Σχολική διαρροή: καλές πρακτικές, ανάγκες και δυνατότητες
Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Peer2Peer, αιρετά και υπηρεσιακά στελέχη του δήμου, εκπρόσωποι σχολικών επιτροπών και τοπικών φορέων είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε εστιασμένη συζήτηση στην οποία αναδείχθηκαν πολλές πτυχές της σχολικής φοίτησης των τσιγγανοπαίδων της πόλης μας. Επισημάνθηκαν οι ιστορικές ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες που οδήγησαν στο γεγονός ότι σήμερα τα παιδιά Ρομά της Αγίας Βαρβάρας συμμετέχουν – συγκριτικά με άλλων περιοχών – περισσότερο στην εκπαιδευτική διαδικασία και μπορούν να αποτελούν παράδειγμα, οι κοινές προσπάθειες που καταβάλλονται για την παραμονή των παιδιών στο σχολείο, η σημασία της οικογένειας, των προκαταλήψεων και των σύγχρονων αναγκών , τονίστηκαν οι δυσκολίες που πρέπει να αντιμετωπιστούν και οι στόχοι που πρέπει να τεθούν για να αντιμετωπιστεί η σχολική διαρροή σε τοπικό επίπεδο. Τέλος, όλοι οι συμμετέχοντες δήλωσαν την διαθεσιμότητα και πρόθεσή τους να υποστηρίξουν το πρόγραμμα και τις δράσεις του.
Τη συζήτηση οργάνωσε και συντόνισε το Κέντρο Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου-Ίδρυμα Θεμιστοκλή και Δημήτρη Τσάτσου το οποίο σε συνεργασία με το ΚΕΜΕΑ, τη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Αγίας Βαρβάρας, την Ένωση Διαμεσολαβητών Ρομά και την Actionaid, συμμετέχει στο συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. έργο Peer2Peer που στοχεύει στην πρόληψη και καταπολέμηση της σχολικής διαρροής των Τσιγγάνων μαθητών μέσα από τη μεταφορά μίας «καλής πρακτικής» συμπεριληπτικής σχολικής κουλτούρας μεταξύ σχολείων Β/θμιας και Α/θμιας εκπαίδευσης. Την καλή πρακτική, μεταφέρει σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, το 2ο Λύκειο της πόλης μας.