Connect with us

Κοινωνία

Ημερομηνία λήξης για τα αυθαίρετα

Published

on

Συναγερμός στους ιδιοκτήτες, αφού πρόκειται για κτίσματα – με μεγάλες παραβάσεις – που είναι τακτοποιημένα και έχουν πληρωθεί τα πρόστιμα

Ημερομηνία λήξης έχουν όλα τα τακτοποιημένα αυθαίρετα με μεγάλες παραβάσεις(!). Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως τα τακτοποιημένα αυθαίρετα που ανήκουν στη λεγόμενη κατηγορία 5 (αυτά δηλαδή που δεν έχουν οικοδομική άδεια ή έχουν υπέρβαση -τουλάχιστον κατά 40% στην κάλυψη και στη δόμηση ή καθ’ ύψος πάνω από 20%) θα ανήκουν στους ιδιοκτήτες τους (που πλήρωσαν ή έχουν προγραμματίσει να πληρώσουν το σχετικό πρόστιμο) για 30 χρόνια και μετά θα κατεδαφίζονται…

Και με τα έως τώρα στοιχεία μιλάμε για να ένα πρόβλημα που αγγίζει πάνω από μισό εκατομμύριο ιδιοκτήτες (με τον πραγματικό αριθμό να είναι πολύ μεγαλύτερος). Κι αυτό διότι σήμερα, τα παντελώς αυθαίρετα κτίσματα που έχουν δηλωθεί ανέρχονται σύμφωνα με τα στοιχεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου (ΤΕΕ) σε 557.470 (με τον συνολικό αριθμό των δηλώσεων κτιρίων με αυθαιρεσίες να ανέρχεται σε 1.642.000). Ετσι, αν στον προαναφερόμενο αριθμό προστεθεί και αυτός των παντελώς αυθαιρέτων που οι ιδιοκτήτες τους θέλουν να τα τακτοποιήσουν, φαίνεται το μέγεθος του προβλήματος.

Ελλειψη αξιοπιστίας. Το πραγματικό ωστόσο πρόβλημα περιγράφεται με δυο λέξεις. Ποιες είναι αυτές; «Ελλειψη αξιοπιστίας». Μιλάμε για την έλλειψη αξιοπιστίας που διακατέχει τη σχέση πολίτη – κράτους. Κι αυτό διότι οι ιδιοκτήτες που διαθέτουν τέτοιου είδους αυθαίρετα, τα οποία είτε τακτοποίησαν είτε πρόκειται να τακτοποιήσουν, ήξεραν μέχρι και πριν από μερικές μέρες (με βάση τα όσα προβλέπονταν από τους σχετικούς νόμους) ότι τα αυθαίρετά τους τακτοποιούνταν προσωρινά για 30 χρόνια, και στη συνέχεια, μετά την ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού στην περιοχή όπου βρίσκονται (με τη δημιουργία ζωνών υποδοχής συντελεστή δόμησης) και την αγορά από πλευράς των αυθαιρετούχων του συντελεστή δόμησης που τους «λείπει», θα εξαιρούνταν οριστικά από την κατεδάφιση.

ΑΠΟ ΝΟΜΟ ΣΕ ΝΟΜΟ.Και αυτή η άποψη είναι εδραιωμένη από το ’13 με τον νόμο 4178/ 2013 (που είναι γνωστός και ως νόμος Καλαφάτη). Ο νόμος κρίθηκε συνταγματικός από ΣτΕ και το ανώτατο δικαστήριο αποφάνθηκε πως τα αυθαίρετα με τις μεγάλες παραβάσεις θα μπορούν να νομιμοποιούνται πλήρως ύστερα από 30 χρόνια και υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει εξαγορά συντελεστή δόμησης από τους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων εφόσον έχουν ολοκληρωθεί τα σχέδια πόλης (δηλαδή ο πολεοδομικός σχεδιασμός).

Αλλά για να είμαστε απολύτως ακριβείς, το διάστημα είναι ακόμη μεγαλύτερο, και ξεκινάει από το ’11, με τον νόμο 4014/2011 (γνωστό και ως νόμο Μπιρμπίλη).

Ο νόμος αυτός μπορεί να κρίθηκε αντισυνταγματικός από το Συμβούλιο της Επικρατείας (το σκεπτικό τού ανώτατου δικαστηρίου, μεταξύ άλλων, ήταν ότι ο νόμος δεν προέβλεπε εξατομικευμένη εξέταση κάθε αυθαίρετης οικοδομής, τόσο σε σχέση με το είδος και την ένταση της δόμησης όσο και σε σχέση με την επιβάρυνση δηλαδή κάθε περιοχής), αλλά με τον νέο νόμο που ακολούθησε το ’13, στήθηκε «γέφυρα» για να μπουν όσοι ιδιοκτήτες έκαναν αίτηση τακτοποίησης με τον νόμο Μπιρμπίλη, στις ευεργετικές διατάξεις του ν. 4178/2013. Και τέσσερα χρόνια αργότερα, το ’17 επί ΣΥΡΙΖΑ, προστέθηκε ένας ακόμη – αυτή τη φορά – πιο ελκυστικός νόμος για την τακτοποίηση αυθαιρέτων, ο νόμος 4495/2017 (γνωστός και ως νόμος Σταθάκη).

Στην ουσία δηλαδή τα εννέα τελευταία χρόνια οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων είχαν μια συγκεκριμένη εικόνα για το τι πρέπει να κάνουν για να μη χάσουν το αυθαίρετο κτίσμα τους. Τώρα το σκηνικό αλλάζει. Διότι σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται με το νομοσχέδιο για τον «εκσυγχρονισμό της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας», που έχει τεθεί ήδη σε διαβούλευση, αποκλείεται κάθε νομιμοποίηση αυθαιρέτων μέσω της μεταφοράς του συντελεστή δόμησης.

Τα χρήματα ωστόσο από την τακτοποίηση εισπράχθηκαν (υπολογίζονται σε περίπου 2,6 δισ. ευρώ) και θα εξακολουθούν να εισπράττονται από κράτος (είναι σε εκκρεμότητα προς είσπραξη τουλάχιστον άλλα 2 δισ. ευρώ).

ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΜΕΤΑ 30 ΕΤΗ. Τώρα από το υπουργείο Περιβάλλοντος ισχυρίζονται πως «με βάση τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας επί του παρόντος δεν μπορούν να κάνουν τίποτα». Κοινώς αυτό… μεταφράζεται ως εξής: ένας ιδιοκτήτης τακτοποιεί το αυθαίρετο κτίσμα πληρώνοντας τα όσα προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία, αλλά τα παιδιά του – στην πράξη – δεν μπορούν να το έχουν, αφού ύστερα από 30 χρόνια θα πρέπει να το κατεδαφίσουν…

πηγή: in.gr

 

 

 

 

 

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Πράξη προσφοράς ζωής η εθελοντική αιμοδοσία στο Α’ ΚΑΠΗ Αγίας Βαρβάρας

Published

on

Με ικανοποιητική συμμετοχή πολιτών πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 21 Ιουνίου η εθελοντική αιμοδοσία της Δημοτικής Ομάδας Αιμοδοσίας «Χρήστος Παπαδόπουλος» του Δήμου Αγίας Βαρβάρας, στους χώρους του Α’ ΚΑΠΗ (Καλαντζάκου 7).

Η δράση οργανώθηκε σε συνεργασία με το Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Ο Ευαγγελισμός» και το ΚΕΠ Υγείας του Δήμου, με δεκάδες εθελοντές αιμοδότες να ανταποκρίνονται στο κάλεσμα προσφοράς, αποδεικνύοντας έμπρακτα την ευαισθησία και την αλληλεγγύη που διακρίνουν την τοπική κοινωνία.

Από τις πρωινές ώρες, οι πολίτες προσέρχονταν στον χώρο της αιμοδοσίας, όπου το εξειδικευμένο προσωπικό του νοσοκομείου φρόντισε για την ασφαλή και ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας. Ανάμεσα στους αιμοδότες βρέθηκαν τόσο παλαιοί όσο και νέοι εθελοντές, στέλνοντας το μήνυμα ότι η αιμοδοσία αποτελεί μια απλή πράξη που μπορεί να χαρίσει ελπίδα και ζωή σε συνανθρώπους μας.

Η Δημοτική Ομάδα Αιμοδοσίας «Χρήστος Παπαδόπουλος», η οποία πραγματοποιεί τακτικές αιμοδοσίες κάθε χρόνο, συνεχίζει με συνέπεια το κοινωνικό της έργο, συμβάλλοντας στη διατήρηση επαρκών αποθεμάτων αίματος για έκτακτες και προγραμματισμένες ανάγκες.

Οι διοργανωτές ευχαρίστησαν θερμά όλους όσοι συμμετείχαν, καθώς και το προσωπικό του Νοσοκομείου «Ευαγγελισμός» για τη συνεργασία, υπογραμμίζοντας ότι κάθε μονάδα αίματος μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη για κάποιον συνάνθρωπο που τη χρειάζεται.

Ένα ακόμη ραντεβού ανθρωπιάς και κοινωνικής προσφοράς ολοκληρώθηκε με επιτυχία στην Αγία Βαρβάρα, ανανεώνοντας το μήνυμα της εθελοντικής αιμοδοσίας: «Δίνω αίμα, χαρίζω ζωή».

 

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Εξαρθρώθηκε συμμορία διακίνησης ναρκωτικών στην Αγία Βαρβάρα – Είχαν μετατρέψει διαμέρισμα σε «φρούριο»

Published

on

Τέσσερα άτομα συνελήφθησαν από την ΕΛ.ΑΣ. – Τραυματίστηκε αστυνομικός κατά την επιχείρηση, ενώ προηγήθηκε επεισόδιο με πυροβολισμούς μεταξύ μελών της ομάδας.

Σημαντικό πλήγμα στη διακίνηση ναρκωτικών στην ευρύτερη περιοχή της Αγίας Βαρβάρας κατάφερε η Ελληνική Αστυνομία, προχωρώντας στην εξάρθρωση συμμορίας που φέρεται να είχε οργανώσει πλήρως τη δράση της μέσα από διαμέρισμα το οποίο είχε μετατραπεί σε πραγματικό «φρούριο».

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα μέλη της ομάδας είχαν εγκαταστήσει σύστημα παρακολούθησης με κάμερες ασφαλείας, ενώ η είσοδος του διαμερίσματος ήταν προστατευμένη με θωρακισμένη πόρτα και ειδικό άνοιγμα μέσω του οποίου πραγματοποιούνταν οι συναλλαγές. Οι αστυνομικοί διαπίστωσαν ότι το σημείο λειτουργούσε σε 24ωρη βάση, με συνεχή προσέλευση ατόμων που προμηθεύονταν ναρκωτικές ουσίες.

Η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε από το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αγίας Βαρβάρας, το οποίο έπειτα από αξιοποίηση πληροφοριών και παρακολούθηση της δράσης των εμπλεκομένων προχώρησε στην επέμβαση και τη σύλληψη τεσσάρων ατόμων. Κατά τη διάρκεια της αστυνομικής επιχείρησης σημειώθηκε ένταση, καθώς ένας από τους συλληφθέντες φέρεται να αντιστάθηκε σθεναρά και να τραυμάτισε αστυνομικό.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, λίγη ώρα πριν από την έφοδο των Αρχών είχε προηγηθεί σοβαρό επεισόδιο μεταξύ δύο μελών της συμμορίας, τα οποία φέρονται να πυροβόλησαν το ένα το άλλο, αποκαλύπτοντας το κλίμα έντασης που επικρατούσε στο εσωτερικό της εγκληματικής ομάδας.

Η υπόθεση προκαλεί έντονο προβληματισμό, καθώς αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο οργανωμένα κυκλώματα επιχειρούν να εγκαθιστούν σημεία διακίνησης ναρκωτικών μέσα στον αστικό ιστό, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των κατοίκων.

Η έρευνα της ΕΛ.ΑΣ. συνεχίζεται για την πλήρη διερεύνηση της δράσης της συμμορίας και τυχόν διασυνδέσεις της με άλλα κυκλώματα διακίνησης ναρκωτικών.

.

 

.

 

.

 

.

 

.

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Μ. Χατζηευσταθίου: Είμαστε σοκαρισμένοι με την είδηση της απώλειας του Γυμναστή μας

Published

on

Αγαπητές κι αγαπητοί φίλοι του σχολείου μας. Όλες κι όλοι είμαστε σοκαρισμένοι με την είδηση της απώλειας του Γυμναστή μας, του Φίλου μας, του Γιώργου Καλλή, του Ανθρώπου που τα Παιδιά λάτρευαν και κρέμονταν πάνω του, συνεχώς. Δεν.. δεν… χωράνε οι λέξεις.
Θα σταθούμε δίπλα στη Σοφία και τα κορίτσια σου, Γίγαντα.
Πάντα θα πλανιέται η μορφή σου στην αυλή του σχολείου μας…
Πάντα!.
.
.
.
.
.

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή