Οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί της πόλης μας: φιλόξενοι και ασφαλείς υποδέχθηκαν και την νέα χρονιά τα παιδιά μας!
Posted On Σεπτέμβριος 4, 2020
0
948 Views
2 Οι Παιδικοί και Βρεφονηπιακοί Σταθμοί της πόλης υποδέχθηκαν τα φιλοξενούμενα παιδιά των κατοίκων με το καλλίτερο χαμόγελό τους και τις καλλίτερες συνθήκες διαβίωσης.
Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου φρόντισε ώστε τους μικρούς φιλοξενούμενους να υποδεχθούν φρεσκοβαμμένοι χώροι, και λειτουργικά, κατάλληλα κτήρια, αφού όλο το διάστημα θερινών διακοπών έγιναν επισκευές και αποκατάσταση στις μονώσεις και σε σημεία τοιχοποιΐας ή και άλλα σημεία της κατασκευής, τα οποία είχαν υποστεί φθορές. Ο Δήμος φρόντισε ώστε έγκαιρα να υπάρχουν όλες οι προμήθειες σε υλικά και εξοπλισμό για την φιλοξενία και την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, ενώ, οι εργαζόμενοι με την ίδια αφοσίωση στο καθήκον και με την αγάπη τους για τα παιδιά, έβαλαν το καλλίτερο χαμόγελό τους και υποδέχθηκαν τους μικρούς μας φίλους.
Πρέπει να ομολογήσω ότι, με εντυπωσίασαν τα σχόλια που άκουσα, τυχαία, από γονείς σε κάποιο κατάστημα της πόλης. Σκέφθηκα «μα είναι δυνατόν να είναι όλα τόσο τέλεια; Και μάλιστα στις παρούσες συνθήκες;»
Η περιέργειά μου, λοιπόν, με έσπρωξε να προσπαθήσω να συναντηθώ με το προσωπικό και την διευθύντρια των παιδικών σταθμών του Δήμου μας, την κα Ελένη Σερμέα.
Μετά την σχετική διαδικασία, συναντήθηκα με την κ. Σερμέα στο γραφείο της στον παιδικό σταθμό «Σβούρα».
Η πόρτα άνοιξε και η εργαζόμενη που με υποδέχθηκε μου έδωσε αντισηπτικό και μάσκα -όπως φορούσε, άλλωστε και η ίδια-, προκειμένου να εισέλθω στον χώρο του σταθμού.
Η εικόνα εντυπωσιακή! Καθαροί και φροντισμένοι χώροι, παρά το γεγονός ότι τα παιδιά είχαν φύγει προ μισής-μίας το πολύ ώρας.
Τακτοποιημένα και στην θέση τους παιχνίδια, σκεύη σιτίσεως κ.λπ. Η ευγενέστατη εργαζόμενη με οδήγησε στην σκάλα, και μου υπέδειξε το γραφείο της διευθύντριας στον πρώτο όροφο.
Η κ. Σερμέα με υποδέχθηκε με ευγένεια και η όλη της στάση και συμπεριφορά είχαν τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που αισθάνονται ασφαλείς και σίγουροι για τον εαυτό τους, γιατί γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενο της εργασίας τους.
Παιδαγωγός -μάχιμη, όπως επιλέγει να τονίζει-, έφτιαξε το γραφείο της στον πρώτο όροφο του παιδικού σταθμού, γιατί δεν ήθελε να είναι αποκομμένη από τα παιδιά και το έργο που το προσωπικό παράγει.
Η Διευθύντρια λοιπόν, των 3 παιδικών σταθμών του Δήμου ξεκίνησε την επαγγελματική της σχέση με την πόλη της Αγίας Βαρβάρας πολύ παλιά. Τέλη της 10ετίας του 1980. Διορίστηκε στην Αγία Βαρβάρα σε Κρατικό Παιδικό Σταθμό.
Διαβάστε επίσης: Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΣΥΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΟΧΗΣ ΤΕΛΕΙΩΣΕ, Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ
Μέσα της 10ετίας 1990, ο Δήμαρχος Λάμπρος Μίχος, της κτύπησε την πόρτα ενώ ήταν μόνη, περιμένοντας να φύγουν και τα τελευταία παιδιά, ούσα προϊσταμένη του σταθμού.
Της έστειλε εργαζόμενο από τον Δήμο για να υποστηρίξει το έργο της και προπαντός τα φιλοξενούμενα παιδιά.
Όταν οι παιδικοί σταθμοί δόθηκαν στην αρμοδιότητα των Δήμων ο Δήμαρχος κ. Λάμπρος Μίχος ήταν έτοιμος. Κάλεσε την σημερινή διευθύντρια και ξεκίνησε την σύσταση των παιδικών σταθμών του Δήμου Αγίας Βαρβάρας.
Από την εποχή εκείνη πέρασαν πολλά χρόνια. Οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί έγιναν από την πρώτη θητεία του Μίχου τρεις και στεγάσθηκαν σε ιδιόκτητα κτήρια, κατασκευασμένα από την αρχή για την χρήση τους ως σταθμοί φιλοξενίας παιδιών και σήμερα έχουν δυνατότητα φιλοξενίας 162 νηπίων και 80 βρεφών.
Οι αριθμοί αυτοί, προκύπτουν γιατί η σημερινή Διοίκηση με τον Λάμπρο Μίχο και πάλι στην θέση του Δημάρχου αυξήθηκε η δυναμική φιλοξενίας των παιδιών κατά 15 νήπια και βρέφη, σε σχέση με την προηγούμενη κατάσταση!
Σήμερα, η πραγματικότητα των χώρων φιλοξενίας ανταποκρίνεται απολύτως ακόμη και στις πλέον αυστηρές Ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Υλικά κατασκευής των κτηρίων και παιχνιδιών φιλικά στο περιβάλλον, οικολογικά, απολύτως ασφαλή, χώροι λειτουργικοί οι οποίοι αποτρέπουν τους κινδύνους ατυχήματος, χώροι προσβάσιμοι σε παιδιά ΑΜΕΑ και το σύνολο των Ευρωπαϊκών προδιαγραφών υπερκαλύπτεται.
Σημαντικό ζήτημα είναι, επίσης, το γεγονός ότι σήμερα με προσπάθεια, προσωπικά του Δημάρχου κ. Λάμπρου Μίχου, υπάρχει διαθέσιμη παγία προκαταβολή, ούτως ώστε, να υπάρχει η δυνατότητα προμήθειας υλικών και απαιτούμενων υλικών και σκευών για την εξυπηρέτηση των φιλοξενουμένων παιδιών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η προηγούμενη Διοίκηση σε κάθε αίτημα είτε για την σύσταση παγίας είτε για την δαπάνη για αγορά χρησίμων και αναγκαίων υλικών, πρόβαλε την οικονομική στενότητα. Τώρα, πώς ο σημερινός Δήμαρχος, παρά την αδιαμφισβήτητη τραγική οικονομική πραγματικότητα την οποία παρέλαβε στον Δήμο, βρήκε τρόπο και να πραγματοποιήσει τις αναγκαίες επισκευές (σημειώστε ότι η υγρασία είχε σε μεγάλο βαθμό εισχωρήσει στην τοιχοποιΐα ορισμένων κτηρίων), να συμπληρώσει το σύνολο των ελλείψεων σε υλικά και εξοπλισμό και να συστήσει παγία ώστε να υπάρχει η δυνατότητα προμήθειας σε άμεσο χρόνο, αυτό μόνο με έναν τρόπο εξηγείται.
Η διαφορά με την προηγούμενη Διοίκηση είναι μία και καθοριστική! Ο Λάμπρος Μίχος γνωρίζει τις ανάγκες, προβλέπει, κινητοποιείται και αναζητά λύσεις πριν ακόμη του αναφερθεί κάποιο πρόβλημα και κυρίως ενδιαφέρεται για την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών στους πολίτες.
Αυτό, άλλωστε είναι και η κοινή διαπίστωση του προσωπικού και των στελεχών των σταθμών της πόλης. Όπως, χαρακτηριστικά είπαν «ο Δήμαρχος βρίσκεται δίπλα μας ανά πάσα στιγμή. Είναι από τους ανθρώπους οι οποίοι ακούν και δίνουν λύσεις. Δεν αφήνει την επίλυση των προβλημάτων στους εργαζόμενους, αλλά, προσπαθεί δυναμικά και επιλύει τα θέματα, αναλαμβάνοντας τις ευθύνες του. Και αυτό είναι η βασικότερη διαφορά του από την προηγούμενη διοίκηση. Νοιάζεται για τους συνεργάτες του και αυτό το μήνυμα έχει περάσει και στους πολιτικούς υπευθύνους των υπηρεσιών. Οι επικεφαλής αντιδήμαρχοι και στελέχη της Διοίκησης, σήμερα, βρίσκονται κοντά στους εργαζόμενους και δεν έχουν κρυφτεί πίσω από την “απόσταση” που φαντάζονταν οι προηγούμενοι ότι έχουν ή πρέπει να έχουν, από τους εργαζόμενους».
Οι εργαζόμενοι σήμερα, όπως τόνισαν, αισθάνονται ασφάλεια και μπορούν απρόσκοπτα να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα παιδιά. Ως επιστέγασμα και επιχείρημα αποδείξεως αυτής της άποψης, επισήμαναν ότι από την 1η Σεπτεμβρίου 2019, την ημέρα δηλαδή κατά την οποία η νέα Δημοτική Αρχή ανέλαβε καθήκοντα, η μηνιαία μισθοδοσία του προσωπικού (και ειδικά των συμβασιούχων) γίνεται κανονικά και στον τακτό χρόνο, ενώ, προηγουμένως, υπήρχαν δίμηνες και σε κάποιες περιπτώσεις τρίμηνες καθυστερήσεις. Τελικά, αν ενδιαφέρεσαι πραγματικά και γνωρίζεις προσπαθείς, αγωνίζεσαι και βρίσκεις τα χρήματα που είναι απαραίτητα για την προσφορά υπηρεσιών στους πολίτες σου.
Χαρακτηριστικό της αντίληψης που διαθέτουν ο Δήμαρχος και η σημερινή Δημοτική Αρχή, αλλά και πιστοποίηση της διαφάνειας και αξιοκρατικής επιλογής με την οποία γίνονται οι επιλογές για την εγγραφή των παιδιών, είναι το γεγονός ότι φέτος προκειμένου να ειδοποιηθούν οι ενδιαφερόμενοι γονείς, δεν έγινε απλή ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Δήμου ή τοιχοκόλληση, αλλά οι υπηρεσίες πραγματοποίησαν άμεση τηλεφωνική επικοινωνία μαζί τους. Επιπροσθέτως, σε κάθε φάση, η ενημέρωσή τους ήταν συνεχής, μέσω μηνυμάτων SMS, ακόμη και για την περίπτωση κατά την οποία κάποιοι που δεν είχαν επιλεγεί, θα ήθελαν να προβούν στην υποβολή ένστασης.
Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι από φέτος θα υπάρχει παιδίατρος ο οποίος θα παρακολουθεί και θα φροντίζει τα φιλοξενούμενα παιδιά στους σταθμούς, ενώ στο πλαίσιο της πρόληψης όλο το προσωπικό των σταθμών εξετάστηκε και έκανε test για τον κορωνοϊό.
Πραγματικά, η συνάντηση αυτή ήταν μία απολύτως διαφωτιστική και χρήσιμη. Βγαίνοντας, συνειδητοποίησα ότι ένα χαμόγελο είχε σχηματισθεί στα χείλη μου. Ένα χαμόγελο αισιοδοξίας και σιγουριάς. Γιατί η πόλη μου και οι άνθρωποί της και κυρίως το μέλλον της -δηλαδή τα παιδιά της-, βρίσκονται σε πολύ καλά χέρια. Τολμώ να πώ ότι δεν θα υπήρχε καλλίτερη περίπτωση.
Καλή χρονιά λοιπόν σε εργαζόμενους, παιδιά και γονείς. Ελπίζουμε αυτή η χρονιά να αποδειχθεί κατά πολύ καλλίτερη από την προηγούμενη. Γιατί, όλοι μας ένα πράγμα προσδοκούμε. Την Αγία Βαρβάρα, την πόλη που όλοι αγαπάμε, «πρώτη ξανά»!