Connect with us

Κοινωνία

Τέλος οι αποβολές από τα σχολεία, έρχεται η κοινωνική εργασία

Published

on

H πρόταση για τους παραβατικούς μαθητές και την καταπολέμηση της βίας ανηλίκων περιλαμβάνει και την αντικατάσταση της αποβολής με κοινωνική εργασία.

Ένα από τα μέτρα που παρουσιάστηκαν σήμερα στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής κατά της Βίας και Παραβατικότητας Ανηλίκων ενώπιον του πρωθυπουργού είναι η θέσπιση της κοινωνικής εργασίας αντί του πειθαρχικού μέτρου της αποβολής για τους μαθητές που επιδεικνύουν παραβατική συμπεριφορά.

Αποβολή: Κοινωνική εργασία για τους μαθητές δράστες bullying αλλά και…μάθημα πολιτειακής εκπαίδευσης

Όπως ανέφερε η επικεφαλής της επιτροπής καθηγήτρια Εγκληματολογίας και Πρόεδρος του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, Βάσω Αρτινοπούλου, στόχος των μέτρων είναι η φιλοσοφία «δίπλα στα παιδιά, απέναντι στη βία». Μια από τις προτάσεις που προωθούνται προς αυτή τη σκοπιά είναι η αντικατάσταση της αποβολής με την συμμετοχή των μαθητών σε κοινωνική εργασία. Ειδικότερα, πρότεινε τα παιδιά που έχουν τιμωρηθεί και δεν πάνε υποχρεωτικά στο σχολείο αντί να μένουν στο σπίτι να συμμετέχουν σε κοινωνική εργασία εντός της σχολικής τους μονάδας ή εναλλακτικά να συμπράττουν ενεργά σε πράξεις όπως η βοήθεια των μικρότερων παιδιών ενώ όπως ανέφερε αν «έχουμε σοβαρότερα περιστατικά τα παιδιά να πηγαίνουν σε ειδικά κέντρα.»

Σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις προωθείται υποχρεωτική κοινωνική εργασία στο σχολείο για τους μαθητές που εκφοβίζουν σε Γυμνάσια και Λύκεια. Η πρόταση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της παιδαγωγικής προσέγγισης του μέτρου της αποβολής στη Β/ Θμια Εκπαίδευση και όπως αναφέρθηκε στις περιπτώσεις αναστολής παρακολούθησης της μαθησιακής διαδικασίας εντός του σχολείου σε δράστες σχολικού εκφοβισμού θα επιστρατεύεται η λύση της κοινωνικής εργασίας.

Με στόχο την ανάληψη της ευθύνης των πράξεων και την αναγνώριση της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς από το παιδί που εκφοβίζει και των ακολούθων του προτείνεται η υποχρεωτική
συμμετοχή τους σε ενδοσχολικές δράσεις που προάγουν την κοινωνική ευθύνη, όπως υποστήριξη σε μαθητές/ριες μικρότερων τάξεων (στη μελέτη μαθημάτων κ.λπ.), βοήθεια σε σχολικές δραστηριότητες, φροντίδα του σχολικού περιβάλλοντος, κ.ά.. Από πλευράς Επιτροπής και Υπουργείου Παιδείας τονίζεται ότι το εν λόγω μέτρο θα βασίζεται στα πρότυπα του εξωτερικού καθώς αντίστοιχες πρακτικές εφαρμόζονται με επιτυχία σε χώρες της Ευρώπης (π.χ. Ιταλία) και τις Η.Π.Α.

Η πρόταση για κοινωνική εργασία εντός του σχολείου αποφασίστηκε έχοντας αξιοποιηθεί τα δεδομένα που έχουν προκύψει από την αποτίμηση της εφαρμογής του μέτρου της αποβολής. Όπως ανεφέρεται η εφαρμογή της αποβολής στους μαθητές που παραβιάζουν τους κανόνες παρουσιάζει προβλήματα, όπως είναι η αδυναμία εποπτείας του αποβληθέντα μαθητή από κάποιον ενήλικα κατά τις
ώρες απομάκρυνσής του από το σχολείο, οπότε μπορεί και να αυξάνεται η πιθανότητα εκδήλωσης της ίδιας ή άλλης ανεπιθύμητης συμπεριφοράς (π.χ. διαδικτυακός εκφοβισμός).

Για τους παραπάνω λόγους και για τη συνειδητοποίηση εκ μέρους του/της μαθητή/ριας ότι αποδοκιμάζεται η ανεπιθύμητη συμπεριφορά, η οποία μάλιστα είναι αναστρέψιμη, και όχι ο/η ίδιος/α, προτείνεται ο εμπλουτισμός των παιδαγωγικών μέτρων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, προτείνεται η αναστολή παρακολούθησης της μαθησιακής διαδικασίας να συνοδεύεται από υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων πολιτειακής εκπαίδευσης με βιωματικό χαρακτήρα εντός του σχολείου.

Παράλληλα, προτείνεται ο/η Διευθυντής/ ρια της σχολικής μονάδας να εισηγείται στον Σύλλογο Διδασκόντων να χρησιμοποιήσει/ αξιοποιήσει όλους τους διαθέσιμους τρόπους, ιδίως συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία διαμεσολάβησης για τη βελτίωση της συμπεριφοράς του/της μαθητή/τριας, ενίσχυση της ατομικής υπευθυνότητας και αντιμετώπιση κάθε αποκλίνουσας συμπεριφοράς. Οι συμβουλευτικές συναντήσεις υλοποιούνται εκτός της αίθουσας διδασκαλίας και εντός της σχολικής μονάδας και μπορεί να περιλαμβάνουν τουλάχιστον μία ώρα με τον/τη Διευθυντή/ρια του σχολείου, τον/την εκπαιδευτικό, υπεύθυνο/η του Τμήματος, τον/την ψυχολόγο και κοινωνικό/ή λειτουργό του σχολείου [μέλη της Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) του Σχολικού Δικτύου Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.ΕΥ.) σε όσα σχολεία είναι ενταγμένα σε (Σ.Δ.ΕΥ.)] και δύο ώρες με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής Ζωής. Ανάλογα με τη σοβαρότητα του περιστατικού, πραγματοποιείται παραπομπή του μαθητή σε δομές της κοινότητας με τις οποίες και συνεργάζεται η Διεύθυνση.

«Προσεχώς 10 τεχνικά Γυμνάσια»

«Προτείνουμε επίσης τη δημιουργία 10 τεχνικών Γυμνασίων που μπορεί να δώσει ίσες ευκαιρίες και το αίσθημα της επιτυχίας ανεξάρτητα από το κοινωνικό υπόβαθρο και τον βαθμό κινδύνου.» είπε ακόμα η κυρία Αρτινοπούλου. Η πρόταση για τη δημιουργία Τεχνικών Γυμνασίων, κατά τα πρότυπα των ΕΠΑΛ, ουσιαστικά εδράζει στην άποψη ότι οι μαθητές που δεν αποδίδουν βαθμολογικά, τείνουν να έχουν ροπή σε παραβατικές συμπεριφορές. Η πρόταση για την πιλοτική λειτουργία δέκα τεχνικών γυμνασίων σε επιλεγμένες περιοχές της χώρας θεωρείται ότι θα βοηθήσει στο να δοθεί μια εναλλακτική εκπαιδευτική πρόταση για τους μαθητές ώστε να μειωθούν τα φαινόμενα βίας και παραβατικής δράσης.

«Εισηγούμαστε ολοκληρωμένο σύστημα καταγραφής για τη βία και την παραβατικότητα των ανηλίκων», είπε ακόμα η κυρία Αρτινοπούλου.

«Η έκθεση αποτελεί ένα νέο παράδειγμα για την Ελλάδα που μπορεί να αναδειχθεί σε διπλωματικό όπλο στο μέλλον. Υπάρχει η πρόκληση της υλοποίησης, έχουμε εξάγει 38 δείκτες παρακολούθησης αλλά κεντρικά αφορά περισσότερο τη λήψη αποφάσεων» συνέχισε η κυρία Αρτινοπούλου.

«Το όραμα είναι τα παιδιά να μεγαλώνουν σε μία κοινωνία απαλλαγμένη από φόβο. Δεν είναι φυσιολογικό να ζεις με τη βία, δεν πρέπει να είναι ο κανόνας αλλά η εξαίρεση», συμπλήρωσε

Δείτε ολόκληρο το κείμενο της Εθνικής Στρατηγικής  ΕΔΩ

Πηγή: dnews

.

.

.

.

Κοινωνία

Σταύρος Τασιόπουλος: Δημοκρατία μέσα από το smart-phone και το laptop

Published

on

Η ψηφοφορία στις αυτοδιοικητικές εκλογές και συνολικά η συμμετοχή στη δημοκρατία μέσα από την ηλεκτρονική ψήφο, είναι μία ακόμα διαδικτυακή ηλεκτρονική συναλλαγή, ένα ακόμα σκρολάρισμα και like ή κάτι περισσότερο;

Σε πρόσφατη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου ο Υπουργός Εσωτερικών παρουσίασε την πρόταση διενέργειας των αυτοδιοικητικών εκλογών του 2028 και με ηλεκτρονική διαδικασία ψηφοφορίας όπου ο κάθε δημότης να μπορεί να ψηφίσει ηλεκτρονικά μέσα από το κινητό ή τον υπολογιστή του, με σύνδεση και κωδικούς (ενδεχομένως κωδικούς taxis) και να επιλέξει τον Δήμαρχο και τον Περιφερειάρχη που επιθυμεί.

Το Σύνταγμα, η μυστικότητα της ψήφου & τα προσωπικά δεδομένα

Στην κατεύθυνση αυτή αξίζει να δούμε πως η δημοκρατική ψηφοφορία με βάση το Σύνταγμα εξασφαλίζεται στην ηλεκτρονική ψηφοφορία και μέσα από την δημοκρατική παράδοση και τη νομοθεσία τονίζεται ότι για να έχει δημοκρατική ισχύ η διαδικασία θα πρέπει να τηρούνται κάποιες βασικές αρχές όπου εξασφαλίζουν την λειτουργία της ίδιας της δημοκρατίας:

  • Η ελευθερία της ψηφοφορίας
  • Η ανόθευτη επιλογή
  • Η μυστικότητα και η καθολικότητα
  • Η μέγιστη δυνατότητα συμμετοχής
  • Η ψηφοφορία από τον ίδιο τον ψηφοφόρο

είναι τα ζητούμενα κατά την ψηφοφορία και εφόσον μπορούν να εξασφαλιστούν η ηλεκτρονική ψηφοφορία είναι απλά ένα εργαλείο που υποστηρίζει αυτές τις αρχές και άρα αποδεκτό και χρήσιμο.

Με βάση το άρθρο 5 του GDPR Κανονισμού για τα Προσωπικά Δεδομένα καθώς και με όσα κατά καιρούς έχει επισημάνει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αναφορικά με την ηλεκτρονική ψηφοφορία στις εκλογές πανεπιστημιακών, υπαλληλικών και συνδικαλιστικών οργάνων, θα πρέπει να τηρούνται οι αρχές που διέπουν την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων με έμφαση στην ακεραιότητα και την εμπιστευτικότητας κατά την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των εκλογέων.

Στην κατεύθυνση αυτή το Συμβούλιο της Επικρατείας ήδη με την 519/2015 Απόφαση του επ αφορμή της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας ανάδειξης πανεπιστημιακών αρχών, έχει περιγράψει τα σημεία εκείνα που πρέπει να τηρούνται ώστε να υπάρχει η τήρηση του Συντάγματος και να εξασφαλίζεται η δημοκρατική διαδικασία στην ψηφοφορία.

Ειδικότερα τα σημεία προσοχής στην ηλεκτρονική ψηφοφορία που όμως είναι εφικτό να τηρηθούν όπως:

  • η λήψη κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφαλείας
  • η παρεμπόδιση μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης
  • η προστασία από διαρροές προσωπικών δεδομένων
  • η προστασία από καταστροφή, φθορά, απώλεια των δεδομένων
  • η διασφάλιση της κρυπτογράφησης και ανωνυμοποίησης

αφορούν μεν σε τεχνικές παραμέτρους της διαδικασίας της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, αλλά όμως η τήρηση τους εξαρτά το κατά πόσον η διαχείριση των προσωπικών δεδομένων του καθενός θα είναι νόμιμη και ανάλογη του σκοπού και επίσης κατά πόσον θα εξασφαλίζουν την τήρηση της μυστικότητητας της ψήφου.

Επίσης ενώ οι τεχνικές αυτές παράμετροι οι οποίες αναμένεται να εξειδικευτούν το επόμενο διάστημα από το Υπουργείο Εσωτερικών με βάση και τη νομολογία, αφορούν την ασφάλεια και την προστασία από την πρόσβαση στα δεδομένα της ψηφοφορίας των πολιτών, σημαντικότερο θέμα παραμένει η διασφάλιση της ανεμπόδιστης και μυστικής ψηφοφορίας που εξασφαλίζει το παραβάν.

Διότι στο παραβάν ο καθένας είναι μόνος του με τη συνείδηση του, ενώ στην ηλεκτρονική ψηφοφορία υπάρχει ο κίνδυνος της χρήσης των κωδικών σύνδεσης από τρίτους προς «υποβοήθηση» καθώς και ο εξαναγκασμός σε φανερή ψηφοφορία εξαιτίας κάποιας ανάγκης ή υποχρέωσης κοινωνικής, επαγγελματικής κλπ.

Όμως οι κίνδυνοι αυτοί δεν θα πρέπει να εμποδίσουν τη διαδικασία εξέλιξης διότι θα πρέπει να παραμένει πάντα εφικτή η ψηφοφορία δια ζώσης μέσα στο παραβάν για όποιον το επιθυμεί, συν το γεγονός ότι αν κάποιος θέλει να ψηφίσει ηλεκτρονικά αλλά φοβάται ότι η ψήφος του θα τύχει επίδρασης και πίεσης από τρίτους το ίδιο θα συμβεί και στο παραβάν καθώς οι πιέσεις αυτές ναι μεν δεν θα είναι άμεσες μπροστά του, αλλά δεν θα πάψουν να ισχύουν.

Αντιπροσωπευτικότητα και Συμμετοχή στα κοινά

Είναι γεγονός ότι τα ποσοστά αποχής στις δημοτικές – περιφερειακές εκλογές τείνουν να μεγαλώνουν, ειδικά όταν διεξάγεται δεύτερος γύρος μεταξύ των δύο επικρατέστερων υποψηφίων δημάρχων ή περιφερειαρχών, και αυτή η αποχή είναι ένα ακόμα σύμπτωμα και απότοκο της ευρύτερης κρίσης των δημοκρατικών θεσμών στην Ελλάδα.

Όμως η δυνατότητα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας είναι ένα χρήσιμο εργαλείο και μπορεί κατ’ αρχήν να προσελκύσει όσους για λόγους ανάγκης, υγείας, εργασίας, απόστασης ή άλλους δεν μπορούν να προσέλθουν στο εκλογικό τμήμα την ημέρα των εκλογών.

Επίσης τη στιγμή που κάποιος μπορεί να περάσει ώρες σκρολάροντας από το κινητό του, η δυνατότητα ψηφοφορίας μέσα από αυτό και μάλιστα χωρίς περαιτέρω κόστος για την ανάδειξη των τοπικών αρχών του Δημάρχου, των δημοτικών συμβούλων και αντίστοιχα του

Περιφερειάρχη και των περιφερειακών συμβούλων, μοιάζει ως μία ακόμη ηλεκτρονική διαδικασία.

Η ψηφοφορία στις αυτοδιοικητικές εκλογές και συνολικά η συμμετοχή στη δημοκρατία μέσα από την ηλεκτρονική ψήφο, είναι μία ακόμα διαδικτυακή ηλεκτρονική συναλλαγή, ένα ακόμα σκρολάρισμα και like ή κάτι περισσότερο;

Βέβαια η ώρα της ψηφοφορίας είναι απλά η τελική διαδικασία αποτύπωσης της της επεξεργασίας των προτάσεων που υπάρχουν προς επιλογή, από τον πολίτη ο οποίος με την κρίση και την αντίληψη του καταλήγει να ψηφίζει και αυτό είναι και το βασικό σημείο του κατά πόσον ο πολίτης φτάνει ως εκεί επαρκώς ενημερωμένος και με την κατάλληλη αξιολόγηση.

Σε αυτό το σημείο έρχεται και η συνολική κατάσταση της σχέσης μας με τα social media, δηλαδή όσα βλέπουμε καθημερινά επηρεάζουν και πόσο την επιλογή μας την ώρα της κάλπης, μιας και τα τελευταία χρόνια βλέπουμε να ψηφίζονται διαφόρων ειδών celebrities ηθοποιοί, τραγουδιστές, αθλητές, δημοσιογράφοι και παίκτες reality shows, όχι τόσο για τις απόψεις και τις προτάσεις τους αλλά κυρίως λόγω της αναγνωρισιμότητας τους.

Άραγε ένας υποψήφιος Δήμαρχος που είναι πιο viral από έναν άλλον ανεβάζοντας reels με περισσότερες προβολές θα μπορέσει να έχει και τις περισσότερες ψήφους μέσα από την ηλεκτρονική ψηφοφορία ;

Η άμεση δυνατότητα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας προσώπων μέσα από το κινητό πως θα επιδράσει στη διαμόρφωση προτάσεων και λύσεων που έχει ανάγκη η κάθε περιοχή και τοπική κοινωνία ;

Η επιλογή της διοίκησης των Δήμων και των Περιφερειών όπου έχουν σημαντικές και πολλές αρμοδιότητες και διαχειρίζονται πολλά κονδύλια και αφορούν την ίδια την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής στις πόλεις μας, δεν είναι μία ακόμα συναλλαγή και έγκριση με OTP μέσα από το κινητό, ούτε μία διαδικτυακή ψηφοφορία τύπου eurovizion ή reality show, αλλά μία σημαντική απόφαση συνείδησης και αξιολόγησης, ή τουλάχιστον θα έπρεπε να είναι.

Σε αυτή τη βάση το πολιτικό σύστημα και οι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης αλλά και κάθε πολίτης θα πρέπει να εμβαθύνει στην δημοκρατική λειτουργία για την πληροφόρηση, την αξιολόγηση προτάσεων και εν τέλει η ηλεκτρονική ψηφοφορία ως εργαλείο ναι μεν επηρεάζει αυτή την κατάσταση αλλά είναι στο χέρι μας προς ποια κατεύθυνση.

Σταύρος Τασιόπουλος, Δικηγόρος Παρ’ Αρείω LLM/MSc ΜΔΕ Δημοσίου Δικαίου & Πολιτικής Επιστήμης

.

.

.

.

.

.

.

.

Continue Reading

Κοινωνία

Φωτιά στους πρόποδες του όρους Αιγάλεω – Επιτόπου άμεσα και η Ομάδα Πολιτικής Προστασίας του ΠΕΣΥΔΑΠ

Published

on

Η πρώτη φωτιά του φετινού καλοκαιριού στους πρόποδες του όρους Αιγάλεω, στη περιοχή των Σιταποθηκών του Κερατσινίου.

Ξεκίνησε μετά τις 4.00 το απόγευμα.

Έσβησε γρήγορα με τη παρέμβαση δυο πυροσβεστικών ελικοπτέρων, της πυροσβεστικής και της αυτοδιοίκησης.

Επιτόπου άμεσα και η Ομαδα Πολιτικής Προστασίας του ΠΕΣΥΔΑΠ.

.

.

.

.

Continue Reading

Κοινωνία

Γ. Γουρδομιχάλης: Ευχαριστώ τους εργαζομένους και τους εθελοντές μας

Published

on

Τώρα, διασώστες του ΔΙΚΕΠΑΖ με μέλη της Ομαδας Πολιτικής Προστασίας του ΠΕΣΥΔΑΠ, με ασθενοφόρα βρίσκονται στη φωτιά του Αγίου Στέφανου για βοήθεια στα πυρόπληκτα ζώα.

“Πραγματικά δεν έχω λόγια να ευχαριστήσω τους εργαζομένους και τους εθελοντές μας. Ανεξάρτητα από ημέρα και ώρα είναι παρόντες όταν χρειαζεται”” δηλωσε ο Γρηγόρης Γουρδομιχαλης.

.

.

.

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

Listen on Online Radio Box! Diesi FMDiesi FM

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή

X