδου, Καθηγήτρια, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Δικαιώματα του Παιδιού και εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς: Από την ακαδημαϊκή έρευνα στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών και στις σχολικές παρεμβάσεις
– Αθηνά Χριστοπούλου, Τμήμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ελλάδα, και Μαρία Γελαστοπούλου, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Πρακτικές για την ενίσχυση της φωνής των μαθητών/τριών στην εκπαιδευτική διαδικασία στο πλαίσιο της ενταξιακής εκπαίδευσης, Εκπρόσωποι Μαθητών, Γονέων και Εκπαιδευτικών, Φωνές Μαθητών
– Καραλής Θανάσης, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών, Ο ρόλος των Κέντρων για τα Δικαιώματα του Παιδιού στην προώθηση των Δικαιωμάτων του Παιδιού και της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
– Mamuli Butchukhisvili, Sophio Moralishvili, Vladimer Adeishvili, Maia Akvlediani, Iagor Balanchivadze, Καθηγητές, του Κρατικού Πανεπιστημίου Akaki Tsereteli της Γεωργίας, Ο ρόλος των Κέντρων για τα Δικαιώματα του Παιδιού στην προώθηση των Δικαιωμάτων του Παιδιού και της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης στη ΓεωργίαSpeakers: - 17:30 – 17:45 Υπογραφή μνημονίου συνεργασίας και ολοκλήρωση εργασιώνΟι Πρυτάνεις του Πανεπιστημίου Πατρών, Καθηγητής Χρήστος Μπούρας και του Κρατικού Πανεπιστήμιου Akaki Tsereteli της Γεωργίας, Καθηγητής Shalva Kirtadze, τα πρώτα Πανεπιστήμια που ίδρυσαν Κέντρα Δικαιωμάτων του Παιδιού στις αντίστοιχες χώρες, υπογράφουν Μνημόνιο Συνεργασίας για την αποτελεσματικότερη προώθηση της αποστολής των Κέντρων για τα Δικαιώματα του Παιδιού.