Connect with us

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

ΛΑΜΠΡΟΣ ΜΙΧΟΣ: «ΟΠΟΙΟΣ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΟΥ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΥΠΗΡΕΤΗΣ ΤΟΥ»

Published

on

Σε αυτό το τεύχος με ιδιαίτερη χαρά φιλοξενούμε συνέντευξη του Δημάρχου Αγίας Βαρβάρας, κ. Λάμπρου Μίχου. Ο κ. Μίχος, μιλά για όλα, όσα παρέλαβε από την προηγούμενη Διοίκηση και τους στόχους της σημερινής Δημοτικής Αρχής, αναπτύσσει το όραμά του για την πόλη της επόμενης 20ετίας.

 

Δ: Κύριε Δήμαρχε, ευχαριστούμε για την αποδοχή της πρόσκλησης και την ευκαιρία που μας δίνετε, προκειμένου, να ενημερώσουμε τους αναγνώστες μας. Έχουν περάσει δέκα χρόνια, στην διάρκεια των οποίων κάποιοι άλλοι ασκούσαν την Διοίκηση στον Δήμο. Σεις και συνεργάτες σας χαρακτηρίζετε τα δέκα αυτά χρόνια «χαμένα». Πώς εξηγείτε αυτόν τον χαρακτηρισμό;
Λ. Μίχος: Δέκα ολόκληρα χαμένα χρόνια! Οι λόγοι προφανείς: Δεν αγοράστηκε κανένας νέος χώρος, δεν χτίστηκε τίποτε καινούργιο, δεν συντηρήθηκαν καν τα παλιά κτήρια, δεν αγοράστηκε κανένα καινούργιο μηχάνημα, δεν ολοκληρώθηκε κανένα απολύτως έργο.
Τα 15,5 χρόνια πριν την χαμένη δεκαετία απέδωσαν…δυο σταθμούς ΜΕΤΡΟ, όλα τα σχολεία πρωινά, με κατασκευές και επεκτάσεις σε 14 σχολικές μονάδες, με σύγχρονα δίκτυα αποχέτευσης και ομβρίων, με 8 πολιτιστικά κέντρα, με 3 υπερσύγχρονους βρεφονηπιακούς σταθμούς, με 3 ΚΑΠΗ, με 2 κλειστά γυμναστήρια και αίθουσα γυμναστικής, με 22 παιδικές χαρές και το Άλσος Μητέρας, με 11 πάρκα – πλατείες, με σύγχρονο Δημαρχείο, πεζοδρόμια, φωτισμούς, οδοφωτισμούς, πεζοδρομήσεις, ασφαλτοστρώσεις, πλακοστρώσεις, φυτεύσεις, αναψυκτήρια, κοινωνικές και πολιτιστικές υπηρεσίες πρωτότυπες και υποδειγματικές, με το Φάρο Ποντίων, την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Ιάκωβος Καμπανέλλης» κ.ά.


Στον τομέα υποδομών και αύξησης της δημοτικής περιουσίας, αποκτήθηκαν όλοι οι παρακάτω χώροι: Ριμινίτικα (γήπεδο), Δημαρχείο, Παιδικός Σταθμός Κρήτης, Παιδικός Σταθμός Σίφνου, Πάρκο Ελένης Φωκά, πλατεία Νέας Γενιάς, πλατεία Ελευθερίας, οικόπεδο Εικαστικού Κέντρου, οικόπεδο Φάρου Ποντίων & Σχολής Χορού, Κέντρο Λόγου & Τέχνης, θερινό ΠΑΝΘΕΟΝ, οικόπεδο νέου ΚΑΠΗ (Ματσούκα), παιδική χαρά Καραολή & Κανάρη, παιδική χαρά Λέσβου & Αθ. Διάκου, παιδική χαρά Ερεχθείου, παιδική χαρά Παπαδιαμάντη & Καραϊσκάκη, παιδική χαρά Δεληγιάννη, παιδική χαρά Ανδρ. Δημητρίου, παιδική χαρά Αθηνάς, παιδική χαρά Κρήτης -όπου αγοράσθηκε τριώροφο, πρώην Κανακίδη και κατεδαφίσθηκε, παιδική χαρά Καραϊσκάκη & Κατσώνη, οικόπεδο Καραμιχάλη (Δούσμανη & Σωκράτους), χώρος για το 1ο, το 4ο, 5ο,6ο, 9ο, 11ο, 12ο Νηπιαγωγείο, χώροι για το 1ο Γυμνάσιο (στο βουνό) και το 2ο Λύκειο.
Μπορεί να γίνει σύγκριση;

Δ: Όμως, η δημοσιονομική κρίση δημιούργησε ένα αρνητικό περιβάλλον. Υπήρξαν ευκαιρίες και δυνατότητες χρηματοδοτήσεων, όπως παλιά;
Λ. Μίχος: Πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν δυνατότητες, αρκεί να στρωθείς στη δουλειά. Να προνοήσεις, να σχεδιάσεις, να διεκδικήσεις. Να έχεις αυτό που λέμε ετοιμότητα και ωριμότητα. Από πρώτος δήμος σε απορρόφηση κονδυλίων στη δυτική Αθήνα και δεύτερος πανελλαδικά καταντήσαμε ουραγός. Βρήκαμε κονδύλια που είχαν διατεθεί για την πολιτική προστασία και για αγορά οχημάτων, και δεν απορροφήθηκαν. Αμφιβάλλω αν γνώριζαν ότι υπήρχαν. Κι αν όμως ήξεραν, δεν χάλασαν τη ζαχαρένια τους να στρωθούν στη δουλειά για να τα αξιοποιήσουν, δεν τους ένοιαζε να κυκλοφορούν τα σαράβαλα και τα τρύπια απορριμματοφόρα.
Ας πούμε, όμως, ότι δεν βρήκαν καινούργια λεφτά. Αφήσαμε εξασφαλισμένες πιστώσεις: εννιά (9) εκατομμύρια για τη Βιοχρώμ, πέντε (5) εκατομμύρια για το κολυμβητήριο, πέντε (5) εκατομμύρια για το κέντρο κοινωνικής πολιτικής (στο κτήριο Τσιλιβάκου κλπ. Όλα έμειναν στα χαρτιά και χάθηκαν και τα λεφτά. Στην πρώτη δυσκολία το παράταγαν. Τα βρήκα όλα στο σημείο που τα άφησα το 2009. Μερικά σε χειρότερη θέση από αυτή που τα άφησα. Σε καλύτερη, κανένα!
Τα οικόπεδα πίσω από το δημαρχείο (για parking) , η Βιοχρώμ, το κολυμβητήριο, οι πράσινες διαδρομές, το ανοιχτό θέατρο Καμπανέλλης, το κέντρο κοινωνικής πολιτικής (Τσιλιβάκου), η τοποθέτηση σηματοδοτών, η ένταξη στο σχέδιο πόλης, το «εξοικονομώ», η λεηλασία του «Πάνθεον», η κατάσταση των παιδικών χαρών και τόσα άλλα. Προκύπτουν ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις.

Δ: Ποια κατάσταση αντιμετωπίσατε με την ανάληψη των καθηκόντων της σημερινής Δημοτικής Αρχής, ποιες είναι οι προτεραιότητες που τέθηκαν και σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί, δεδομένων των συνθηκών που διαμόρφωσε η πανδημία;
Λ. Μίχος: Ενάμιση χρόνο τώρα, τρέχουμε σαν τρελοί, παρά τις αυτονόητες δυσχέρειες που προκαλεί η πανδημία, να προλάβουμε τις υποδομές πριν καταρρεύσουν.
Βλέπω άπειρες ανοιχτές πληγές και ματώνει η καρδιά μου. Ο κόσμος δικαιολογημένα έχει πέσει πάνω μας και τα θέλει όλα. Δεν μας πτοεί αυτό. Γι’ αυτό είμαστε εδώ! Για να λύσουμε όλα τα μικρά και να σχεδιάσουμε λύσεις για όλα τα μεγάλα.
Έχει πλάκα όμως! Ο φιλικός τους τύπος και τα γνωστά εξαπτέρυγά τους (συμπαθή κατά τα άλλα), καθημερινά οργιάζουν, γράφοντας για χαλασμένους κάδους, για χαλασμένα πεζοδρόμια, για φθαρμένα οδοστρώματα, για έλλειψη σημάνσεων, για ασυντήρητη αποχέτευση, για κτήρια που όταν βρέχει πλημμυρίζουν, για χαλασμένα προαύλια σχολείων και πολλά άλλα, θεωρώντας ότι, γράφοντάς τα όλα αυτά θα εκθέσουν εμένα. Αυτό όμως είναι μπούμερανγκ και τους σημαδεύει κατακέφαλα, διότι περιγράφουν ακριβώς τα άπειρα προβλήματα που μας κληροδότησε ο καλός τους. Κάθε μέρα είναι γνωστό ότι λύνουμε άπειρα, αλλά, δεν είμαστε ποτέ ήσυχοι ότι κάναμε αρκετά. Ούτε μας πειράζει που ρωτάει και ζητάει ο κόσμος μας. Θέλουμε τους συνδημότες μας απαιτητικούς, ενεργούς, διεκδικητικούς.

Δ: Είναι γεγονός ότι, από μόνη της η παρουσία σας στο τιμόνι του Δήμου καλλιεργεί υψηλές προσδοκίες στους πολίτες. Εσείς είστε ικανοποιημένος από αυτά τα πρώτα δύο, σχεδόν, χρόνια της νέας Δημοτικής Αρχής; Έχετε πετύχει τους στόχους σας;
Λ. Μίχος: Στο μικρό διάστημα, το λειψό χρόνο που μας άφησε ο κορωνοϊός να δουλέψουμε, ετοιμάσαμε τις μελέτες και τις προτάσεις μας για τη διεκδίκηση όλων των μεγάλων στόχων μας. Έχουμε ήδη ένα πρώτο σημαντικό βήμα για την απομάκρυνση των πυλώνων ψηλής τάσης καθώς αναγγέλθηκε η ένταξη του έργου της υπογειοποίησης στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης· δουλεύουμε συστηματικά για την αναβάθμιση των υγειονομικών υπηρεσιών που μπορεί να προσφέρει το Νοσοκομείο μας και έχουμε ήδη τα πρώτα δείγματα με την ετοιμασία των εξωτερικών ιατρείων, τη λειτουργία μονάδας covid-19 και εμβολιαστικού κέντρου. Προκηρύχθηκαν οι θέσεις του προσωπικού που θα στελεχώσει δύο (2) Μονάδες Υγείας (ΤΟΜΥ)· εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση για την κατασκευή κολυμβητηρίου και την χρηματοδότηση για αντικατάσταση όλων των λαμπτήρων δημοτικού φωτισμού με νέους λαμπτήρες που θα φωτίζουν καλύτερα και θα καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια· ξεκολλήσαμε τα έργα της πράσινης πιλοτικής γειτονιάς (προσφυγικές πολυκατοικίες) και του κέντρου κοινωνικής πολιτικής (Τσιλιβάκου), εντάσσουμε κτηριακές κατασκευές στη Βιοχρώμ· ετοιμάσαμε έργα αναβάθμισης κοινόχρηστων, αθλητικών και σχολικών χώρων, ανανέωση του στόλου οχημάτων και μηχανημάτων, την επαναλειτουργία του «Πάνθεον», τη λειτουργία Γυμνασίου στην Κάτω Αγία Βαρβάρα, την αναβάθμιση του Εμπορικού κέντρου, την εγκατάσταση σε μεγάλο εύρος ψηφιακών εφαρμογών, την ένταξη στο σχέδιο πόλης της περιοχής Πάνθεον.
Δεν υποστέλλουμε το ενδιαφέρον μας για τους νέους, με προγράμματα που εξασφαλίσαμε για την πολλαπλή υποστήριξή τους, τη δημιουργική απασχόληση και τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες καθώς και την φροντίδα για την ασφαλή διαβίωση και προστασία της τρίτης ηλικίας. Πρόκειται για προγράμματα που θα ξεκινήσουν μέχρι το Φθινόπωρο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Δ: Λάβατε μέρος στις εκλογές με ένα πλήρως ανανεωμένο ψηφοδέλτιο και παρατηρείται το φαινόμενο ότι όλοι σας οι αντίπαλοι είναι πρώην συνεργάτες σας.
Λ. Μίχος: Έχετε δίκιο. Και θέλω ειλικρινά να τους ευχαριστήσω για όλη τη βοήθεια που εισέφεραν στην χρυσή εκείνη δημιουργική θητεία, που έγιναν μπορώ να πωθαύματα! Να τους ευχαριστήσω για την εμπιστοσύνη που έδειξαν σε εμένα και για την προσήλωση τους στους κοινούς μας στόχους για την επιτυχία των οποίων είναι υπερήφανοι. Να τους ευχαριστήσω από καρδιάς διότι ποτέ δεν διαφώνησαν με τις προτάσεις μου, δεν αντιμίλησαν δεν αρνήθηκαν οποιαδήποτε αποστολή τους ανέθεσα και για αυτό τους είμαι ευγνώμων και εγώ και η πόλη μας και χαίρομαι διότι εκείνη η θητεία τους, ως αντιδημάρχων μου, τους έδωσε τα εφόδια και το σθένος να διεκδικήσουν το δήμο. Στην ουσία το δημοτικό συμβούλιο, αν εξαιρέσουμε την παράταξη της Λαϊκής Ενότητας, είναι η παλιά μεγάλη παράταξη της «δικής μας πόλης»

Δ: Γιατί όμως όλοι αυτοί, οι παλιοί σας συνεργάτες δεν εντάχθηκαν στο ψηφοδέλτιό σας;
Λ. Μίχος: Διότι δεν τους το ζήτησα! Ήταν μία συνειδητή μου επιλογή, με επίγνωση, που συνδεόταν με την απόφασή μου να επανέλθω. Η χαμένη δεκαετία δεν έπρεπε να επεκταθεί και με νέους δημιουργικούς όρους η πολιτική της φαιδρής κενολογίας και απραξίας, να αναστραφεί.

Δ: Σε αυτό αποδίδετε και το αντιπολιτευτικό τους μένος; Εύκολα θα έλεγε κάποιος ότι παρουσιάζουν μία μεγάλη έχθρα προς το πρόσωπό σας!
Λ. Μίχος: Αυτό άρχισε να εκδηλώνεται από τη στιγμή που αποφάσισα να επανέλθω. Αν έχουν κάτι εις βάρος μου, ας το πουν. Αλήθειες όμως. Όχι συκοφαντίες και ψέματα στα οποία είναι εθισμένοι. Πραγματικά, λυπάμαι διότι στα συμβούλια δεν έρχονται, προτάσεις δεν κάνουν, σε λίγο θα αναρωτιούνται οι συνδημότες μας ποια είναι η χρησιμότητά τους.

Δ: Κύριε Δήμαρχε, σε όλο αυτό το διάστημα, κυριάρχησε η απειλή του covid-19. Κατά κοινή ομολογία, ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας συγκαταλέγεται μεταξύ των Δήμων που είχαν απολύτως θετική συνεισφορά στον περιορισμό της διάδοσης. Ποια μέτρα και ποιες πρόνοιες κάνατε λάβατε ώστε να συμβάλλετε στην πανελλαδική προσπάθεια αποτροπής της διάδοσης της πανδημίας;
Λ. Μίχος: Είναι αλήθεια ότι ο Δυτικός Τομέας της Αθήνας εμφανίζεται επιβαρυμμένος. Στην Αγία Βαρβάρα πετύχαμε, ομολογουμένως με μεγάλη προσπάθεια και φυσικά την συμμετοχή και στήριξη των κατοίκων, να κρατήσουμε τα ποσοστά σε πολύ χαμηλό επίπεδο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΕΟΔΥ βρισκόμαστε σε ποσοστό χαμηλότερο του μέσου όρου της περιφέρειας. Είναι σημαντικό να τηρούνται τα μέτρα με πειθαρχία και συνέπεια.
Ως Δήμος κάναμε πολλές δράσεις ευαισθητοποίησης, συνεχώς τόσο εγώ προσωπικά όσο και οι αντιδήμαρχοι και τα στελέχη μας, βρισκόμαστε πάντοτε στην πρώτη γραμμή και ενημερώνουμε τους πολίτες για την υψηλή σημασία της τήρησης των μέτρων και της προσοχής με την οποία πρέπει να αντιμετωπίζει κάποιος το ζήτημα.
Παραλλήλως, από την πρώτη στιγμή, λάβαμε σειρά μέτρων προστασίας, όπως, π.χ., η τοποθέτηση υαλοφρακτών στις θέσεις εργασίας ώστε να μην υπάρχει επαφή άμεση των υπαλλήλων με το κοινό, εφαρμόσαμε την τηλεργασία και την εκ περιτροπής εργασία στις υπηρεσίες, φροντίζουμε και απολυμαίνουμε τους χώρους των σχολείων και τους κοινόχρηστους χώρους.


Και βέβαια, σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ πραγματοποιήσαμε rapid test σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20% του συνολικού πληθυσμού, ακόμη και σπίτια ατόμων με αναπηρία, των οποίων η μετακίνηση ήταν δύσκολη ή αδύνατη, επισκεφθήκαμε με το συνεργείο του ΕΟΔΥ και προσφέραμε και σε αυτούς τους συμπολίτες μας την δυνατότητα να υποβληθούν σε προληπτικό διαγνωστικό test. Πρέπει, δε να σημειώσω ότι η συνεργασία μας με τον ΕΟΔΥ ήταν και είναι άψογη. Ποτέ δεν μας αρνήθηκαν κάποια δραστηριότητα, σε κάθε αίτημά μας ανταποκρίθηκαν πρόθυμα, άμεσα και με επάρκεια.


Επίσης, πρέπει να επισημάνω και το γεγονός ότι στο ίδιο άριστο επίπεδο κινείται και η συνεργασία μας με το Γ.Ν. Δυτικής Αθήνας «η Αγία Βαρβάρα», το πρώην «Λοιμωδών». Εκτός από την θετική ανταπόκριση της Διοίκησης του νοσοκομείου στην διενέργεια διαγνωστικών δοκιμασιών σε ομάδες όπως οι εκπαιδευτικοί, οι εργαζόμενοι στον Δήμο κ.ό.κ., το γεγονός ότι λειτουργούν 18 εμβολιαστικά τμήματα στο νοσοκομείο που δίνουν την δυνατότητα εμβολιασμού 500-600 συμπολιτών μας ανά ημέρα, αναδεικνύει την ανάγκη για πλήρη αναβάθμιση της θέσης του νοσηλευτικού αυτού ιδρύματος, κάτι που αποτελεί αίτημα και στόχο για την σημερινή δημοτική αρχή της Αγίας Βαρβάρας.
Τέλος, να σας πληροφορήσω ότι ο Δήμος μας παρέχει την δυνατότητα σε πολίτες με προβλήματα στην μετακίνησή τους την δυνατότητα μεταφοράς τους στο εμβολιαστικό κέντρο. Αυτό ακόμη και αν το ραντεβού κάποιου είναι ΣαββατοΚύριακο. Και εδώ βρίσκεται ένα θέμα που με κάνει να αισθάνομαι υπερήφανος. Είναι το σημείο που κάνει την διαφορά σε σχέση με άλλους Δήμους, των οποίων η Διοίκηση έχει επίσης την αγωνία και την πρόθεση να προσφέρει ουσιαστικές και καλές υπηρεσίες στους δημότες της. Το σημείο, όμως, της υπεροχής του Δήμου της Αγίας Βαρβάρας, είναι οι άνθρωποι. Οι εργαζόμενοι στον Δήμο, δίχως να αποσκοπούν σε κάποια πρόσθετη ανταμοιβή -άλλωστε, αυτό δεν μπορεί να γίνει εκ των πραγμάτων-, βρίσκονται δίπλα στους συμπολίτες μας, στηρίζοντας τις προσπάθειες της Διοίκησης και αυτό είναι, πράγματι, κάτι για το οποίο επαίρομαι. Αυτό συμβαίνει σε όλα τα επίπεδα κοινωνικής πολιτικής, της κοινωνικής υποστήριξης, πράγμα που οι εργαζόμενοι, οι συνεργάτες μας δηλαδή, αντιμετωπίζουν με ώριμο και ζεστό συναίσθημα και αγάπη. Καμαρώνω για τους συνεργάτες μας.

Δ: Εκτός από αυτά, τα οποία είναι σημαντικά, βεβαίως, ποιες άλλες πρωτοβουλίες αναλάβατε ώστε να θωρακισθεί η πόλη;
Λ. Μίχος: Το πρώτο που κάναμε ήταν να οργανωθούμε. Προμηθευτήκαμε ειδικό εξοπλισμό για εσωτερικές απολυμάνσεις, προσλάβαμε γιατρό εργασίας και έναν ακόμη γιατρό, προσλάβαμε και επόπτη υγείας προκειμένου να ενημερώνεται και να προστατεύεται το προσωπικό και ο Δήμος να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει κάθε δυσκολία. Εκτός από το μεγάλο ειδικό όχημα που απολυμαίνει τους κοινόχρηστους, δημόσιους χώρους, με τον ειδικό εξοπλισμό κάνουμε απολυμάνσεις σε χώρους όπως, σχολεία, παιδικούς σταθμούς κ.λπ. Νομίζω ότι πετύχαμε και συμβάλλαμε αποφασιστικά στον περιορισμό της διάδοσης του φονικού ιού. Βέβαια, δεν σταματάμε και δεν εφησυχάζουμε, συνεχώς, σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ πραγματοποιούμε διαγνωστικά τεστ σε κάθε γειτονιά και προωθούμε δράσεις ευαισθητοποίησης προκειμένου να πειστούν οι δημότες μας και να τηρούν τα μέτρα, δίνοντας πρώτοι εμείς το παράδειγμα. Σε αυτό μεγάλη συμβολή έχει και το αναβαθμισμένο ΚΕΠ-Υγείας του Δήμου, στο οποίο μπορούν να απευθύνονται οι δημότες μας. Να μου επιτραπεί, εδώ, η επισήμανση ότι στο ΚΕΠ Υγείας του Δήμου μας, πλέον, με μία ανέξοδη, απλή εγγραφή, ο δημότης μπορεί να έχει πλήρη φάκελο υγείας και να ενημερώνεται για την πορεία της υγείας του (υπενθύμιση ιατρικών ραντεβού, εξετάσεων κ.λπ.).

Δ: Ένας ακόμη, τομέας στον οποίο δίνετε βάρος, όπως έχει διαφανεί και από την προηγούμενη, αλλά και από αυτή την θητεία σας είναι το περιβάλλον. Ποιες δράσεις έχετε υλοποιήσει και τι έχετε δρομολογήσει στην κατεύθυνση αυτή;
Λ. Μίχος: Νομίζω ότι κάθε πολίτης, όχι μόνον όσοι ασκούν διοίκηση, αλλά κάθε ένας από εμάς οφείλει να λαμβάνει πρόνοιες και πρωτοβουλίες για την προστασία του περιβάλλοντος. Μην παραβλέπουμε τις επιπτώσεις τις οποίες βιώνουμε από την κλιματική αλλαγή. Εμείς, ως Δήμος, με το παρόν θεσμικό πλαίσιο δεν έχουμε δυνατότητα για μεγάλες παρεμβάσεις. Όμως, στο μέτρο των δυνατοτήτων και αρμοδιοτήτων μας προσπαθούμε και νομίζω έχουμε θετικά αποτελέσματα.
Αρχικά δώσαμε μεγάλη έμφαση στην διευθέτηση του αστικού περιβάλλοντος. Η καθαριότητα σήμερα δεν έχει καμία σχέση με ό,τι παραλάβαμε. Σήμερα, μπορώ να το πω με βεβαιότητα, βρισκόμαστε σε εξαιρετικά καλό επίπεδο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι φθάσαμε στο επίπεδο που θέλουμε. Όμως, για σκεφθείτε ότι με λιγότερο προσωπικό και μέσα, έχουμε επιτύχει να γίνεται αποκομιδή και τα Σαββατοκύριακα! Οι συνεργάτες μου και οι εργαζόμενοι, έχουν επιτύχει ένα εξαιρετικά ικανοποιητικό επίπεδο στην καθαριότητα της πόλης. Επίσης, να πώ ότι ιδιαίτερο βάρος δώσαμε και στην προστασία και καθαριότητα του βουνού μας. Το περιαστικό δάσος που βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου μας αποτελεί μόνιμη μέριμνα και φροντίδα μας. Κατά την θερινή περίοδο σε πάνω από 6-7 περιπτώσεις πυρκαγιάς οι υπηρεσίες μας έδειξαν άψογα αντανακλαστικά και το Πυροσβεστικό Σώμα κλήθηκε έγκαιρα, ενώ, εργαζόμενοι, εθελοντές και η υδροφόρα μας βρέθηκαν επιτόπου βοηθώντας όπου χρειαζόταν στην κατάσβεση.


Ακόμη, με την συμμετοχή σχολείων, συλλόγων γονέων, εργαζομένων, εθελοντών και κατοίκων, πραγματοποιήσαμε εξορμήσεις καθαρισμού στο όρος Αιγάλεω και στον χώρο γύρω από το ΠΑΝΘΕΟΝ και το δάσος.
Ακόμη, η πληθώρα επισκευών σε πεζοδρόμια, πλατείες, στο Άλσος Μητέρας και σε όλους τους πνεύμονες πρασίνου της πόλης, συμβάλλουν σημαντικά στην δημιουργία περιβάλλοντος με αισθητική αρτιότητα και μιας πόλης υγειονομικά ασφαλούς, λειτουργικής και φιλικής στους ανθρώπους. Αυτό θεωρούμε ότι αναδεικνύει και το επίπεδο πολιτισμού μιας κοινωνίας. Λέγεται ότι το περιβάλλον που διαβιείς είναι ο καθρέφτης του ποιος είσαι. Συνεπώς, ένα φροντισμένο και προστατευμένο περιβάλλον εκτός από τα άλλα, έχει και εκπαιδευτικό χαρακτήρα για τα παιδιά και τους νέους.
Άφησα τελευταίο, αλλά, ίσως ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα την εκκίνηση του προγράμματος «πράσινη γειτονιά». Ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε το 2009 και η προηγούμενη διοίκηση είχε εγκαταλείψει με συνέπεια να κινδυνεύει χαθεί. Εμείς, σήμερα, ξεκινήσαμε και πάλι τις διαδικασίες και την 24η Μαρτίου υπογράψαμε την σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία.

Δ: Πείτε μας τι περιλαμβάνει αυτό το πρόγραμμα
Λάμπρος Μίχος: Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (ΥΜΕΠΕΡΑΑ) και αφορά στην ενεργειακή και περιβαλλοντική αναβάθμιση ενός συγκροτήματος τεσσάρων προσφυγικών πολυκατοικιών και 72 διαμερισμάτων της τυπολογίας «κοινωνικής κατοικίας» της χρονικής περιόδου 1960-’70 που περιβάλλουν ακάλυπτο χώρο, ο οποίος αξιοποιείται ως χώρος αναψυχής στο οικοδομικό τετράγωνο 513 του Δήμου μας.
Συγκεκριμένα στα επιλεχθέντα κτήρια πρόκειται να γίνουν: Τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης στα κτήρια, Αντικατάσταση κουφωμάτων επιφάνειας ~640m2, τοποθέτηση εξωτερικών σκιάστρων και η εγκατάσταση τεσσάρων (4) γεωθερμικών αντλιών θερμότητας για θέρμανση-ψύξη ισχύος 45kW/ΓΑ. Βεβαίως, περιλαμβάνεται και η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, με κατασκευή υδάτινου στοιχείου, καθιστικών, πέργκολας, κ.λπ. Με την ολοκλήρωση των εργασιών, τα σημερινά κτήρια με την χρήση συστημάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εξοικονόμησης Ενέργειας, θα μετατραπούν σε κτήρια «σχεδόν μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης» με αποτέλεσμα την άμεση βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων αλλά και την αναβάθμιση του περιβάλλοντος και κυρίως των συνθηκών ποιότητας ζωής στη γειτονιά. Συγκρατείστε ότι, πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο πρώτη φορά εφαρμόζεται και καθιστά την πόλη μας πρωτοπόρο στο πεδίο αυτό.

Δ.: Κύριε Δήμαρχε, άφησα για το τέλος το θέμα των γραμμών μέσης και υψηλής τάσης. Ανακοινώθηκε από τον Πρωθυπουργό η υπογειοποίησή τους. Τι νομίζετε, ήρθε ο χρόνος της δικαίωσης;
Λάμπρος Μίχος: Στο Υπουργικό συμβούλιο, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε την έναρξη του έργου υπογειοποίησης των γραμμών μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος που διέρχονται από τους δήμους Αγίας Βαρβάρας και Αιγάλεω. Χρόνιο και ζωτικής σημασίας αίτημα, όχι μόνο των κατοίκων της Αγίας Βαρβάρας, αλλά και άλλων Δήμων.
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι πρώτη φορά εξαγγέλθηκε το έργο υπογειοποίησης το 2006, αλλά, έκτοτε συνεχώς οι κυβερνήσεις μετέθεταν την υλοποίησή του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο πρώην Υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ήρθε στην πόλη και εξήγγειλε την εκκίνηση του έργου, εμπαίζοντας τους πολίτες.
Από τις πρώτες ώρες ανάληψης των καθηκόντων μας, καταβάλλαμε μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να πείσουμε τους υπεύθυνους ότι πρόκειται για ένα ζήτημα ζωής και θανάτου. Δεν πρέπει να παραβλέπεται ότι η παρουσία αυτού του είδους εναερίων γραμμών, ενοχοποιείται για την πρόκληση της παιδικής λευχαιμίας. Ήμασταν αποφασισμένοι να προχωρήσουμε και σε αγωγές και μηνύσεις κατά της ΔΕΗ και παντός υπευθύνου. Ευτυχώς δεν χρειάστηκε. Οφείλω να αναγνωρίσω ότι συμπαραστάτης μας σε αυτή την προσπάθεια ήταν και ο βουλευτής και Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Με συντονισμένες παρεμβάσεις, επιμονή και υπομονή, ήρθε η ανακοίνωση από τον Πρωθυπουργό, γεγονός που προσδίδει ιδιαίτερη βαρύτητα και αξιοπιστία, θα έλεγα.
Να τονίσω, λοιπόν, ότι χαιρόμαστε για την επιτυχία και την εξαγγελία αυτή, επειδή, όμως έχουμε αρκετές φορές στο παρελθόν γελαστεί, δεν επαναπαυόμαστε. Παραμένουμε σε εγρήγορση μέχρι να δούμε και το τελευταίο καλώδιο να θάβεται στο χώμα.

Δ.: Κύριε Δήμαρχε, ήταν μεγάλη η χαρά για την συζήτησή μας και πολύ κατατοπιστική. Βέβαια ο χώρος της εφημερίδας δεν επαρκεί για την κάλυψη όλων των θεμάτων που απασχολούν τους πολίτες, αλλά, κρατάμε την δέσμευσή σας για την επανάληψη αυτής της συζήτησης. Μιά τελευταία φράση;
Λάμπρος Μίχος: Είμαστε εδώ για να υπηρετήσουμε την πόλη και τους ανθρώπους της, με συνέπεια, με αυταπάρνηση και με ευθύνη. Οι δημότες μας, μας εμπιστεύθηκαν με γεναιοδωρία και θα τους το ανταποδώσουμε πολλαπλάσια. Είμαστε εδώ για να τους υπηρετήσουμε και να τους οδηγήσουμε με ασφάλεια σε ένα αντάξιο των καλύτερων προσδοκιών τους μέλλον. Κρατάμε την παρότρυνση του Μενέλαου Λουντέμη: «όποιος αγαπάει το λαό δεν γίνεται αρχηγός του, γίνεται υπηρέτης του».

 

 

 

 

 

 

 

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Λάμπρος Μίχος: «Η Αγία Βαρβάρα γίνεται πόλη πρότυπο με έργα, κοινωνική πολιτική και ποιότητα ζωής»

Published

on

Απολογισμός πεπραγμένων με αναφορές σε έργα 65 εκατ. ευρώ, αιχμές για την απουσία της αντιπολίτευσης και παρουσίαση του σχεδιασμού για το μέλλον της πόλης.

Σε ειδική δημόσια συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, η Δημοτική Αρχή Αγίας Βαρβάρας παρουσίασε τον απολογισμό πεπραγμένων για το 2025, με τον Δήμαρχο Λάμπρο Μίχο να προχωρά σε μια εκτενή αναφορά στο έργο που υλοποιήθηκε, στις παρεμβάσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη και στους στόχους που έχουν τεθεί για τα επόμενα χρόνια.

Απευθυνόμενος στους δημότες και τους παρευρισκόμενους, ο Δήμαρχος τόνισε ότι βασική επιδίωξη της διοίκησης είναι η συνεχής αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη, μέσα από έργα ουσίας, κοινωνικές παρεμβάσεις και αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου χρηματοδοτικού εργαλείου.

 

Ο κ. Μίχος ευχαρίστησε τους εργαζόμενους και τα στελέχη του Δήμου για τη συμβολή τους στην επίτευξη των στόχων της δημοτικής αρχής, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη συνεργασία των υπηρεσιών και στη συμβολή όσων εργάστηκαν για τη σύνταξη του αναλυτικού απολογισμού, ο οποίος είναι διαθέσιμος και στην ιστοσελίδα του Δήμου.

Κατά την ομιλία του ανέπτυξε τη φιλοσοφία που διέπει τη λειτουργία της δημοτικής αρχής, υπογραμμίζοντας ότι η τοπική αυτοδιοίκηση οφείλει να υπηρετεί τον άνθρωπο και τις πραγματικές ανάγκες της καθημερινότητας, δίνοντας έμφαση στην παιδεία, την κοινωνική πολιτική, την προσβασιμότητα, την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην πόλη, όπως οι «Πράσινες Διαδρομές», οι εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις, οι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, οι πεζοδρομήσεις, οι έξυπνες διαβάσεις, η ανάπλαση του Open Mall, η ενεργειακή αναβάθμιση σχολικών μονάδων, η αντικατάσταση του δημοτικού φωτισμού με φωτιστικά LED, η δημιουργία νέου ΚΑΠΗ στο κτίριο Τσιλιβάκου, καθώς και η κατασκευή της Ακαδημίας Τεχνών στον χώρο της ΒΙΟΧΡΩΜ.

Ο Δήμαρχος στάθηκε ιδιαίτερα στις παρεμβάσεις που αφορούν την εκπαίδευση, αναφέροντας τη λειτουργία των τεσσάρων πειραματικών σχολείων, τις εργασίες αναβάθμισης των σχολικών υποδομών, τις παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας γύρω από τα σχολεία και τις νέες δυνατότητες που προσφέρονται στους μαθητές της πόλης.

Παράλληλα, παρουσίασε το εκτεταμένο κοινωνικό έργο του Δήμου, αναφερόμενος στις χιλιάδες εξυπηρετήσεις πολιτών μέσω των κοινωνικών υπηρεσιών, του κοινωνικού παντοπωλείου, του κοινωνικού φαρμακείου, του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», των δράσεων πρόληψης υγείας, της μεταφοράς ασθενών και των προγραμμάτων υποστήριξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

Ξεχωριστή θέση στον απολογισμό κατείχαν ο πολιτισμός, ο αθλητισμός και η δια βίου μάθηση, με αναφορές στο Δημοτικό Ωδείο, το Εικαστικό Κέντρο, την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης, τα τμήματα χορού, το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Μάθησης, τα ΚΔΑΠ και τις δεκάδες πολιτιστικές και εκπαιδευτικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσα στη χρονιά.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στις παρεμβάσεις για την ασφάλεια της πόλης και την αντιμετώπιση της παραβατικότητας. Ο Δήμαρχος υπογράμμισε τη στενή συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία, κάνοντας λόγο για εντατικοποίηση των ελέγχων, συνεχή παρουσία αστυνομικών δυνάμεων στην περιοχή και συντονισμένες προσπάθειες για την καταπολέμηση της εγκληματικότητας και της διακίνησης ναρκωτικών.

Στην ομιλία του δεν έλειψαν και οι αιχμές για τη στάση της αντιπολίτευσης. Ο Λάμπρος Μίχος αναφέρθηκε στην απουσία των παρατάξεων της μειοψηφίας από τη διαδικασία του δημόσιου απολογισμού, σημειώνοντας ότι η δημοτική αρχή θα επιθυμούσε μια πιο ενεργή και ουσιαστική συμμετοχή στον δημόσιο διάλογο. Παράλληλα, έγινε αναφορά στο γεγονός ότι η αντιπολίτευση έχει διαχρονικά τηρήσει αρνητική στάση απέναντι σε πολλές από τις πρωτοβουλίες και τα έργα που προωθήθηκαν τα τελευταία χρόνια, χωρίς να συμβάλει ουσιαστικά στη διαμόρφωση ή την υλοποίησή τους.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης χαιρετισμό απηύθυνε η Βουλευτής Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΠΑΣΟΚ Νάντια Γιαννακοπούλου, η οποία εξήρε το έργο της δημοτικής αρχής και χαρακτήρισε την Αγία Βαρβάρα ως έναν από τους πιο νοικοκυρεμένους δήμους της Δυτικής Αθήνας, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις σχολικές υποδομές, στις κοινωνικές δομές και στη συνολική εικόνα της πόλης.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Δήμαρχος επανέλαβε ότι βασική προτεραιότητα παραμένει η υπεράσπιση του «δικαιώματος στην πόλη» για όλους τους κατοίκους, με έργα και δράσεις που ενισχύουν την ασφάλεια, την κοινωνική συνοχή, την προσβασιμότητα και την ποιότητα ζωής.

Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με τις τοποθετήσεις των αντιδημάρχων και των εντεταλμένων δημοτικών συμβούλων, οι οποίοι παρουσίασαν αναλυτικά το έργο που υλοποιήθηκε στους τομείς ευθύνης τους, παραθέτοντας στοιχεία για τις δράσεις, τις παρεμβάσεις και τις υπηρεσίες που παρείχε ο Δήμος κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, επιβεβαιώνοντας το εύρος και την ένταση της δραστηριότητας που αναπτύχθηκε σε όλους τους τομείς της δημοτικής λειτουργίας.

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Δωρεάν προβολή της «Αμελί» στο ανακαινισμένο Cine Πάνθεον

Published

on

Μια ξεχωριστή κινηματογραφική βραδιά προσφέρει ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας στους δημότες, με ελεύθερη είσοδο για τη δωρεάν προβολή της πολυβραβευμένης ταινίας «Αμελί», την Πέμπτη 25 Ιουνίου στις 21:00, στο ανακαινισμένο Cine Πάνθεον.

Η αγαπημένη γαλλική ταινία του Ζαν-Πιερ Ζενέ αφηγείται την ιστορία της Αμελί Πουλέν, μιας νεαρής γυναίκας με πλούσια φαντασία, η οποία αποφασίζει να αλλάξει προς το καλύτερο τη ζωή των ανθρώπων γύρω της. Μέσα από μια σειρά μικρών αλλά καθοριστικών πράξεων καλοσύνης, ανακαλύπτει τελικά και η ίδια τον δρόμο προς την αγάπη και την προσωπική ευτυχία.

Πρόκειται για μία από τις πιο δημοφιλείς και πολυβραβευμένες ευρωπαϊκές ταινίες των τελευταίων δεκαετιών, που έχει αγαπηθεί από το κοινό σε όλο τον κόσμο. Η προβολή αποτελεί παράλληλα μια πρόσκληση προς τους δημότες να γνωρίσουν το ανανεωμένο Cine Πάνθεον, τον θερινό κινηματογράφο της πόλης, ο οποίος περνά σε μια νέα εποχή.

Το αμφιθεατρικό «Πάνθεον», που εντάχθηκε το 1998 στο δίκτυο θερινών κινηματογράφων του Υπουργείου Πολιτισμού και συμπληρώνει φέτος 28 χρόνια λειτουργίας, αναβαθμίζεται αισθητικά και λειτουργικά, διατηρώντας παράλληλα τον μοναδικό του χαρακτήρα. Χτισμένο στο κατάφυτο πρανές του βουνού, με πανοραμική θέα προς την Ακρόπολη και μέσα σε ένα δροσερό φυσικό περιβάλλον, το Cine Πάνθεον φιλοδοξεί να προσφέρει μια αναβαθμισμένη κινηματογραφική εμπειρία στους κατοίκους της Αγίας Βαρβάρας.

Η συνεργασία με ανθρώπους που αγαπούν και γνωρίζουν σε βάθος την τέχνη του κινηματογράφου δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα ποιοτικό πρόγραμμα προβολών και νέες πολιτιστικές εμπειρίες για το κοινό.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους τους δημότες, σε μια βραδιά που συνδυάζει τον ποιοτικό κινηματογράφο με τη γνωριμία του ανακαινισμένου θερινού σινεμά της πόλης.

.

 

 

.

 

 

.

 

 

.

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

30 χρόνια δίχως τον Ανδρέα Παπανδρέου, Αγία Βαρβάρα 23/3/2026 – Αγία Βαρβάρα 23/6/2026

Published

on

Σαν σήμερα, 3 μήνες πριν, η πόλη μας θυμήθηκε, νοστάλγησε, δάκρυσε…

Η Δημοτική μας Οργάνωση, μετά από δύο έτη σταθερής(συνεχής και συνεπούς) προσπάθειας, σε συνεννόηση με το Ίδρυμα Ανδρέα Παπανδρέου, αλλά και την αμέριστη συνδρομή και στήριξη του συντρόφου “αιώνιου δημάρχου μας Λάμπρου Μίχου”, κατάφερε να γίνει η πρώτη  Δημοτική Οργάνωση ΠΑ.ΣΟ.Κ. που προσέφερε στα μέλη της, ένα μοναδικό αφιέρωμα στον Ανδρέα Παπανδρέου, το οποίο υπερέβη κατά πολύ τα γεωγραφικά όριά μας και προσέλκυσε το ενδιαφέρον και τον έπαινο από πολλές περιοχές της χώρας· μέσα από τις εικόνες και τις διηγήσεις των παιδιών του, του Γιώργου Παπανδρέου και του Νίκου Παπανδρέου, πετύχαμε και φέραμε στην πόλη μας τον ΟΛΟΝ ΠΑ.ΣΟ.Κ. που μπροστά στις μνήμες του μεγάλου ηγέτη του, ενώθηκε, έγινε ένα σώμα, μια ψυχή, κάνοντας πράξη το διαχρονικό και συνάμα μοναδικό σύνθημα επιτυχιών και νικηφόρων αγώνων: “Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. είναι εδώ ενωμένο δυνατό”.

Παραθέτουμε καταρχάς αυτούσιο το κείμενο που γράφτηκε τότε για την αξέχαστη αυτή εκδήλωση, 3 μήνες πριν, αφιερωμένο στα 30 χρόνια δίχως τον Ηγέτη του Κινήματός μας, μα και όλων των Ελλήνων, τον Ανδρέα Παπανδρέου.

Δάκρυσε ο Ήλιος ο Πράσινος για τον Ανδρέα στην Αγία Βαρβάρα

Να’μαστε πάλι εδώ Ανδρέα…Τί κόσμος! Τί συγκίνηση! Τί συναίσθημα! Τί ψυχή! Ο ήλιος ο πράσινος να ακούγεται κι ο κόσμος να χειροκροτεί ρυθμικά!

Το Ίδρυμα Ανδρέα Παπανδρέου να προβάλλει σπάνια ταινία από τη ζωή του Ανδρεά με την σκηνοθετική πινελιά του Νίκου Παπανδρέου και φωτογραφίες της Μαργαρίτας Παπανδρέου!

Ο Γιώργος Παπανδρέου να μιλάει για τον παππού του και να δακρύζει! O Νίκος Παπανδρέου να δίνει όπως αυτός μόνο ξέρει τη λογοτεχνική του χροιά στις διηγήσεις του.

Και εκεί δίπλα το ΟΛΟΝ ΠΑ.ΣΟ.Κ. ο Πρόεδρος Νίκος Ανδρουλάκης, να μιλά κι εκείνος για τα βιώματα του και τις θύμησες του από τον Ανδρέα Παπανδρέου, ζώντας στο Ηράκλειο, μεγαλώνοντας με τις αξίες και τις ιδέες του…Την σκυτάλη την πήρε από τον “αιώνιο δήμαρχο” της πόλης μας και σύντροφο μας Λάμπρο Μίχο, ο οποίος κατέθεσε με πύρινο λόγος δικές του Ανδρεϊκές αναμνήσεις και εικόνες, από την εποχή της χούντας, τη μεταπολίτευση, φθάνοντας έως την κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου, της οποίας ήταν μέλος, χαρακτηρίζοντας μάλιστα τον Γιώργο, ως “τον πιο αδικημένο πολιτικό της γενιάς μας”.

Πώς να μην ήταν τόσο παθιασμένη στο περιεχόμενο της και μεγαλειώδης σε πλήθος, όταν η εκδήλωση αυτή έλαβε χώρα στο Δήμο της Αγίας Βαρβάρας, του συναισθηματικά πιο ΠΑ.ΣΟ.Κ.ικού δημάρχου και φίλου των Παπανδρέου, Λάμπρου Μίχου; Με συντονιστή της, το δικό μας παιδί, τον ακούραστο δημοσιογράφο με “πρεστίζ και σέβας” στο λειτούργημα του, τον Παναγιώτη Φωτεινό, που δεν φείδεται να δηλώνει ΠΑ.ΣΟ.Κ., να έχει μεγαλώσει κι εκείνος με το Παπανδρεϊκό, το εκσυγχρονιστικό κίνημα του Κώστα Σιμήτη, το Κίνημα Αλλαγής της αείμνηστης Φώφης Γεννηματά, αλλά και να προσπαθεί να βρει μαζί με όλους μας τα μονοπάτια της επαναφοράς του ΠΑ.ΣΟ.Κ. στην εξουσία, με αρχηγό τον Νίκο Ανδρουλάκη;; Kαι τέλος με Γραμματέα της Δημοτικής μας Οργάνωσης, ένα 48χρονο πια παιδί που μεγάλωσε στην Ελούντα, τον Άγιο Νικόλαο, τα πιο αγαπημένα μέρη του Ανδρέα, με τα πιο πράσινα χωριά του 60-70% ΠΑ.ΣΟ.Κ., που έφερε για τον Γιώργο Παπανδρέου μια ελιά από τα χώματα και τις θάλασσες του Μιραμπέλλου και που τον τίμησε ως “Πρότυπο Ήθους και Διαφάνειας της πολιτικής μας ζωής”, όντας ακόμα σταθερά ταγμένος στην πολιτική του δικαίωση και όντας ο πρώτος Γραμματέας Δ.Ο. που τιμά τον Γιώργο Παπανδρέου;;

Στη συγκλονιστική δίχως υπερβολή βραδιά, παρόντες πέραν των προκείμενων ήταν, ο Χάρης Δούκας, η Άννα Διαμαντοπούλου, ο Παύλος Γερουλάνος, η Νάντια Γιαννακοπούλου, ο Μανώλης Χριστοδουλάκης, ο Δημήτρης Μάντζος, η Χριστίνα Στάρακα, ο Γιώργος Μουλκιώτης, η Τόνια Αντωνίου, η Νάγια Γρηγοράκου, ο Πέτρος Παππάς, ο Σταύρος Μιχαηλίδης, ο Δημήτρης Ρέππας, η Κατερίνα Μπατζελή, η Ροδούλα Ζήση, ο Πάνος Μπεγλίτης, ο Λευτέρης Καρχιμάκης, η Μίνα Βαλυράκη-σύζυγος του δολοφονηθέντος κι ακόμη αδικαίωτου Σήφη, ο Χρήστος Κακλαμάνης, ο Κώστας Κατσανέβας, ο Δημήτρης Οικονόμου, ο Περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάςεκπρόσωποι Δημοτικών Οργανώσεων, δημοτικοί σύμβουλοι της πόλης μας, πολλοί φίλοι του Ανδρέα και της οικογένειας Παπανδρέου, και πολλά ακόμα στελέχη του κινήματός μας. Εκεί ήταν πρωτίστως οι απλοί πολίτες, Ο ΑΠΛΟΣ ΛΑΟΣ, που γέμισε ασφυκτικά το Κινηματοθέατρο Γιάννης Ρίτσος, ο απλός λαός που δέθηκε στενά με τον μεγάλο μας Ηγέτη και Ιδρυτή του Πανελλήνιου Σοσιαλστικού Κινήματος Ανδρέα Παπανδρέου, ο απλός κόσμος που καρτερά ξανά το ΠΑ.ΣΟ.Κ. να αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας και να έρθει ξανά ο ΛΑΟΣ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ. Ο απλός λαός που δεν ξεχνά τί σημαίνει δεξιά, που θέλει να βροντοφωνάξει για ακόμα μια φορά ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΕΛΟΣ σε έναν Μητσοτάκη και την πιο διεφθαρμένη κυβέρνηση της μεταπολίτευσης.

Ναι το ποτάμι δεν στερεύει καθάριο τρέχει το νερό,

ενώνει δεν μεταναστεύει πηγή και γη με ωκεανό…
ΕΙΣ ΤΟ ΕΠΑΝΙΔΕΙΝ ΑΝΔΡΕΑ!

Και να κλείσουμε με μια σημαντική αποκάλυψη, που έκανε ο Γραμματέας μας Άρης Αναγνωστόπουλος, δίπλα στην έως και ιστορική του πράξη, να τιμήσει τον τελευταίο Πρωθυπουργό του Κινήματος μας, Γιώργο Παπανδρέου, ως πρότυπο ήθους και διαφάνειας της πολιτικής μας ζωής, μια απόδοση τιμής, που όλοι αντιλαμβανόμαστε πόσο μεγάλη σημασία αποκτά στη σύγχρονη εποχή της φοβερής και τρομερής διαφθοράς, του ΟΠΕΚΕΠΕ, του Ταμείου Ανάκαμψης, των Τεμπών, της λίστας Πέτσα, του   Predator, της κατάλυσης των ανεξάρτητων αρχών, της χειραγώγησης της δικαιοσύνης, του ασύδοτου πελατειακού κράτους και του γνωστού “επιτελικού κράτους” της Δεξιάς.

Ο Γραμματέας μας λοιπόν αποκάλυψε την προφητική πεποίθηση του Ανδρέα Παπανδρέου για το γιο του Γιώργο, στα κείμενα των συνεντεύξεων, που έδωσε στο Θανάση Λάλα, τα οποία δημοσιεύτηκαν προ ολίγων ετών στο βιβλίο του συγγραφέα και ποτέ δεν έτυχαν δημοσίευσης και προσοχής: “Ανδρέας Παπανδρεόυ:Δε μετανιώνω για ό,τι κι αν έζησα, γι’αυτό αποφασίζω να στα διηγηθώ”. Ο Ανδρέας καταθέτει την δική του προφητική λοιπόν άποψη για τον γιο του λέγοντας: Το μεγαλύτερο πολιτικό προσόν του Γιώργου είναι το θάρρος. Δεν απεμπολεί στα δύσκολα την ευθύνη. Δεν τον φοβίζουν οι συνέπειες. Τις δέχεται και συνεχίζει. 

Έχω εντοπίσει κάτι στο χαρακτήρα του, που μπορεί να του στοιχίσει στο πολιτικό του μέλλον: Πιστεύω ότι ο Γιώργος αυτό που πιστεύει σαν λύση, ακόμα κι αν πολιτικά τον βλάπτει προσωπικά, θα προσπαθήσει να το εφαρμόσει. Αυτός απαιτεί την άμεση εφαρμογή αυτού που θεωρεί σωστό και αναγκαίο, έστω κι αν έχει ένα μεγάλο πολιτικό κόστος. Δεν απεμπολεί τις συνέπειες του πολιτικού κόστους,λαμβάνοντας υπόψη του το timing, αν είναι κατάλληλη στιγμή να κάνει αυτό που απαιτείται να γίνει κι αυτό είναι γενναίο από μεριάς του”.
Και τούτο, που έφερε στο προσκήνιο ο Γραμματέας μας, αποκτά επίσης μεγάλη σημασία, αφού αποδεικνύεται από τον ίδιο τον Ανδρέα, πόσο βαθειά εκτιμούσε την ιδιοσυγκρασία του Γιώργου, εις μάτην πολλών, που τόσα χρόνια αποδομούσαν και ακόμα μειώνουν τον άνθρωπο και πολιτικό, που δε λογάριασε στιγμή το προσωπικό κόστος, σώζοντας τη χώρα από την άτακτη χρεοκοπία. Θυσία, που ο ιστορικός του μέλλοντος θα του αναγνωρίσει, με την ελπίδα όμως παράλληλα, πως θα έρθει η ώρα και η στιγμή της πολιτικής του δικαίωσης, τόσο από το Κίνημα μας, όσο και από τον προοδευτικό μας χώρο μα και όλους τους Έλληνες, δίχως αστερίσκους, παρωπίδες και προσωπικούς τακτικισμούς και καιροσκοπισμούς.
Κι αυτό διότι υπάρχουν ακόμα και θα υπάρχουν θεματοφύλακες του Παπανδρεϊσμού, που θα  φυλάσσουν και θα αναδεικνύουν την αλήθεια και θα προστατεύουν τις αξίες των Παπανδρέου, που σήμερα λείπουν όσο τίποτε άλλο από την πολιτική μας ζωή. Το οφείλουμε στον Ανδρέα, το οφείλουμε στο ΠΑ.ΣΟ.Κ., το οφείλουμε στη δημοκρατία, το οφείλουμε στην Ελλάδα.

Δ.Ο. ΠΑ.ΣΟ.Κ. ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ

*Να ευχαριστήσουμε από εδώ τον Πρόεδρο της Κοινότητας Σκινιά Μιραμπέλλου Γιώργη Παπατζανάκη, που κόντρα στον ελάχιστο χρόνο, που είχε, βρήκε την ελιά από το χωριό του και χωριό καταγωγής του Γραμματέα μας, τη μεταφύτευσε και μας την έστειλε, να την προσφέρουμε στους Παπανδρέου, ως συμβολικό ενθύμιο της ευλογημένης γης των χωριών της Ελούντας και του Αγίου Νικολάου, που περπάτησε και τόσο πολύ αγάπησε, ο ΑΝΔΡΕΑΣ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή