Σε διακοπή των διπλωματικών της σχέσεων με το Ιράν, προχώρησε η Αλβανική κυβέρνηση και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κ. Έντυ Ράμα έδωσε σχετική βιντεοσκοπημένη δήλωσή του στα Μέσα Ενημέρωσης.
Αιτία για την κακή αυτή εξέλιξη –σύμφωνα με την Αλβανική πλευρά-, είναι η κυβερνοεπίθεση η οποία εξαπολύθηκε εναντίον της χώρας από χάκερς οι οποίοι καθοδηγούνται από την Τεχεράνη.
Ο κ. Ράμα δήλωσε: «Η κυβέρνηση αποφάσισε να τερματίσει με άμεση ισχύ τις διπλωματικές σχέσεις με την Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν …. Αυτή η ακραία απάντηση … είναι πλήρως αναλογική προς τη σοβαρότητα και τον κίνδυνο της κυβερνοεπίθεσης που απείλησε να παραλύσει τις δημόσιες υπηρεσίες, να διαγράψει ψηφιακά συστήματα και να παραβιάσει κρατικά αρχεία, να υποκλέψει ηλεκτρονική ενδοεπικοινωνία της κυβέρνησης και να προκαλέσει χάος και ανασφάλεια στη χώρα. ….. Μια εμπεριστατωμένη έρευνα μας έδωσε την αδιαμφισβήτητη απόδειξη ότι η κυβερνοεπίθεση αυτή είχε ενορχηστρωθεί και είχε σπόνσορα» την Τεχεράνη».
Το ερώτημα για ποιόν λόγο το Ιράν ενδιαφέρεται για την Αλβανία μένει αναπάντητο και αναλυτές θεωρούν ότι είτε αποτελούσε άσκηση για την εξαπόλυση οργανωμένης κυβερνοεπίθεσης σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες είτε μέσω των Αλβανικών δικτύων προσπαθούσαν να διεισδύσουν σε άλλες χώρες.
Πάντως, μετά την αποχώρηση των διπλωματικών του Ιράν, κλιμάκιο της Αλβανικής Αντιτρομοκρατικής μονάδας της αστυνομίας εισήλθε στον χώρο της Πρεσβείας και προχώρησε σε συστηματικούς ελέγχους. Εκτός από σημάδια ότι το προσωπικό της Πρεσβείας είχε κάψει έγγραφα δεν ανακοινώθηκε κάτι περισσότερο.
Η Τεχεράνη απορρίπτει τις κατηγορίες και χαρακτηρίζει μεγάλο σφάλμα την απόφαση, αυτή, της Αλβανικής Κυβέρνησης, ενώ ΝΑΤΟ και οι ΗΠΑ καταδίκασαν τις Ιρανικές ενέργειες.
Κυβερνοπόλεμος: ένας σκληρός καθημερινός πόλεμος σε έναν μυστικό, παράλληλο κόσμο
Πάντως, είναι γεγονός ότι στο παρασκήνιο μαίνεται ένα ηλεκτρονικός, ένας σκληρός «κυβερνοπόλεμος», στον οποίο οι Ιρανοί έχουν ισχυρή παρουσία. Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος των, σχεδόν, καθημερινών συγκρούσεων σε αυτό το πεδίο, να σημειωθεί ότι Κίνα, Ρωσία και Ιράν διαθέτουν «μεραρχίες» στρατευμένων και εκπαιδευμένων στον κκυβερνοπόλεμο, ενώ και οι ΗΠΑ έχουν σημαντική δύναμη. Καθημερινά Υπηρεσίες κρατών –στρατιωτικές, δημόσιες κ.λπ.-, δέχονται επιθέσεις στα δίκτυά τους και πολλές πληροφορίες αλλάζουν χέρια και διακινούνται διαδικτυακά, ενώ, προκαλούνται προβλήματα στις συναλλαγές με τους πολίτες ή ακόμη και μεταξύ των Υπηρεσιών αυτών.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός –παρ’ ότι δεν είναι ευρύτερα γνωστό- ότι κατά την διάρκεια της Συνόδου του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλες, το 2018, Λονδίνο και Άμστερνταμ κατήγγειλαν Ρωσικές κυβερνοεπιθέσεις, τόσο εναντίον κρατικών σελίδων τους, όσο –σύμφωνα με την τότε Ολλανδή Υπουργό Άμυνας κ. Ανκ Μπίγλεβελντ, εναντίον του Οργανισμού για την Απαγόρευση Χημικών Όπλων (ΟΑΧΟ), ο οποοίος εδρεύει στην Χάγη. Για το θέμα -τις καταγγελίες της Ολλανδίας, καθώς και αντιστοίχων της Βρετανίας-, τοποθετήθηκε τότε και το γραφείο Παγκοσμίων Υποθέσεων της καναδικής κυβέρνησης, , τονίζοντας ότι, «η κυβέρνηση του Καναδά αξιολογεί με μεγάλη σιγουριά ότι η υπηρεσία πληροφοριών του ρωσικού στρατού GRU, ευθύνεται για το περιστατικό», ενώ τις καταγγελίες της Βρετανίας και της Ολλανδίας έσπευσαν να υποστηρίξουν ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ και ο τότε υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ, Τζέιμς Μάτις. Ακόμη, δεν ξεχνά κανείς τις αποδεδειγμένες, πλέον, καταγγελίες των ΗΠΑ για την Ρωσική ανάμειξη στις εκλογές του 2016.
Βέβαια, να πούμε ότι και οι ΗΠΑ εξαπέλυσαν κυβερνοεπίθεση εναντίον του Ιρανικού πυρηνικού προγράμματος, μία επιχείρηση η οποία ξεκίνησε επί προεδρίας Bush το 2006, υπό την κωδική ονομασία «Ολυμπιακοί αγώνες». Στόχος της επιχείρησης ήταν το ηλεκτρονικό σαμποτάζ των εγκαταστάσεων του Ιράν στην πόλη Νατάνζ, όπου εκατοντάδες συσκευές φυγοκέντρησης πραγματοποιούσαν τον εμπλουτισμό του ουρανίου. Αν «φυτευόταν» κακόβουλο λογισμικό στα ηλεκτρονικά συστήματα των συσκευών και κατάφερνε να επηρεάσει την ταχύτητα περιστροφής τους, τότε αυτές θα καταστρέφονταν, με συνέπεια να πάει πίσω το πυρηνικό πρόγραμμα του καθεστώτος της Τεχεράνης Γενικά, πρόκειται για έναν κρυφό, παράλληλο πόλεμο που διεξάγεται στο παρασκήνιο.
Τα κράτη που συστηματικά επιχειρούν σε αυτό το πεδίο έχουν απολύτως οργανωμένες δομές και στρατιώτες, αξιωματικοί εκπαιδεύονται συνεχώς είτε να πραγματοποιούν είτε να αποκρούουν επιθέσεις στο διαδίκτυο.
Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και μεγάλο και δεν μπορεί να εξαντληθεί εδώ. Σε επόμενο άρθρο θα παρουσιάσουμε εκτενέστερα το θέμα.
Με ερώτησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Αυτιάς, θέτει το θέμα της προστασίας των δικαιωμάτων των ανθρώπων του Πνεύματος και της Τέχνης, απειλούνται από την τεχνητή νοημοσύνη. Στην ερώτησή του ο Ευρωβουλευτής σημειώνει, ότι πέρα από τις θετικές πτυχές που έχει η τεχνητή νοημοσύνη στις επιστήμες, η χωρίς όρους και προϋποθέσεις εφαρμογή της εγκυμονεί κινδύνους, γι’ αυτό και επιβάλλεται η άμεση θέσπιση ενός ενιαίου ευρωπαϊκού, νομοθετικού πλαισίου.
Η ερώτηση του Ευρωβουλευτή έχει ως εξής:
Η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί κομβικής σημασίας εξέλιξη για τη σύγχρονη κοινωνία με πολλές θετικές πτυχές. Η ανάπτυξή της θα συμβάλει καθοριστικά στην επίλυση ουσιαστικών προβλημάτων σε τομείς που επηρεάζουν την ανθρωπότητα, όπως είναι η υγεία, η προστασία προσωπικών δεδομένων, η εκπαίδευση και η επιστήμη γενικότερα.
Ωστόσο, η χωρίς όρους και προϋποθέσεις εφαρμογή της εγκυμονεί κινδύνους. Κατακτήσεις ανθρώπων του πνεύματος και της τέχνης απειλούνται άμεσα. Συγγραφείς, μουσικοσυνθέτες, ζωγράφοι, σχεδιαστές, καλλιτέχνες και γενικότερα άνθρωποι του Πολιτισμού βλέπουν τις δημιουργίες τους να γίνονται αντικείμενα ανηλεούς αντιγραφής.
Απαιτείται η άμεση παρέμβασή μας για την προστασία των πνευματικών τους δικαιωμάτων. Είναι χρέος μας να προστατεύσουμε την επαγγελματική τους υπόσταση, την ύπαρξή τους.
Με βάση αυτά τα δεδομένα, ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
1) Προτίθεται να θεσπίσει ένα ενιαίο νομοθετικό πλαίσιο για τον έλεγχο εφαρμογής της τεχνητής νοημοσύνης;
2) Με ποιο τρόπο θα προστατεύσει επαγγελματικούς κλάδους που απειλούνται άμεσα και πιο συγκεκριμένα τα πνευματικά δικαιώματα των ανθρώπων του πνεύματος και της τέχνης;
Την άμεση και αποφασιστική παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διαρκή οικονομική στήριξη των κατοίκων των νησιών των Κυκλάδων, που δοκιμάζονται από τις συνεχιζόμενες σεισμικές δονήσεις, ζητά με παρέμβασή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Γιώργος Αυτιάς, ως μέλος της επιτροπής προϋπολογισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Στην ερώτησή του αναφέρει:
Επειδή το φαινόμενο των σεισμικών δονήσεων σε συγκεκριμένα νησιά των Κυκλάδων, συνεχίζεται και επηρεάζει την οικονομική και κοινωνική ζωή των κατοίκων, ζητώ την ταχεία και αποφασιστική παρέμβασή σας.
Απαιτείται και η δική σας εγρήγορση, ώστε να στηριχθούν άμεσα οικογένειες, επιχειρήσεις, επαγγελματίες, η πρωτογενής παραγωγή και κάθε κάτοικος των νησιών, που πλήττεται από το φυσικό αυτό φαινόμενο.
Με δεδομένο ότι ,οι συνεχιζόμενες σεισμικές δονήσεις προκαλούν οικονομική αφαίμαξη σ’ όλη την κοινωνική διαστρωμάτωση, η αποτελεσματική και άμεση παρέμβασή σας, θα καταδείξει και τον κοινωνικό χαρακτήρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που είναι αναγκαίος.
Με βάση αυτά τα δεδομένα ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
Πως, με ποιον τρόπο και πότε θα παρέμβει για την πλήρη οικονομική στήριξη των κατοίκων;
Ο Αλέν Ντελόν πέθανε, όπως ανακοίνωσαν τα παιδιά του, σύμφωνα με τη Libération, σε ηλικία 88 ετών.
Στο δελτίο Τύπου της οικογένειάς του, γράφει: «Ο Αλέν Φαμπιέν, η Ανούκα, ο Άντονι και (ο σκύλος του) Λούμπο, με βαθιά θλίψη ανακοινώνουν τον θάνατο του πατέρα τους. Έφυγε ειρηνικά από τη ζωή στο σπίτι του στο Douchy, περιτριγυρισμένος από τα τρία του παιδιά και την οικογένειά του. Η οικογένειά του σας ζητά να σεβαστείτε την ιδιωτική του ζωή σε αυτή την εξαιρετικά οδυνηρή στιγμή του πένθους».
Η πιο πρόσφατη φωτογραφία του στα social media
Με αφορμή τα Χριστούγεννα του 2023, ο Αλέν Φαμπιάν Ντελόν δημοσίευσε από το προφίλ του οικογενειακή φωτογραφία, δείχνοντας πώς ήταν σήμερα ο διάσημος πατέρας του. Ο 30χρονος γιος του μεγάλου κινηματογραφικού γόη, πόζαρε από το χριστουγεννιάτικο δείπνο, με τον Αλέν Ντελόν, τον αδελφό του, Άντονι Ντελόν και τις δύο ανιψιές του, κόρες του Άντονι Ντελον, την 28χρονη Λου και την 23χρονη Λιβ.
Ο εμβληματικός ζεν πρεμιέ του σινεμά
Ο Ντελόν αφήνει πίσω του κινηματογραφικά έργα που σημάδεψαν τα 70s, όπως το L’Eclisse (Η έκλειψη), (1962), το Leopard (Ο γατόπαρδος), (1963), το Le Samouraï (Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο), (1967) και το La Piscine (Η πισίνα), (1969), για τα οποία και έλαβε μεγάλες διακρίσεις. Παράλληλα, υπήρξε ένας από τους πιο εμβληματικούς ζεν πρεμιέ του παγκόσμιου σινεμά.
Έζησε δύσκολα ως παιδί, αλλά ο κινηματογράφος τον αντάμειψε
Γεννήθηκε στις 8 Νοεμβρίου 1935, στο Sceaux, Hauts-de-Seine, στη Γαλλία. Έζησε δύσκολα παιδικά χρόνια. Όταν οι γονείς του χώρισαν, εκείνος ήταν τεσσάρων ετών αλλά εκτός από το διαζύγιο, δέχτηκε ακόμη ένα «χτύπημα». Τον έστειλαν να μεγαλώσει σε ανάδοχη οικογένεια, μια πληγή που δεν επουλώθηκε ποτέ, όπως θα παραδεχτεί αργότερα σε συνεντεύξεις.
Μετά τον θάνατο των ανάδοχων γονιών του, ο πατέρας και η μητέρα του Ντελόν ανέλαβαν την από κοινού επιμέλειά του, χωρίς αυτό να έχει θετική εξέλιξη.
Οι γονείς του δεν μπορούσαν να αναλάβουν την ανατροφή του και τον έβαλαν σε καθολικό οικοτροφείο, εκεί που αναπτύχθηκε και η αγάπη του για τις τέχνες και κυρίως τη μουσική.
Η απείθαρχη συμπεριφορά του όμως στην τάξη, δεν του επέτρεψε να συνεχίσει να φοιτά σε σχολεία. Έτσι τα παράτησε και στα 14 του έπιασε την πρώτη του δουλειά, στο κρεοπωλείο του πατριού του. Σε ηλικία 17 ετών κατατάχθηκε στο Γαλλικό Ναυτικό και κατά τη διάρκεια του 1953-1954 υπηρέτησε ως πεζοναύτης στον Πρώτο Πόλεμο της Ινδοκίνας. Υπηρέτησε για λίγο στο ναυτικό πριν απολυθεί, και μετά ακολούθησε καριέρα ηθοποιού, εντυπωσιάζοντας από τα πρώτα κιόλας βήματα, με την εμφάνισή του.
Ο ρόλος που απογείωσε την καριέρα του
Όσον αφορά το παγκόσμιο σινεμά, η αναγνωρισιμότητα ήρθε με την ταινία Plein Soleil (Γυμνοί στον Ήλιο) του 1960, μια διασκευή του μυθιστορήματος της Patricia Highsmith. Σε αυτή την ταινία, ο Ντελόν υποδύθηκε τον πανούργο και αδίστακτο Tom Ripley – ρόλο που τον καθιέρωσε ως σταρ της μεγάλης οθόνης.
Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, ο Ντελόν συνεργάστηκε με πολλούς γνωστούς σκηνοθέτες, συμπεριλαμβανομένων των Λουκίνο Βισκόντι, Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, Ζαν-Πιέρ Μελβίλ, Μικελάντζελο Αντονιόνι και Λουί Μαλ. Το 1985 κέρδισε το Βραβείο Σεζάρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο Η ιστορία μας (1984). Το 1991, έλαβε το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής της Γαλλίας.
Στο 45ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου του απονεμήθηκε η τιμητική Χρυσή Άρκτος. Επίσης το 2019 στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών, έλαβε τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα για την συνολική προσφορά του στην έβδομη τέχνη. Το 1997 ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την ηθοποιία, σε ηλικία 62 ετών.
Οι περιπέτειες με τις αρχές και το οπλοστάσιο
Τους τελευταίους μήνες, η οικογένεια του Ντελόν ήρθε αντιμέτωπη με ένα «σκάνδαλο» όπως χαρακτήρισαν πολλές γαλλικές εφημερίδες, την έφοδο της αστυνομίας στην έπαυλη του ηθοποιού. Πιο συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο, η εφημερίδα Le Parisien αποκάλυψε ότι στην έπαυλη του Αλέν Ντελόν στο Ντουσί, στο κεντρικό-βόρειο τμήμα της Γαλλίας έγινε έφοδος από την αστυνομία.
Οι «χωροφύλακες» (gendarmes) ανακάλυψαν 72 όπλα και 3.000 σφαίρες, δηλαδή ένα κανονικό οπλοστάσιο. Σύμφωνα με το αρχικό ρεπορτάζ της Le Parisian, ο Ντελόν τα κατείχε νομίμως, έχοντας φροντίσει να εκδώσει όλες τις σχετικές άδειες, ενώ εντός των ορίων του κτήματός του υπάρχει πεδίο βολής για εξάσκηση, φυσικά υπό απολύτως ασφαλείς συνθήκες.
Όταν η οικιακή του βοηθός κατηγορήθηκε για ψυχολογική παρενόχληση
Τόσο ο Άντονι όσο και ο Αλέν-Φαμπιέν έχουν δημοσιεύσει εκτενώς τις αναμνήσεις από την παιδική ηλικία τους, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται δυσάρεστα, οδυνηρά περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας. Πάντως, με το δικό του τρόπο το καθένα από τα παιδιά, δείχνει ότι νοιάζεται για τον pater familiae. Εξού και τον Ιούλιο του 2023 στράφηκαν νομικά εναντίον της οικιακής βοηθού του πατέρα τους, Χιρόμι Ρολέν, καταγγέλλοντάς την για «ψυχολογική παρενόχληση, απόκρυψη αλληλογραφίας και κακοποίηση ζώων». Από την πλευρά της η Ρολέν τονίζει ότι τα τελευταία χρόνια υπήρξε διαρκώς στο πλευρό του Ντελόν, ότι η σχέση τους είναι πλήρης και υγιής, ότι κανείς δεν τον φροντίσει όπως εκείνη κ.λπ.