Ε. Μπούρα: Το Tango του θανάτου στους ελληνικούς δρόμους
Με αφορμή την τελευταία θεομηνία στη Χαλκιδική με 7 θύματα, το meteo.gr αναφέρει ότι – από το 2000 στην Ελλάδα – περισσότεροι από 180 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων που έχουν καταγραφεί στη χώρα, εκτός από δασικές πυρκαϊές .
Τα τροχαία είναι η κύρια αιτία θανάτων στη χώρα μας
Στους δρόμους της χώρας μας, όμως, μόνο σε ένα χρόνο το 2018, χάθηκαν 153 πεζοί. Τα περισσότερα δυστυχήματα με θύματα πεζούς, συμβαίνουν σε γειτονιές, κυρίως πρωινές ώρες.Σε σύνολο 655 θανατηφόρων Τροχαίων, η Ελληνική Αστυνομία αναφέρει ότι το σύνολο των νεκρών είναι 709. Ναι, 709 άνθρωποι χάθηκαν στους δρόμους της χώρας μας,οι περισσότεροι μέχρι την ηλικία των 55, μικρά παιδιά και νέοι και νέες στην πιο παραγωγική ηλικία.
Από το μακρινό 2008, η Αστυνομία μας λέει αναλυτικά , στο σύνολο των 9.285 θανάτων, οι 118 πεζοί εκινούντο εκτός πεζοδρομίου και άλλοι 186 διέσχισαν την οδό εκτός διαβάσεων. Το 2008 τα στατιστικά στοιχεία, αναφέρουν με λεπτομέρειες τις αιτίες των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
οδός Δαβάκη
Τα πεζοδρόμια μόνο πεζο-δρόμια δεν είναι
Παράβαση λοιπόν για τους πεζούς, η κίνηση εκτός πεζοδρομίου που τελικά στοιχίζει και τη ζωή τους. Το ίδιο και η διάσχιση οδού εκτός διαβάσεων. Η κακή κατάσταση του οδοστρώματος επίσης ήταν αιτία θανάτου για τους πεζούς αλλά και οδηγούς και επιβάτες των τροχοφόρων.
Σε έναν δρόμο της χώρας μας, στο Χαϊδάρι, οδός Ηπείρου άλλο ένα θύμα. Μόλις σε μια στιγμή, μια απόλυτα υγιής νέα γυναίκα, τη μια στιγμή περπατούσε στην οδό Ηπείρου και την άλλη στιγμή με φρικτούς πόνους, βρέθηκε πεσμένη, θανάσιμα τραυματισμένη.
Περπατούσε εκτός πεζοδρομίου, λένε όλες οι πληροφορίες. Εκτεθειμένη στην οδική κυκλοφορία, σε ένα στενό δρόμο που ίσα-ίσα χωράνε τα σταθμευμένα απο τη μια μεριά και τα διερχόμενα αυτοκίνητα. Έναν μονόδρομο με εκ περιτροπής στάθμευση.
Οι δρόμοι είναι παγίδες για τους πεζούς
Από τη μια μεριά καθόλου πεζοδρόμιο, αριστερά η οδός Ηπείρου είναι μόνιμα κατειλημμένη, οικοδομική γραμμή.πρασιά, ρυμοτομική γραμμή και δρόμος το ίδιο όριο. Σταθμεύουν κάθετα οι παρόδιοι με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καθόλου πεζοδρόμιο , έστω και 20 εκ. όπως απέναντι στη δεξιά πλευρά , μέχρι τη διασταύρωση με Σχου Γιαννούλη. Όπου υπάρχει ελάχιστο πεζοδρόμιο έχουν φυτευθεί θάμνοι., ούτε χώρος για δένδρα δεν υπάρχει, μόνο θάμνοι χαμηλοί.
Στη δεξιά πλευρά, που υπάρχει ένα υποτυπώδες πεζοδρόμιο, να περάσει ένας πεζός ίσα-ίσα, εκεί κολόνες της ΔΕΗ, κλείνουν εντελώς τη διέλευση και αναγκάζουν το πεζό να κατέβει στο οδόστρωμα. Ακόμα ο Δήμος έχει τοποθετήσει κάδους πάνω στις κολόνες, αναγκάζοντας το πεζό να κατέβει στο οδόστρωμα ακόμα πιο πολύ εκτεθειμένος στην οδική κυκλοφορία. Όχι για να προσπεράσει ένα μικρό εμπόδιο αλλά έναν όγκο 1100 λίτρων, ένα μεγάλο κάδο. Σαν να μην έφταναν αυτά, το ελάχιστο πεζοδρόμιο εμποδίζεται και από τα κλαδιά των κήπων των παρόδιων οικιών.
Εκεί λοιπόν που κινδυνεύεις με τραυματισμό απο τα κλαδιά ή θα σφηνώσεις ανάμεσα σε κάδο ή κολόνα αν τολμήσεις να περπατήσεις στο πεζοδρόμιο, οπότε και δεν συνεχίζεις αλλά κατεβαίνεις αναγκαστικά στο δρόμο. Εκεί που υπάρχει σωρεία παραβάσεων από υλικές ενέργειες και κανένας έλεγχος από τη δημοτική αρχή, η οποία έχει την αρμοδιότητα για πεζοδρόμια και δρόμους, να εξασφαλίζει πρώτα από όλα την ανεμπόδιστη διέλευση των πεζών. Εκεί τραυματίστηκε θανάσιμα μια κοπέλα που ήρθε στη πόλη μας τη Τρίτη 9/7/2019, δυνατή και υγιής αλλά έφυγε παραμορφωμένη και τραυματισμένη σε αφόρητο σωματικό πόνο, μέσα σε ασθενοφόρο.
Το απορριμματοφόρο του Δήμου, που πέρασε δίπλα της, δηλαδή προπορευόταν η άτυχη κοπέλα και δεν είχε εικόνα του τι συνέβαινε πίσω της και να αντιληφθεί τις ακριβείς διαστάσεις του δρόμου σε συνδυασμό με το πλάτος του απορριμματοφόρου. Αλλά και να είχε γυρίσει να δει, το απορριμματοφόρο με τόσα φώτα και το φάρο στο “κεραμίδι¨-πάνω από τη καμπίνα του οχήματος θα την είχε σίγουρα θαμπώσει. Τη χτύπησε αριστερά άρα η κοπέλα περνούσε δεξιά του, από τη μεριά που υπήρχε πεζοδρόμιο, αλλά η στάθμευση και τα εμπόδια πάνω στο πεζοδρόμιο, καθιστούσαν απαγορευτική τη διέλευση της.
Είναι υποχρέωση του Δήμου να φροντίσει για την ασφαλή διέλευση των πεζών
Τα παρακάτω ερωτήματα προς το Δήμο Χαϊδαρίου, αφορούν τη δέσμια αρμοδιότητα του. Ο Δήμος έχει υποχρέωση να εκπονήσει κυκλοφοριακές μελέτες, να ορίσει θέσεις στάθμευσης, να χωροθετήσει όλα τα εμπόδια τα κινητά, όπου επιτρέπεται και όχι όπου βολεύει την ίδια την υπηρεσία. Η σχετική μελέτη βιώσιμης κινητικότητας, που έχει ανατεθεί από το 2015 στον κ. Ανδρουλιδάκη Εμμ., που βρίσκεται κρυμμένη,;
Έχουν εκδοθεί δύο χρηματικά εντάλματα για την πληρωμή του και εκρεμμεί το τελευταίο αποπληρωμής του ,3.882,29 (απο συνολικό ποσόν 8.891,06 € (χωρίς το ΦΠΑ- 23% )
Η Τεχνική Υπηρεσία πρέπει να εφαρμόσει το κτιριοδομικό κανονισμό, για αρχή, ελευθερώνοντας τα πεζοδρόμια από όλα τα εμπόδια που οι ίδιες οι υπηρεσίες έχουν τοποθετήσει. Η επίκληση παράβασης νόμου για το δημόσιο συμφέρον κατισχύει του Νόμου που αφορά το Κτιριοδομικό Κανονισμό, πλέγμα διατάξεων για σχεδιασμό και ελεύθερη πρόσβαση πεζών και Αμεα , αλλά κυρίως για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, των πλέον ευάλωτων χρηστών των οδών -τους πεζούς.
2,20 ύψος όδευσης για τα πεζοδρόμια
Ερώτημα 1ο –Γιατί δεν είχε φροντίσει ο Δήμος να ενημερώσει τους παρόδιους οτι πρέπει να κλαδεύουν τα φυτά τους ώστε να μην εξέχουν από τη περίφραξη. Προβλέπεται στον κανονισμό κοινοχρήστων χώρων του Δήμου (αρ. αποφ. 218/19-9-2016) και η ίδια το έχω επισημάνει προσωπικά στον Δήμαρχο τον νυν, μάλιστα αναφέροντας χαρακτηριστικά τη παράβαση του ιδίου, όσον αφορά την οικία του. 2,20 είναι το ελεύθερο ύψος όδευσης πεζών και επιβάλλεται στο δήμο μας για οποιοδήποτε εμπόδιο, φύτευση, τέντες, σήμανση κλπ.
1,50 μέτρο πλάτος όδευσης πεζών
Ερώτημα 2ο–Γιατί δεν έχει απαγορευθεί η στάθμευση στα σημεία που το πεζοδρόμιο εμποδίζεται για την ασφαλή διέλευση πεζών, από κολόνες ή άλλα σταθερά εμπόδια.
Ερώτημα 3ο–Γιατί έχουν προστεθεί οι κάδοι 1100 λίτρων, μπροστά σε κολόνες που απαγορεύεται από αστυνομική διάταξη του 1997,”πρόληψη ατυχημάτων», αλλά και από την κοινή λογική ενός μέσου ανθρώπου, εκθέτοντας σε ακόμα μεγαλύτερο κίνδυνο τους πεζούς;. Πως είναι δυνατόν το ένα πρόβλημα να το διογκώνεις προσθέτοντας ακόμα ένα μεγαλύτερο;
Ερώτημα 4ο- Γιατί Δήμε προμηθεύθηκες τα απορριμματοφόρα των 19 τον. ; Είναι κατάλληλα τα 16 Μ3 (4 τον αριθμό) για να διέρχονται και να στρίβουν στη πόλη μας; Όχι βέβαια το έχεις παραδεχθεί κι εσύ σε αποφάσεις σου.
Στη πόλη που πληρώνουμε το μισό προϋπολογισμό για την υπηρεσία καθαριότητας και μας λένε δεν υπάρχει κονδύλι για έργα. Πόσα χρήματα χρειάζονται δήμε για να απαγορεύσεις τη στάθμευση στα τμήματα του δρόμου που δεν υπάρχει πεζοδρόμιο ώστε να εξασφαλιστεί η ασφαλής διέλευση πεζών αλλά και των τροχοφόρων; Δεν χωράμε όλοι να κυκλοφορούμε, οι παραβάτες πρέπει να περιοριστούν. Μας λες δεν έχεις χρήματα για διαπλάτυνση πεζοδρομίων, γιατί αυτό έπρεπε να είχες κάνει στους μονόδρομους σύμφωνα με το ΥΠΕΝ. Μας λες δεν έχεις προσωπικό για να επισκευάσεις οδόστρωμα και πεζοδρόμια ή για να μεταφέρεις υπογείως κολόνες και δίκτυα , εντάξει καταλαβαίνουμε. Αλλά γιατί τοποθετείς εμπόδια Δήμε ακόμα μεγαλύτερα όπως οι κάδοι , ενώ θα ήταν ευκολότερο να υπήρχαν μικρότεροι και εντός για κάθε κτίριο. Γιατί δεν κλαδεύεις τα δένδρα σε κατάλληλο ύψος; Γιατί δεν αφαιρείς τις πινακίδες;
Για τα νέα απορριμματοφόρα πρέπει να δώσεις εξηγήσεις Δήμε,αν προβλεπόταν στην τεχνική έκθεση, η υποχρεωτική εκπαίδευση των οδηγών αλλά και τεχνικών απο την προμηθεύτρια εταιρεία. Φυσικά και προβλέπεται στη μελέτη, υπάρχει το εκ του υπουργείου υπόδειγμα που προβλέπει σχετικά. όπως και η υποχρέωση των προμηθευτών για παράδοση των απορριμματοφόρων με πινακίδες, κάτι που όχι μόνο δεν τήρησες αλλά πληρώσαμε απο το ταμείο μας την έκδοσή τους .Λοιπόν Δήμε τι απαντάς;
Ο Τεχνικός Ασφαλείας του Δήμου να μας απαντήσει σχετικά, έχει υποχρέωση πότε , πως και πόσες ώρες έχουν εκπαιδευθεί οι οδηγοί , μετά τη παραλαβή των απορριμματοφόρων. Έχει ανανεωθεί η ανάθεση της υπηρεσία με αντίτιμο 17.372,50 ευρώ για ένα χρόνο, η εταιρεία με στοιχεία «BUSINESS CARE Ε.Π.Ε» – ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ & ΠΡΟΛΗΨΗΣ με στοιχεία επικοινωνίας: οδός: Κουντουριώτου 14, Πόλη: Μελίσσια, τηλ.: 210-6397144 και Α.Φ.Μ.: 999099954 (Δ.Ο.Υ. ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ). Η ίδια εταιρεία είχε τα καθήκοντα του Τεχνικού Ασφαλείας και το διάστημα 2018-2019.
Ο Ιατρός εργασίας πρέπει να μας πει για τις εξετάσεις στις οποίες έχουν υποβληθεί και την φυσική κατάσταση, όλων των εργαζομένων στα πληρώματα των απορριμματοφόρων.
Ο οδηγός και το πλήρωμα του απορριμματοφόρου που ενεπλάκη στο θανατηφόρο δυστύχημα, έχουν την αναγκαία ψυχολογική υποστήριξη από ειδικό; Άνθρωποι είναι και αυτοί που υπέστησαν ισχυρό ψυχολογικό τραύμα. Διακινδυνεύουν καθημερινά τη ζωή τους, σε αντίξοες συνθήκες. ‘Ανθρωποι σε επικίνδυνη εργασία.Δεν είναι κανονικό να είναι κρεμασμένοι πίσω από ένα τεράστιο φορτηγό μέσα στη νύχτα, σε βροχή ή κρύο ή καύσωνα.
Ο οδηγός, που καλείται να χειριστεί στις ίδιες συνθήκες ένα φορτηγό ειδικού σκοπού-με υπερκατασκευή -συνολικού μικτού βάρους 19 τον. στις ανηφόρες και τα στενά και τις στροφές, ανάμεσα σε τόσα εμπόδια και παράνομη στάθμευση. Χωρίς ορατότητα και δυνατότητα άμεσης αντίδρασης σε κάθε αιφνίδια εμφάνιση ανάμεσα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα, ενός ζώου (κι αυτά έχουν ψυχή) ή ενός ανθρώπου. Δεν εφαρμόζεται πουθενά στη πόλη ο ΚΟΚ και η παράνομη στάθμευση έχει δημιουργήσει παντού φράγματα ορατότητας , γωνίες, διασταυρώσεις, στάσεις λεωφορείου, STOP, φωτεινοί σηματοδότες, πεζοδρόμια και αποτμήσεις τους.
Η κακιά στιγμή;
Η επίκληση του υπερφυσικού και του μοιραίου είναι το καταφύγιο των ανόητων και των αδαών. Υπάρχει συγκεκριμένη ευθύνη και αρμοδιότητα για τα πεζοδρόμια και τους δρόμους και οτιδήποτε είναι στον αστικό ιστό και τα διοικητικά όρια της πόλης, για την απρόσκοπτη και ασφαλή πρόσβαση στο κοινόχρηστο χώρο . Είναι υπεύθυνη η Δημοτική αρχή με τα καθ’ύλην και τόπο αρμόδια όργανα. Υπάρχουν συγκεκριμένες υλικές ενέργειες στις οποίες έπρεπε να είχε προβεί ο Δήμος, μετά από αποφάσεις Δημοτικού συμβουλίου, τεχνικές εκθέσεις και μελέτες της Τεχνικής Υπηρεσίας.
Η Τεχνική Υπηρεσία ξέρει τις διαστάσεις και τα γεωμετρικά στοιχεία των οδών ή τουλάχιστον οφείλει -γιατί αυτή είναι η αποστολή της και ο λόγος ύπαρξης της. Οφείλει να εφαρμόσει τις οδηγίες απο το ΥΠΕΝ ‘Σχεδιάζοντας για όλους” αλλά και Τεχνικά Τεύχη Οδηγιών από ΔΜΕΟ. Η αδικοχαμένη Κατερίνα Φουσιάνη, το θύμα της 9/7/2019 στην οδό Ηπείρου, περπατούσε στο δρόμο γιατί δεν είχε άλλη επιλογή. Οι παράνομες υλικές ενέργειες, που αποκλείουν τη πρόσβαση των πεζών στο δρόμο τους-το πεζοδρόμιο -είναι βίαιη ενέργεια εναντίον όλων των διερχομένων. Εξαναγκάσθηκε να περπατά στο δρόμο που δεν χωρούσε συγχρόνως τη στάθμευση οχήματος και τη διέλευση του απορριμματοφόρου των 19 τόννων. Εγκλωβίσθηκε ανάμεσα στα τροχοφόρα. Αυτή είναι η αλήθεια που βιώνουμε όλοι σε αυτήν την πόλη. Σήμερα η Κατερίνα, αύριο ;;
Αποτυχία των προηγούμενων Διοικήσεων
Μια πόλη χωρίς διαβάσεις και κατεστραμμένο οδόστρωμα, πεζοδρόμια με εμπόδια .
Μια πόλη επικίνδυνη για πεζούς αλλά και οδηγούς.
Μια πόλη αβίωτη.
Οι Μαμάδες στο δρόμο έχουμε υποβάλλει γραπτώς αιτήματα σχετικά με την Οδική Ασφάλεια στη πόλη μας.
Μεταξύ άλλων και κατά προτεραιότητα μέσα στις πρώτες 100 μέρες της ανάληψης καθηκόντων από τη νέα δημοτική αρχή, έλεγχο και πάταξη παράνομης στάθμευσης σε σχολεία, βρεφονηπιακούς σταθμούς, παιδικές χαρές και αθλητικές εγκαταστάσεις, σε δρόμους με διαδρομή λεωφορείου, αλλά και αφαίρεση κινητών εμποδίων όπως στην οδό Ηπείρου.
Λοιπόν η νέα δημοτική αρχή τι θα κάνει για να σταματήσει τον χορό των θανάτων; Η επιτυχία είναι η συνεχής και επίμονη προσπάθεια για βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων και κυρίως της ασφάλειας μας. Με επαγρύπνηση και εφαρμογή των κανόνων που ορίζουν ισόνομα και ισότιμα τις συνθήκες ασφαλείας και ευταξίας αλλά και η διαφάνεια στις αποφάσεις της διοίκησης. Μπορείτε να πετύχετε εκεί που οι προηγούμενοι απέτυχαν παταγωδώς;
Δεν είναι μοιραίο να καρδιοχτυπάμε απλά βγαίνοντας από τη πόρτα του σπιτιού μας, επειδή οι φύλακες αδιαφορούν για τη ζωή μας. Είναι αποτέλεσμα των αποφάσεων άβουλων, δειλών και τελικά μοιραίων που μας διοίκησαν. Τώρα ήρθε ο καιρός να πάμε μπροστά, για το καλό όλων μας.
πηγή: elizabethboura.gr