H πρόταση για τους παραβατικούς μαθητές και την καταπολέμηση της βίας ανηλίκων περιλαμβάνει και την αντικατάσταση της αποβολής με κοινωνική εργασία.
Ένα από τα μέτρα που παρουσιάστηκαν σήμερα στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής κατά της Βίας και Παραβατικότητας Ανηλίκων ενώπιον του πρωθυπουργού είναι η θέσπιση της κοινωνικής εργασίας αντί του πειθαρχικού μέτρου της αποβολής για τους μαθητές που επιδεικνύουν παραβατική συμπεριφορά.
Αποβολή: Κοινωνική εργασία για τους μαθητές δράστες bullying αλλά και…μάθημα πολιτειακής εκπαίδευσης
Όπως ανέφερε η επικεφαλής της επιτροπής καθηγήτρια Εγκληματολογίας και Πρόεδρος του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, Βάσω Αρτινοπούλου, στόχος των μέτρων είναι η φιλοσοφία «δίπλα στα παιδιά, απέναντι στη βία». Μια από τις προτάσεις που προωθούνται προς αυτή τη σκοπιά είναι η αντικατάσταση της αποβολής με την συμμετοχή των μαθητών σε κοινωνική εργασία. Ειδικότερα, πρότεινε τα παιδιά που έχουν τιμωρηθεί και δεν πάνε υποχρεωτικά στο σχολείο αντί να μένουν στο σπίτι να συμμετέχουν σε κοινωνική εργασία εντός της σχολικής τους μονάδας ή εναλλακτικά να συμπράττουν ενεργά σε πράξεις όπως η βοήθεια των μικρότερων παιδιών ενώ όπως ανέφερε αν «έχουμε σοβαρότερα περιστατικά τα παιδιά να πηγαίνουν σε ειδικά κέντρα.»
Σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις προωθείται υποχρεωτική κοινωνική εργασία στο σχολείο για τους μαθητές που εκφοβίζουν σε Γυμνάσια και Λύκεια. Η πρόταση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της παιδαγωγικής προσέγγισης του μέτρου της αποβολής στη Β/ Θμια Εκπαίδευση και όπως αναφέρθηκε στις περιπτώσεις αναστολής παρακολούθησης της μαθησιακής διαδικασίας εντός του σχολείου σε δράστες σχολικού εκφοβισμού θα επιστρατεύεται η λύση της κοινωνικής εργασίας.
Με στόχο την ανάληψη της ευθύνης των πράξεων και την αναγνώριση της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς από το παιδί που εκφοβίζει και των ακολούθων του προτείνεται η υποχρεωτική συμμετοχή τους σε ενδοσχολικές δράσεις που προάγουν την κοινωνική ευθύνη, όπως υποστήριξη σε μαθητές/ριες μικρότερων τάξεων (στη μελέτη μαθημάτων κ.λπ.), βοήθεια σε σχολικές δραστηριότητες, φροντίδα του σχολικού περιβάλλοντος, κ.ά.. Από πλευράς Επιτροπής και Υπουργείου Παιδείας τονίζεται ότι το εν λόγω μέτρο θα βασίζεται στα πρότυπα του εξωτερικού καθώς αντίστοιχες πρακτικές εφαρμόζονται με επιτυχία σε χώρες της Ευρώπης (π.χ. Ιταλία) και τις Η.Π.Α.
Η πρόταση για κοινωνική εργασία εντός του σχολείου αποφασίστηκε έχοντας αξιοποιηθεί τα δεδομένα που έχουν προκύψει από την αποτίμηση της εφαρμογής του μέτρου της αποβολής. Όπως ανεφέρεται η εφαρμογή της αποβολής στους μαθητές που παραβιάζουν τους κανόνες παρουσιάζει προβλήματα, όπως είναι η αδυναμία εποπτείας του αποβληθέντα μαθητή από κάποιον ενήλικα κατά τις ώρες απομάκρυνσής του από το σχολείο, οπότε μπορεί και να αυξάνεται η πιθανότητα εκδήλωσης της ίδιας ή άλλης ανεπιθύμητης συμπεριφοράς (π.χ. διαδικτυακός εκφοβισμός).
Για τους παραπάνω λόγους και για τη συνειδητοποίηση εκ μέρους του/της μαθητή/ριας ότι αποδοκιμάζεται η ανεπιθύμητη συμπεριφορά, η οποία μάλιστα είναι αναστρέψιμη, και όχι ο/η ίδιος/α, προτείνεται ο εμπλουτισμός των παιδαγωγικών μέτρων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, προτείνεται η αναστολή παρακολούθησης της μαθησιακής διαδικασίας να συνοδεύεται από υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων πολιτειακής εκπαίδευσης με βιωματικό χαρακτήρα εντός του σχολείου.
Παράλληλα, προτείνεται ο/η Διευθυντής/ ρια της σχολικής μονάδας να εισηγείται στον Σύλλογο Διδασκόντων να χρησιμοποιήσει/ αξιοποιήσει όλους τους διαθέσιμους τρόπους, ιδίως συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία διαμεσολάβησης για τη βελτίωση της συμπεριφοράς του/της μαθητή/τριας, ενίσχυση της ατομικής υπευθυνότητας και αντιμετώπιση κάθε αποκλίνουσας συμπεριφοράς. Οι συμβουλευτικές συναντήσεις υλοποιούνται εκτός της αίθουσας διδασκαλίας και εντός της σχολικής μονάδας και μπορεί να περιλαμβάνουν τουλάχιστον μία ώρα με τον/τη Διευθυντή/ρια του σχολείου, τον/την εκπαιδευτικό, υπεύθυνο/η του Τμήματος, τον/την ψυχολόγο και κοινωνικό/ή λειτουργό του σχολείου [μέλη της Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) του Σχολικού Δικτύου Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.ΕΥ.) σε όσα σχολεία είναι ενταγμένα σε (Σ.Δ.ΕΥ.)] και δύο ώρες με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής Ζωής. Ανάλογα με τη σοβαρότητα του περιστατικού, πραγματοποιείται παραπομπή του μαθητή σε δομές της κοινότητας με τις οποίες και συνεργάζεται η Διεύθυνση.
«Προσεχώς 10 τεχνικά Γυμνάσια»
«Προτείνουμε επίσης τη δημιουργία 10 τεχνικών Γυμνασίων που μπορεί να δώσει ίσες ευκαιρίες και το αίσθημα της επιτυχίας ανεξάρτητα από το κοινωνικό υπόβαθρο και τον βαθμό κινδύνου.» είπε ακόμα η κυρία Αρτινοπούλου. Η πρόταση για τη δημιουργία Τεχνικών Γυμνασίων, κατά τα πρότυπα των ΕΠΑΛ, ουσιαστικά εδράζει στην άποψη ότι οι μαθητές που δεν αποδίδουν βαθμολογικά, τείνουν να έχουν ροπή σε παραβατικές συμπεριφορές. Η πρόταση για την πιλοτική λειτουργία δέκα τεχνικών γυμνασίων σε επιλεγμένες περιοχές της χώρας θεωρείται ότι θα βοηθήσει στο να δοθεί μια εναλλακτική εκπαιδευτική πρόταση για τους μαθητές ώστε να μειωθούν τα φαινόμενα βίας και παραβατικής δράσης.
«Εισηγούμαστε ολοκληρωμένο σύστημα καταγραφής για τη βία και την παραβατικότητα των ανηλίκων», είπε ακόμα η κυρία Αρτινοπούλου.
«Η έκθεση αποτελεί ένα νέο παράδειγμα για την Ελλάδα που μπορεί να αναδειχθεί σε διπλωματικό όπλο στο μέλλον. Υπάρχει η πρόκληση της υλοποίησης, έχουμε εξάγει 38 δείκτες παρακολούθησης αλλά κεντρικά αφορά περισσότερο τη λήψη αποφάσεων» συνέχισε η κυρία Αρτινοπούλου.
«Το όραμα είναι τα παιδιά να μεγαλώνουν σε μία κοινωνία απαλλαγμένη από φόβο. Δεν είναι φυσιολογικό να ζεις με τη βία, δεν πρέπει να είναι ο κανόνας αλλά η εξαίρεση», συμπλήρωσε
Δείτε ολόκληρο το κείμενο της Εθνικής Στρατηγικής ΕΔΩ
Με μεγάφωνα και σειρήνες, τα drones των Δήμων αποτρέπουν φαινόμενα βίας και βανδαλισμών – «Σχεδόν μηδενίσαμε τη νεανική παραβατικότητα», δηλώνει στο ethnos.gr ο δήμαρχος Κηφισιάς
Στο ντοκουμέντο που παρουσιάζει το ethnos.gr απεικονίζεται μία παρεά εφήβων να βρίσκεται νυχτερινές ώρες μέσα σε παιδική χαρά και να προκαλεί ζημιές.
Το drone του Δήμου Κηφισιάςπου βρίσκεται ακριβώς από πάνω τους εντοπίζει. Με την σειρήνα και το μεγάφωνο που διαθέτει το drone τους προειδοποιεί πως βρίσκονται υπό παρακολούθηση και η παρέα των ανηλίκων αποχωρεί τρέχοντας από την παιδική χαρά.
Αυτό είναι μόνο ένα από τα περιστατικά στα οποία τα νέα μέσα που διαθέτουν ορισμένοι Δήμοι της Αττικής λειτούργησαν αποτρεπτικά σε τέτοια περιστατικά. Μάλιστα, το συγκεκριμένο drone βρίσκεται τα σαββατοκύριακα μονίμως πάνω από το κέντρο της Κηφισιάς μετά τα διαδοχικά περιστατικά νεανικής παραβατικότητας και βίας ανηλίκων στην συγκεκριμένη περιοχή.
Μιλώντας στο ethnos.gr, ο Δήμαρχος Κηφισιάς, Βασίλης Ξυπολυτάς αναφέρει πως, «το σαββατοκύριακο είναι στο κέντρο της Κηφισιάς όπου στο παρελθόν είχαμε κάποιες περιπτώσεις νεανικής παραβατικότητας. Μετά την συνεργασία με το Υπουργείο έχουμε σχεδόν μηδενισμό της νεανικής παραβατικότητας στο κέντρο της Κηφισιάς, ενώ υπάρχει και μείωση 46% της ενήλικης παραβατικότητας στο σύνολο της πόλης».
Η Αγία Παρασκευή… live
Και στην Αγία Παρασκευή, έχει στηθεί εδώ και περίπου 2 εβδομάδες ένα ολόκληρο κέντρο επιχειρήσεων, ενώ το μη επανδρωμένο σκάφος του Δήμου είναι σε επαγρύπνηση.
«Είναι εξοπλισμένο με κάμερα, σειρήνα και έχει και ένα μεγάφωνο. Όλα αυτά είναι για να προειδοποιήσει. Όπου επιτρέπεται από τον νόμο να μπορούμε να έχουμε την εποπτεία για να φυλάσσουμε τους χώρους για να μην έχουμε παραβατικές συμπεριφορές θα το κάνουμε και το λέω γιατί πλέον δεν είναι ταμπού», αναφέρει μιλώντας στο ethnos.gr ο Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής, Γιάννης Μυλωνάκης, τονίζοντας πως το μη επανδρωμένο σκάφος του Δήμου βρίσκεται συνεχώς σε ανοικτή γραμμή τόσο με το κέντρο επιχειρήσεων του Δήμου όσο και με την ΕΛ.ΑΣ.
Την ίδια στιγμή, με παρεμβάσεις τους οι Δήμαρχοι περιοχών που αντιμετωπίζουν φαινόμενα βίας μεταξύ ανηλίκων ζητούν από την Πολιτεία να συνδράμει και με δικά της μέσα στην μάχη κατά της παραβατικότητας.
Με το ΦΕΚ Δ’ 420/16.06.1989 εγκρίθηκε το Πολεοδομικό Σχέδιο του δήμου μας και με το ΦΕΚ Δ’ 56/19.01.1996 τροποποιήθηκε. Τώρα, μερικές δεκαετίες μετά την αρχική έγκριση, βλέποντας τις σημερινές ανάγκες και υπολογίζοντας τις μελλοντικές, ΞΑΝΑΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ και σας καλούμε να το κάνουμε ΜΑΖΙ.
Ήδη έχουν ετοιμαστεί εναλλακτικά σενάρια, θα σας τα παρουσιάσουμε και θα σας εξηγήσουμε και τον τρόπο που θα συμβάλετε στην τελική διαμόρφωση, την ΤΕΤΑΡΤΗ, 14 Μαΐου, ώρα 6:00, στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ.
[Μπείτε στη σελίδα του δήμου να διαβάσετε περισσότερα]
Σας ενημερώνουμε ότι η υποβολή αιτήσεων εγγραφής-επανεγγραφής βρεφών & νηπίων στους δημοτικούς βρεφονηπιακούς & παιδικούς σταθμούς για την περίοδο 2025 – 2026 θα ξεκινήσει στις 15 Μαΐου 2025 και θα διαρκέσει έως και 16 Ιουνίου 2025.
Οι ενδιαφερόμενοι γονείς μπορούν να υποβάλλουν συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη την αίτησή τους μαζί με όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είτε:
β) με αυτοπρόσωπη παρουσία, σε προκαθορισμένο ραντεβού.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παραλαμβάνουν το έντυπο της αίτησης με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά εγγραφής – επανεγγραφής μέσα από την ιστοσελίδα του δήμου και από τους κατά τόπους βρεφονηπιακούς & παιδικούς σταθμούς.
Για πληροφορίες και για τον προγραμματισμό των ραντεβού μπορείτε να απευθύνεστε στα τηλέφωνα 216.8004140 – 210.5621310, καθημερινά, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.
1) Αίτηση με συμπληρωμένο ερωτηματολόγιο της μητέρας και του πατέρα ή του κηδεμόνα του παιδιού. Η αίτηση είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του Δήμου Αγίας Βαρβάρας ή παρέχεται από την υπηρεσία.
2) Για εργαζόμενους γονείς στον ιδιωτικό τομέα :
Πρόσφατη βεβαίωση εργοδότη ότι και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι ή πρόκειται να εργασθούν εντός μηνός από την υποβολή της αίτησης εγγραφής, με προσδιορισμό του ύψους των αποδοχών τους και αντίγραφο αναγγελίας πρόσληψης ή σύμβασης.
Για εργαζόμενους γονείς στοδημόσιο τομέα, Τοπική Αυτοδιοίκηση ή Ν.Π.Δ.Δ. αυτών:
Πρόσφατη βεβαίωση εργασίας με προσδιορισμό του ύψους των αποδοχών τους.
Για ελεύθερους επαγγελματίες:
Αντίγραφο της Δήλωσης Έναρξης Επιτηδεύματος στην Δ.Ο.Υ.
Αντίγραφο πληρωμής των τελευταίων εισφορών στον ΟΑΕΕ.
Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86 περί μη διακοπής της άσκησης του επιτηδεύματος με υπογραφή και σφραγίδα της επιχείρησης.
Για άνεργους γονείς:
Αποδεικτικό ανανέωσης δελτίου ανεργίας του γονέα ή των γονέων που είναι άνεργοι.
3) Βεβαίωση υγείας παιδιού συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη από Παιδίατρο. Το έντυπο (Ατομική Κάρτα Υγείας) είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του Δήμου Αγίας Βαρβάρας ή χορηγείται από την υπηρεσία.
4) Αντίγραφο από το βιβλιάριο υγείας του παιδιού (η σελίδα που αναγράφονται τα ατομικά του στοιχεία και οι σελίδες των εμβολίων του, σφραγισμένες και υπογεγραμμένες από τον Παιδίατρο).
5) Αντίγραφο Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων (ΦΕΦΠ) 2024 και των δύο γονέων.
6) Αντίγραφο πρόσφατου λογαριασμού Δ.Ε.Κ.Ο. ή κινητής τηλεφωνίας ή ιδιώτη παροχής ρεύματος ή μισθωτήριο συμβόλαιο ενοικίασης οικίας, από τον οποίο να προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας των γονέων ή κηδεμόνων του παιδιού.
7) Οποιοδήποτε άλλο δικαιολογητικό που η υπηρεσία θα κρίνει ότι είναι απαραίτητο.
Για την εγγραφή παιδιών αλλοδαπών γονέων, εκτός των αναφερόμενων δικαιολογητικών, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ύπαρξη άδειας νόμιμης διανομής του αιτούντος γονέα στη χώρα μας, όπως αυτή αποδεικνύεται από τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά.