Ε. Μπούρα: Μήπως περισσεύει από τις ζωγραφιές λίγη μπογιά και για διαβάσεις;
Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν τη 10η αιτία θανάτου παγκοσμίως
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας μετρά τους θανάτους παγκοσμίως και συνεχώς.
Όπως σημειώνεται, τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν τη 10η αιτία θανάτου παγκοσμίως, ενώ είναι η πρώτη αιτία θανάτου για άτομα ηλικίας 15-29 ετών στον κόσμο. Κάθε χρόνο, 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο, ενώ σύμφωνα με τους υπολογισμούς, οι μη θανάσιμοι τραυματισμοί κυμαίνονται μεταξύ 20 και 50 εκατομμυρίων. Ταυτόχρονα, τα μισά από τα θανατηφόρα ατυχήματα στους δρόμους, αφορούν τους ευάλωτους χρήστες, δηλαδή πεζούς, μοτοσικλετιστές και ποδηλάτες. Αυτό που τονίζεται είναι πως παρά τις νομοθετικές ενέργειες αντιμετώπισης κύριων παραγόντων των ατυχημάτων όπως η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η μη χρήση ζώνης, κράνους και παιδικών καθισμάτων, καθώς και η κακή ποιότητα των δρόμων ή των οχημάτων, η επιβολή των νόμων δεν είναι εφικτή σε μεγάλο βαθμό.
Και ο ΟΗΕ για την Οδική Ασφάλεια
Η έναρξη στις 11 Μαΐου 2011 της Δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια«μπορεί να βοηθήσει το σύνολο των κρατών να πάρουν τον δρόμο που οδηγεί σε ένα ασφαλέστερο μέλλον», μας έλεγε ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ.
Σχεδόν 1.3 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα τα οποία αφήνουν εκατομμύρια άλλους με τραύματα τραυματισμένους ή μόνιμη αναπηρία. Η μειωμένη ικανότητα οδήγησης, οι επικίνδυνοι δρόμοι και άλλοι κίνδυνοι καταστρέφουν εκατομμύρια ζωές μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.
Άδικοι θάνατοι νέων ανθρώπων
Στη χώρα μας τώρα για το Α’ εξάμηνο του 2018, τα στατιστικά της Αστυνομίας για τα τροχαία δυστυχήματα αναφέρουν συνολικά 74 θύματα, συνάνθρωποι μας παρασύρθηκαν ενώ ήταν σε πεζή κυκλοφορία. 41 νέοι και νέες 18-25 ετών, 37 ακόμα χάθηκαν στις ηλικίες 26-35, πέντε ακόμα παιδιά από 0-17 ετών. Σύνολο νεκρών 294 στους δρόμους της χώρας μας.
Οι δρόμοι φτιάχτηκαν για τους πεζούς
Οι δρόμοι σχεδιάσθηκαν για να εξυπηρετούν την κυκλοφορία των ανθρώπων. Όταν άρχισαν να δημιουργούνται οι πόλεις, πολύ πριν τα αυτοκίνητα, ήταν για τη κυκλοφορία των πεζών. Διασύνδεση των σημείων της πόλης και κίνηση των πεζών. Την ελεύθερη μετακίνηση όλων εξυπηρετούσαν και ήταν βασικά στοιχεία σχεδιασμού μια πόλης. Σχεδιασμός των οικοδομικών τετραγώνων, οριοθέτηση κατοικίας και επαγγελματικής εγκατάστασης με όριο το κοινόχρηστο χώρο. Ο δρόμος ήταν το επικοινωνιακό στοιχείο που μπορούσαν όλοι να χρησιμοποιήσουν. Να πάνε παντού χωρίς πρόβλημα αλλά και με Ασφάλεια.
Πολύ αργότερα ήρθαν τα αυτοκίνητα
Μετά ήρθαν τα αυτοκίνητα. ‘Oταν τα αυτοκίνητα έγιναν πολλά και άρχισαν να αναπτύσσουν ταχύτητα, τότε δημιουργήθηκε η ανάγκη για πεζοδρόμια. Τα πεζοδρόμια αποτελούν μέρος του οδοστρώματος σύμφωνα με τον ΚΟΚ.. Υπερυψωμένα ή ερείσματα είναι μέρος που μπορεί να προσφέρει σχετική ασφάλεια στο πεζό. Ασφάλεια από τη κίνηση των οχημάτων, γιατί οι πεζοί είναι ευάλωτοι χρήστες των δρόμων. Χρειάζονται προστασία και για αυτό έχουν προτεραιότητα στους δρόμους της πόλης, εκεί που πρέπει να κινηθούμε όλοι με ασφάλεια, γιατί η πόλη είναι για τους ανθρώπους το μεγάλο σπίτι μας και πρέπει όλοι να κινηθούμε με ασφάλεια.
Όταν ο οδηγός, που έχει προτεραιότητα στο οδόστρωμα, φτάσει μπροστά σε διάβαση, ξέρει ότι εκεί έχει προτεραιότητα ο πεζός. Όπως τα φανάρια και η κάθετη σήμανση καθοδηγούν και ορίζουν τη προτεραιότητα μεταξύ οδηγών, έτσι και οι διαβάσεις ορίζουν τη συνέχεια βάδισης του πεζού και την προτεραιότητα του έναντι του οδηγού. Γιατί προτεραιότητα έχουν οι ευάλωτοι, οι πεζοί.
Πεζοδρόμια και Διαβάσεις είναι για την ασφάλεια των πεζών
Σε μια πόλη 50.000 περίπου μόνιμων κατοίκων, το Χαϊδάρι, μέσα στον αστικό ιστό, οι διαβάσεις είναι ελάχιστες. Οι δρόμοι πολλοί, τα οικοδομικά τετράγωνα καταλαμβάνουν μεγάλο χώρο και μερικές φορές η δόμηση φτάνει στα όρια της ρυμοτομικής γραμμής. Οι πρασιές μάλιστα, που έχουν αφεθεί σε κοινόχρηστη χρήση καταλαμβάνονται αυθαίρετα. Οι παρόδιοι δε, θεωρούν τα πεζοδρόμια προέκταση της κατοικίας τους. Δεν κατανοούν ότι η ρυμοτομική γραμμή είναι το όριο του ιδιωτικού με το δημόσιο χώρο.
Ο πεζός που βιάζεται, που έχει δυσκολία βάδισης, ο γονιός με καροτσάκι, ο ηλικιωμένος που δεν έχει δυνατότητα γρήγορης βάδισης, το παιδί που δεν γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό εύκολα και γρήγορα. Σε κίνδυνο συνεχώς ο -η πεζός-η.
Στις διασταυρώσεις και γωνίες λοιπόν, εκεί που τελειώνει το πεζοδρόμιο, πως θα συνεχίσει τη πορεία ο -η πεζός-η; Με τη σχεδίαση διαβάσεων, γιαυτό πρέπει να υπάρχουν διαβάσεις παντού. Δεν είναι λογικό να μην υπάρχει πρόβλεψη για συνέχιση πορείας των πεζών. Είναι επικίνδυνο. Μία πινακίδα για σήμανση διάβασης πεζών δεν βλέπουμε πουθενά στη πόλη μας.
Αλλού ζητάνε πιο ευδιάκριτες διαβάσεις, εμείς ακόμα ζητάμε τα βασικά. Τη σχεδίαση των διαβάσεων, τη δημιουργία απρόσκοπτων διαδρομών πεζών. Προσβασιμότητα.
Πεζοδρόμια και διαβάσεις πρέπει να αποτελούν ενιαία υποδομή- διαδρομή για τον πεζό. Εκεί όπου τα πεζοδρόμια, χάρις κυρίως στο πλάτος τους, μπορούν να παίξουν το ρόλο τους, εκεί συνοδεύονται και από πλήρες δίκτυο διαβάσεων. Εκεί όπου τα πεζοδρόμια είναι υποτυπώδη και στενά, ανάλογα υστερούν ή ακόμη και απουσιάζουν οι διαβάσεις.
Τα πεζοδρόμια έχουν εξαφανισθεί με μαγικό τρόπο στη πόλη μας.
Οι Διαβάσεις δεν έχουν σχεδιασθεί καν.
Σε μια πόλη με τόσες δραστηριότητες και εγκαταστάσεις, υπεραγορές, καταστήματα, σχολεία, συνεργεία κλπ. Εγκαταστάσεις και χρήσεις γής Γενικής Κατοικίας. Με διαμπερή κυκλοφορία με δύο λεωφόρους (Αθηνών και Ιερά Οδό).
Οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου για σχεδίαση διαβάσεων, δεν έχουν καν υλοποιηθεί. Σίγουρα, η δημοτική αρχή που έχει μέλημά της την οδική ασφάλεια όλων των δημοτών, δεν περιμένει κάποιο αίτημα για να σχεδιάσει διαβάσεις. Προχωρά με Τεχνική μελέτη και με ολοκληρωμένο σχέδιο, από τη πρώτη μέρα ανάληψης καθηκόντων της.
Όπως η Δημοτική Βιβλιοθήκη μεταφέρθηκε μέσα σε ένα μήνα, όπως η πόλη έχει γεμίσει ζωγραφιές μέσε σε λίγους μήνες. Η δημοτική αρχή οτιδήποτε θελήσει το πραγματοποιεί. Γιατί δεν σχεδίασε μια διάβαση σχεδόν πέντε χρόνια; Γιατί η οδική ασφάλεια δεν ήταν προτεραιότητα της δημοτικής αρχής; Γιατί η κίνηση των πεζών, γονιών με καροτσάκια, Αμεα, ηλικιωμένων, παιδιών, αποτελεί ταλαιπωρία και δημιουργεί φόβο, γιατί συνεχώς βαίνει επιδεινούμενη για όλους μας;
Μιλώντας για τη Βιβλιοθήκη και τη μεταφορά στο «ΑΙΘΡΙΟ«, πως εξυπηρετείται η προσβασιμότητα σε ένα κτίριο συνάθροισης κοινού; με παιδικό τμήμα, μάλιστα. Πως θα φτάσει λοιπόν η μαμά με το καροτσάκι, ο-η συνοδός δύο ή τριών παιδιών, με ασφάλεια και χωρίς κόπο στη Βιβλιοθήκη; Καλές οι βιβλιοθήκες, απαραίτητες και άλλες δομές για το βιβλίο και τον πολιτισμό, θέλουμε σίγουρα να γίνουν περισσότερα σε αυτόν τον τομέα, αλλά χρειάζεται και εύκολη πρόσβαση. «Μας βγαίνει το λάδι» για να πάμε οπουδήποτε στη πόλη. Φυσικό είναι να προτιμήσει κάποιος την ασφάλεια της τηλεόρασης ή του υπολογιστή στο σπίτι του, παρά τον κίνδυνο συνοδεύοντας μικρά παιδιά μέσα στη πόλη, ακόμα και σε κεντρικό σημείο. Ακόμα και σε ευχάριστο και πολιτισμένο περιβάλλον, γνώσης και πνευματικής ενάργειας, όπως είναι η νέα στέγη της Δημοτικής Βιβλιοθήκης.
Πως θα διασχίσει κάποιος-α το δρόμο γρήγορα και με ασφάλεια, χωρίς υποβάθμιση του πεζοδρομίου στην απότμηση, ώστε να διευκολύνονται αναπηρικά αμαξίδια, καροτσάκια παιδιών, ηλικιωμένοι ή άτομα με πρόσκαιρα κινητικά προβλήματα; πως να διακρίνουν οι οδηγοί το φανάρι; δεν σταματούν καν μερικές φορές στο κόκκινο, δεν υπάρχει διάβαση μόνο παράνομη στάθμευση και στο οδόστρωμα αλλά και στα πεζοδρόμια και συσσώρευση υδάτων ακριβώς μπροστά στο πεζοφάναρο.
Πως θα περάσει γονιός με καροτσάκι και ΑμεΑ, ηλικιωμένοι, παιδιά, για τη νέα στέγη της βιβλιοθήκης αλλά και το 7 δημοτικό σχολείο; Με κίνδυνο περνάμε όλοι και σταυροκοπιόμαστε συνέχεια, αυτή είναι η αλήθεια.
Ακόμα και μπροστά στο κεκλιμένο διάδρομο που οδηγεί στην είσοδο της Βιβλιοθήκης, δεν αφαιρέθηκε το εμπόδιο που υπάρχει στο οδόστρωμα, έπρεπε να γίνει ράμπα στο σημείο, να υπάρχει συνέχεια πρόσβασης από το δρόμο στο πεζοδρόμιο και το ρείθρο για τα νερά, να περάσει κάτω από τη ράμπα, τα νερά συγκεντρώνονται στο σημείο δημιουργώντας ακόμα και λιμνούλα! Επιδιόρθωσε ο δήμος το πεζοδρόμιο, άλλαξε μερικές πλάκες δίπλα από τους κάδους και εκεί τέλειωσε η υποχρέωση του για προσβασιμότητα. Το πεζοδρόμιο στο 7 Δημοτικό και απέναντι μόνιμα κατειλημμένο από παράνομη στάθμευση, κάδους, ηλεκτροφόρους στύλους και ΚΑΦΑΟ. Μόνο προσβασιμότητα ΔΕΝ υπάρχει.
Πως θα περάσουμε απέναντι από τα κάγκελα στο πεζόδρομο στη Παύλου Μελά και θα συνεχίσουμε προς την Βιβλιοθήκη, δεν υπάρχει ράμπα για καροτσάκια σε καμιά από τις δυο πλευρές του πεζόδρομου και υπάρχουν απέναντι από τα κάγκελα, μόνιμα σταθμευμένα οχήματα, τρεις κάδοι, ογκώδη και κλαδέματα. Εμπόδια όλα που απαγορεύονται από σειρά διατάξεων και Νόμων, αλλά οι αρμόδιοι περιφρονούν τη νομιμότητα, εξασφάλισαν τη ψήφο μας (αιρετοί) ή τη μονιμότητά τους (υπάλληλοι) και εντάξει, κλείνουν τα μάτια και τα αυτιά.
Ευτυχώς που έφτασε η ώρα των εγκαινίων και είδαμε το τοιχίο στήριξης βαμμένο, μόλις μια μέρα πριν, αλλά η διάβαση παραμένει άβαφη. Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες, οι προτεραιότητες καθορίζουν τις επιλογές. Το τοιχίο κατάλευκο, τραβά το μάτι από την διάβαση που κατάμαυρη, επιφυλάσσει τον κίνδυνο για τους πεζούς.
Εκτός όλων των δομών, υπηρεσιών και πόρων του δήμου οι «ιδιοκτήτες» της πόλης και οι απολογητές τους σφετερίστηκαν και το δημόσιο χώρο.
Δημοτική Αρχή που δεν μπορεί να εφαρμόσει ούτε μια απόφαση, ένα περίπτερο που έπρεπε να είχε μετατοπισθεί εδώ και χρόνια, εμπόδιο όδευσης και διακινδύνευση για όλους-ες στην οδό Στρ. Καραϊσκάκη 46, από τις 23/1/2019 ακόμα δεν έχει ενημερωθεί η ιδοκτήτρια; ή δεν έχει ορισθεί υπάλληλος από τη Τεχνική Υπηρεσία;
Για την ασφάλεια των πεζών τίποτα, καμία ενέργεια και πρωτοβουλία.
Και ναι για το ΑΙΘΡΙΟ , σειρά αποφάσεων από την αρχική εκμίσθωση το 2013, αλλαγές καταστατικών από τη μισθώτρια εταιρεία και σειρά αποφάσεων από το Δημοτικό Συμβούλιο και Οικονομική Επιτροπή. Έλεγχος φερεγγυότητας στην απόφαση του 2013, αλλά μη αποδοχή της αλλαγής μισθωτή, μετά το 2017 αποδοχή αλλαγής καταστατικού χωρίς έλεγχο φερεγγυότητας(σε αυτή την απόφαση μόνο ο κ. Σπηλιόπουλος κράτησε την τιμή του Δημοτικού Συμβουλίου και υπερασπίστηκε όλη την πόλη ) και στο τέλος το 2018 οφειλές άνω τω 35.000 ευρώ από την εκμισθώτρια εταιρεία . Δείτε κι εσείς, πόσες αποφάσεις χρειάστηκαν και πισωγυρίσματα-παιχνίδια με τις αιτιολογήσεις αποφάσεων, μέχρι να αποφασίσουν στο δημοτικό συμβούλιο να γίνει δημοτική βιβλιοθήκη, τώρα τρεις μήνες πριν τις εκλογές.
Τη μη αποδοχή της υπ΄αριθ. 32750/6-11-2015 αίτησης της μισθώτριας εταιρείας «Κ.ΧΑΝΤΖΗ Ε.Ε» του δημοτικού ακινήτου-Τουριστικό Περίπτερο- επί της Στρατ. Καραϊσκάκη-Πλατεία .
Την αποδοχή υπό τον όρο ότι η απερχόμενη εταίρος Κωνσταντίνα Χαντζή, θα συμβληθεί στην τροποποίηση της από 1/3/2013 σύμβασης μίσθωσης ως εγγυήτρια της πιστής τήρησης των όρων αυτής από τον χρόνο της τροποποίησης και μέχρι την λήξη της σύμβασης, σύμφωνα με την αριθμ. 4/2017 απόφαση της Ο.Ε…
Την κατάπτωση της υπ΄αρίθμ.2850544311/26-2-2013 αρχικής εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης, με τιςτροποποιήσεις της και την καταγγελία της από 1-03-2013 μισθωτικής σύμβασης, μεταξύ του Δήμου και της εταιρείας Κ.ΧΑΝΤΖΗ ΕΕ…
ΟΙ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟ, ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΣΒΗΣΤΟΥΝ
Άρθρο 5 παράγραφος 7 του ΚΟΚ που αναφέρει ότι «σε περίπτωση ανάγκης προσωρινής ακύρωσης των μόνιμων διαγραμμίσεων με αντικατάσταση με άλλες, οι προσωρινές αυτές διαγραμμίσεις πρέπει να είναι χρώματος άλλoυ από τo συνήθως χρησιμoπoιoύμενo και από υλικό πoυ να εξαλείφεται εύκoλα. Για τις πρoσωρινές αυτές διαγραμμίσεις oδών, μπoρεί να χρησιμoπoιoύνται ανακλαστήρες, φωτεινoί δείκτες, κώνoι και oπoιoδήπoτε άλλo κατάλληλo υλικό ή αντικείμενo».
Συνένοχοι στην παραβατικότητα, δήμος και Τροχαία. Χωροθέτηση δημοτικού εξοπλισμού χωρίς εκπόνηση Τεχνικής Μελέτης από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου. Επισκευές και ανακατασκευές χωρίς Τεχνική Μελέτη και τήρηση Υπουργικών Αποφάσεων για ράμπες και πεζοδρόμια για ΑμεΑ, σχετικών εγκυκλίων και οικοδομικού κανονισμού. Αποφάσεις Επιτροπών του Δήμου, χωρίς αιτιολόγηση και τήρηση νομιμότητας. Παράνομη στάθμευση χωρίς έλεγχο και βεβαίωση παράβασης από Αστυνομία. Παρόδιοι ιδιοκτήτες και επαγγελματίες που καταλαμβάνουν τα πεζοδρόμια, αυθαίρετα και η δημοτική αρχή κοιτά αλλού, ενώ έχει ευθύνη να ελέγξει και να βεβαιώσει πρόστιμα.Είναι υπεύθυνοι για την οδική ασφάλεια, είναι καθύλην και τόπο αρμόδιοι αλλά συστηματικά παραβαίνουν το καθήκον τους. Σφυράνε αδιάφορα, χωρίς καμία αίσθηση ευθύνης και συνείδησης. Αφού δεν πρόκειται κάποιος να τιμωρηθεί, όλα στη σκιά κινούνται και ο -η πεζός εκτεθειμένος-η. Διακύβευση του πολυτιμότερου αγαθού, της ζωής μας.
Πόσο στοιχίζουν, λίγα κιλά μπογιά και ένα συνεργείο για την σχεδίαση διαβάσεων ;
Πόσο στοιχίζει μια απόφαση για ορισμό υπαλλήλων για ελέγχους ; άρθρο 17(κανονισμός κοινοχρήστων χώρων Δήμου Χαϊδαρίου)
Πόσο στοιχίζει η ζωή μας για τους αρμοδίους στο Δημοτικό Συμβούλιο ;
Πόσο στοιχίζει η βεβαίωση παραβάσεων κύριοι-ες του ΑΤ Χαϊδαρίου, για παράνομη στάθμευση αλλά και παράνομη χωροθέτηση δημοτικού εξοπλισμού και επαγγελματική κατάληψη;
Πολύ λιγότερο από την αξία της ζωής ενός μόνο ανθρώπου αλλά και τη Ποιότητα Ζωής όλων μας.
**H κεντρική φωτογραφία, από τη δράση στο Ηράκλειο Κρήτης , στις 27/7/2018 για ράμπες και πεζοδρόμια χωρίς παράνομη στάθμευση και εμπόδια.
Οργανωμένη με πρωτοβουλία της δραστήριας Γεωργίας Ξημεράκη, η οποία μάχεται για το δικαίωμα πρόσβασης των ΑμεΑ στην πόλη του Ηρακλείου και με την υποστήριξη της Πρωτοβουλίας για τους Πρόσφυγες Ηρακλείου και των Μαμάδων στο Δρόμο, η δράση πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Παρασκευής, 27 Ιούλη.
πηγή: elizabethboura.wordpress.com