Connect with us

Κοινωνία

Μητσοτάκης: Ζητώ συγγνώμη για τις αδυναμίες – 500 εκατ. για Αττική και Εύβοια

Published

on

Άμεσες αποζημιώσεις για τους πληγέντες από τις φωτιές και ειδικό πρόγραμμα ανασυγκρότησης για την Εύβοια ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός – Οι αστοχίες θα εντοπιστούν και οι ευθύνες θα αποδοθούν όπου πρέπει, είπε

Πακέτο οικονομικής ενίσχυσης ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ για τους πληγέντες σε Αττική και Εύβοια ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Τα χρήματα θα διατεθούν άμεσα, με ψηφιακές διαδικασίες, χωρίς γραφειοκρατία. Παράλληλα, ανακοίνωσε ειδικό πρόγραμμα ανασυγκρότησης για την Εύβοια. Ο πρωθυπουργός ζήτησε προσωπικά συγγνώμη για τις οποίες αδυναμίες υπάρχουν, ενώ δεσμεύθηκε ότι οι αστοχίες θα εντοπισθούν και οι ευθύνες θα αποδοθούν όπου  δει.

Το πλήρες κείμενο του μηνύματος του πρωθυπουργού ακολουθεί: 

Οι τελευταίες ημέρες ήταν από τις πιο δύσκολες για την πατρίδα μας εδώ και δεκαετίες. Δώσαμε, και ακόμη δίνουμε, τη μάχη με όλες μας τις δυνάμεις. Αλλά αντιμετωπίζουμε μία φυσική καταστροφή πρωτόγνωρων διαστάσεων: σε λίγες μέρες ξέσπασαν 586 πυρκαγιές σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας. Mε φωτιές οι οποίες, λόγω του πρωτοφανούς καύσωνα αλλά και της πολύμηνης ξηρασίας, σβήνουν πια πολύ δύσκολα.

Πολλές χώρες μάς συνδράμουν ήδη με μέσα και προσωπικό. Τις ευχαριστώ για την αλληλεγγύη τους. Κυρίως, όμως, ευγνωμονώ όλες και όλους που δίνουν τον αγώνα στο πεδίο. Παλεύουν με ένα φυσικό φαινόμενο που, συχνά, ξεπερνά τις δυνάμεις τους. Και όμως, δεν το βάζουν κάτω. Στα μαυρισμένα τους πρόσωπα βλέπουμε την Ελλάδα που αντιστέκεται και επιμένει. Ενώ το κύμα συμπαράστασης και αλληλοβοήθειας που απλώνεται σε όλη την επικράτεια δηλώνει την απόφαση αυτού του λαού να ξαναχτίσει γρήγορα ό,τι γκρεμίστηκε.

Το ότι σώθηκαν άνθρωποι, με πλήρη σχέδια εκκένωσης, οφείλεται στον επαγγελματισμό της Πολιτικής Προστασίας, στη δράση της Αστυνομίας και του Λιμενικού. Δεν ήταν αυτονόητο, ούτε δεδομένο. Το ίδιο ισχύει και για την προστασία πολλών οικισμών που τελικά δεν κάηκαν χάρη στην αυτοθυσία πυροσβεστών και εθελοντών, και φυσικά των πιλότων μας και των Ενόπλων Δυνάμεων. Μέσα σε λίγα 24ωρα σε 141 περιοχές έγιναν 62 οργανωμένες απομακρύνσεις κατοίκων.

Η έκταση της καταστροφής, ειδικά στην Εύβοια και στην Αττική, μαυρίζει την καρδιά όλων μας. Και πρώτος εγώ ζητώ συγγνώμη για τις όποιες αδυναμίες υπήρξαν. Κατανοώ απόλυτα τον πόνο των συμπολιτών μας που είδαν τα σπίτια ή τις περιουσίες τους να καίγονται. Την αναστάτωση όσων μετακινήθηκαν όπως-όπως από τον τόπο τους. Ακόμα και την οργισμένη απορία εκείνων που αναζητούσαν, για παράδειγμα, εναέρια βοήθεια, χωρίς να γνωρίζουν αν τα πυροσβεστικά αεροσκάφη επιχειρούσαν αλλού ή αν οι συνθήκες ήταν απαγορευτικές.

Οι αντιδράσεις μας, ωστόσο, δεν πρέπει να είναι τυφλές. Οι τυχόν αστοχίες θα εντοπιστούν. Και οι ευθύνες θα αποδοθούν όποτε πρέπει και σε όποιον πρέπει. Το πρώτο ζητούμενο, αυτήν την ώρα, είναι οι λύσεις. Ακριβώς όπως και πρώτο ζητούμενο ήταν και παραμένει η προστασία της ανθρώπινης ζωής. Γι’ αυτό και ο απολογισμός αυτής της εμπειρίας οφείλει να μην περιλαμβάνει μόνο το τι χάθηκε, αλλά και το τι σώθηκε μέσα σε μία τέτοια φυσική λαίλαπα που δεν έχει προηγούμενο.

Είναι προφανές ότι η κλιματική κρίση χτυπά, πλέον, την πόρτα ολόκληρου του πλανήτη, με φωτιές που διαρκούν επί εβδομάδες. Αυτό είναι αιτιολογία, όχι, όμως, δικαιολογία ούτε και άλλοθι. Και θα το πω καθαρά: μπορεί να κάναμε ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατόν, αλλά σε πολλές περιπτώσεις αυτό δεν φάνηκε αρκετό στην άνιση μάχη με τη φύση. Το ίδιο ξεκαθαρά, όμως, θα πω και ότι θα βρεθούμε δίπλα σε όσους έπληξε η πυρκαγιά. Όπως το κάναμε και άλλοτε, μετά τις πλημμύρες του «Ιανού» στη Θεσσαλία ή του μεγάλου σεισμού της Σάμου.

Έχουμε χρέος να σφίξουμε τα δόντια και να προχωρήσουμε. Και άλλες φορές η χώρα έζησε καταστροφές αλλά έμεινε όρθια. Το ίδιο θα συμβεί και σ’ αυτήν την περιπέτεια, μετατρέποντας τη θλίψη μας σε δύναμη. Θα συνεχίσουμε λοιπόν στα μέτωπα της κατάσβεσης, καθώς ο πόλεμος με τη φωτιά εξακολουθεί. Και, ταυτόχρονα, θα ξεκινήσουμε να επουλώνουμε τις πληγές μας: όσοι έχασαν σπίτια και περιουσίες θα αποζημιωθούν, οι καμένες εκτάσεις θα αναδασωθούν και θα δρομολογηθούν αμέσως τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά έργα.

Ήδη έχουμε εξασφαλίσει από το Ταμείο Ανάκαμψης σημαντικούς πόρους για αναδασώσεις, κατά προτεραιότητα στην Εύβοια και την Αττική. Ενώ σήμερα ενέκρινα και συμπληρωματικό

προϋπολογισμό 500 εκατομμυρίων ευρώ ειδικά για τις περιοχές αυτές. Και αν χρειαστεί θα υπάρξουν και πρόσθετες ευρωπαϊκές ενισχύσεις. Το στοίχημά μας είναι να γίνουν πρότυπα μιας νέας αρχής, μιας δυναμικής επανεκκίνησης, στην οποία είμαι σίγουρος ότι ιδρύματα, επιχειρήσεις και, πάνω απ’ όλους, η ίδια η κοινωνία των πολιτών θα ανταποκριθούν.

Εκεί θα φυτέψουμε όχι μόνο πολλά, αλλά και τα σωστά δέντρα, αξιοποιώντας την πιο σύγχρονη τεχνογνωσία. Ώστε, και με τη βοήθεια της φύσης, τα δάση μας να ξαναγεννηθούν και η ζωή και η οικονομία να επιστρέψουν στους τόπους που πλήγωσαν οι φλόγες.

Οι ζημιές άρχισαν ήδη να καταγράφονται. Η γραφειοκρατία θα σαρωθεί. Και οι πρώτες αποζημιώσεις θα καταβάλλονται αμέσως, με απλή αίτηση κάθε ενδιαφερομένου, την οποία θα υποβάλει σε μία και μόνη ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Το πρόγραμμα της Πολιτικής Προστασίας του μέλλοντος, ύψους 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, ξεκινά επίσης με την πρόληψη σε κεντρικό ρόλο. Το όλο Σχέδιο Ανασυγκρότησης τίθεται υπό την εποπτεία του Γραφείου Πρωθυπουργού. Για την Εύβοια, μάλιστα, δεσμεύομαι ότι θα υπάρξει στοχευμένο πρόγραμμα αποκατάστασης και ανάπτυξης του νησιού. Αύριο, στο Υπουργικό Συμβούλιο, θα γίνουν συγκεκριμένες ανακοινώσεις. Και τις επόμενες μέρες θα απαντήσω προσωπικά σε κάθε ερώτημα. Εύχομαι η επόμενη ημέρα να ανατείλει με διακομματική συναίνεση, γιατί αν το καθήκον του σήμερα ανήκει στην κυβέρνηση, η ευθύνη του αύριο ανήκει σε όλους μας.

Επιτρέψτε μου να κλείσω με μια προσωπική αναφορά. Ως Πρωθυπουργός επί 25 μήνες διαχειρίστηκα πολλές κρίσεις: από την ασύμμετρη επίθεση στον Έβρο μέχρι την επέλαση του κορωνοϊού. Και από τις αλλεπάλληλες εθνικές προκλήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο, μέχρι το μεγάλο στοίχημα του εμβολιασμού. Όλες είχαν πολύπλευρες συνέπειες στην οικονομία και στην κοινωνία. Και όλες έμοιαζαν στην αρχή ανυπέρβλητες. Αλλά όλες τις ξεπεράσαμε με πείσμα και ενότητα. Αυτό θα γίνει και τώρα, με τολμηρές αποφάσεις που θα αλλάξουν πολλά.

Είμαι βέβαιος ότι και τούτη η δοκιμασία θα γίνει ευκαιρία που θα μας διδάξει και θα μας κάνει καλύτερους. Γιατί η πρόκληση της κλιματικής κρίσης αφορά όχι μόνο τη δική μας, αλλά κυρίως την επόμενη γενιά. Προσωπικά, θα συνεχίσω να κάνω αυτό που εξαρχής επέλεξα: να μιλώ στη γλώσσα της αλήθειας, να αναλαμβάνω τις ευθύνες μου, να αποκρούω διχασμούς και να ενώνω τους Έλληνες. Και να εργάζομαι σκληρά για την πατρίδα που μας αξίζει.

πηγή: protothema.gr

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Άμεση κινητοποίηση της Πολιτικής Προστασίας Αγίας Βαρβάρας – Παρούσα σε φωτιά στο Αιγάλεω και στην ενίσχυση των αντιπυρικών υποδομών

Published

on

Την ετοιμότητα και την αποτελεσματικότητα των στελεχών της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Αγίας Βαρβάρας ανέδειξαν δύο σημαντικές παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες ώρες, στο πλαίσιο της διαδημοτικής συνεργασίας και της ενίσχυσης της αντιπυρικής θωράκισης της περιοχής.

Όπως γνωστοποίησε με ανάρτησή του ο Δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας, Λάμπρος Μίχος, τα στελέχη της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου ανταποκρίθηκαν άμεσα σε δύο διαφορετικά περιστατικά, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά την επιχειρησιακή τους ετοιμότητα και το υψηλό αίσθημα ευθύνης που τα διακρίνει.

Η πρώτη παρέμβαση αφορούσε τη συνδρομή στην επιχείρηση κατάσβεσης της φωτιάς που εκδηλώθηκε σε εργοστάσιο στο Αιγάλεω, όπου οι δυνάμεις του Δήμου συνέδραμαν το έργο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, συμβάλλοντας στην άμεση αντιμετώπιση του περιστατικού.

Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε επιχείρηση για την πλήρωση της νέας μπαλονοδεξαμενής χωρητικότητας 350 τόνων, η οποία έχει τοποθετηθεί από τον ΠεΣυΔΑΠ στο πλαίσιο της ενίσχυσης της πυροπροστασίας του Όρους Αιγάλεω.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική υποδομή, η οποία δημιουργήθηκε με τη συνεργασία των όμορων δήμων και αναμένεται να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο στην αντιμετώπιση ενδεχόμενων πυρκαγιών κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.

«Πράξεις αλληλεγγύης με άμεση επέμβαση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Λάμπρος Μίχος, εξάρροντας το έργο των στελεχών της Πολιτικής Προστασίας, τα οποία, όπως σημείωσε, βρίσκονται πάντοτε σε πλήρη ετοιμότητα.

Η Πολιτική Προστασία του Δήμου Αγίας Βαρβάρας συνεχίζει καθημερινά να αποδεικνύει στην πράξη ότι η πρόληψη, η συνεργασία και η ταχύτητα ανταπόκρισης αποτελούν βασικά στοιχεία για την προστασία των πολιτών και του φυσικού περιβάλλοντος. Σε μια περίοδο αυξημένου κινδύνου πυρκαγιών, η παρουσία εκπαιδευμένων και έμπειρων στελεχών στο πεδίο αποτελεί σημαντικό παράγοντα ασφάλειας για ολόκληρη τη Δυτική Αθήνα.

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

Continue Reading

Κοινωνία

Συναγερμός στο Αιγάλεω: Φωτιά σε εργοστάσιο πλαστικών – Διακοπή κυκλοφορίας στην Ορφέως

Published

on

Συναγερμός σήμανε το μεσημέρι της Τρίτης 23 Ιουνίου στο Αιγάλεω, όταν εκδηλώθηκε πυρκαγιά σε εργοστάσιο πλαστικών της περιοχής, προκαλώντας μεγάλη κινητοποίηση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η φωτιά ξέσπασε στον πρώτο όροφο του εργοστασίου, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει επεκταθεί στους υπόλοιπους χώρους του κτιρίου.

Παράλληλα, δεν υπάρχουν αναφορές για εγκλωβισμένα άτομα ή τραυματισμούς.

Στο σημείο επιχειρούν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις, με 35 πυροσβέστες, εθελοντές, 10 πυροσβεστικά οχήματα και ειδικό βραχιονοφόρο όχημα, δίνοντας μάχη για τον περιορισμό της πυρκαγιάς και την αποτροπή επέκτασής της σε γειτονικές εγκαταστάσεις. Λόγω του περιστατικού, η Τροχαία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στην οδό Ορφέως, από το ύψος του παράδρομου της λεωφόρου Κηφισού, προκειμένου να διευκολυνθεί το έργο των πυροσβεστικών δυνάμεων και να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πολιτών.

Οι Αρχές παρακολουθούν στενά την εξέλιξη της πυρκαγιάς, ενώ τα αίτια που προκάλεσαν το συμβάν παραμένουν μέχρι στιγμής άγνωστα και αναμένεται να διερευνηθούν μετά την πλήρη κατάσβεσή της.

Οι πληροφορίες για την κινητοποίηση της Πυροσβεστικής και τη διακοπή κυκλοφορίας προέρχονται από τις μέχρι στιγμής επίσημες ανακοινώσεις των αρμόδιων αρχών.

.

 

.

 

 

.

 

.

 

.

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Δωρεάν προβολή της «Αμελί» στο ανακαινισμένο Cine Πάνθεον

Published

on

Μια ξεχωριστή κινηματογραφική βραδιά προσφέρει ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας στους δημότες, με ελεύθερη είσοδο για τη δωρεάν προβολή της πολυβραβευμένης ταινίας «Αμελί», την Πέμπτη 25 Ιουνίου στις 21:00, στο ανακαινισμένο Cine Πάνθεον.

Η αγαπημένη γαλλική ταινία του Ζαν-Πιερ Ζενέ αφηγείται την ιστορία της Αμελί Πουλέν, μιας νεαρής γυναίκας με πλούσια φαντασία, η οποία αποφασίζει να αλλάξει προς το καλύτερο τη ζωή των ανθρώπων γύρω της. Μέσα από μια σειρά μικρών αλλά καθοριστικών πράξεων καλοσύνης, ανακαλύπτει τελικά και η ίδια τον δρόμο προς την αγάπη και την προσωπική ευτυχία.

Πρόκειται για μία από τις πιο δημοφιλείς και πολυβραβευμένες ευρωπαϊκές ταινίες των τελευταίων δεκαετιών, που έχει αγαπηθεί από το κοινό σε όλο τον κόσμο. Η προβολή αποτελεί παράλληλα μια πρόσκληση προς τους δημότες να γνωρίσουν το ανανεωμένο Cine Πάνθεον, τον θερινό κινηματογράφο της πόλης, ο οποίος περνά σε μια νέα εποχή.

Το αμφιθεατρικό «Πάνθεον», που εντάχθηκε το 1998 στο δίκτυο θερινών κινηματογράφων του Υπουργείου Πολιτισμού και συμπληρώνει φέτος 28 χρόνια λειτουργίας, αναβαθμίζεται αισθητικά και λειτουργικά, διατηρώντας παράλληλα τον μοναδικό του χαρακτήρα. Χτισμένο στο κατάφυτο πρανές του βουνού, με πανοραμική θέα προς την Ακρόπολη και μέσα σε ένα δροσερό φυσικό περιβάλλον, το Cine Πάνθεον φιλοδοξεί να προσφέρει μια αναβαθμισμένη κινηματογραφική εμπειρία στους κατοίκους της Αγίας Βαρβάρας.

Η συνεργασία με ανθρώπους που αγαπούν και γνωρίζουν σε βάθος την τέχνη του κινηματογράφου δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα ποιοτικό πρόγραμμα προβολών και νέες πολιτιστικές εμπειρίες για το κοινό.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους τους δημότες, σε μια βραδιά που συνδυάζει τον ποιοτικό κινηματογράφο με τη γνωριμία του ανακαινισμένου θερινού σινεμά της πόλης.

.

 

 

.

 

 

.

 

 

.

 

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή