Connect with us

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Συγκίνηση και δυνατά μηνύματα μνήμης στην εκδήλωση για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου στην Αγία Βαρβάρα

Published

on

Μέσα σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης και έντονου συμβολισμού πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής 10 Μαΐου 2026 η εκδήλωση μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, που διοργάνωσε ο Σύλλογος Ποντίων Αγίας Βαρβάρας «Ο ΦΑΡΟΣ», με τη στήριξη του Δήμου Αγίας Βαρβάρας και της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με λαμπαδηφορία από την έδρα του συλλόγου στην οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου, με δεκάδες πολίτες να συμμετέχουν στην πορεία μνήμης, κρατώντας αναμμένες δάδες και τιμώντας τα θύματα της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού.

Στη συνέχεια, στην Πλατεία «19ης Μαΐου», παρουσιάστηκε ένα πολυδιάστατο αφιέρωμα με αφηγήσεις, ποιήματα, δρώμενα, χορευτικές κινήσεις και τραγούδια μνήμης, βασισμένα σε κείμενα του Κυριάκου Σαχανίδη. Περισσότεροι από 70 συμμετέχοντες όλων των ηλικιών βρέθηκαν επί σκηνής, μεταφέροντας στο κοινό τη δύναμη της ιστορικής μνήμης και της ποντιακής παράδοσης.

Ξεχωριστή στιγμή της βραδιάς αποτέλεσαν οι ήχοι από τις έξι ποντιακές λύρες της μουσικής ομάδας του Δημήτρη Κοσμίδη, ενώ ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε η συμμετοχή των μικρών παιδιών του συλλόγου, που έστειλαν το μήνυμα πως «η μνήμη συνεχίζεται» από γενιά σε γενιά.

Η συγκινητική ομιλία του Δημάρχου Λάμπρου Μίχου

Κατά τον χαιρετισμό του, ο Δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας Λάμπρος Μίχος συνεχάρη δημόσια τον Σύλλογο Ποντίων «Ο ΦΑΡΟΣ» και ιδιαίτερα την πρόεδρό του Σοφία Σαββίδου για τη διαχρονική προσφορά τους στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης και της ποντιακής πολιτιστικής κληρονομιάς.

Ο κ. Μίχος τόνισε πως οι εκδηλώσεις για τη Γενοκτονία των Ποντίων δεν αποτελούν απλώς μια τελετή μνήμης για τα θύματα, αλλά έναν διαρκή φόρο τιμής στους ήρωες, στον πολιτισμό και στην ιστορία του Ποντιακού Ελληνισμού.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, μέσα από τη δράση του συλλόγου τα νέα παιδιά γνωρίζουν τα ήθη, τα έθιμα, τους χορούς και τον πολιτιστικό πλούτο του Πόντου, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στην έκθεση λαογραφίας του συλλόγου, την οποία έχουν επισκεφθεί μαθητές από σχολεία της περιοχής.

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε επίσης στον αείμνηστο Μιχάλη Χαραλαμπίδη και στον αγώνα που δόθηκε για την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ποντίων από την ελληνική Βουλή το 1994, ενώ στάθηκε και στη σημασία του ποντιακού χορού Σέρρα, ο οποίος, όπως είπε, αποτελεί σύμβολο ιστορίας, δύναμης και πολιτιστικής συνέχειας.

Παράλληλα, ευχαρίστησε όλους όσοι συνέβαλαν στην πραγματοποίηση της εκδήλωσης, από τους εθελοντές και τους εργαζόμενους του Δήμου μέχρι τους συντελεστές και τους ανθρώπους του συλλόγου, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη Σοφία Σαββίδου και στους συνεργάτες της για το έργο που επιτελούν όλα αυτά τα χρόνια.

Το μήνυμα της προέδρου του συλλόγου Σοφίας Σαββίδου

Από την πλευρά της, η πρόεδρος του Συλλόγου Ποντίων Αγίας Βαρβάρας «Ο ΦΑΡΟΣ» Σοφία Σαββίδου ευχαρίστησε θερμά όλους όσοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της εκδήλωσης και στήριξαν τη διοργάνωση.

Η κ. Σαββίδου έκανε ιδιαίτερη αναφορά στους συντελεστές της βραδιάς, στους μουσικούς, στους χορευτές, στους εθελοντές και στους εργαζόμενους του Δήμου Αγίας Βαρβάρας που συνέβαλαν στην επιτυχία της εκδήλωσης, ενώ ευχαρίστησε τον Κυριάκο Σαχανίδη για τα κείμενα και τους στίχους στην ποντιακή διάλεκτο που παρουσιάστηκαν στη σκηνή.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στη λειτουργία της έκθεσης λαογραφίας «Μνήμες Πόντου», η οποία φιλοξενείται στον χώρο του συλλόγου και ήδη δέχεται επισκέψεις μαθητών από σχολεία της Αγίας Βαρβάρας, του Αιγάλεω και του Κορυδαλλού.

Κλείνοντας, κάλεσε τους πολίτες να επισκεφθούν την έκθεση την Παρασκευή 15 Μαΐου στις 20:00, προκειμένου να γνωρίσουν από κοντά την ιστορία, τις μνήμες και τον πολιτισμό του Ποντιακού Ελληνισμού.

Τον Δήμαρχο συνόδευσαν οι κ. Σάββας Σαββίδης, Σπύρος Μίχος και Ευγενία Καββαδία – Βατίστα.

.

.

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη η τελετή απονομής πιστοποιητικών και βραβεύσεων του Ελεύθερου Πανεπιστημίου Μάθησης του Δήμου Αγίας Βαρβάρας

Published

on

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη η τελετή απονομής πιστοποιητικών και βραβεύσεων του Ελεύθερου Πανεπιστημίου Μάθησης του Δήμου Αγίας Βαρβάρας, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά τη δυναμική και την απήχηση του θεσμού στους δημότες.

Το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Μάθησης, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ), αποτελεί μία από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες του Δήμου για την προώθηση της δια βίου μάθησης. Η λειτουργία και η συνεχής ανάπτυξή του ενισχύονται από το Μνημόνιο Συνεργασίας που έχει υπογραφεί μεταξύ του Δήμου Αγίας Βαρβάρας και του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, επισφραγίζοντας τη στενή συνεργασία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με την ακαδημαϊκή κοινότητα προς όφελος των πολιτών.

Μέσα από τη συνεργασία αυτή αναπτύσσονται εκπαιδευτικές, επιμορφωτικές και ερευνητικές δράσεις, με στόχο τη διάχυση της γνώσης και τη δημιουργία νέων ευκαιριών μάθησης για όλες τις ηλικίες. Σε εβδομαδιαία βάση πραγματοποιούνται διαλέξεις και εκπαιδευτικές δράσεις, οι οποίες έχουν αγκαλιαστεί από τους πολίτες. Χαρακτηριστικό της επιτυχίας του προγράμματος είναι το γεγονός ότι, όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες παρουσίασαν ελάχιστες έως και μηδενικές απουσίες, αποδεικνύοντας το υψηλό επίπεδο των μαθημάτων και το έντονο ενδιαφέρον που αυτά προκαλούν.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης απονεμήθηκαν πιστοποιητικά συμμετοχής και βραβεύσεις για τις δύο εκπαιδευτικές περιόδους του προγράμματος.

Πολλοί από τους συμμετέχοντες παρέλαβαν περισσότερες από μία διακρίσεις, γεγονός που ανέδειξε τη συνεχή και ενεργή παρουσία τους στις δράσεις του Ελεύθερου Πανεπιστημίου.

Η ατμόσφαιρα ήταν ιδιαίτερα θερμή και συγκινητική, με τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες να εκφράζουν τη χαρά και την ικανοποίησή τους για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, το οποίο έχει εξελιχθεί σε έναν σημαντικό θεσμό γνώσης, κοινωνικοποίησης και προσωπικής ανάπτυξης.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής κ. Καλδής, ο Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου, οι καθηγητές κ. Ζακυνθινός και κ. Μπακούρος, εκπρόσωποι του ακαδημαϊκού ιδρύματος με το οποίο ο Δήμος συνεργάζεται στενά για την υλοποίηση του προγράμματος.

Παρόντες ήταν επίσης ο Δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας κ. Λάμπρος Μίχος, η αρμόδια Αντιδήμαρχος κ. Θεοδώρα Μαρία Μασσώνη, ο Αντιδήμαρχος κ. Θεόδωρος Βασιλάκος, η Δημοτική Σύμβουλος Ολυμπία Τουμαζάτου, η Διευθύντρια Αιρετών πολιτικών και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης κ. Ματίνα Λαζαράκη, καθώς και στελέχη και υπηρεσιακοί παράγοντες του Δήμου.

 

 

.

 

.

 

.

 

.

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Θρασύδειλη κλοπή της προτομής του Αντώνη Σαμαράκη – Πράξη ντροπής και πολιτιστικής βαρβαρότητας

Published

on

Έντονη αγανάκτηση και αποτροπιασμό προκαλεί η κλοπή της προτομής του Αντώνη Σαμαράκη από τον πεζόδρομο Κολοκυθά, έξω από το 4ο Δημοτικό Σχολείο. Εκεί όπου μέχρι χθες βρισκόταν ένα μνημείο αφιερωμένο σε έναν σπουδαίο άνθρωπο των ελληνικών γραμμάτων, σήμερα στέκεται μόνο μια άδεια βάση, ως θλιβερή υπενθύμιση μιας απαράδεκτης πράξης.

Δεν πρόκειται απλώς για μια κλοπή. Πρόκειται για μια ενέργεια που συνιστά προσβολή της ιστορικής μνήμης, του πολιτισμού και της δημόσιας περιουσίας.

Η αφαίρεση της προτομής δεν στρέφεται μόνο εναντίον ενός έργου τέχνης. Στρέφεται εναντίον της ίδιας της κοινωνίας, των παιδιών που καθημερινά περνούν από το σημείο, των πολιτών που σέβονται την ιστορία και των ανθρώπων που αγωνίζονται να διατηρήσουν ζωντανά τα σύμβολα του τόπου τους.

Η πράξη αυτή αποκαλύπτει μια νοοτροπία απόλυτης περιφρόνησης προς κάθε έννοια σεβασμού και συλλογικής ευθύνης. Όσοι βεβηλώνουν δημόσια μνημεία για προσωπικό όφελος ή από αντικοινωνική συμπεριφορά δεν επιτίθενται μόνο σε μάρμαρο και μέταλλο. Επιτίθενται στις αξίες που συγκροτούν μια πολιτισμένη κοινωνία.

Είναι αδιανόητο, εν έτει 2026, να συνεχίζονται τέτοια φαινόμενα λεηλασίας δημόσιων χώρων και πολιτιστικών συμβόλων. Η εικόνα της άδειας βάσης, εκεί όπου μέχρι πρότινος δέσποζε η μορφή του Αντώνη Σαμαράκη, αποτελεί εικόνα ντροπής για όσους προχώρησαν σε αυτή την ενέργεια. Η κοινωνία οφείλει να επιδείξει μηδενική ανοχή απέναντι σε τέτοιες συμπεριφορές. Οι υπεύθυνοι πρέπει να εντοπιστούν άμεσα και να λογοδοτήσουν για τις πράξεις τους. Η προστασία της δημόσιας περιουσίας και της πολιτιστικής κληρονομιάς δεν είναι υπόθεση λίγων, αλλά υποχρέωση όλων.

Η κλοπή της προτομής του Αντώνη Σαμαράκη δεν αφαιρεί μόνο ένα μνημείο από τον δημόσιο χώρο. Αποκαλύπτει το μέγεθος της παρακμής που μπορεί να προκαλέσει η ασέβεια και η αντικοινωνική συμπεριφορά. Απέναντι σε αυτή την εικόνα, η απάντηση της κοινωνίας πρέπει να είναι μία: καταδίκη, εγρήγορση και αποφασιστικότητα ώστε τέτοιες πράξεις να μην επαναληφθούν ποτέ ξανά.

 

 

 

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Όταν ο σχεδιασμός συναντά τον λαϊκισμό

Published

on

Τις τελευταίες ημέρες επανήλθε στη δημόσια συζήτηση το ζήτημα της αξιοποίησης της πρώην Σχολής Τσιλιβάκου, με ορισμένες φωνές να υποστηρίζουν ότι το συγκεκριμένο ακίνητο θα έπρεπε να μετατραπεί σε χώρο στάθμευσης αντί να φιλοξενήσει το νέο ΚΑΠΗ, το αναβαθμισμένο ΚΕΠ και τον πολυχώρο κοινωνικών δράσεων που σχεδιάζει ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας.

Το ερώτημα, όμως, είναι απλό: όταν η πόλη έχει ήδη δρομολογήσει συγκεκριμένο σχέδιο για τη δημιουργία υπόγειου δημοτικού πάρκινγκ στο κέντρο της, ποια ακριβώς σκοπιμότητα εξυπηρετεί η πρόταση να ακυρωθεί ένα μεγάλο κοινωνικό έργο για να γίνει κάτι που ήδη σχεδιάζεται αλλού;

Πριν από λίγες μόλις εβδομάδες, η δημοτική αρχή του Λάμπρου Μίχου ανακοίνωσε την έναρξη της διαδικασίας αγοράς οικοπέδων πίσω από το Δημαρχείο με στόχο τη δημιουργία υπόγειου δημοτικού χώρου στάθμευσης. Μάλιστα, η αγορά του πρώτου οικοπέδου έχει ήδη δρομολογηθεί με χρηματοδότηση από το Υπουργείο Εσωτερικών, ενώ προχωρούν οι διαδικασίες για την απόκτηση και των υπόλοιπων απαιτούμενων χώρων.

Πρόκειται για ένα έργο που απαντά ακριβώς στο πρόβλημα που όλοι αναγνωρίζουν: την έλλειψη θέσεων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, ιδιαίτερα μετά τη λειτουργία του μετρό και την αυξημένη επισκεψιμότητα που αυτό έφερε στην περιοχή. Για πρώτη φορά, μάλιστα, δεν μιλάμε για γενικές εξαγγελίες ή ευχολόγια, αλλά για συγκεκριμένες ενέργειες, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και σαφή σχεδιασμό.

Την ίδια στιγμή, ο Δήμος προχωρά στην αξιοποίηση ενός εμβληματικού κτιρίου της πόλης, της πρώην Σχολής Τσιλιβάκου, μέσα από ένα έργο προϋπολογισμού 3,15 εκατομμυρίων ευρώ που χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Αττικής. Ένα έργο που θα δημιουργήσει ένα σύγχρονο ΚΑΠΗ, ένα αναβαθμισμένο ΚΕΠ και έναν πολυχώρο εκδηλώσεων και κοινωνικών δράσεων, καλύπτοντας πραγματικές και διαχρονικές ανάγκες των κατοίκων.

Είναι απολύτως θεμιτό να υπάρχει πολιτική διαφωνία. Δεν είναι όμως σοβαρό να αγνοούνται τα δεδομένα. Διότι όταν η πόλη έχει ήδη επιλέξει και δρομολογήσει τον χώρο όπου θα αναπτυχθεί το νέο υπόγειο πάρκινγκ, η πρόταση να μετατραπεί ένα κτίριο κοινωνικής ωφέλειας σε χώρο στάθμευσης δεν αποτελεί εναλλακτικό σχέδιο. Αποτελεί απλώς μια πρόχειρη τοποθέτηση χωρίς σύνδεση με τον συνολικό σχεδιασμό που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.

Οι σύγχρονες πόλεις δεν αναπτύσσονται με αποσπασματικές ιδέες της τελευταίας στιγμής. Αναπτύσσονται με ολοκληρωμένο σχεδιασμό που συνδυάζει υποδομές, κοινωνικές υπηρεσίες, εξυπηρέτηση των πολιτών και αναβάθμιση της ποιότητας ζωής.

Η Αγία Βαρβάρα δεν χρειάζεται να επιλέξει ανάμεσα σε πάρκινγκ και κοινωνικές δομές. Χρειάζεται και τα δύο. Και η δημοτική αρχή του Λάμπρου Μίχου έχει ήδη αποδείξει ότι εργάζεται για να τα αποκτήσει και τα δύο.

Αυτός είναι ο λόγος που προχωρά παράλληλα τόσο το σχέδιο για το υπόγειο δημοτικό πάρκινγκ όσο και η δημιουργία του νέου πολυκέντρου κοινωνικής ωφέλειας στην πρώην Σχολή Τσιλιβάκου. Γιατί η πόλη έχει ανάγκη από έργα με προοπτική και όχι από πρόχειρες προτάσεις που εμφανίζονται εκ των υστέρων, αγνοώντας όσα έχουν ήδη αποφασιστεί και δρομολογηθεί.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή