Η σύγκρουση μιας νταλίκας με ένα ΙΧ αυτοκίνητο, έφερε αναστάτωση στο κυκλοφοριακό τμήμα Χαϊδάρι- Ασπρόπυργος. Ευτυχώς δεν υπήρξαν τραυματίες, όμως λόγω του τροχαίου η κίνηση διεξαγόταν με μεγάλη δυσχέρεια. Σύμφωνα με αυτόπτη μάρτυρα το μποτιλιάρισμα ξέσπασε γύρω στις 12 το μεσημέρι της Πέμπτης 6 Μαρτίου, από το ύψος του Δημαρχείου Χαϊδαρίου και έφτανε μέχρι και τα διυλιστήρια. Φορτηγά βαρέως τύπου και εκατοντάδες ΙΧ αυτοκίνητα πήγαιναν αναγκαστικά με βήμα σημειωτόν και πολλοί οδηγοί αναγκάστηκαν να αλλάξουν κατεύθυνση και να ματαιώσουν το δρομολόγιο τους. Η κυκλοφορία επανήλθε σε κανονικούς ρυθμούς αργά το μεσημέρι.
Ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας και το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων (ΕΔΔΥΠΠΥ) του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας σας προσκαλούν στη δράση «Ημέρα Ευαισθητοποίησης για την Παχυσαρκία», που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 10 Μαΐου 2025 και ώρες 10.30-13.30, στο Α’ ΚΑΠΗ του δήμου μας, στην οδό Καλαντζάκου αρ.7.
Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει ομιλία με θέμα: «Παχυσαρκία: Ο ύπουλος κίνδυνος για την υγεία και Γενικές Αρχές Αντιμετώπισης της», με ομιλητή τον κ. Δημήτριο Γουγουρέλα MD, PhD, Γενικό Οικογενειακό Ιατρό, με μετεκπαίδευση στον Σακχαρώδη Διαβήτη. Μετά την ομιλία που θα έχει διαδραστικό χαρακτήρα με ερωτήσεις του κοινού και παροχή συμβουλών από τους ειδικούς, θα πραγματοποιηθούν δωρεάν εξετάσεις: λιπομέτρησης σακχάρου χοληστερίνης αρτηριακής πίεσης Η εξέταση της λιπομέτρησης θα πραγματοποιηθεί με την ευγενική προσφορά της κας Μαρίας-Νεκταρίας Γελαδάκη, Διαιτολόγου Διατροφολόγου. Επιπρόσθετα θα παρευρίσκεται Γυμναστής του δήμου μας για την παροχή συμβουλών. Η δράση είναι υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στο ΚΕΠ Υγείας του δήμου μας, Ηρακλείου 20, τηλέφωνο: 2105690436. Αρμόδιο πρόσωπο επικοινωνίας, Δημήτρης Ανδρούτσος, Επισκέπτης Υγείας.
Σας ενημερώνουμε σχετικά με τον Β‘ Κύκλο Διαλέξεων του Πανεπιστημίου Ελεύθερης Μάθησης, με τίτλο «Ψηφιακοί Ορίζοντες– Η Τεχνολογία στον Κόσμο του Ανθρώπου», ότι οι επόμενες τρεις διαλέξεις θα πραγματοποιηθούν ημέρα Τρίτη αντί Τετάρτης, και συγκεκριμένα στις 06.05.2025, 13.05.2025 και 20.05.2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού Ωδείου «Μέγαρο Μήτρος Σουλιμιώτης».
Ευχαριστούμε για την κατανόηση και τη συνεχή συμμετοχή σας.
H πρόταση για τους παραβατικούς μαθητές και την καταπολέμηση της βίας ανηλίκων περιλαμβάνει και την αντικατάσταση της αποβολής με κοινωνική εργασία.
Ένα από τα μέτρα που παρουσιάστηκαν σήμερα στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής κατά της Βίας και Παραβατικότητας Ανηλίκων ενώπιον του πρωθυπουργού είναι η θέσπιση της κοινωνικής εργασίας αντί του πειθαρχικού μέτρου της αποβολής για τους μαθητές που επιδεικνύουν παραβατική συμπεριφορά.
Αποβολή: Κοινωνική εργασία για τους μαθητές δράστες bullying αλλά και…μάθημα πολιτειακής εκπαίδευσης
Όπως ανέφερε η επικεφαλής της επιτροπής καθηγήτρια Εγκληματολογίας και Πρόεδρος του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, Βάσω Αρτινοπούλου, στόχος των μέτρων είναι η φιλοσοφία «δίπλα στα παιδιά, απέναντι στη βία». Μια από τις προτάσεις που προωθούνται προς αυτή τη σκοπιά είναι η αντικατάσταση της αποβολής με την συμμετοχή των μαθητών σε κοινωνική εργασία. Ειδικότερα, πρότεινε τα παιδιά που έχουν τιμωρηθεί και δεν πάνε υποχρεωτικά στο σχολείο αντί να μένουν στο σπίτι να συμμετέχουν σε κοινωνική εργασία εντός της σχολικής τους μονάδας ή εναλλακτικά να συμπράττουν ενεργά σε πράξεις όπως η βοήθεια των μικρότερων παιδιών ενώ όπως ανέφερε αν «έχουμε σοβαρότερα περιστατικά τα παιδιά να πηγαίνουν σε ειδικά κέντρα.»
Σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις προωθείται υποχρεωτική κοινωνική εργασία στο σχολείο για τους μαθητές που εκφοβίζουν σε Γυμνάσια και Λύκεια. Η πρόταση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της παιδαγωγικής προσέγγισης του μέτρου της αποβολής στη Β/ Θμια Εκπαίδευση και όπως αναφέρθηκε στις περιπτώσεις αναστολής παρακολούθησης της μαθησιακής διαδικασίας εντός του σχολείου σε δράστες σχολικού εκφοβισμού θα επιστρατεύεται η λύση της κοινωνικής εργασίας.
Με στόχο την ανάληψη της ευθύνης των πράξεων και την αναγνώριση της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς από το παιδί που εκφοβίζει και των ακολούθων του προτείνεται η υποχρεωτική συμμετοχή τους σε ενδοσχολικές δράσεις που προάγουν την κοινωνική ευθύνη, όπως υποστήριξη σε μαθητές/ριες μικρότερων τάξεων (στη μελέτη μαθημάτων κ.λπ.), βοήθεια σε σχολικές δραστηριότητες, φροντίδα του σχολικού περιβάλλοντος, κ.ά.. Από πλευράς Επιτροπής και Υπουργείου Παιδείας τονίζεται ότι το εν λόγω μέτρο θα βασίζεται στα πρότυπα του εξωτερικού καθώς αντίστοιχες πρακτικές εφαρμόζονται με επιτυχία σε χώρες της Ευρώπης (π.χ. Ιταλία) και τις Η.Π.Α.
Η πρόταση για κοινωνική εργασία εντός του σχολείου αποφασίστηκε έχοντας αξιοποιηθεί τα δεδομένα που έχουν προκύψει από την αποτίμηση της εφαρμογής του μέτρου της αποβολής. Όπως ανεφέρεται η εφαρμογή της αποβολής στους μαθητές που παραβιάζουν τους κανόνες παρουσιάζει προβλήματα, όπως είναι η αδυναμία εποπτείας του αποβληθέντα μαθητή από κάποιον ενήλικα κατά τις ώρες απομάκρυνσής του από το σχολείο, οπότε μπορεί και να αυξάνεται η πιθανότητα εκδήλωσης της ίδιας ή άλλης ανεπιθύμητης συμπεριφοράς (π.χ. διαδικτυακός εκφοβισμός).
Για τους παραπάνω λόγους και για τη συνειδητοποίηση εκ μέρους του/της μαθητή/ριας ότι αποδοκιμάζεται η ανεπιθύμητη συμπεριφορά, η οποία μάλιστα είναι αναστρέψιμη, και όχι ο/η ίδιος/α, προτείνεται ο εμπλουτισμός των παιδαγωγικών μέτρων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, προτείνεται η αναστολή παρακολούθησης της μαθησιακής διαδικασίας να συνοδεύεται από υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων πολιτειακής εκπαίδευσης με βιωματικό χαρακτήρα εντός του σχολείου.
Παράλληλα, προτείνεται ο/η Διευθυντής/ ρια της σχολικής μονάδας να εισηγείται στον Σύλλογο Διδασκόντων να χρησιμοποιήσει/ αξιοποιήσει όλους τους διαθέσιμους τρόπους, ιδίως συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία διαμεσολάβησης για τη βελτίωση της συμπεριφοράς του/της μαθητή/τριας, ενίσχυση της ατομικής υπευθυνότητας και αντιμετώπιση κάθε αποκλίνουσας συμπεριφοράς. Οι συμβουλευτικές συναντήσεις υλοποιούνται εκτός της αίθουσας διδασκαλίας και εντός της σχολικής μονάδας και μπορεί να περιλαμβάνουν τουλάχιστον μία ώρα με τον/τη Διευθυντή/ρια του σχολείου, τον/την εκπαιδευτικό, υπεύθυνο/η του Τμήματος, τον/την ψυχολόγο και κοινωνικό/ή λειτουργό του σχολείου [μέλη της Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) του Σχολικού Δικτύου Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.ΕΥ.) σε όσα σχολεία είναι ενταγμένα σε (Σ.Δ.ΕΥ.)] και δύο ώρες με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής Ζωής. Ανάλογα με τη σοβαρότητα του περιστατικού, πραγματοποιείται παραπομπή του μαθητή σε δομές της κοινότητας με τις οποίες και συνεργάζεται η Διεύθυνση.
«Προσεχώς 10 τεχνικά Γυμνάσια»
«Προτείνουμε επίσης τη δημιουργία 10 τεχνικών Γυμνασίων που μπορεί να δώσει ίσες ευκαιρίες και το αίσθημα της επιτυχίας ανεξάρτητα από το κοινωνικό υπόβαθρο και τον βαθμό κινδύνου.» είπε ακόμα η κυρία Αρτινοπούλου. Η πρόταση για τη δημιουργία Τεχνικών Γυμνασίων, κατά τα πρότυπα των ΕΠΑΛ, ουσιαστικά εδράζει στην άποψη ότι οι μαθητές που δεν αποδίδουν βαθμολογικά, τείνουν να έχουν ροπή σε παραβατικές συμπεριφορές. Η πρόταση για την πιλοτική λειτουργία δέκα τεχνικών γυμνασίων σε επιλεγμένες περιοχές της χώρας θεωρείται ότι θα βοηθήσει στο να δοθεί μια εναλλακτική εκπαιδευτική πρόταση για τους μαθητές ώστε να μειωθούν τα φαινόμενα βίας και παραβατικής δράσης.
«Εισηγούμαστε ολοκληρωμένο σύστημα καταγραφής για τη βία και την παραβατικότητα των ανηλίκων», είπε ακόμα η κυρία Αρτινοπούλου.
«Η έκθεση αποτελεί ένα νέο παράδειγμα για την Ελλάδα που μπορεί να αναδειχθεί σε διπλωματικό όπλο στο μέλλον. Υπάρχει η πρόκληση της υλοποίησης, έχουμε εξάγει 38 δείκτες παρακολούθησης αλλά κεντρικά αφορά περισσότερο τη λήψη αποφάσεων» συνέχισε η κυρία Αρτινοπούλου.
«Το όραμα είναι τα παιδιά να μεγαλώνουν σε μία κοινωνία απαλλαγμένη από φόβο. Δεν είναι φυσιολογικό να ζεις με τη βία, δεν πρέπει να είναι ο κανόνας αλλά η εξαίρεση», συμπλήρωσε
Δείτε ολόκληρο το κείμενο της Εθνικής Στρατηγικής ΕΔΩ