Connect with us

Κοινωνία

Αδήλωτα τετραγωνικά: σε «καραντίνα» οι δηλώσεις για αυθαίρετα και Ε9

Published

on

Η πλατφόρμα της ΚΕΔΕ για τα αδήλωτα τετραγωνικά έρχεται αντιμέτωπη με τις υπαγωγές αυθαιρέτων και το κλείσιμο της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ για το Ε9, ενώ ιδιοκτήτες, μηχανικοί, λογιστές και άλλοι επαγγελματίες προσπαθούν να λύσουν τους «γρίφους», που προκαλεί  η κατά τα άλλα «διευκρινιστική» ανακοίνωση του υπουργείου Εσωτερικών.

Στο μεταξύ η πλατφόρμα της ΚΕΔΕ, παράλληλα με τις ουσιαστικές ελλείψεις που συγκεντρώνει, όπως για τις υπαγωγές αυθαιρέτων, κατηγορίες και περιπτώσεις ακινήτων και εποιφανειών παρουσίασε και τα πρώτα προβλήματα ομαλής λειτουργικότητας, εξαιτίας της μεγάλης επισκεψιμότητας που σημειώνεται τα τελευταία 24ωρα, λόγω των ασφυκτικών προθεσμιών.

Ανοιχτά θέματα

Έμπειροι τεχνικοί παράγοντες, εκπρόσωποι των ιδιοκτητών και της κτηματαγοράς, με άριστη γνώση της πραγματικότητας  βάζουν στο «μικροσκόπιο»  την διευκρινιστική ανακοίνωση, που εξέδωσε το υπουργείο Εσωτερικών και μιλώντας στο ecopress αναφέρουν ότι αντί να διευκρινίζει τα θέματα και να δίνει λύσεις σε υπαρκτά ανοιχτά θέματα προκαλεί σύγχυση και νέα ερωτήματα.

Οι ίδιοι επισημαίνουν ότι θέματα πρώτης γραμμής, που δεν καλύπτουν οι διευκρινίσεις του ΥΠΕΣ είναι ότι:

-Τα αδήλωτα τετραγωνικά σύμφωνα με έγκυρους υπολογισμούς ξεπερνούν συνολικά τα 50 εκ. τετραγωνικά μέτρα,  άρα είναι σχεδόν πενταπλάσια από αυτά που έχουν ήδη δηλωθεί, με τον απόδημο ελληνισμό να κατέχει το 10 με 15% της ακίνητης περιουσίας, χωρίς να έχει προχωρήσει στις δέουσες τακτοποιήσεις λόγω έλλειψης ενημέρωσης.

-Η πλειονότητα των αδήλωτων τετραγωνικών δεν βρίσκονται μέσα στο Ε9 και αφορούν αυθαίρετες κατασκευές που χρήζουν τακτοποίησης. Πρέπει λοιπόν πρώτα να γίνει υπαγωγή των αυθαίρετων αδήλωτων τετραγωνικών και ακολούθως να δηλωθούν στην πλατφόρμα της ΚΕΔΕ, όπως επίσης να είναι ανοιχτή η πλατφόρμα της ΑΑΕΔΕ για να γίνει η σχετική τροποποίηση του E9, πριν την δήλωση τους στην πλατφόρμα της ΚΕΔΕ.

-Στην πλατφόρμα της ΚΕΔΕ δεν υπάρχει πεδίο καταχώρησης των στοιχείων υπαγωγής αυθαιρέτων επιφανειών, ως προϋπόθεση για τη δήλωση αδήλωτων τετραγωνικών, πράγμα που με τα μέχρι τώρα δεδομένα καθιστά αδύνατο το διαχωρισμό δηλώσεων, αφενός μεν χωρίς υπαγωγή, για τα οποία η προθεσμία λήγει στις 31 Αυγούστου 2020 αφετέρου δε με υπαγωγή, για τα οποία η προθεσμία λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2020.

Τι λένε ΥΠΕΣ και ΚΕΔΕ

Σημειώνεται ότι  στη διευκρινιστική ανακοίνωση του υπουργείου Εσωτερικών για τα αυθαίρετα και το Ε9 καταγράφονται τα εξής:

Πρώτον: Η ρύθμιση για τα αδήλωτα τετραγωνικά αφορά στα τετραγωνικά των ακινήτων που είναι, ήδη, δηλωμένα στο Ε9, αλλά υπάρχει διαφορά -εν προκειμένω είναι λιγότερα- από όσα είναι καταγεγραμμένα στους λογαριασμούς της ΔΕΗ.

Και δεύτερον: Όσον αφορά τους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων, όσοι κάνουν τη δήλωση νομιμοποίησης αυθαιρέτου εντός του Σεπτεμβρίου και τα επιπλέον τετραγωνικά του ακινήτου τους δηλωθούν έως τότε, έχουν τη δυνατότητα να κάνουν χρήση της ρύθμισης έως το τέλος του Σεπτεμβρίου, χωρίς επιβολή προστίμων και επιπλέον τελών.

Στην ίδια λογική κινούνται και κύκλοι της ΚΕΔΕ, κάνοντας ένα βήμα παρά πέρα, μιλώντας για δήλωση τετραγωνικών πριν την τακτοποίηση, κάτι που οι μηχανικοί θεωρούν τελείως ανέφικτο.  Συγκεκριμένα πηγές από την ΚΕΔΕ αναφέρουν: «Μπορούν να τα δηλώσουν τώρα τετραγωνικά κι ας τα νομιμοποιήσουν τον Σεπτέμβρη».

Τι λένε μηχανικοί και κτηματαγορά

Επί των «διευκρινίσεων» του ΥΠΕΣ  μιλούν στο ecopress έμπειροι τεχνικοί παράγοντες, εκπρόσωποι των ιδιοκτητών και της κτηματαγοράς, εντοπίζοντας τα νέα γκρίζα σημεία που δημιουργεί η  συγκεκριμένη ανακοίνωση, τα οποία συνοψίζονται στα παρακάτω:

Πρώτον: Δεν συντονίστηκε η πλατφόρμα της ΚΕΔΕ με την εφαρμογή του Ε9. Στη συντριπτική πλειονότητά τους, τα αδήλωτα τετραγωνικά δεν καταγράφονται μέσα στο Ε9, διότι τα περισσότερα αφορούν αυθαίρετες κατασκευές.  Μάλιστα, το μεγαλύτερο πρόβλημα παρουσιάζεται στην επαρχία, κυρίως σε μονοκατοικίες, βιοτεχνίες, ξενοδοχειακές μονάδες και επιχειρήσεις, όπου υπάρχουν απίστευτες υπερβάσεις των οικοδομικών αδειών. Υπολογίζεται, ότι ξεπερνούν τα 50 εκ. τετραγωνικά μέτρα  άρα είναι σχεδόν πενταπλάσια από αυτά που έχουν ήδη δηλωθεί, με τον απόδημο ελληνισμό να κατέχει το 10 με 15% της ακίνητης περιουσίας, χωρίς να έχει προχωρήσει στις δέουσες τακτοποιήσεις λόγω έλλειψης ενημέρωσης.

Μικρότερα είναι το πρόβλημα στα αστικά ακίνητα, κυρίως σε διαμερίσματα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης όπου εκεί, πράγματι υπάρχει αντιστοιχία με το Ε9». Ωστόσο, η μεγάλη εικόνα που χαρακτηρίζει την κατάσταση, είναι σύμφωνα με τεχνικούς παράγοντες ότι:

-«Η πλειονότητα των αδήλωτων τετραγωνικών δεν βρίσκονται μέσα στο Ε9 και αφορούν αυθαίρετες κατασκευές που χρήζουν τακτοποίησης. Άρα θα πρέπει να γίνει δήλωση του αυθαιρέτου να προχωρήσουν  στη διόρθωση των τετραγωνικών και του Ε9. Δεν είναι ότι βρίσκονταν στο Ε9 και ξεχάστηκαν να δηλωθούν στο δήμο. Πρέπει δηλαδή να ανοίξει το σύστημα του Ε9, να διορθώσουν το Ε9 και να κάνουν στη συνέχεια τη διόρθωση των τετραγωνικών», αναφέρει χαρακτηριστικά μηχανικός που έχει εικόνα του όλου θέματος.

Δεύτερον: Δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής ειδικό πεδίο ή εφαρμογή στην πλατφόρμα για να γίνει ο διαχωρισμός των ιδιοκτητών που προχωρούν μέχρι το τέλος Σεπτέμβρη σε υποβολή διόρθωσης των τετραγωνικών, κατόπιν τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών:

-«Δεν γνωρίζουμε προς το παρόν,  εάν τις επόμενες ημέρες ή  και μετά τη λήξη της προθεσμίας της 31ης  Αυγούστου, δημιουργηθεί κάποιο ειδικό πεδίο, όπως για παράδειγμα να ζητείται ο αριθμός νομιμοποίησης του αυθαιρέτου για να εισαχθεί κάποιος στη λειτουργίας της πλατφόρμας», λένε μηχανικοί και ιδιοκτήτες.

Τρίτον:  Αδύνατη καθίσταται η εκ των προτέρων δήλωση των τετραγωνικών πριν την υπαγωγή του αυθαιρέτου. «Αυτό θα δημιουργήσει ένα τεράστιου αλαλούμ! » λέει χαρακτηριστικά έμπειρος μηχανικός και εξηγεί ότι:

-« Κανένας μηχανικός δεν θα μπει στη διαδικασία να δώσει ένα εμβαδόν αυθαίρετα. Είναι υποχρεωμένος να πάρει τα σχέδια από την πολεοδομία, να δει ποια είναι τα νόμιμα, να δει τις διαφορές ποια είναι τα επιπρόσθετα, ανεξάρτητα από αυτά που λέει ο ιδιοκτήτης. Στην αυτοψία όμως μπορεί να διαπιστώσει ότι η υπέρβαση δόμησης είναι πολύ μεγαλύτερη. Άρα δεν μπορούμε να κάνουμε δήλωση και να δηλώνουμε στο περίπου τετραγωνικά. Αυτό είναι λάθος. Και θα μπει σε ακόμη μεγαλύτερη περιπέτεια ο ιδιοκτήτης ο οποίος εκ των υστέρων να διορθώνει Ε9 και να επαναϋπολογίζονται φόροι και ΤΑΠ επί των πρόσθετων τετραγωνικών που θα υπολογιστούν».

Τέταρτον:  Δίνεται συγκεχυμένη και ασαφής ενημέρωση των ιδιοκτητών για τη λειτουργία της πλατφόρμας. Όπως ήδη έχει ζητήσει η ΠΟΜΙΔΑ τεχνικοί παράγοντες επισημαίνουν στο «Ecopress», ότι οι καταληκτικές ημερομηνίες  που δόθηκαν δεν συνοδεύτηκαν με αναλυτική ενημέρωση του κοινού, γιατί όπως υπογραμμίζουν, η λειτουργία της πλατφόρμας, όσον αφορά τα αυθαίρετα θα πρέπει να παραμείνει ανοικτή τουλάχιστον για την επόμενη τετραετία.

Όπως σημειώνουν, στις 31 Σεπτεμβρίου 2020, λήγει η προθεσμία υπαγωγών για τις μεγάλες αυθαιρεσίες κατηγορίας 5, δηλαδή τα εξολοκλήρου αυθαίρετα, κι αυτά που έχουν πολύ μεγάλες υπερβάσεις, πάνω από το 40%. Βάσει του νόμου όμως τα αυθαίρετα συνεχίζουν να δηλώνονται για τα επόμενα 5 χρόνια, με αυξημένα κλιμακωτά πρόστιμα. Επομένως δεν μπορεί να σταματήσει η δήλωση αυθαιρέτων στις 30 Σεπτεμβρίου 2020 στην πλατφόρμα. Θα πρέπει να είναι ανοιχτή για κάθε δήλωση αυθαιρέτου, του οποίου γίνεται μέσα στα νόμιμα πλαίσια».

Σκέψεις για  συνέχιση της λειτουργίας

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ecopress, τόσο στο υπουργείο όσο και στην ΚΕΔΕ, προτάσσουν τη λύση της συνέχισης λειτουργίας σε άλλη μορφή και δίνουν μεγάλη σημασία, στην έγκαιρη επεξεργασία των 800 χιλιάδων δηλώσεων που αντιστοιχούν σε 21 εκατομμύρια κρυμμένα τετραγωνικά, προκειμένου να εισρεύσει χρήμα στα ταμεία των δήμων:

«Να επεξεργαστούμε πρώτα τα στοιχεία αυτά και αμέσως μετά η πλατφόρμα θα συνεχίσει να λειτουργεί, προφανώς για την τακτοποίηση και νέων  εκκρεμοτήτων με ότι θα ισχύει ως προς τα πρόστιμα εκείνη την εποχή», αναφέρουν πηγές από την ΚΕΔΕ. Προς το παρόν όμως, δεν έχει γνωστοποιηθεί οποιαδήποτε εναλλακτική μορφή λειτουργίας της πλατφόρμας, για την οποία η θεσμική έκφραση τη ΠΟΜΙΔΑ έχει ανακοινώσεις πάμπολλες φορές το τελευταίο διάστημα, ότι δεν πρέπει να κλείσει ποτέ, προτείνοντας  τη συνέχιση της λειτουργίας με πολύ χαμηλά πρόστιμα σταδιακά προσαυξανόμενα, για όσους ιδιοκτήτες καθυστερούν, όπως γίνεται με τα αυθαίρετα.

πηγή: ecopress.gr

 

 

 

 

 

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Πράξη προσφοράς ζωής η εθελοντική αιμοδοσία στο Α’ ΚΑΠΗ Αγίας Βαρβάρας

Published

on

Με ικανοποιητική συμμετοχή πολιτών πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 21 Ιουνίου η εθελοντική αιμοδοσία της Δημοτικής Ομάδας Αιμοδοσίας «Χρήστος Παπαδόπουλος» του Δήμου Αγίας Βαρβάρας, στους χώρους του Α’ ΚΑΠΗ (Καλαντζάκου 7).

Η δράση οργανώθηκε σε συνεργασία με το Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Ο Ευαγγελισμός» και το ΚΕΠ Υγείας του Δήμου, με δεκάδες εθελοντές αιμοδότες να ανταποκρίνονται στο κάλεσμα προσφοράς, αποδεικνύοντας έμπρακτα την ευαισθησία και την αλληλεγγύη που διακρίνουν την τοπική κοινωνία.

Από τις πρωινές ώρες, οι πολίτες προσέρχονταν στον χώρο της αιμοδοσίας, όπου το εξειδικευμένο προσωπικό του νοσοκομείου φρόντισε για την ασφαλή και ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας. Ανάμεσα στους αιμοδότες βρέθηκαν τόσο παλαιοί όσο και νέοι εθελοντές, στέλνοντας το μήνυμα ότι η αιμοδοσία αποτελεί μια απλή πράξη που μπορεί να χαρίσει ελπίδα και ζωή σε συνανθρώπους μας.

Η Δημοτική Ομάδα Αιμοδοσίας «Χρήστος Παπαδόπουλος», η οποία πραγματοποιεί τακτικές αιμοδοσίες κάθε χρόνο, συνεχίζει με συνέπεια το κοινωνικό της έργο, συμβάλλοντας στη διατήρηση επαρκών αποθεμάτων αίματος για έκτακτες και προγραμματισμένες ανάγκες.

Οι διοργανωτές ευχαρίστησαν θερμά όλους όσοι συμμετείχαν, καθώς και το προσωπικό του Νοσοκομείου «Ευαγγελισμός» για τη συνεργασία, υπογραμμίζοντας ότι κάθε μονάδα αίματος μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη για κάποιον συνάνθρωπο που τη χρειάζεται.

Ένα ακόμη ραντεβού ανθρωπιάς και κοινωνικής προσφοράς ολοκληρώθηκε με επιτυχία στην Αγία Βαρβάρα, ανανεώνοντας το μήνυμα της εθελοντικής αιμοδοσίας: «Δίνω αίμα, χαρίζω ζωή».

 

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Εξαρθρώθηκε συμμορία διακίνησης ναρκωτικών στην Αγία Βαρβάρα – Είχαν μετατρέψει διαμέρισμα σε «φρούριο»

Published

on

Τέσσερα άτομα συνελήφθησαν από την ΕΛ.ΑΣ. – Τραυματίστηκε αστυνομικός κατά την επιχείρηση, ενώ προηγήθηκε επεισόδιο με πυροβολισμούς μεταξύ μελών της ομάδας.

Σημαντικό πλήγμα στη διακίνηση ναρκωτικών στην ευρύτερη περιοχή της Αγίας Βαρβάρας κατάφερε η Ελληνική Αστυνομία, προχωρώντας στην εξάρθρωση συμμορίας που φέρεται να είχε οργανώσει πλήρως τη δράση της μέσα από διαμέρισμα το οποίο είχε μετατραπεί σε πραγματικό «φρούριο».

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα μέλη της ομάδας είχαν εγκαταστήσει σύστημα παρακολούθησης με κάμερες ασφαλείας, ενώ η είσοδος του διαμερίσματος ήταν προστατευμένη με θωρακισμένη πόρτα και ειδικό άνοιγμα μέσω του οποίου πραγματοποιούνταν οι συναλλαγές. Οι αστυνομικοί διαπίστωσαν ότι το σημείο λειτουργούσε σε 24ωρη βάση, με συνεχή προσέλευση ατόμων που προμηθεύονταν ναρκωτικές ουσίες.

Η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε από το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αγίας Βαρβάρας, το οποίο έπειτα από αξιοποίηση πληροφοριών και παρακολούθηση της δράσης των εμπλεκομένων προχώρησε στην επέμβαση και τη σύλληψη τεσσάρων ατόμων. Κατά τη διάρκεια της αστυνομικής επιχείρησης σημειώθηκε ένταση, καθώς ένας από τους συλληφθέντες φέρεται να αντιστάθηκε σθεναρά και να τραυμάτισε αστυνομικό.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, λίγη ώρα πριν από την έφοδο των Αρχών είχε προηγηθεί σοβαρό επεισόδιο μεταξύ δύο μελών της συμμορίας, τα οποία φέρονται να πυροβόλησαν το ένα το άλλο, αποκαλύπτοντας το κλίμα έντασης που επικρατούσε στο εσωτερικό της εγκληματικής ομάδας.

Η υπόθεση προκαλεί έντονο προβληματισμό, καθώς αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο οργανωμένα κυκλώματα επιχειρούν να εγκαθιστούν σημεία διακίνησης ναρκωτικών μέσα στον αστικό ιστό, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των κατοίκων.

Η έρευνα της ΕΛ.ΑΣ. συνεχίζεται για την πλήρη διερεύνηση της δράσης της συμμορίας και τυχόν διασυνδέσεις της με άλλα κυκλώματα διακίνησης ναρκωτικών.

.

 

.

 

.

 

.

 

.

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Μ. Χατζηευσταθίου: Είμαστε σοκαρισμένοι με την είδηση της απώλειας του Γυμναστή μας

Published

on

Αγαπητές κι αγαπητοί φίλοι του σχολείου μας. Όλες κι όλοι είμαστε σοκαρισμένοι με την είδηση της απώλειας του Γυμναστή μας, του Φίλου μας, του Γιώργου Καλλή, του Ανθρώπου που τα Παιδιά λάτρευαν και κρέμονταν πάνω του, συνεχώς. Δεν.. δεν… χωράνε οι λέξεις.
Θα σταθούμε δίπλα στη Σοφία και τα κορίτσια σου, Γίγαντα.
Πάντα θα πλανιέται η μορφή σου στην αυλή του σχολείου μας…
Πάντα!.
.
.
.
.
.

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή