«Όλες οι καμένες εκτάσεις θα κριθούν αναδασωτέες», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης έξω από το κέντρο επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής στο Χαλάνδρι.
Την ευγνωμοσύνη και τις ευχαριστίες του εξέφρασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στις γυναίκες και τους άνδρες της Πυροσβεστικής, σε όλους τους εθελοντές, στην ΕΛΑΣ, στο Λιμενικό, για την τεράστια προσπάθεια την οποία κατέβαλαν και χθες το βράδυ για να ελέγξουν τα πύρινα μέτωπα, κυρίως στην Αττική, την Εύβοια και στη Μάνη.
«Η κατάσταση σήμερα είναι λίγο καλύτερη από χθες», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης αμέσως μετά την ενημέρωσή του στο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής, στο Χαλάνδρι. «Θα πρέπει να συνεχίσουμε με πολύ μεγάλη ένταση την προσπάθεια ώστε να οριοθετηθούν όλες οι πυρκαγιές και να μην έχουμε κάποιο κίνδυνο αναζωπύρωσης», τόνισε.
Επεσήμανε πως «προτεραιότητα ήταν όλες αυτές τις μέρες πρώτα και πάνω απ’ όλα η προστασία της ανθρώπινης ζωής, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό η προστασία των περιουσιών (η φωτιά να μην εισέλθει εντός οικισμών γιατί σ’ αυτή την περίπτωση θα είχαμε πολύ μεγάλες ζημιές). Και βέβαια η προστασία των κρίσιμων υποδομών, πρωτίστως της ηλεκτροδότησης του Λεκανοπεδίου κι εκεί κατεβλήθη πολύ μεγάλη προσπάθεια και σήμερα είμαστε σε πολύ καλύτερη κατάσταση απ’ ό,τι ήμασταν χθες».
Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός είπε: Θέλω να εκφράσω τη βαθιά μου θλίψη γι αυτό το οποίο έχει συμβεί, να διαβεβαιώσω για ακόμα μία φορά όλους τους πληγέντες ότι η αποκατάστασή τους θα είναι η πρώτη πολιτική μου προτεραιότητα, όλες οι καμένες εκτάσεις θα κριθούν αναδασωτέες, θα αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο δρομολογούμε τα έργα προστασίας, τα αντιπλημμυρικά, τα αντιδιαβρωτικά αλλά και τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε τις αναδασώσεις».
Κλείνοντας τόνισε ότι και με τη συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών, «όταν περάσει αυτό το εφιαλτικό καλοκαίρι θα στρέψουμε όλη μας την προσοχή στο να αποκαταστήσουμε τις ζημιές με την μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα και στο να αποκαταστήσουμε και πάλι το φυσικό μας περιβάλλον».
Υπενθυμίζεται ότι εξαιρετικά δύσκολη ήταν η νύχτα για την Αττική, στην οποία συνεχίζεται ο εφιάλτης από την πυρκαγιά που έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις στην Πάρνηθα, στον Άγιο Στέφανο και στην Μαλακάσα, ενώ προβλέπεται μια ακόμα πιο δύσκολη μέρα, καθώς άρχισε ήδη να ενισχύονται οι άνεμοι στην περιοχή.
Όσον αφορά στην κατάσταση των άλλων πυρκαγιών, εφιαλτική παραμένει η κατάσταση στην Εύβοια όπου οι φλόγες έχουν προκαλέσει βιβλική καταστροφή, ακόμα μεγαλύτερη από την Αττική, έχουν κάψει πολλά σπίτια και έχουν εξαφανίσει σχεδόν οικισμούς ενώ συνεχίζει με αμείωτη ένταση την ολέθρια πορεία της.
Υπουργείο Εσωτερικών: Χορήγηση 1,5 εκατ. ευρώ σε 17 Δήμους και 5 Περιφέρειες
Με απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών επιχορηγούνται, με το συνολικό ποσό του 1,5 εκατ. ευρώ, 17 Δήμοι και 5 Περιφέρειες της χώρας, που δοκιμάζονται από τις καταστροφικές φωτιές των τελευταίων ημερών.
Η έκτακτη χρηματοδότηση γίνεται στο πλαίσιο του «Προγράμματος πρόληψης και αντιμετώπισης ζημιών και καταστροφών που προκαλούνται από θεομηνίες στους ΟΤΑ α’ και β΄ βαθμού» (ΣΑΕ 055) και αφορά στην οικονομική ενίσχυση των πληγέντων Δήμων και Περιφερειών για την κάλυψη των πρώτων τους αναγκών.
Τα εν λόγω ποσά πιστώνονται άμεσα και κατανέμονται στους κάτωθι Δήμους και Περιφέρειες, ως εξής:
Δήμος Ανατολικής Μάνης: 50.000 €
Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας: 100.000 €
Δήμος Αχαρνών: 140.000 €
Δήμος Βοίου: 20.000 €
Δήμος Γρεβενών: 40.000 €
Δήμος Δεσκάτης: 20.000 €
Δήμος Διονύσου: 60.000 €
Δήμος Δωρίδος: 50.000 €
Δήμος Ιστιαίας-Αιδηψού: 50.000 €
Δήμος Κηφισιάς: 50.000 €
Δήμος Κοζάνης: 20.000 €
Δήμος Λοκρών: 30.000 €
Δήμος Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας: 120.000 €
Δήμος Πύλου – Νέστορος: 50.000 €
Δήμος Πύργου: 40.000 €
Δήμος Σερβίων: 20.000 €
Δήμος Ωρωπού: 140.000 €
Περιφέρεια Αττικής: 100.000,00 €
Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας: 100.000,00 €
Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: 100.000,00 €
Περιφέρεια Πελοποννήσου: 100.000,00 €
Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας: 100.000,00 €
Ο Υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης και ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας δήλωσαν: «Η Κυβέρνηση στέκεται δίπλα στους πολίτες, στηρίζοντας τους Δήμους και τις Περιφέρειες που πλήττονται από τις φωτιές. Και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε για όσο διάστημα χρειαστεί. Σε αυτή την κρίσιμη στιγμή, δίνουμε όλοι μαζί τη μάχη για να προστατεύσουμε τις οικογένειές μας, τους συμπολίτες μας, τις εστίες μας και την πατρίδα μας και για να αποκαταστήσουμε τις ζημιές που έχουν προκληθεί. Και θα τα καταφέρουμε!».
Την ετοιμότητα και την αποτελεσματικότητα των στελεχών της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Αγίας Βαρβάρας ανέδειξαν δύο σημαντικές παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες ώρες, στο πλαίσιο της διαδημοτικής συνεργασίας και της ενίσχυσης της αντιπυρικής θωράκισης της περιοχής.
Όπως γνωστοποίησε με ανάρτησή του ο Δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας, Λάμπρος Μίχος, τα στελέχη της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου ανταποκρίθηκαν άμεσα σε δύο διαφορετικά περιστατικά, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά την επιχειρησιακή τους ετοιμότητα και το υψηλό αίσθημα ευθύνης που τα διακρίνει.
Η πρώτη παρέμβαση αφορούσε τη συνδρομή στην επιχείρηση κατάσβεσης της φωτιάς που εκδηλώθηκε σε εργοστάσιο στο Αιγάλεω, όπου οι δυνάμεις του Δήμου συνέδραμαν το έργο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, συμβάλλοντας στην άμεση αντιμετώπιση του περιστατικού.
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε επιχείρηση για την πλήρωση της νέας μπαλονοδεξαμενής χωρητικότητας 350 τόνων, η οποία έχει τοποθετηθεί από τον ΠεΣυΔΑΠ στο πλαίσιο της ενίσχυσης της πυροπροστασίας του Όρους Αιγάλεω.
Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική υποδομή, η οποία δημιουργήθηκε με τη συνεργασία των όμορων δήμων και αναμένεται να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο στην αντιμετώπιση ενδεχόμενων πυρκαγιών κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.
«Πράξεις αλληλεγγύης με άμεση επέμβαση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Λάμπρος Μίχος, εξάρροντας το έργο των στελεχών της Πολιτικής Προστασίας, τα οποία, όπως σημείωσε, βρίσκονται πάντοτε σε πλήρη ετοιμότητα.
Η Πολιτική Προστασία του Δήμου Αγίας Βαρβάρας συνεχίζει καθημερινά να αποδεικνύει στην πράξη ότι η πρόληψη, η συνεργασία και η ταχύτητα ανταπόκρισης αποτελούν βασικά στοιχεία για την προστασία των πολιτών και του φυσικού περιβάλλοντος. Σε μια περίοδο αυξημένου κινδύνου πυρκαγιών, η παρουσία εκπαιδευμένων και έμπειρων στελεχών στο πεδίο αποτελεί σημαντικό παράγοντα ασφάλειας για ολόκληρη τη Δυτική Αθήνα.
Συναγερμός σήμανε το μεσημέρι της Τρίτης 23 Ιουνίου στο Αιγάλεω, όταν εκδηλώθηκε πυρκαγιά σε εργοστάσιο πλαστικών της περιοχής, προκαλώντας μεγάλη κινητοποίηση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η φωτιά ξέσπασε στον πρώτο όροφο του εργοστασίου, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει επεκταθεί στους υπόλοιπους χώρους του κτιρίου.
Παράλληλα, δεν υπάρχουν αναφορές για εγκλωβισμένα άτομα ή τραυματισμούς.
Στο σημείο επιχειρούν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις, με 35 πυροσβέστες, εθελοντές, 10 πυροσβεστικά οχήματα και ειδικό βραχιονοφόρο όχημα, δίνοντας μάχη για τον περιορισμό της πυρκαγιάς και την αποτροπή επέκτασής της σε γειτονικές εγκαταστάσεις. Λόγω του περιστατικού, η Τροχαία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στην οδό Ορφέως, από το ύψος του παράδρομου της λεωφόρου Κηφισού, προκειμένου να διευκολυνθεί το έργο των πυροσβεστικών δυνάμεων και να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πολιτών.
Οι Αρχές παρακολουθούν στενά την εξέλιξη της πυρκαγιάς, ενώ τα αίτια που προκάλεσαν το συμβάν παραμένουν μέχρι στιγμής άγνωστα και αναμένεται να διερευνηθούν μετά την πλήρη κατάσβεσή της.
Οι πληροφορίες για την κινητοποίηση της Πυροσβεστικής και τη διακοπή κυκλοφορίας προέρχονται από τις μέχρι στιγμής επίσημες ανακοινώσεις των αρμόδιων αρχών.
Μια ξεχωριστή κινηματογραφική βραδιά προσφέρει ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας στους δημότες, με ελεύθερη είσοδο για τη δωρεάν προβολή της πολυβραβευμένης ταινίας «Αμελί», την Πέμπτη 25 Ιουνίου στις 21:00, στο ανακαινισμένο Cine Πάνθεον.
Η αγαπημένη γαλλική ταινία του Ζαν-Πιερ Ζενέ αφηγείται την ιστορία της Αμελί Πουλέν, μιας νεαρής γυναίκας με πλούσια φαντασία, η οποία αποφασίζει να αλλάξει προς το καλύτερο τη ζωή των ανθρώπων γύρω της. Μέσα από μια σειρά μικρών αλλά καθοριστικών πράξεων καλοσύνης, ανακαλύπτει τελικά και η ίδια τον δρόμο προς την αγάπη και την προσωπική ευτυχία.
Πρόκειται για μία από τις πιο δημοφιλείς και πολυβραβευμένες ευρωπαϊκές ταινίες των τελευταίων δεκαετιών, που έχει αγαπηθεί από το κοινό σε όλο τον κόσμο. Η προβολή αποτελεί παράλληλα μια πρόσκληση προς τους δημότες να γνωρίσουν το ανανεωμένο Cine Πάνθεον, τον θερινό κινηματογράφο της πόλης, ο οποίος περνά σε μια νέα εποχή.
Το αμφιθεατρικό «Πάνθεον», που εντάχθηκε το 1998 στο δίκτυο θερινών κινηματογράφων του Υπουργείου Πολιτισμού και συμπληρώνει φέτος 28 χρόνια λειτουργίας, αναβαθμίζεται αισθητικά και λειτουργικά, διατηρώντας παράλληλα τον μοναδικό του χαρακτήρα. Χτισμένο στο κατάφυτο πρανές του βουνού, με πανοραμική θέα προς την Ακρόπολη και μέσα σε ένα δροσερό φυσικό περιβάλλον, το Cine Πάνθεον φιλοδοξεί να προσφέρει μια αναβαθμισμένη κινηματογραφική εμπειρία στους κατοίκους της Αγίας Βαρβάρας.
Η συνεργασία με ανθρώπους που αγαπούν και γνωρίζουν σε βάθος την τέχνη του κινηματογράφου δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα ποιοτικό πρόγραμμα προβολών και νέες πολιτιστικές εμπειρίες για το κοινό.
Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους τους δημότες, σε μια βραδιά που συνδυάζει τον ποιοτικό κινηματογράφο με τη γνωριμία του ανακαινισμένου θερινού σινεμά της πόλης.