Ελισάβετ Μπούρα: Στις στάσεις της ταλαιπωρίας, περνούν οι μέρες με αγωνία
Ο δήμος μας έχει τη δυνατότητα και την υποχρέωση για την όσο το δυνατόν καλαίσθητη και λειτουργική εγκατάσταση των στάσεων χωρίς να πληρώσει τίποτα. Η λειτουργικότητα των στεγάστρων αναμονής επιβατών στις στάσεις των μέσων μαζικής μεταφοράς και η ασφάλεια των αναμενόντων σε αυτά επιβατών, αποτελεί διεθνώς προτεραιότητα των ΟΤΑ προς εξυπηρέτηση των πολιτών τους και ταυτόχρονα αποτρεπτικό παράγοντα χρήσης των ιδιωτικών μέσων μεταφοράς, που επιβαρύνουν τον κυκλοφοριακό φόρτο και προκαλούν περιβαλλοντική μόλυνση.
Ο δήμος μας έχει την υποχρέωση τα στέγαστρα να βρίσκονται συνεχώς σε λειτουργική κατάσταση ασφαλούς προστασίας των επιβατών, (προστασία από καιρικές συνθήκες, σήμανση της θέσης τους κτλ), ως εκ τούτου, λόγω του ότι είναι εκτεθειμένα σε διάφορους εξωτερικούς παράγοντες φθοράς τους (π.χ ακραίες καιρικές συνθήκες, απορρύπανση, κακόβουλες φθορές κτλ), θα πρέπει να συντηρούνται σε καθημερινή βάση και οι εργασίες συντήρησης να εκτελούνται τηρώντας υψηλές προδιαγραφές ποιότητας, ασφάλειας εργαζομένων και αναμενόντων επιβατών, με ευαισθησία στην προστασία του περιβάλλοντος, οι δε έκτακτες φθορές τους να αποκαθίστανται άμεσα και με συνέπεια.
Ο δήμος μας, θα μπορούσε να έχει έσοδα. Αν όχι από όλες τις στάσεις , από τις κεντρικές τουλάχιστον. Η Λεωφόρος Αθηνών, δεν είναι από τους κεντρικότερους δρόμους της χώρας; Γιατί δεν προχωρεί στην σύμφωνα με το νόμο υποχρέωσή του ο Δήμος μας; Γιατί οι άθλιες συνθήκες συνεχίζονται, στις στάσεις που βλέπουν εκατομμύρια διερχόμενοι κάθε βδομάδα, ενώ αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα θα μπορούσε η δημοτική αρχή με μια απόφαση, να το εκμεταλλευθεί προς όφελος της ασφάλειας και της ποιότητας ζωής των δημοτών; Γιατί η ασφάλεια των δημοτών και η καλαισθησία όλων των εγκαταστάσεων, δεν είναι προτεραιότητα και επιλογή της σημερινής δημοτικής αρχής;
Υπάρχει ένας ΝΟΜΟΣ 2963/2001(Α 268), οποίος περιγράφει : Προδιαγραφές εγκαταστάσεων αναμονής – Διαφημίσεις .Τι μας λέει λοιπόν;
1. Οι προδιαγραφές των στάσεων και των στεγάστρων αναμονής επιβατών των αστικών και υπεραστικών γραμμών των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου καθορίζονται με αποφάσεις των οικείων Νομαρχών.
2. Η διαφημιστική εκμετάλλευση των στεγάστρων και στάσεων που τοποθετούνται και συντηρούνται με μέριμνα και δαπάνες των φορέων γίνεται από τους τελευταίους, οι οποίοι υποχρεούνται στην καταβολή ανταποδοτικού τέλους, υπέρ των Ο.Τ.Α. πρώτου βαθμού, που καθορίζεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Η διαφημιστική εκμετάλλευση στεγάστρων και στάσεων που τοποθετούνται και συντηρούνται με μέριμνα και δαπάνες των Ο.Τ.Α., γίνεται από τους οικείους Ο.Τ.Α.. Επί των στεγάστρων αυτών διατίθεται ικανή επιφάνεια για την πληροφόρηση του επιβατικού κοινού, σύμφωνα και με τις ρυθμίσεις του άρθρου 11 του ν. 2696/1999 (ΦΕΚ 57 Α).
Η παρακάτω απόφαση αποδεικνύει και την ευθύνη του δήμου μας για τη συντήρηση των στάσεων αλλά και την προχειρότητα σε αποφάσεις που αφορούν την ασφάλεια των δημοτών, χωρίς περιγραφή των στάσεων οι οποίες θα ανακατασκευασθούν αλλά και οι τιμές υπερκοστολογημένες σε σχέση με τα υλικά που ήδη βλέπουμε στις φωτογραφίες . Η αισθητική, επίσης σαφώς υποβαθμισμένη σε σχέση με τις προηγούμενες στάσεις που έχουν καταστραφεί.
https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΜΛΓΩΗ3-ΦΗΣ?inline=true
3 Πλήρη στέγαστρα λεωφορείου 1.900= 5.700 ευρώ
4 φύλλα πολυκαρβονικό μασίφ χρωμα γαλακτερό 122 =488
8 φύλλα μασίφ διαφανή 118=944
5 παγκάκια μεταλλικά με πλάτη 186,50=932,50
μόνο 9.999,98 , όλα τα παραπάνω
Στην πρώτη φωτογραφία βλέπουμε τη νέα στάση μετά την παραπάνω απόφαση του Δημάρχου , τοποθετήθηκε αυτή η κατασκευή , χωρίς να απομακρυνθεί το πάνελ το κατεστραμμένο που φαίνεται στο βάθος. Δεν θα μιλήσω για την σκουριασμένη(;) άβαφτη(;) νέα κατασκευή που δείχνει εγκαταλελειμμένη ήδη. Βλέπετε στη δεύτερη φωτογραφία τη στάση μέχρι πριν λίγες μέρες και την ίδια στάση στη τρίτη φωτογραφία από το googlemap, το 2014.
Στη 1η στάση Αφαίας , ακόμα να αντικατασταθεί το στέγαστρο . Το ίδιο και στις στάσεις ΕΛΑΙΩΝΑΣ και στην οδό Θερμοπυλών, με τα σκουπίδια , τις λάσπες και τις σκουριασμένες κατασκευές. Απέναντι στην οδό Έλλης, χωρίς ασφαλές στέγαστρο, κατεστραμμένο παγκάκι και τα νερά της βροχής να ξεχειλίζουν με τη παραμικρή ψιχάλα . Εικόνες απαξίωσης, εξαθλίωσης , διακινδύνευσης της ασφάλειας των δημοτών.
Η πραγματικότητα των συμπολιτών που δεν έχουν αυτοκίνητο ή μη δυνατότητα να το χρησιμοποιήσουν , η καθημερινή ταλαιπωρία τους. Δημότες δύο ταχυτήτων, στάσεις ταξικές και τοξικές .Όσο ψηφίζουμε τα λόγια και χειροκροτούμε τα πρόσωπα , δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι, η μοίρα μας είναι ο κατήφορος. Ζητάμε πράξεις από τους υποψηφίους, δείξτε μας στη πράξη τι μπορείτε να κάνετε για τη Ποιότητα Ζωής, περιμένουμε τις υλοποιήσιμες προτάσεις αλλά και τις παρεμβάσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο που θα αναγκάσουν τη δημοτική αρχή να εφαρμόσει τη νομοθεσία.
Μπορείτε να το κάνετε σήμερα.Έχετε χαμηλώσει όλοι , τον πήχη, ώστε να μην έχουμε απαιτήσεις από τους επόμενους.
Φτάνει , τέρμα τα ψέματα , πράξεις περιμένουμε σήμερα.