Ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας στους πρώτους Δήμους εφαρμογής της «ψηφιακής θυρίδας»
Η παρουσία του Λάμπρου Μίχου στον Δήμο -ήδη, από την προηγούμενη 16ετή θητεία του-, είναι ταυτισμένη με την εισαγωγή καινοτόμων και σύγχρονων συστημάτων και εφαρμογών στην διοίκηση και την διαχείριση των θεμάτων της πόλης.
Συνεπώς, δεν είναι παράδοξο το ότι και σε αυτή την νέα περίοδο δημαρχίας του στην πόλη εκσυγχρονίζονται οι προσφερόμενες υπηρεσίες και υποδομές, με την έμπρακτη αξιοποίηση, όπου αυτό είναι εφικτό, των πλέον σύγχρονων δυνατοτήτων τις οποίες παρέχει η σημερινή τεχνολογία.
Η αρχή έγινε με την ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων μεταξύ των υπηρεσιών με την χρήση του συστήματος «ΙΡΙΔΑ», μειώνοντας κατά τον τρόπο αυτόν σημαντικά την διακίνηση εγγράφων και συνακολούθως την κατανάλωση χαρτιού.
Ακολούθησε η δημιουργία εφαρμογής, μέσω της οποίας δινόταν η δυνατότητα υποβολής αιτημάτων, παραπόνων, προτάσεων προς τις Υπηρεσίες μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος, δίχως να απαιτείται η φυσική παρουσία των πολιτών στα γκισέ των υπηρεσιών. Αυτό, εκτός από την μεγάλη διευκόλυνση την οποία προσφέρει στους συναλλασσόμενους πολίτες με τον Δήμο, αποδείχθηκε ιδιαίτερα χρήσιμο την περίοδο της πανδημίας καθώς ελαχιστοποιούσε τους κινδύνους μετάδοσης λόγω συνωστισμού σε ουρές και μετακινήσεις.
Και είναι η ανταπόκριση και η αξιοπιστία των Υπηρεσιών που εμφανίζει σήμερα ο Δήμος μας, υπό τον σημερινό Δήμαρχο η αιτία που η Αγία Βαρβάρα συμπεριλαμβάνεται στους πρώτους Δήμους στους οποίους θα εφαρμοσθεί το σύστημα θυρίδων στο gov.gr. Ένα σύστημα του οποίου οι εν λόγω θυρίδες έχουν σχεδιασθεί ώστε να προσφέρουν 3 βασικές λειτουργίες:
1. Έκδοση πιστοποιητικών αρμοδιότητας των Δήμων χωρίς την ανάγκη φυσικών υπογραφών και σφραγίδων. Τα πιστοποιητικά αυτά είναι έγκυρα σε φυσική αλλά και σε ψηφιακή μορφή, τόσο στη Δημόσια Διοίκηση όσο και κατά την προσκόμισή τους σε ιδιωτικούς φορείς.
2. Υποδοχή και διεκπεραίωση αιτήσεων δημοτών από το gov.gr, με πρώτη υπηρεσία τη Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας
3. Αυτεπάγγελτη αναζήτηση και έκδοση πιστοποιητικών που είναι απαραίτητα σε διαδικασίες των Δήμων και παρέχονται από το gov.gr.
Με βάση αυτές τις κύριες λειτουργίες, οι πολίτες θα έχουν την δυνατότητα να απολαμβάνουν τις εξής υπηρεσίες:
• Έκδοση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης
• Έκδοση πιστοποιητικού γέννησης
• Έκδοση πιστοποιητικού ιθαγένειας
• Έκδοση πιστοποιητικού εγγυτέρων συγγενών
• Έκδοση ληξιαρχικής πράξης γέννησης
• Έκδοση ληξιαρχικής πράξης γάμου
• Έκδοση ληξιαρχικής πράξης συμφώνου συμβίωσης
• Έκδοση ληξιαρχικής Θανάτου
Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι στο πεδίο της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών, από την σημερινή Δημοτική Αρχή γίνονται άλματα προς τα εμπρός, και τούτο διότι η σειρά ψηφιακών εφαρμογών, οι οποίες υιοθετούνται και λειτουργούν στον Δήμο, προφανώς και συμβάλλουν ουσιαστικά στην καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, αλλά κυρίως, εξυπηρετούν τα μέγιστα τους πολίτες, διότι αυτοί αποκτούν την δυνατότητα να συναλλάσσονται με τις Υπηρεσίες δίχως να υποβάλλονται στην ταλαιπωρία της αυτοπρόσωπης επίσκεψης στα γραφεία των Υπηρεσιών.