Απολογισμός πεπραγμένων με αναφορές σε έργα 65 εκατ. ευρώ, αιχμές για την απουσία της αντιπολίτευσης και παρουσίαση του σχεδιασμού για το μέλλον της πόλης.
Σε ειδική δημόσια συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, η Δημοτική Αρχή Αγίας Βαρβάρας παρουσίασε τον απολογισμό πεπραγμένων για το 2025, με τον Δήμαρχο Λάμπρο Μίχο να προχωρά σε μια εκτενή αναφορά στο έργο που υλοποιήθηκε, στις παρεμβάσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη και στους στόχους που έχουν τεθεί για τα επόμενα χρόνια.
Απευθυνόμενος στους δημότες και τους παρευρισκόμενους, ο Δήμαρχος τόνισε ότι βασική επιδίωξη της διοίκησης είναι η συνεχής αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη, μέσα από έργα ουσίας, κοινωνικές παρεμβάσεις και αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου χρηματοδοτικού εργαλείου.
Ο κ. Μίχος ευχαρίστησε τους εργαζόμενους και τα στελέχη του Δήμου για τη συμβολή τους στην επίτευξη των στόχων της δημοτικής αρχής, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη συνεργασία των υπηρεσιών και στη συμβολή όσων εργάστηκαν για τη σύνταξη του αναλυτικού απολογισμού, ο οποίος είναι διαθέσιμος και στην ιστοσελίδα του Δήμου.
Κατά την ομιλία του ανέπτυξε τη φιλοσοφία που διέπει τη λειτουργία της δημοτικής αρχής, υπογραμμίζοντας ότι η τοπική αυτοδιοίκηση οφείλει να υπηρετεί τον άνθρωπο και τις πραγματικές ανάγκες της καθημερινότητας, δίνοντας έμφαση στην παιδεία, την κοινωνική πολιτική, την προσβασιμότητα, την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην πόλη, όπως οι «Πράσινες Διαδρομές», οι εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις, οι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, οι πεζοδρομήσεις, οι έξυπνες διαβάσεις, η ανάπλαση του Open Mall, η ενεργειακή αναβάθμιση σχολικών μονάδων, η αντικατάσταση του δημοτικού φωτισμού με φωτιστικά LED, η δημιουργία νέου ΚΑΠΗ στο κτίριο Τσιλιβάκου, καθώς και η κατασκευή της Ακαδημίας Τεχνών στον χώρο της ΒΙΟΧΡΩΜ.
Ο Δήμαρχος στάθηκε ιδιαίτερα στις παρεμβάσεις που αφορούν την εκπαίδευση, αναφέροντας τη λειτουργία των τεσσάρων πειραματικών σχολείων, τις εργασίες αναβάθμισης των σχολικών υποδομών, τις παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας γύρω από τα σχολεία και τις νέες δυνατότητες που προσφέρονται στους μαθητές της πόλης.
Παράλληλα, παρουσίασε το εκτεταμένο κοινωνικό έργο του Δήμου, αναφερόμενος στις χιλιάδες εξυπηρετήσεις πολιτών μέσω των κοινωνικών υπηρεσιών, του κοινωνικού παντοπωλείου, του κοινωνικού φαρμακείου, του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», των δράσεων πρόληψης υγείας, της μεταφοράς ασθενών και των προγραμμάτων υποστήριξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

Ξεχωριστή θέση στον απολογισμό κατείχαν ο πολιτισμός, ο αθλητισμός και η δια βίου μάθηση, με αναφορές στο Δημοτικό Ωδείο, το Εικαστικό Κέντρο, την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης, τα τμήματα χορού, το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Μάθησης, τα ΚΔΑΠ και τις δεκάδες πολιτιστικές και εκπαιδευτικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσα στη χρονιά.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στις παρεμβάσεις για την ασφάλεια της πόλης και την αντιμετώπιση της παραβατικότητας. Ο Δήμαρχος υπογράμμισε τη στενή συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία, κάνοντας λόγο για εντατικοποίηση των ελέγχων, συνεχή παρουσία αστυνομικών δυνάμεων στην περιοχή και συντονισμένες προσπάθειες για την καταπολέμηση της εγκληματικότητας και της διακίνησης ναρκωτικών.

Στην ομιλία του δεν έλειψαν και οι αιχμές για τη στάση της αντιπολίτευσης. Ο Λάμπρος Μίχος αναφέρθηκε στην απουσία των παρατάξεων της μειοψηφίας από τη διαδικασία του δημόσιου απολογισμού, σημειώνοντας ότι η δημοτική αρχή θα επιθυμούσε μια πιο ενεργή και ουσιαστική συμμετοχή στον δημόσιο διάλογο. Παράλληλα, έγινε αναφορά στο γεγονός ότι η αντιπολίτευση έχει διαχρονικά τηρήσει αρνητική στάση απέναντι σε πολλές από τις πρωτοβουλίες και τα έργα που προωθήθηκαν τα τελευταία χρόνια, χωρίς να συμβάλει ουσιαστικά στη διαμόρφωση ή την υλοποίησή τους.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης χαιρετισμό απηύθυνε η Βουλευτής Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΠΑΣΟΚ Νάντια Γιαννακοπούλου, η οποία εξήρε το έργο της δημοτικής αρχής και χαρακτήρισε την Αγία Βαρβάρα ως έναν από τους πιο νοικοκυρεμένους δήμους της Δυτικής Αθήνας, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις σχολικές υποδομές, στις κοινωνικές δομές και στη συνολική εικόνα της πόλης.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Δήμαρχος επανέλαβε ότι βασική προτεραιότητα παραμένει η υπεράσπιση του «δικαιώματος στην πόλη» για όλους τους κατοίκους, με έργα και δράσεις που ενισχύουν την ασφάλεια, την κοινωνική συνοχή, την προσβασιμότητα και την ποιότητα ζωής.
Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με τις τοποθετήσεις των αντιδημάρχων και των εντεταλμένων δημοτικών συμβούλων, οι οποίοι παρουσίασαν αναλυτικά το έργο που υλοποιήθηκε στους τομείς ευθύνης τους, παραθέτοντας στοιχεία για τις δράσεις, τις παρεμβάσεις και τις υπηρεσίες που παρείχε ο Δήμος κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, επιβεβαιώνοντας το εύρος και την ένταση της δραστηριότητας που αναπτύχθηκε σε όλους τους τομείς της δημοτικής λειτουργίας.


