Connect with us

Κοινωνία

Στους Αμερικανούς οι νέες φρεγάτες, «πακέτο» με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Published

on

Γάλλοι και Αμερικανοί μοιράζονται τα «φιλέτα» του εξοπλιστικού προγράμματος. Η ONEX ετοιμάζεται για τη διεκδίκηση των ναυπηγείων.

Για προφανείς λόγους τήρησης λεπτών ισορροπιών, η κυβέρνηση φαίνεται αποφασισμένη να μοιράσει τις δύο μεγάλες παραγγελίες του νέου εξοπλιστικού προγράμματος μεταξύ των δύο δυνάμεων που έχουν το σημαντικότερο πολιτικό και στρατιωτικό ρόλο στην Ανατολική Μεσόγειο, παρά το γεγονός ότι εκδηλώθηκε ενδιαφέρον για τις φρεγάτες και από Γερμανία και Ολλανδία.

Ταυτόχρονα, όμως, σύμφωνα με πληροφορίες, η αμερικανική πλευρά φέρεται να έχει βελτιώσει σημαντικά την αρχική πρόταση της Lockheed Martin για τέσσερις φρεγάτες πολλαπλού ρόλου (Multi-Mission Surface Combatant – MMSC).

Έπεσε η τιμή

Η «βασική» τιμή των φρεγατών, στη διαμόρφωση που αυτές προσφέρθηκαν στη Σαουδική Αραβία, ήταν 2 δισ. δολ., αλλά το κόστος τους θα ανέβαινε σε πολύ υψηλότερα επίπεδα με την ειδική διαμόρφωση και τα οπλικά συστήματα που ζητούσε το Πολεμικό Ναυτικό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η προσφορά έχει βελτιωθεί σημαντικά τόσο σε ό,τι αφορά την τιμή, αλλά και στο πλάνο χρηματοδότησης.

Η συνολική συμφωνία αποκτά μεγαλύτερη αξία για την ελληνική πλευρά με την προσθήκη της συμπαραγωγής, που θα δημιουργήσει προστιθέμενη αξία στην Ελλάδα και θα φέρει αμερικανικές επενδύσεις της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Επιπλέον, η ελληνική πλευρά εξασφαλίζει πρόσβαση σε πυραυλικό σύστημα επιφανείας – αέρος μέσου βεληνεκούς, το οποίο δίνει στρατηγικό πλεονέκτημα στις συνθήκες αντιπαράθεσης με τις τουρκικές δυνάμεις στο Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο.

Η συμφωνία για τις φρεγάτες «συγχρονίζεται» με τη διαδικασία πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που βρίσκονται σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης. Σύμφωνα με πληροφορίες, πιθανότατα θα έχει ολοκληρωθεί η συμφωνία πριν από την υποβολή προσφορών για τα ναυπηγεία, ώστε να είναι ξεκάθαρο ποιο κατασκευαστικό αντικείμενο θα έχουν τα ναυπηγεία στον τομέα των εξοπλισμών.

Η διεκδίκηση των ναυπηγείων θα γίνει από την ONEX, που ήδη έχει υπό τον έλεγχό της τα άλλα δύο μεγάλα ναυπηγεία της χώρας. Οπως και στην Ελευσίνα, η ONEX θα έχει τη χρηματοδοτική υποστήριξη της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας DFC.

Οι συζητήσεις

Το σχέδιο που συζητήθηκε στην Ουάσιγκτον αυτή την εβδομάδα, ανάμεσα στον επικεφαλής της ONEX, Πάνο Ξενοκώστα, και τον διευθύνοντα σύμβουλο της DFC, Άνταμ Μπόιλερ, προβλέπει ότι η ONEX θα δημιουργήσει ναυπηγικό κέντρο (hub), το μεγαλύτερο στην Ανατολική Μεσόγειο, συνδυάζοντας τις δραστηριότητες των τριών μεγάλων ελληνικών ναυπηγείων.

Ετσι θα μπορεί να παρέχει πολύπλευρες υπηρεσίες: από την κατασκευή των φρεγατών και άλλων σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού, μέχρι υπηρεσίες συντήρησης και επισκευήςσκαφών του αμερικανικού 6ου Στόλου. Θα είναι επίσης σε θέση να αναλάβει  επισκευέςς εμπορικών σκαφών, μεταξύ των οποίων και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, που έχουν μεγάλη σημασία για τους Αμερικανούς, καθώς προωθούν τη διείσδυση του δικού τους LNG στην ευρωπαϊκή αγορά.

Όπως έγραψε στο Twitter ο Πάνος Ξενοκώστας, «ήταν μια σπουδαία συνάντηση. Συζητήθηκαν τα επόμενα βήματα για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, παράλληλα με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με στόχο να δημιουργηθεί ένα βιώσιμο, ηγετικό κέντρο ναυπηγικής για την Ανατολική Μεσόγειο».

Ο Άνταμ Μπόιλερ σχολίασε, επίσης στο Twitter: «Συνεχίζουμε την πρόοδο που πετύχαμε στην Ελλάδα την προηγούμενη εβδομάδα. Συναντήθηκα σήμερα με τον Πάνο Ξενοκώστα και συζητήσαμε την επένδυση της DFC στον ενεργειακό κόμβο/ναυπηγείων Ελευσίνας. Στρατηγική επένδυση που, μαζί με τον Σκαραμαγκά, θα αναζωογονήσει την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία δημιουργώντας θέσεις εργασίας».

Ο Άδωνις Γεωργιάδης, σε σημερινές του δηλώσεις, επισήμανε ότι το αμερικανικό ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά «είναι ένα φανταστικά καλό νέο για εμάς, γιατί αν καταφέρουμε μαζί με τα ναυπηγεία Σύρου που έχουμε βάλει ήδη μπρος και τα δουλεύουμε πολύ καλά, να βάλουμε μπρος και την Ελευσίνα και τον Σκαραμαγκά, θα έχει αυτή η κυβέρνηση επιτύχει σε λιγότερο από 1,5 χρόνο να βάλει μπρος ξανά τη ναυπηγική βιομηχανία στην Ελλάδα».

πηγή: sofokleousin.gr

 

 

 

 

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Ένας δήμος με σημαία την αλληλεγγύη!

Published

on

Όταν ένας Δήμος έχει κοινωνική πολιτική αυτή φαίνεται κάθε μέρα στα ζητήματα ουσίας!

Γιατί η κοινωνική πολιτική δεν είναι λόγια που τα παίρνει ο άνεμος αλλά πράξεις που μένουν, αφήνουν αποτύπωμα και παράγουν λύσεις που τις έχει ανάγκη ο κόσμος της δουλειάς, ο κόσμος που ζει στην πόλη και δεν μιλάει περί ανέμων και υδάτων από κήπους στην… Κερατέα και μπαλκόνια στην Πεντέλη!

Η κοινωνική πολιτική φαίνεται στην ενημέρωση των πολιτών για την ρύθμιση οφειλών σε κόκκινα δάνεια όπως αυτή που γίνεται σε συνεργασία Δήμου – ΕΚΠΟΙΖΩ, στην υποδειγματική λειτουργία των ΚΑΠΗ που έχουν γίνει πόλοι συνάντησης και εστίες ζεστασιάς, με τις διαλέξεις, τα δημιουργικά αλλά και ευχάριστα προγράμματα, την πρόληψη προβλημάτων υγείας, τις εκδρομές και τα μπάνια.

Φαίνεται στις δωρεάν ιατρικές εξετάσεις, σε προγράμματα όπως το «Στέγαση και Εργασία για Αστέγους III» που με την ολοκλήρωση του θα λύσει -όχι στα λόγια αλλά στην πράξη- τα επιβιωτικά προβλήματα 14 οικογενειών, στις διαγενεακές δράσεις, τις αιμοδοσίες ζωής και τις ποικίλες δράσεις κατά του ρατσισμού και των διακρίσεων, στην καθημερινή στήριξη των πιο ευάλωτων, των ρομά και των γυναικών.

Η υποδειγματική κοινωνική πολιτική του Δήμου Αγίας Βαρβάρας φαίνεται στα ΚΑΠΗ που είναι υποδειγματικά για όλη τη Δυτική Αθήνα, στο Κέντρο Φιλίας και Αλληλεγγύης, στο Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων και βέβαια στο επιτυχημένο πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι».

Όπως φαίνεται και στο Κοινωνικό Φροντιστήριο όπου περισσότεροι από 100 μαθητές βρήκαν τη στήριξη που είχαν ανάγκη και μέσω αυτής τον δρόμο για την εξέλιξή τους, το Κοινωνικό παντοπωλείο από το οποίο λαμβάνουν άμεση στήριξη εκατοντάδες συμπολίτες μας, το Κοινωνικό Φαρμακείο με τακτική χορήγηση ειδών σε 200 άτομα.

Και βέβαια κοινωνική πολιτική σημαίνει παροχή συσσιτίου σε περισσότερα από 70 άτομα καθημερινά αλλά και η παροχή υπηρεσιών υγιεινής και φροντίδας σε όποιους συμπολίτες μας δεν έχουν ούτε αυτή τη στοιχειώδη δυνατότητα.

Γιατί «Αγία Βαρβάρα Πρώτη ξανά» και Λάμπρος Μίχος σημαίνουν ότι η αξιοπρέπεια και η κοινωνική αλληλεγγύη είναι πάλι εδώ, σε πείσμα όσων θέλουν την πόλη μας καθηλωμένη για να μπορούν να παρλάρουν σαν κομμένες κεφαλές!

.

 

.

 

.

 

.

 

.

Continue Reading

Κοινωνία

«Υπερ-δεξαμενή» 350 τόνων στο όρος Αιγάλεω: Νέα ισχυρή ασπίδα πυροπροστασίας από τον ΠεΣυΔΑΠ

Published

on

Με ένα ακόμη σημαντικό έργο ενισχύεται η αντιπυρική θωράκιση του όρους Αιγάλεω, καθώς ο ΠεΣυΔΑΠ ολοκλήρωσε την εγκατάσταση μιας νέας «υπερ-δεξαμενής» πυρασφάλειας χωρητικότητας 350 τόνων νερού, της μεγαλύτερης του είδους της που έχει τοποθετηθεί μέχρι σήμερα στα βουνά της Αττικής.

Η νέα δεξαμενή αποτελεί μία ακόμη ουσιαστική παρέμβαση στο πλαίσιο του συνολικού σχεδιασμού του ΠεΣυΔΑΠ για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου πρόληψης και αντιμετώπισης των δασικών πυρκαγιών στο όρος Αιγάλεω. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου, η χωρητικότητά της αντιστοιχεί σε 43 συμβατικές πλαστικές δεξαμενές πυρασφάλειας των 8 τόνων, γεγονός που αναδεικνύει το μέγεθος και τη σημασία του έργου.

Η νέα υποδομή θα λειτουργεί ως κεντρικός κόμβος υδροδότησης, τροφοδοτώντας τις τέσσερις μεγάλες ανοιχτού τύπου δεξαμενές ανεφοδιασμού ελικοπτέρων, τις υδροφόρες που θα μεταφέρουν νερό στα πυροσβεστικά οχήματα, αλλά και το σύνολο των κλειστών δεξαμενών που έχουν εγκατασταθεί σε διάφορα σημεία του βουνού. Παράλληλα, η δεξαμενή μπορεί να αξιοποιηθεί και για την άρδευση αναδασωτέων εκτάσεων, την υποστήριξη περιβαλλοντικών δράσεων, καθώς και για την καλύτερη αξιοποίηση διαθέσιμων υδατικών πόρων στο μέλλον.

Ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημά της είναι ότι πρόκειται για εύκαμπτη και αναδιπλούμενη κατασκευή, γεγονός που επιτρέπει τη μεταφορά της σε διαφορετικό σημείο του βουνού, ανάλογα με τις επιχειρησιακές ανάγκες. Η πλήρωσή της πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και των όμορων δήμων, αποδεικνύοντας στην πράξη τη σημασία της διαδημοτικής συνεργασίας στην πολιτική προστασία.

Ο πρόεδρος του ΠεΣυΔΑΠ, Γρηγόρης Γουρδομιχάλης, ευχαρίστησε δημόσια τους δημάρχους Αγίας Βαρβάρας, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Κορυδαλλού, Νίκαιας-Αγίου Ιωάννη Ρέντη, Περάματος και Χαϊδαρίου, καθώς και τον Περιφερειάρχη Αττικής Νίκο Χαρδαλιά και τον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη, για την άμεση ανταπόκριση και τη συμβολή τους στην ολοκλήρωση του έργου.

Ο κ. Γουρδομιχάλης υπογράμμισε ότι ο ΠεΣυΔΑΠ έχει αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο σύστημα πυροπροστασίας, το οποίο συνδυάζει σύγχρονες τεχνολογίες, όπως κάμερες επιτήρησης, τεχνητή νοημοσύνη και 24ωρη παρακολούθηση, με εκτεταμένο δίκτυο δεξαμενών, πυροφυλακίων, περιπόλων και εθελοντών.

Τα τελευταία χρόνια, ο ΠεΣυΔΑΠ έχει προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις στην πρόληψη, δημιουργώντας ένα από τα πλέον οργανωμένα συστήματα πυροπροστασίας στην Αττική.

Η νέα «υπερ-δεξαμενή» αποτελεί ακόμη ένα σημαντικό βήμα προς την ενίσχυση της ασφάλειας του όρους Αιγάλεω, επιβεβαιώνοντας ότι η πρόληψη και η έγκαιρη επιχειρησιακή ετοιμότητα αποτελούν την αποτελεσματικότερη άμυνα απέναντι στις δασικές πυρκαγιές.

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

Continue Reading

Κοινωνία

Το πρωτοποριακό σύστημα πυρανίχνευσης του ΠεΣυΔΑΠ τραβά τα βλέμματα – Στο επίκεντρο το έργο του Γρηγόρη Γουρδομιχάλη

Published

on

.
.
.
.
.

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή