ΜΕΤΡΟ και Ίλιον δίνουν ραντεβού μετά το 2026, ή μένουν σχέδια επί χάρτου;
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Παρότι οι περισσότεροι γνωρίζαμε πως έχει οριστικοποιηθεί η επέκταση του Αττικό Μετρό – κόστους 350 εκατ. ευρώ- προς το Ίλιον με μήκος 3,5 χιλιόμετρα και παράδοση το 2020, φημολογείται έντονα πως θα υπάρξει καθυστέρηση ή ακόμα και η οριστική αναβολή του.
Οι τρεις σταθμοί που έχουν δρομολογηθεί αλλά η γραμμή τους δεν έχει δημοπρατηθεί είναι: H Παλατιανή (στην θέση Θηβών και Καππαδοκίας), Tο Ίλιον (στην θέση Ελαιών και Θηβών) και τέλος ο τερματικός, με την ονομασία Άγιος Νικόλαος (στην συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθίας).
Το ανησυχητικό στην δρομολόγηση του όλου έργου είναι πώς παρότι το τελευταίο διάστημα οι κάτοικοι των περιοχών αυτών έβλεπαν ένα φορτηγό με τρυπάνι και την επιγραφή Αττικό Μετρό να κάνει την εμφάνιση του στους μελλοντικούς σταθμούς ανοίγοντας μικρές τρύπες στο έδαφος, ενημερώθηκαν πώς δεν πρόκειται για την αρχή των εργασιών του πολυπόθητου μετροπόντικα , αλλά για τις απαιτούμενες γεωτεχνικές μελέτες, προκειμένου να τεκμηριωθεί η καταλληλόλητα του εδάφους για να ξεκινήσει το έργο αφού η δημοπράτηση της γραμμής δεν έχει γίνει ακόμα .
Ενώ λοιπόν το αρχικό πλάνο προέβλεπε τα έργα να παραδίδονταν το 2020 και οι γεωτεχνικές μελέτες λαμβάνουν ήδη χώρα στην δυνητική πορεία της γραμμής, δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιο σαφές χρονοδιάγραμμα του έργου, με συνέπεια ήδη να κυκλοφορούν φήμες για πάγωμα του όλου του εγχειρήματος.
Το χρονοδιάγραμμα πάντως δείχνει πως τα έργα θα αρχίσουν το νωρίτερο το 2026. Όσον αφορά την φημολογία;
Ένας ολόκληρος δήμος βρίσκεται σε αναμμένα κάρβουνα, ζητώντας το αυτονόητο, αφού η επέκταση αυτή με τους τρεις σταθμούς θα συμβάλλει στην αποφόρτιση της κίνησης στο κέντρο του, αλλά και στην ενίσχυση της υπάρχουσας διοίκησης του δήμου.