Connect with us

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Ιατρικές πληροφορίες στο διαδίκτυο και κίνδυνοι. Συνεχίζονται οι δράσεις ψηφιακής εκπαίδευσης στον Δήμο μας

Published

on

H Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με το Δήμο Αγίας Βαρβάρας , στο πλαίσιο του έργου «Δράσεις Ψηφιακής Εκπαίδευσης και Ψηφιακού Εγγραμματισμού» (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική 2014-2020») διοργανώνουν κύκλο δωρεάν διαδικτυακών σεμιναρίων (webinars) για την ενημέρωση ενηλίκων (18+) γονέων και κηδεμόνων, στελεχών της δημόσιας και τοπικής διοίκησης αλλά και του ιδιωτικού τομέα, επιχειρηματιών, μελών οργανώσεων του ευρύτερου τομέα και όλων των δημοτών , σχετικά με υπηρεσίες, εργαλεία και μεθόδους για την ασφαλή και αποτελεσματική χρήση του διαδικτύου.

 

Σας περιμένουμε διαδικτυακά την Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022 στις 19:00 σε ένα ακόμη webinar της δράσης, με θέμα «Ιατρικές Πληροφορίες στο Διαδίκτυο και Κίνδυνοι» στο κανάλι YouTube και στη σελίδα Facebook του Ψηφιακού Εγγραμματισμού.

 

Εισηγήτρια είναι η κα Αναστασία Παπαδοπούλου, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής, Πρεσβευτής της Ακαδημίας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς διαδικτύου.  Όσοι επιθυμούν να βρεθούν μαζί μας, παρακαλούμε να κάνετε εγγραφούν στην παρακάτω φόρμα: https://tinyurl.com/digitalattiki

Η συμμετοχή στο συγκεκριμένο webinar είναι δωρεάν σε όλες και όλους τους δημότες, ενώ η παρακολούθησή του δεν απαιτεί καμία προηγούμενη γνώση, εμπειρία ή εξοικείωση του συμμετέχοντα σε θέματα διαδικτύου. Με την ολοκλήρωση του webinar οι συμμετέχοντες θα λάβουν σχετική βεβαίωση παρακολούθησης, εφόσον το επιθυμούν.

Η δράση θα συνεχιστεί τον Απρίλιο και τον Μάιο με τον τρίτο θεματικό κύκλο, μείνετε συντονισμένοι.

Για τη δράση ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης δήλωσε σχετικά:  «Στόχος μας είναι η Περιφέρεια Αττικής να σηματοδοτήσει τον δρόμο στην υπόλοιπη Ελληνική επικράτεια για το αυτονόητο: όλοι μας ψηφιακά εγγράμματοι αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις του ψηφιακού αναλφαβητισμού στη μετά Covid 19 εποχή. Με το συντονιστικό κέντρο της δράσης Ψηφιακού Εγγραμματισμού έχουμε σκοπό την ανάδειξη των δυνατοτήτων του διαδικτύου και την εκπαίδευση των χρηστών, προκειμένου να αναπτύξουν κριτική ικανότητα και  να μπορούν να προστατεύουν τον εαυτό τους και την οικογένεια τους»

Ο Δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας κ. Λάμπρος Μίχος, επίσης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η πανδημία Covid-19 ανέδειξε περισσότερο από ποτέ πόσο σημαντική είναι η γνώση νέων τεχνολογιών στη ζωή μας. Μέσω του διαδικτύου καταφέρνουμε, σε δύσκολες εποχές που επιβάλουν την σωματική απόσταση, να διατηρούμε την κοινωνική επαφή και  να καλύπτουμε ανάγκες εκπαίδευσης, επικοινωνίας και πληροφόρησης.

Όλοι, ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, μόρφωσης, καλούμαστε να γνωρίζουμε πως θα χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο στην καθημερινότητά μας. Τα προγράμματα της Περιφέρειας Αττικής θα μας βοηθήσουν να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο με κριτική ικανότητα – να κατανοούμε δηλαδή τους κινδύνους και να λαμβάνουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες που έχουμε ανάγκη με ασφάλεια για τα προσωπικά μας δεδομένα και τις συναλλαγές μας.

Κάνουμε λοιπόν την εγγραφή μας και παρακολουθούμε τα διαδικτυακά σεμινάρια που υλοποιούνται σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής πάνω σε θέματα ψηφιακής εκπαίδευσης και ψηφιακού εγγραμματισμού και φιλοδοξούμε οι πολίτες της Αγίας Βαρβάρας να ωφεληθούν από αυτή τη σειρά δράσεων, ώστε  το διαδίκτυο να είναι ένας ασφαλής τόπος κοινωνικής συνάντησης, εκπαίδευσης και καθημερινής λειτουργίας».

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Πυροσβεστική: Από εύφλεκτο υγρό στο οποίο έβαλαν φωτιά η πυρκαγιά στο 2ο Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας

Published

on

Από εύφλεκτο υγρό που κάποιος (ή κάποιοι) έριξαν σε δυο σημεία του κυλικείου και στο οποίο μετά έβαλαν φωτιά προκλήθηκε η πυρκαγιά στο 2ο Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας! Αυτό είναι το τελικό συμπέρασμα των εμπειρογνωμόνων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας που ερεύνησαν το περιστατικό και το οποίο βάζει με τον πιο επίσημο τρόπο τέλος στις σπερμολογίες διαφόρων που παρίσταναν τους «ειδικούς» όλο το προηγούμενο διάστημα.

Ως «Δικαιοσύνη», από την πρώτη στιγμή, είχαμε σταθεί στη γρήγορη και σωστή αποκατάσταση των ζημιών από τον Δήμο ώστε να επαναλειτουργήσει άμεσα και με τους καλύτερους όρους το 2ο Γυμνάσιο και είχαμε αναφέρει ότι για τα αίτια της πυρκαγιάς είναι σωστό να περιμένουμε των πόρισμα  των ειδικών πραγματογνωμόνων.

Αντίθετα ορισμένοι, γνωστοί και μη εξαιρετέοι, με διάφορους υπαινιγμούς είχαν θέσει ανυπόστατα ζητήματα.

Τώρα με τη δημοσιοποίηση του Πορίσματος καταδεικνύονται ακόμα μια φορά τα αρνητικά αποτελέσματα της μικροπολιτικής και φανερώνεται όσο πιο ανάγλυφα είναι δυνατόν ότι έχει δίκιο ο λαός μας όταν λέει «των φρονίμων ολίγα»!

Παραθέτουμε ολόκληρη τη σχετική αναφορά των εμπειρογνωμόνων: «Άγνωστο άτομο-α αφού αρχικά εισήλθε-αν με άγνωστο σε εμάς τρόπο εντός του κυλικείου περιέλουσε-αν με εύφλεκτο υγρό εντός του κυλικείου 2 διαφορετικά σημεία και συγκεκριμένα 1ον πάνω σε έναν πάγκο πλησίον του παραθύρου από την πλευρά του παραθύρου του προαυλίου και 2ον στο βάθος εντός του κυλικείου πάνω σε ένα ψύκτη και ακολούθως έθεσε-αν σε αυτό (το εύφλεκτο υγρό) φωτιά με αποτέλεσμα την επακόλουθη εκδήλωση της πυρκαγιάς».

Παράλληλα, βέβαια, συνεχίζεται η ερευνητική προσπάθεια των αστυνομικών αρχών για την αξιοποίηση κάθε στοιχείου ώστε να εντοπιστεί ο άγνωστος δράστης (ή δράστες) του εμπρησμού.

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Σμιλεμένες ψυχές: Ντοκιμαντέρ – ύμνος για τον Ζουλιέν Γκριβέλ που θεράπευε δωρεάν επί 26 χρόνια χανσενικούς στην Ελλάδα

Published

on

Συνολικά 261 ντοκιμαντέρ μικρού και μεγάλου μήκους περιλαμβάνει το πρόγραμμα του 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, ωστόσο ένα από αυτά που ήδη ξεχωρίζουν, είναι το ντοκιμαντέρ «Σμιλεμένες ψυχές / Sculpted Souls» του Σταύρου Ψυλλάκη.

Πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στον φιλέλληνα Ζουλιέν Γκριβέλ. «Υιοθετώντας τη γλώσσα των Ελλήνων υιοθέτησα ασυνείδητα και τη σκέψη τους», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Ελβετός οδοντίατρος που θεράπευε δωρεάν χανσενικούς στην Ελλάδα για 26 χρόνια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο μεγάλος ανθρωπιστής Julien Grivel, από το 1972 έως το 1998 ερχόταν στην Αθήνα δύο φορές το χρόνο και φρόντιζε -δωρεάν- τα δόντια των χανσενικών (λεπρών) στο Νοσοκομείο Λοιμωδών Νόσων «Η Αγία Βαρβάρα».

Αξιοποιώντας τα ημερολόγια εκείνης της περιόδου, ο Ζουλιέν Γκριβέλ έγραψε το βιβλίο «ΕΛΛΑΔΑ η δική μου Ιθάκη» που αποτέλεσε και την αφορμή για την συγκεκριμένη ταινία.

Στο βιβλίο του «ΕΛΛΑΔΑ, η δική μου Ιθάκη», ο Ζουλιέν Γκριβέλ, τον οποίο ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας ανακήρυξε το 2022 και επίτιμο Δημότη του, γράφει μεταξύ άλλων: «Υιοθετώντας τη γλώσσα των Ελλήνων, υιοθέτησα ασυνείδητα και τη σκέψη τους… Ένα εσωτερικό ταξίδι που με βοήθησε να βλέπω τον κόσμο και τη ζωή διαφορετικά». Η φιλία του με τον Μανώλη Φουντουλάκη (πρώην χανσενικό) ήταν καταλυτική. «Ξέρεις φίλε, με αυτές τις δοκιμασίες βγαίνει όμορφα σμιλεμένη η ψυχή του ανθρώπου», του έλεγε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Οι ασθενείς των οποίων έφτιαξα τα δόντια ήταν η αρχή του τεράστιου δικτύου φιλικών σχέσεων που έχω χτίσει στην Ελλάδα. Κάτι σαν τον ‘μίτο της Αριάδνης’ που με οδήγησε βαθιά στο πνεύμα, τη σκέψη και τους ανθρώπους αυτής της θαυμαστής χώρας. Ο πρώτος υπεύθυνος αυτής της υπέροχης αποκάλυψης για μένα ήταν ο Μανώλης Φουντουλάκης, ο μπάρμπα Μανώλης. Τον συνάντησα στο νοσοκομείο το 1973 ενώ νοσηλευόταν για υποτροπή της νόσου. … Κάτι το αδιόρατο πέρασε ανάμεσά μας, μέσα από τις ματιές μας». Αργότερα, στο σπίτι του στην Ελούντα, θα του πει: «ξέρεις φίλε, από αυτές τις δοκιμασίες βγαίνει όμορφα σμιλεμένη η ψυχή του ανθρώπου».

Η ταινία, με κεντρικά πρόσωπα τον Julien Grivel και τον Μανώλη Φουντουλάκη, δεν εστιάζει στην ίδια την πράξη του Julien, παρά το μεγαλείο της, ούτε στη ζωή των χανσενικών τότε που ήταν «λεπροί», δημόσιος εχθρός και βίωναν ένα κοινωνικό στίγμα, πιο σκληρό από την ίδια τους την ασθένεια. Αυτά αποτελούν το πλαίσιο που μέσα του συντελείται το μεγάλο εσωτερικό ταξίδι του Julien προς τη δική του Ιθάκη.

«Σ’ αυτό τον κόσμο που ολοένα στενεύει» όπως λέει και ο Σεφέρης «πρέπει να αναζητήσουμε τον Άνθρωπο όπου κι αν βρίσκεται» γράφει στον πρόλογο του βιβλίου ο επιμελητής της έκδοσης, πολιτικός μηχανικός, Κωστής Μαυρικάκης. Αυτό φιλοδοξεί να κάνει και η ταινία μας.

Σχετικά με την ταινία

Σενάριο – Μοντάζ: Σταύρος Ψυλλάκης

Διεύθυνση φωτογραφίας: Μανώλης Λεβεντέλης, Μιχάλης Γερανιός

Τελικό μοντάζ: Σταύρος Ψυλλάκης, Σπύρος Κόκκας

Μουσική: Γιάννης Χαρούλης

Ήχος: Κώστας Κοσμαδάκης, Πέτρος Σμυρλής

Μίξη & Εργαστήρια ήχου: Βαγγέλης Φάμπας MASSIVE PRODUCTIONS

Color grading: Σάκης Μπουζάνης

Εργαστήρια εικόνας – Post production: 2 | 35

Αφίσα,Τίτλοι: Δημήτρης Αρβανίτης

Παραγωγή: Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης

Παραγωγός: Ματθαίος Φραντζεσκάκης

Συμπαραγωγή: Cosmote TV, OhMyDog Productions (Φωτεινή Οικονομοπούλου)

Υποστήριξη: Περιφέρεια Κρήτης, Δήμος Αγίας Βαρβάρας Αττικής, Δήμος Αγίου Νικολάου Κρήτης

Μια πρωτοβουλία της βιβλιοθήκης «Μανώλης Φουντουλάκης»

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Αλεξάνδρα Φέγγη: Πειραματικά Σχολεία – Κόμβος νεωτερισμού και εξέλιξης στη Δημόσια Εκπαίδευση

Published

on

Δυο νέα σχολεία ιδρύθηκαν στην πόλη μας, το 2ο Πειραματικό Λύκειο και το 3ο Πειραματικό Γυμνάσιο σε διασύνδεση με το 8ο Πειραματικό Δημοτικό και το 13ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο και γίνεται πολύς λόγος γι’ αυτά. 

Ας δούμε, λοιπόν, τι είναι τα Πειραματικά σχολεία και ποιος ο σκοπός ίδρυσής τους.

Ποια είναι τα κοινά τους σημεία με τα υπόλοιπα τυπικά σχολεία και ποιες οι διαφορές τους και γιατί όλο και περισσότεροι γονείς αναζητούν μια θέση για τα παιδιά τους στα Πειραματικά σχολεία.

Αρκεί να αναφέρουμε ότι μόνο το 2024,  10.845 μαθητές διεκδίκησαν 3.003 θέσεις των Πειραματικών.

  • Σκοπός ίδρυσης των Πειραματικών

Τα Πειραματικά λειτουργούν ως πιλοτικά μοντέλα, ως καθοδηγητές, για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου. Πειραματίζονται και αξιολογούν την αποτελεσματικότητα και τη βιωσιμότητα νέων παιδαγωγικών μεθόδων προκειμένου να εφαρμοστούν από τα υπόλοιπα σχολεία σε εθνική κλίμακα.

Όλα τα γνωστά μας εκπαιδευτικά συστήματα διαθέτουν Πειραματικά σχολεία με αυτόν τον  στόχο. Φινλανδία, Σουηδία, Γαλλία, Γερμανία, Αγγλία, ΗΠΑ κλπ. βασίζονται στα Πειραματικά τους Σχολεία για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του μέλλοντος μέσω της εκπαίδευσης.

  • Τα κοινά σημεία Πειραματικών και τυπικών σχολείων είναι:

ο δημόσιος χαρακτήρας τους, ο σκοπός της εκπαίδευσης, η διαρθρωτική τους οργάνωση, το επίσημο πρόγραμμα σπουδών του Υπουργείου Παιδείας.

  • Η μεγάλη τους διαφορά

επικεντρώνεται στις διαφορετικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση, τόσο στη διδασκαλία όσο και στη μάθηση.

  • Διδασκαλία-μάθηση

Τα Πειραματικά είναι πιο ευέλικτα, εφαρμόζουν νέες και καινοτόμες μεθόδους που προκύπτουν από έρευνες και εκπαιδευτικές μελέτες και αυτό επιτρέπει στους μαθητές να βιώσουν νέες μεθόδους μάθησης που ενδέχεται να είναι πιο αποτελεσματικές σε σχέση με τις παραδοσιακές.

Η καινοτομία ενισχύεται, καθώς οι μαθητές/τριες και, κυρίως, οι διδάσκοντες είναι πιο ανοιχτοί στη χρήση νέων εργαλείων, τεχνολογιών και μεθόδων μάθησης.

Τα τυπικά σχολεία ακολουθούν πιο αυστηρές και παραδοσιακές μεθόδους εκπαίδευσης με μεγαλύτερη έμφαση στην τυποποίηση και την ευρύτερη εφαρμογή, παραβλέποντας, συχνά, τη μοναδικότητα και τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες τού κάθε μαθητή και μαθήτριας.

  • Αξιολόγηση

Εκτός από τη διδασκαλία, πολυδιάστατη είναι και η αξιολόγηση των μαθητών/τριών. Σε αντίθεση με τα τυπικά σχολεία τα οποία λαμβάνουν υπόψη μόνο τις ακαδημαϊκές επιδόσεις με στόχο τη βαθμολογία, η αξιολόγηση των παιδιών είναι προσαρμοσμένη και αυτή στις ανάγκες τους, σχεδιασμένη έτσι ώστε να προάγει την προσωπική ανάπτυξη, την κοινωνική συνεργασία, την αυτογνωσία τους και συνοδεύεται από διαδικασίες αυτοαξιολόγησης, διαξιολόγησης και το σημαντικότερο, από συνεχή ανατροφοδότηση.  

  • Εκπαιδευτικοί 

Ακριβώς επειδή όλες αυτές οι απαιτήσεις ως προς τη διδακτική πρακτική είναι υψηλές, στα Πειραματικά συγκεντρώνονται εκπαιδευτικοί με υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα, αλλά και όσοι αισθάνονται ότι μπορούν να ανταποκριθούν και θέλουν να εργαστούν σε αυτά και οι οποίοι αξιολογούνται κατά τακτά χρονικά διαστήματα επί του συνόλου του διδακτικού τους έργου.

  • Μαθητές

 Τα Πειραματικά έχουν υπερτοπικό χαρακτήρα. Ο αριθμός των μαθητών/τριών είναι περιορισμένος λόγω της φύσης των σχολείων αυτών και βοηθά στην παρακολούθηση και ανάλυση της απόδοσης των καινοτόμων πρακτικών σε ένα πιο ελεγχόμενο περιβάλλον.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες εισάγονται με κλήρωση ώστε να είναι τυχαίο δείγμα και είναι δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση για την εξασφάλιση της διαφάνειας.

Η κλήρωση διασφαλίζει ίση πρόσβαση σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες, χωρίς να επιτρέπει σε κοινωνικά ή οικονομικά κριτήρια να καθορίσουν ποιος θα έχει πρόσβαση σε αυτά τα σχολεία. Με αυτόν τον τρόπο, προάγεται η δικαιοσύνη και η άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, καθώς οι μαθητές, ανεξαρτήτως κοινωνικής θέσης, έχουν ίσες ευκαιρίες να εισαχθούν σε εκπαιδευτικά ιδρύματα υψηλών προδιαγραφών.

Οι μαθητές των Πειραματικών που είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους, εισάγονται, αυτοδικαίως, στο Πειραματικό της επόμενης βαθμίδας εκπαίδευσης.

Δηλαδή στην Αγία Βαρβάρα, οι μαθητές του 13ου Νηπιαγωγείου θα εισαχθούν στο 8ο Πειραματικό Δημοτικό, μετά στο 3ο Πειραματικό Γυμνάσιο και στη συνέχεια στο 2ο Πειραματικό Λύκειο. Αλλά θα υπάρχουν στη Α τάξη του κάθε σχολείου κενές θέσεις για την κλήρωση μαθητών που δεν θα έχουν παρακολουθήσει, προηγουμένως, Πειραματικό σχολείο.

  • Διάχυση δράσεων και δραστηριοτήτων

Τα Πειραματικά διαχέουν στην τοπική κοινωνία, με όφελος των υπολοίπων σχολικών της μονάδων, όλες τις καλές πρακτικές που έχουν εφαρμόσει ώστε αν επιθυμούν να τις ακολουθήσουν ή να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης για τον σχεδιασμό νέων.

Για όλους τους παραπάνω, εν συντομία, λόγους, τα Πειραματικά δεν είναι σχολεία που καταστρέφουν τη δημόσια εκπαίδευση ούτε οξύνουν τις κοινωνικές ανισότητες. Αντιθέτως, ο σκοπός τους είναι η αναβάθμισή της, η εξέλιξη του εκπαιδευτικού συστήματος, η ολιστική ανάπτυξη των μαθητών/τριών, η συμπερίληψη, η ανταπόκριση της εκπαίδευσης στις ανάγκες της κοινωνίας.

Η πρόκληση δεν είναι ο πόλεμος εναντίον των Πειραματικών αλλά η απαίτηση ακόμη μεγαλύτερης υποστήριξής τους από την Πολιτεία ώστε να επιτελούν απρόσκοπτα και με επιτυχία τον σκοπό ύπαρξής τους.

                                                                                                         Αλεξάνδρα Φέγγη

                                                                                                   Αντιδήμαρχος Παιδείας

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή