Σε ήπιους τόνους αλλά αποφασιστική η στάση του Πρωθυπουργού στο διάγγελμά του για την διαμορφούμενη κατάσταση στο Αιγαίο εξ αιτίας των Τουρκικών ενεργειών και τις δηλώσεις του Τούρκου Προέδρου και άλλων Τούρκων αξιωματούχων. . Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι η Ελλάς εμμένει στην αναζήτηση λύσεων μέσω της διπλωματίας και του ειρηνικού διαλόγου, αλλά, δεν πρόκειται να αφήεσει καμία πρόκληση αναπάντητη όταν αυτή απειλεί τα εθνικά μας συμφέροντα.
TEΛOΣ, O ΠPΩΘYΠOYPΓOΣ TONIΣE OTI H EΛΛAΣ,EΠIΘYMEI ΛYΣEIΣ ΣTHN BAΣH TΩN APXΩN TOY ΔIEΘNOYΣ ΔIKAIOY KAI AΦHΣE ANOIKTO TO ΘEMA ΠPOΣΦYΓHΣ ΣTHN XAΓH. AYTO EXEI IΔIAITEPH ΣHMAΣIA KAΘΩΣ, ΔEIKNYEI EΠIΣTPOΦH THΣ KYBEPNHΣHΣ ΣTHN ΓPAMMH H OΠOIA XAPAKTHPIZEI TIΣ EΛΛHNOTOYPKIKEΣ ΔIAΦOPEΣ ΘEMA ΔIAITHΣIAΣ KAI OXI ΠOΛITIKEΣ, ΓEΓONOΣ TO OΠOIO YΠOΔEIKNYEI THN AΠOΔOXH ΠPOΣΦYΓHΣ ΣE ΔIEΘNH ΔIKAIOΔOTIKA OPΓANA (Π.X. ΔIEΘNEΣ ΔIKAΣTHPIO THΣ XAΓHΣ).
Με ένα σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε το στίγμα για την τακτική που θα ακολουθήσει η χώρα μας όσο η Τουρκία του Ερντογάν αυξάνει καθημερινά την ένταση με τις “βόλτες” του Oruc Reis εντός ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Δείτε το βίντεο με όλο το μήνυμα του πρωθυπουργού.
Την ώρα που το θερμόμετρο στο Αιγαίο και τα ελληνοτουρκικά έχει χτυπήσει “κόκκινο” μετά την απόφαση της Τουρκίας να βγάλει το Oruc Reis για “έρευνες” και παρά το γεγονός ότι το ερευνητικό σκάφος φαίνεται να απομακρύνεται από την περιοχή που δέσμευσε η Άγκυρα με NAVTEX, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απηύθυνε μήνυμα προς τους Έλληνες πολίτες το απόγευμα της Τετάρτης, 12.08.2020.
“Η Ελλάδα δεν απειλεί αλλά και δεν εκβιάζεται” είπε ο πρωθυπουργός στο μαγνητοσκοπημένο μήνυμά του για τα Ελληνοτουρκικά, κατά το οποίο επίσης κατέστησε ξεκάθαρο πως “διάλογος με προκλήσεις και σε κλίμα έντασης είναι, προφανώς, άνευ αντικειμένου”.
“Ο κίνδυνος ατυχήματος καραδοκεί με τόσες στρατιωτικές δυνάμεις και την ευθύνη σε μια τέτοια περίπτωση θα την έχει εκείνος που προκαλεί”, είπε σε άλλο σημείο ο πρωθυπουργός, ο οποίος στην τελευταία του φράση έκανε ξεκάθαρο το πώς θα κινηθεί η Ελλάδα…
Ολόκληρο το μήνυμα του πρωθυπουργού:
“Η Ελλάδα είναι μία χώρα υπερήφανη και ισχυρή. Μέλος της Ευρωπαϊκής οικογένειας και πυλώνας σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο. Μένουμε αταλάντευτα προσηλωμένοι στις αρχές του Διεθνούς Δικαίου και στους κανόνες καλής γειτονίας. Επιδιώκουμε με όλους γέφυρες ειρήνης, καλής πίστης και συνεργασίας.
Η πατρίδα μας δεν απειλεί αλλά και δεν εκβιάζεται. Και για αυτό ακριβώς και δεν υποκύπτει σε απειλές και εκβιασμούς. Ούτε, όμως, και ανέχεται προκλητικές ενέργειες.
Με αυτή την πολιτική αρχών διαπραγματευτήκαμε και υπογράψαμε τις συμφωνίες οριοθέτησης των Θαλασσίων Ζωνών μας με την Ιταλία και, πρόσφατα, με την Αίγυπτο. Συμφωνίες απολύτως συμβατές με το Δίκαιο της Θάλασσας.
Συμφωνίες που αποδεικνύουν ότι όταν υπάρχει καλή διάθεση και κλίμα εμπιστοσύνης μπορούν τελικά να επιλυθούν πολυετείς διαφορές. Που διασφαλίζουν την πρόοδο και την ευημερία των λαών, πάντα στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου.
Στο ίδιο πλαίσιο νομιμότητας, με αυτοπεποίθηση και χωρίς εκπτώσεις, είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε με όλους τους γείτονές μας.
Δεν φοβόμαστε τον διάλογο, ακόμη και τον πιο δύσκολο, γιατί έχουμε πίστη στο δίκαιο των θέσεών μας. Όμως διάλογος με προκλήσεις και σε κλίμα έντασης είναι, προφανώς, άνευ αντικειμένου
Η αντίδραση της Τουρκίας στην καθ’ όλα νόμιμη συμφωνία οριοθέτησης ΑΟΖ με την Αίγυπτο δείχνει, δυστυχώς, ότι δεν μπορεί να συμφιλιωθεί με τις Ευρωπαϊκές αρχές του 21ου αιώνα. Και ότι παραμένει προσκολλημένη στη λογική του εξαναγκασμού και των εκφοβισμών. Λογική που ανήκει σε άλλες εποχές.
Με τη στάση της αυτή, όμως, αποδεικνύει και τον προσχηματικό χαρακτήρα της δήθεν ετοιμότητάς της για διάλογο. Γιατί, πώς είναι δυνατόν μια καθόλα νόμιμη συμφωνία ενός κράτους με ένα άλλο να χρησιμοποιείται από ένα τρίτο κράτος ως πρόσχημα αποχώρησης από τις διερευνητικές επαφές πριν αυτές καν επανεκκινήσουν;
Την ίδια στιγμή, μάλιστα, που η ίδια η Τουρκία υπέγραψε με τη Διοίκηση της Τρίπολης, στη Λιβύη, ένα ανυπόστατο και παράνομο μνημόνιο. Και η οποία, με τις επανειλημμένες προκλήσεις, δοκιμάζει τις αντοχές της Ελλάδας και της Ευρώπης.
Η στρατιωτικοποίηση της κατάστασης από την πλευρά της Τουρκίας αποτελεί επίσης και παραδοχή ανυπαρξίας νομικά ισχυρών θέσεων. Γιατί η προβολή ισχύος δεν είναι παρά απόπειρα να αντισταθμιστεί η αδυναμία της σε θέματα Δικαίου.
Απαντώντας στην ανάπτυξη του στόλου της, αναπτύξαμε και εμείς τον δικό μας, θέτοντας τις Ένοπλες Δυνάμεις μας σε επιφυλακή. Είμαι σίγουρος ότι όλοι οι Έλληνες έχουν την ίδια απόλυτη εμπιστοσύνη στις δυνατότητες των Ενόπλων Δυνάμεών μας που έχω και εγώ.
Στις προκλήσεις διατηρούμε το σθένος που πηγάζει από την ψυχραιμία και τη σωφροσύνη μας. Αλλά, ταυτόχρονα, μένουμε σε απόλυτη πολιτική και επιχειρησιακή ετοιμότητα.
Παράλληλα, ενεργοποιούμε τη διπλωματία μας. Ενημερώνουμε φίλες χώρες και τη διεθνή κοινή γνώμη. Και κινητοποιούμε συμμάχους και εταίρους.
Δεν είμαστε μόνοι σε αυτήν την προσπάθεια. Η άμεση ανταπόκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο αίτημά μας να συγκληθεί το Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων επιβεβαιώνει ότι το ζήτημα δεν αφορά μόνο τις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Αλλά και τις σχέσεις όλης της Ευρώπης με την Τουρκία.
Συνεχίζοντας, συνεπώς, την πολιτική των επιθετικών προκλήσεων, η Τουρκία τον μόνο δρόμο που ανοίγει είναι αυτός των ισχυρών κυρώσεων εναντίον της. Κι αυτό την ίδια στιγμή που ισχυρά κράτη, με σημαντική παγκόσμια και περιφερειακή ισχύ, συντάσσονται με το δίκαιο των θέσεων μας.
Ξανατονίζω: Απαντούμε, δεν προκαλούμε. Και με στιβαρότητα προσβλέπουμε να επικρατήσει, επιτέλους, η λογική στη γειτονική μας χώρα. Ώστε να μπορέσει να ξεκινήσει ένας καλόπιστος διάλογος.
Βασισμένος στο Διεθνές Δίκαιο και στον αμοιβαίο σεβασμό για τη μία διαφορά που αποτελεί το αντικείμενο συζήτησης και ενδεχόμενης προσφυγής σε διεθνές δικαιοδοτικό όργανο: Την οριοθέτηση Θαλασσίων Ζωνών στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο.
Δεν σηκώνουμε σημαίες ευκαιρίας. Υψώνουμε τη στάση της ευθύνης και της νομιμότητας. Γιατί δεν γίνεται σοβαρή εξωτερική πολιτική με προπαγανδιστικές φωτογραφίες από ανύπαρκτες σεισμικές έρευνες. Ούτε και με εθνικιστικούς παροξυσμούς προς ελεγχόμενα μέσα ενημέρωσης.
Ας το γνωρίζουν όλοι: Ο κίνδυνος ατυχήματος καραδοκεί, όταν συγκεντρώνονται τόσες στρατιωτικές δυνάμεις σε περιορισμένη έκταση. Και την ευθύνη σε μια τέτοια περίπτωση θα την έχει εκείνος που προκαλεί τις συνθήκες αυτές.
Παραμένουμε σταθεροί στην προσήλωσή μας στη Διεθνή Νομιμότητα και στη δύναμη της διπλωματίας να επιλύσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα.
Δεν θα είμαστε ποτέ αυτοί που πρώτοι θα οξύνουμε τα πράγματα. Όμως, η αυτοσυγκράτηση είναι μόνο η μία όψη της ισχύος μας.
Καμία πρόκληση δεν θα μείνει αναπάντητη. Το έχουμε, εξάλλου, αποδείξει στην πράξη. Και θα το αποδείξουμε ξανά εάν χρειαστεί”.
Η επιλογή Μητσοτάκη και η διπλή αποστολή του νέου υφυπουργού
Ένα από τα πρόσωπα-κλειδιά του περιορισμένου ανασχηματισμού που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι ο Δημήτρης Μαρκόπουλος, ο οποίος αναλαμβάνει καθήκοντα Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με αρμοδιότητα τη Φορολογική Πολιτική.
Η επιλογή του από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη σηματοδοτεί την πρόθεση της κυβέρνησης να ενισχύσει το πολιτικό και επικοινωνιακό αποτύπωμα του οικονομικού επιτελείου σε μια περίοδο κατά την οποία η φορολογική πολιτική βρίσκεται στο επίκεντρο των κυβερνητικών πρωτοβουλιών.
Ο 51χρονος βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας διαθέτει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που τον διαφοροποιεί από πολλούς προκατόχους του: προέρχεται από τον χώρο της δημοσιογραφίας και ειδικότερα του οικονομικού ρεπορτάζ. Για πολλά χρόνια παρακολούθησε στενά τις εξελίξεις στην οικονομία, τις αγορές και τη δημόσια διοίκηση, αποκτώντας σημαντική γνώση των δημοσιονομικών και φορολογικών θεμάτων πριν ακόμη εισέλθει στην ενεργό πολιτική.
Η νέα του θέση συνοδεύεται από μια διπλή αποστολή.
Από τη μία πλευρά καλείται να συμβάλει στη διαμόρφωση και εφαρμογή της φορολογικής πολιτικής της κυβέρνησης, σε μια συγκυρία όπου οι μεταρρυθμίσεις στη φορολογική διοίκηση, η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και η ενίσχυση των δημόσιων εσόδων αποτελούν βασικές προτεραιότητες. Από την άλλη, αναμένεται να λειτουργήσει ως ισχυρός κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του υπουργείου, υπερασπιζόμενος τις κυβερνητικές επιλογές στη Βουλή και μεταφέροντας με σαφήνεια τα μηνύματα του οικονομικού επιτελείου.
Η πολιτική του διαδρομή
Ο Δημήτρης Μαρκόπουλος εξελέγη για πρώτη φορά βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία το 2019 στη Β’ Πειραιά, μία από τις μεγαλύτερες και πολιτικά απαιτητικές εκλογικές περιφέρειες της χώρας. Η επανεκλογή του στις διπλές εθνικές εκλογές του 2023 επιβεβαίωσε τη σταθερή πολιτική του παρουσία και την απήχησή του στην εκλογική του βάση. Τα τελευταία χρόνια απέκτησε αυξημένο ρόλο στο εσωτερικό της κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Δημοκρατίας. Το 2025 ορίστηκε μέλος της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης, συμμετέχοντας ενεργά σε επιτροπές που ασχολούνται με τη μετανάστευση, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις νομικές υποθέσεις.
Τον Απρίλιο του 2025 ανέλαβε εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ενώ από τον Απρίλιο του 2026 ασκεί και καθήκοντα κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του κυβερνώντος κόμματος, γεγονός που ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τη θεσμική και πολιτική του βαρύτητα.
Η παρουσία στα μεγάλα πολιτικά γεγονότα
Το όνομά του βρέθηκε στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης τον Νοέμβριο του 2023, όταν εξελέγη πρόεδρος της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής για την τραγωδία των Τεμπών. Η συγκεκριμένη θέση τον έφερε αντιμέτωπο με μία από τις πλέον απαιτητικές και πολιτικά φορτισμένες κοινοβουλευτικές διαδικασίες των τελευταίων ετών.
Κατά τη διάρκεια της κοινοβουλευτικής του πορείας έχει διατυπώσει δημόσιες παρεμβάσεις και θέσεις για ζητήματα κρατικής λειτουργίας, θεσμών και δημόσιας διοίκησης, διατηρώντας συχνά έντονο πολιτικό λόγο τόσο εντός όσο και εκτός Βουλής.
Το στοίχημα της επόμενης ημέρας
Η ανάληψη των καθηκόντων του στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έρχεται σε μια κρίσιμη περίοδο για την ελληνική οικονομία. Οι στόχοι για περαιτέρω ανάπτυξη, η διατήρηση της δημοσιονομικής σταθερότητας, η αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων και η συνέχιση των μεταρρυθμίσεων στη φορολογία συνθέτουν ένα ιδιαίτερα απαιτητικό πεδίο δράσης.
Ο Δημήτρης Μαρκόπουλος καλείται πλέον να μεταβεί από τον ρόλο του κοινοβουλευτικού στελέχους και πολιτικού σχολιαστή σε εκείνον του κυβερνητικού διαχειριστή, αναλαμβάνοντας ευθύνη σε έναν από τους πιο κρίσιμους τομείς της κυβερνητικής πολιτικής.
Το επόμενο διάστημα θα δείξει αν η εμπειρία του στη δημόσια συζήτηση και η γνώση των οικονομικών θεμάτων θα μεταφραστούν σε αποτελεσματική άσκηση πολιτικής σε ένα υπουργείο που βρίσκεται διαρκώς στο επίκεντρο των εξελίξεων.
Η μπηχτή για το έργο του Ελληνικού και η… πρόκα περί αναστήματος
Κατά τη διάρκεια συζήτησης για την Συνταγματική Αναθεώρηση που έγινε την Τετάρτη στην Αγία Βαρβάρα, ακούστηκαν σοβαρές προτάσεις με προοδευτικό πρόσημο. Νομικοί, καθηγητές, αυτοδιοικητικoί ξεδίπλωσαν τις σκέψεις για τη λειτουργία της Δικαιοσύνης και όλες τις θεσμικές αλλαγές που προτείνονται και κυριαρχούν στη δημόσια συζήτηση.
Ακούστηκαν όμως και «καρφιά» που το κεντροαριστερό ακροατήριο της εκδήλωσης τα κράτησε, και τα συζήτησε στα πηγαδάκια που σχηματίστηκαν. Όπως συζήτησε και το γεγονός πως οι ομιλητές συμφώνησαν πως πρέπει να γίνουν ουσιαστικές αλλαγές στον καταστατικό χάρτη της χωράς.
Ο ισόβιος δήμαρχος της περιοχής Λάμπρος Μίχος κάλεσε στο «κέντρο λόγου και τέχνης Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ», τον Δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα, τον πρώην υπουργό Δικαιοσύνης Χάρη Καστανίδη και δύο καθηγητές Συνταγματικού Δικαίου τον Ξενοφώντα Κοντιάδη και τον Γιώργο Σωτηρέλη, προκείμενου να μιλήσουν για την κορυφαία θεσμική διαδικασία. Στις πρώτες σειρές των καθισμάτων ήταν δικηγόροι, εκπρόσωποι του δικαστικού σώματος, αλλά και πολιτικοί. Σωκράτης Φάμελλος, Κώστας Ζαχαριάδης, Νάντια Γιαννακοπούλου και δήμαρχοι όμορων δήμων ήταν ανάμεσα στα πρόσωπα που εύκολα μπορούσε να διακρίνει κάποιος.
Η συζήτηση είχε αρκετό ενδιαφέρον από την αρχή, καθώς ο κ. Μίχος θυμήθηκε πως στα εγκαίνια της περιοχής είχε παρευρεθεί η γνωστή βυζαντινολόγος, για να τιμηθεί για το έργο της και να πάρει το στολίδι της περιοχής το όνομα της. Τότε, εκείνη είχε τονίσει πως τα τέσσερα «Δ» που πρέπει να διαφεντεύουν τη ζωή μας είναι «το Δίκαιο, τα Δικαιώματα, ο Διάλογος και η Δημοκρατία». Σε αυτά όπως επεσήμανε ο δήμαρχος της περιοχής η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ είχε προσθέσει ακόμη ένα πέμπτο «Δ» και είναι η «Δικαιοσύνη», καθώς όπως δήλωσε «το Δίκαιο γράφεται, αλλά για να βρεις το Δίκιο σου είναι άλλη υπόθεση». Με αυτή τη στιχομυθία μπήκε το πλαίσιο της συζήτησης από την αρχή και άπαντες συνδέθηκαν με τον χώρο και την ιστορία του.
Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας που ανέπτυξε τέσσερα θέματα. Μίλησε για την κρίση εκπροσώπησης και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης, στάθηκε στην ψηφιακή εποχή, τοποθετήθηκε πάνω στην ανάγκη που υπάρχει για οικονομική κυριαρχία της χώρας, αλλά και για μία πολυεπίπεδη διακυβέρνηση. Ζήτησε την κατοχύρωση της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης με συνταγματικές αλλαγές, καθώς και τη Συνταγματική πρόβλεψη για δημόσιο βραχίονα σε όλους του κρίσιμους τομείς, «αν θες χαράξεις πολιτική στις τράπεζες στα δημόσια δίκτυα στην ενέργεια και στα δημοσιά νερά πρέπει να έχεις ένα δημόσιο βραχίονα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το καρφί στην Άννα Διαμαντοπούλου
Ενώ στο τέλος της τοποθέτησης ο κ. Δούκας αναφέρθηκε και στο έργο που γίνεται στο Ελληνικό τονίζοντας πως «θα γίνει ένας χώρος μόνο για εκατομμυριούχους και όλοι οι υπόλοιποι δεν θα τους ενοχλούμε καθόλου, γιατί δεν θα έχουμε και καθόλου πρόσβαση». Συμπλήρωσε την φράση αυτή μάλιστα επισημαίνοντας πως «αυτά αποφασίζονται και κάποιες φωτογραφίζονται εκεί» με τους παρευρισκόμενους εύκολα να κάνουν συνειρμούς και ερμηνεύουν αυτή την φράση ως «καρφί» προς την Άννα Διαμαντοπούλου, που πριν από έξι ημέρες επισκέφθηκε το εργοστάσιο στο Ελληνικό και ανήρτησε φωτογραφίες.
Η παρέμβαση Καστανίδη
Ο πρώην υπουργός των κυβερνήσεων του ΠαΣοΚ Χάρης Καστανίδης δήλωσε πως «το άρθρο 90 που αφορά την ηγεσία της Δικαιοσύνης πρέπει να αλλάξει» δείχνοντας μάλιστα και την κατεύθυνσης της αλλαγής αυτής. Αρχικά η ολομέλεια κάθε δικαστηρίου να προτείνει έναν μεγαλύτερο αριθμό υποψηφίων, να υπάρχει επίσης δέσμευση ότι η διάσκεψη των προέδρων να επιλέγει με ισχυρή πλειοψηφία «όχι 3/5 να είναι υποχρεωτική η συναίνεση στα 4/5 και μετά οι υπόλοιποι τρεις στο τέλος να δίδονται προς επιλογή, όχι στην κυβέρνηση αλλά στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας» ενώ στη συνέχεια υπογράμμισε πως αυτό σημαίνει πως «ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας πρέπει να αποκατασταθεί το κύρος του».
Ο κ. Καστανίδης σημείωσε επίσης πως πρέπει να αναθεωρηθεί ξανά το άρθρο που προβλέπει τον τρόπο εκλογής του ΠτΔ καθώς «είναι ένα πρόσωπο που συμβολίζει την ψυχή του έθνους» και επιτέθηκε στη Νέα Δημοκρατία για την επιλογή της στη διαδικασία του 2019 με την οποία εκλέχτηκε ως πρώτος πολίτης της χώρας ο Κωνσταντίνος Τασούλας.
Έκανε μια αναδρομή από περιπτώσεις που επικεφαλής σε διάφορες Αρχές εκλέχτηκαν πρόσωπα με ισχυρές πλειοψηφίες και επεσήμανε πως το πρόβλημα σε τέτοιες διαδικασίες «άρχισε να χαλάει όταν μεσολαβούν μικρής εμπνεύσεως και ιδιοτέλειας πολιτικοί σχεδιασμοί, από συγκεκριμένη πλευρά στην οποία μάλιστα δεν μπορεί να απαντήσει η άλλη πολιτική πλευρά» με αρκετούς να ανατρέχουν στην περίπτωση εκλογής Πρόεδρου του 2015, που η χώρα οδηγήθηκε σε εθνικές εκλογές, καθώς η τότε αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ με τον Αλέξη Τσίπρα στο τιμόνι του κόμματος, δεν στήριξε την επιλογή της κυβέρνησης και έτσι δεν συγκεντρώθηκε ο απαιτούμενος αριθμός βουλευτών.
Το καρφί στον Ανδρουλάκη
Ο Χάρης Καστανίδης δήλωσε πως δεν είναι αισιόδοξος για την επικείμενη Συνταγματική Αναθεώρηση. «Ακούω διάφορές προτάσεις οι οποίες μου προκαλούν ελαφρό μειδίαμα για την σοβαρότητα αυτών που θα επιχειρήσουν την αναθεώρηση» σημείωσε αρχικά . Ενώ στη συνέχεια τόνισε πως ελπίζει πως «όλοι θα αναχθούν στο ύψος των περιστάσεων, δεν λέω στο ύψους του αναστήματος τους, στο ύψος των περιστάσεων. Γιατί το ανάστημα μάλλον δεν είναι πολύ μεγάλο, στο ύψος των περιστάσεων και θα κάνουν ότι μπορούν για μία ουσιαστική Συνταγματική Αναθεώρηση».
Η φράση αυτή περί αναστήματος θεωρήθηκε ως καρφί προς Νίκο Ανδρουλάκη που είναι ένα από τα πρόσωπα που πως ως πρόεδρος του ΠαΣοΚ και αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει κάνει προτάσεις για την Συνταγματική Αναθεώρηση και μετέχει στην κορυφαία θεσμική διαδικασία.
Οι Συνταγματολόγοι
Από την πλευρά του ο Ξενοφών Κοντιάδης δήλωσε πως ο τρόπος και ο χρόνος με τον οποίο ήρθε η πρόταση αναθεώρησης από τον Πρωθυπουργό, «δείχνει ότι δεν υπάρχει η βούληση για μία σοβαρή συζήτηση ούτε για την καλλιέργεια των αναγκαίων συναινέσεων που προβλέπει το Σύνταγμα μας». Παράλληλα σημείωσε πως η περίοδος αυτή που γίνεται η συζήτηση για την Συνταγματική Αναθεώρηση είναι προεκλογική, τα σκάνδαλα διαφθοράς βρίσκονται στο επίκεντρο «κι έχουν κατατεθεί δύο προτάσεις για τη συγκρότηση προανακριτικής επιτροπής για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και ακόμη μία για εξεταστική με αφορμή τα νέα ευρήματα για τις υποκλοπές».
Χαρακτήρισε επίσης και την πρόταση αυτή της κυβέρνησης ως «θλιβερή» γιατί δεν έχει στόχευση, δεν έχει συνοχή και «είναι μία πρόταση που επιχειρεί να στρέψει αλλού τη συζήτηση».
Ο Γιώργος Σωτηρέλης από την πλευρά του επεσήμανε πως έχουμε μία στάση κυβερνητική που είναι «εξόχως προβληματική» εξηγώντας πως «η απόπειρά ποδηγέτησης της Δικαιοσύνης είναι καταφανής και ευτυχώς υπάρχουν τα κατωτέρα ή τα μεσαία δικαστήρια».
Προχώρησε μάλιστα την σκέψη ακόμη ένα βήμα πιο κάτω τονίζοντας πως η κατάσταση στα ανώτατα κλιμάκια είναι χειρότερη. «Όσο πάμε προς τα επάνω τόσο χειρότερα. Να δούμε Συμβούλιο της Επικρατείας, να δούμε Εκλογοδικείο, Άρειο Πάγο, Εισαγγελία του Αρείου Πάγου; Όλα τα δικαστήρια είναι σαν να συναγωνίζονται μεταξύ του πιο θα υπονομεύσει περισσότερο τη δικαιοσύνη» σημείωσε χαρακτηριστικά προτείνοντας τροποποιήσεις σε συγκεκριμένα άρθρα του Συντάγματος.
Ολοκληρώθηκαν οι αρχαιρεσίες της Νέας Δημοκρατίας με συμμετοχή 1.683 μελών
Με ομαλή διεξαγωγή και αυξημένη συμμετοχή ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ της Κυριακής η ψηφοφορία για την ανάδειξη της νέας Πολιτικής Επιτροπής της Νέα Δημοκρατία, με την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή να επικυρώνει τα τελικά αποτελέσματα των αρχαιρεσιών.
Πρώτος σε σταυρούς αναδείχθηκε ο Γιάννης Πολιτόπουλος, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του στο εσωτερικό του κόμματος. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Όλγα Βησσαράκη, συγκεντρώνοντας περισσότερους από 700 σταυρούς προτίμησης.
Ακολούθησαν ο Μπάμπης Σιάτρας και ο Αλέκος Κόκκαλης, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε ο Άγις Δίγκας.
Η εκλογική διαδικασία πραγματοποιήθηκε σε 30 εκλογικά τμήματα, χωρίς προβλήματα, με τη συμμετοχή να φτάνει τα 1.683 μέλη. Τα έγκυρα ψηφοδέλτια ανήλθαν σε 1.679, ενώ καταγράφηκαν συνολικά τέσσερα λευκά ή άκυρα ψηφοδέλτια.
Σταθερό μήνυμα εσωκομματικής συμμετοχής
Τα αποτελέσματα θεωρούνται ενδεικτικά του κλίματος που επικρατεί στη βάση της Νέας Δημοκρατίας, ενώ η μεγάλη συμμετοχή στις κάλπες ερμηνεύεται από κομματικά στελέχη ως μήνυμα ενεργής παρουσίας και συσπείρωσης ενόψει των επόμενων πολιτικών εξελίξεων.