Connect with us

ΧΑΪΔΑΡΙ

«Εγκληματικά ανεπαρκής» η αντιπυρική πολιτική του Δήμου Χαϊδαρίου

Published

on

Του Άρη Πανόπουλου, υποψήφιου Δημάρχου Χαϊδαρίου

 

Οι σκέψεις και οι προτάσεις που ακολουθούν γεννήθηκαν μέσα   από συζήτηση που είχα  με συμπολίτισσα μου  από το Δαφνί, η οποία μετά τα τελευταία γεγονότα στη χώρα, αλλά και στο Ποικίλο όρος , μου είπε γεμάτη αγωνία:

“Η ανησυχία μου είναι κατά πόσο είναι προστατευμένη ή  συνοικία μας από πυρκαγιά. Τι θα κάνουμε αν ξεσπάσει μεγάλη φωτιά;”

Όλοι γνωρίζουμε ότι η δύναμη των φυσικών φαινομένων γίνεται συχνά τρομερή.

Γι’ αυτό ακριβώς χρειάζεται πολύ εντατική και προσεκτική προετοιμασία, ώστε  αν συμβεί το απευκταίο επικίνδυνο γεγονός, να μην βρεθεί κανένας  ανυπεράσπιστος στο έλεος της φωτιάς.

Δυστυχώς, στο Χαϊδάρι, που έχει το υπέροχο προνόμιο των περιαστικών δασών, δεν έχει γίνει καμία σοβαρή προετοιμασία από την πλευρά του Δήμου ώστε αυτά τα δάση να μην γίνουν παγίδες καταστροφής.

Στο σημείο αυτό θέλω να επαινέσω την εργατικότητα και την αφοσίωση υπαλλήλων της Πολτικής Προστασίας του Δήμου, οι οποίοι όμως δουλεύουν χωρίς αποτελεσματικά εργαλεία και κυρίως χωρίς σοβαρά έργα αντιπυρικής προστασίας, ανάλογα με αυτά που εκπονούν και υλοποιούν άλλοι Δήμοι, που έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά με το Χαϊδάρι.

Εδώ υπάρχει τραγική υστέρηση σε δασική πολιτική και παρεμβάσεις πυρασφάλειας, παρόλο που το κράτος παρέχει στους ενδιαφερόμενους Δήμους  σημαντικά χρηματοδοτικά εργαλεία.

Και εδώ είναι που ερωτάται η διοίκηση Ντηνιακού:

Κατέθεσε δασοτεχνικές μελέτες για έγκριση στη Γενική Γραμματεία Δασών και το Πράσινο Ταμείο για έργα Αντιπυρικής Προστασίας;

Υπέγραψε έστω μία σχετική προγραμματική σύμβαση για την προστασία των δασών μας;

Για την προστασία  της πόλης μας;   

Την απάντηση νομίζω  την γνωρίζουμε όλοι.

Ωστόσο, πρόκειται για  “εργαλεία” τα οποία έχουν αξιοποιήσει άλλοι Δήμοι στην ελληνική επικράτεια, αλλά και στο λεκανοπέδιο της Αθήνας.

Όχι όμως στο Χαϊδάρι, που τυλίγεται γύρω γύρω από δασικές εκτάσεις!

Εδώ η μόνη “δασική πολιτική” που “καίει” τη διοίκηση Ντηνιακού είναι το Θεαθήναι .

Πρόσφατα μάλιστα διοργάνωσε βραδιά για την «προστασία του Ποικίλου Όρους» ξοδεύοντας χιλιάδες εύρω μέσα από τους ήχους βραζιλιάνικης Τζαζ!

Μωραίνει κύριος…

Όλα αυτά, παρόλο που πέρυσι και φέτος οι φλόγες πλησίασαν σε απόσταση αναπνοής την πόλη!

Από τότε μέχρι σήμερα δεν πήραν απολύτως καμία αντιπυρική πρωτοβουλία και αυτό δεν είναι απλή παράλειψη, αλλά «εγκληματική ανεπάρκεια».

Τι  θα μπορούσε να έχει κάνει ο Δήμος Χαϊδαρίου για τα περιαστικά δάση του και την προστασία των συνοικιών του όπως το Δαφνί, την Αφαία, το Δάσος, αλλά και τον Προφήτη  Ηλία, με χρηματοδότηση από τη Γενική Γραμματεία Δασών και το Πράσινο Ταμείο;

  • Να έχει καθαρίσει το Δάσος από το ξερό φορτίο στο έδαφος και τα δέντρα.
  • Να έχει τοποθετήσει κανονάκια πυρόσβεσης περιμετρικά της πόλης και μέσα στα δάση.
  • Να έχει τοποθετήσει μεγάλες  δεξαμενές σε επίκαιρα σημεία και γεννήτριες για την παροχή νερού υπό πίεση.
  • Να έχει επισκευάσει  – συντηρήσει  όλες  τις  γεωτρήσεις όπως και να έχει φροντίσει για  το άνοιγμα νέων (όπου είναι δυνατό).
  • Η Δημιουργία Μητρώου Εθελοντών και ή ειδική εκπαίδευση όσων από αυτούς το επιθυμούν κρίνεται αναγκαία όπως και οι απαραίτητες ασκήσεις αντίδρασης για μικρό ή μείζον γεγονός περιμετρικά της πόλης, για σωστό συντονισμό όλων των δυνάμεων και των εθελοντών.
  • Να έχει κατασκευάσει πυροφυλάκια  σε επίκαιρα σημεία των ορεινών όγκων.
  • Να συντηρεί περιοδικά το δασικό οδικό δίκτυο και να έχει τοποθετήσει ακόμη και αυτόματα  συστήματα επιτήρησης και αντίδρασης σε περίπτωση εντοπισμού φλόγας.

Τα παραπάνω  δεν αποτελούν  αντιπολιτευτικό κήρυγμα  αλλά υλοποιημένα έργα από Δήμους της χώρας, με κρατική χρηματοδότηση.

Και σε αυτόν τον τομέα η διοίκηση Ντηνιακού έχει μείνει ουραγός,  να  κοιτά ανήμπορη  τις φλόγες στα βουνά μας τραβώντας τα φωτογραφία για τα social media.

Εμείς δεν μπορούμε να μένουμε θεατές.

Δεσμευόμαστε στη συμπολίτισσα μας  από το Δαφνί, αλλά και σε  όλους τους Χαϊδαριώτες, ότι ως διοίκηση του Δήμου εμείς  θα κάνουμε το αυτονόητο.

Γιατί για την πόλη μας  η εξασφάλιση των δασών μας  αλλά και των ευάλωτων συνοικιών από τον κίνδυνο της  φωτιάς  είναι απαραίτητη για τη λειτουργική μας καθημερινότητα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΧΑΪΔΑΡΙ

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Γιορτή Μαστίχας «Άρωμα Μαστίχας Χίου» στο Χαϊδάρι

Published

on

Σε μια ζεστή καλοκαιρινή ατμόσφαιρα, γεμάτη αρώματα, μουσικές και παραδόσεις από τη Μυροβόλο Χίο, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής 21 Ιουνίου η ετήσια Γιορτή Μαστίχας «Άρωμα Μαστίχας Χίου», που διοργάνωσε ο Σύλλογος Πυργούσων Αττικής «Το Πυργί Χίου» στην Πλατεία Δημαρχείου Χαϊδαρίου.

Η εκδήλωση συγκέντρωσε πλήθος κόσμου, που ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του συλλόγου και συμμετείχε σε μια ξεχωριστή βραδιά αφιερωμένη στην ιστορία, τον πολιτισμό και τις παραδόσεις των Μαστιχοχωρίων της Χίου.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε ομιλία του Χιώτη ιστορικού Μιχάλη Βαρλά με θέμα τις κοινότητες των μαστιχοπαραγωγών και τον ρόλο της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ενδιαφέροντα στοιχεία για την ιστορία και την ιδιαίτερη ταυτότητα του πολύτιμου προϊόντος του νησιού.

Ξεχωριστό χρώμα έδωσε το χιουμοριστικό δρώμενο που παρουσίασαν μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου, ενώ ιδιαίτερα θερμό χειροκρότημα απέσπασε η χορευτική ομάδα του συλλόγου με παραδοσιακούς χορούς από τη Χίο και το Αιγαίο.

Η βραδιά κορυφώθηκε με ένα αυθεντικό πυργούσικο και νησιώτικο πανηγύρι, με τη συμμετοχή του κοινού, υπό τους ήχους της ορχήστρας του Νικόλα Καραολάνη. Παράλληλα, προσφέρθηκαν κεράσματα με βάση τη μαστίχα, δίνοντας στους επισκέπτες την ευκαιρία να γευτούν το μοναδικό προϊόν που αποτελεί σήμα κατατεθέν της Χίου.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Δήμαρχος Μιχάλης Σελέκος, οι βουλευτές Νέας Δημοκρατίας Χίου Νότης Μηταράκης και Β2΄ Δυτικού Τομέα Αθηνών Μαρία Συρεγγέλα, αντιδήμαρχοι, οι επικεφαλής των παρατάξεων «Το Χαϊδάρι Ψηλά» Απόστολος Θεοφίλης, «Ώρα Χαϊδάρι» Άρης Πανόπουλος, «Χαϊδάρι Ξανά» Βαγγέλης Ντηνιακός.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με τη στήριξη του Δήμου Χαϊδαρίου και αποτέλεσε μία ακόμη επιτυχημένη πολιτιστική δράση που έφερε κοντά τους Χιώτες της Αττικής, αλλά και φίλους του νησιού, αναδεικνύοντας την πολιτιστική κληρονομιά και την παράδοση των Μαστιχοχωρίων.

 

Continue Reading

ΧΑΪΔΑΡΙ

Τριήμερο δημιουργίας και χαράς το Πολιτιστικό Πολύπλανο 2026 του Δήμου Χαϊδαρίου

Published

on

Γεμάτο υψηλού επιπέδου δημιουργία και χαμόγελα ήταν το Πολιτιστικό Πολύπλανο 2026 του Δήμου Χαϊδαρίου, το οποίο έγινε στις 12-13-14 Ιουνίου.

Εκατοντάδες επισκέπτες βρέθηκαν το τριήμερο στο Δημαρχείο Χαϊδαρίου και στην Πλατεία Δημαρχείου, θαυμάζοντας τα αποτελέσματα της εξαιρετικής προσπάθειας και δουλειάς που έκαναν όλη τη χρονιά τα πολιτιστικά τμήματα του Δήμου.

Παράλληλα με το Πολύπλανο, λειτουργούσε και έκθεση του Ελληνοκουβανικού συνδέσμου, με θέμα την ανάγκη έκφρασης αλληλεγγύης στον λαό της Κούβας,
που βιώνει απάνθρωπες συνθήκες εξαιτίας του βάρβαρου αποκλεισμού των ΗΠΑ.

Την Παρασκευή 12 Ιουνίου εγκαινιάστηκε η έκθεσης φωτογραφίας, κοσμήματος, μακραμέ, ζωγραφικής και αγγειοπλαστικής, η οποία λειτουργούσε όλες τις ημέρες, με δημιουργίες που εντυπωσίασαν τους επισκέπτες του Πολύπλανου. Το πρόγραμμα είχε επίσης παραδοσιακούς  χορούς από την ομάδα παραδοσιακών χορών της Στέγης Πολιτισμού και από την ομάδα παραδοσιακών χορών των ΚΑΠΗ του Δήμου,  αλλά και την Θεατρική παράσταση της παιδικής θεατρικής ομάδας της Στέγης Πολιτισμού: «Το μυστικό του παλιού σεντουκιού», και τη θεατρική παράσταση της εφηβικής θεατρικής ομάδας της Στέγης Πολιτισμού: «Ο Δράκουλας των Γερανείων».

Το Σάββατο 13 Ιουνίου οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν με θεατρικό δρώμενο από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου, ενώ θεατρικό έπαιξε στη συνέχεια και το 4ο Δημοτικό με τίτλο «Τα δεδομένα απαιτούν», με τους μαθητές και των δύο σχολείων να κερδίζουν τις εντυπώσεις και το ζεστό χειροκρότημα. Ακολούθησε η συναυλία – αφιέρωμα στον ρεμπέτη Ι. Παπαϊωάννου, από Λαϊκή 10μελή Ορχήστρα και 8μελή χορωδία της Στέγης Πολιτισμού.

Την Κυριακή 14 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε αφιέρωμα στον κορυφαίο Έλληνα συνθέτη Μάνο Χατζιδάκι, με τίτλο «Εδώ Λιλιπούπολη». Μικροί και μεγάλοι
μαθητές των τμημάτων της Στέγης Πολιτισμού έπαιξαν και τραγούδησαν πολύ αγαπημένα τραγούδια και συνθέσεις του Μάνου Χατζιδάκι και παρουσίασαν
θεατρικό δρώμενο, έχοντας μαζί τους την πολύτιμη συμβολή των παιδιών της δημοτικής δομής ΑμεΑ «Έρεισμα», αλλά και τη νεοσύστατη χορωδία των ΚΑΠΗ.
Όλοι τους απέσπασαν ένα πολύ ζεστό χειροκρότημα από το κοινό που είχε κατακλύσει την Πλατεία Δημαρχείου.

Μιλώντας στους παρευρισκόμενους, ο Δήμαρχος Χαϊδαρίου τόνισε πως στο Πολιτιστικό Πολύπλανο παρουσιάζεται κάθε χρόνο η πολύ καλή δουλειά που γίνεται στα τμήματα πολιτισμού του Δήμου Χαϊδαρίου. Έδωσε συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες στα τμήματα, στους δασκάλους και σε όλους τους συντελεστές, σημειώνοντας πως «στοίχημα» της Δημοτικής Αρχής είναι κάθε χρόνο να υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη συμμετοχή και στα πολιτιστικά τμήματα, αλλά και στις εκδηλώσεις του Πολύπλανου. Σχολίασε επίσης την έκθεση του Ελληνοκουβανικού συνδέσμου, αναφέροντας πως θα πρέπει να δείξουμε όλοι την αλληλεγγύη μας στο ηρωικό νησί της Κούβας, το οποίο βρίσκεται υπό σκληρό εμπάργκο από τις ΗΠΑ, οι οποίες εξαπολύουν διαρκώς νέες απειλές και για στρατιωτική επέμβαση στη χώρα.

Επίσης ο Δήμαρχος Χαϊδαρίου κάλεσε όλους στην μεγάλη συναυλία που διοργανώνει ο Δήμος την Τετάρτη 17 Ιουνίου, στις 20:00, στο Πάρκο Νεολαίας, για την απόδοσή του στο Δήμο, με σκοπό για να αξιοποιηθεί προς όφελος του λαού.

Όλοι οι συμμετέχοντες βραβεύτηκαν από τον Δήμαρχο Χαϊδαρίου, την Αντιδήμαρχο Παιδείας και Πολιτισμού Κατερίνα Βελέντζα και την Αντιδήμαρχο Αθλητισμού Αλεξία Παναγοπούλου.

Τις εκδηλώσεις παρακολούθησαν επίσης ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, οι Αντιδήμαρχοι και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι του Χαϊδαρίου

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

Continue Reading

ΧΑΪΔΑΡΙ

Aπόστολος Θεοφίλης: «Η κοινωνία του Χαϊδαρίου έστειλε ηχηρό μήνυμα για το Πάρκο Νεολαίας

Published

on

Το βράδυ της Τετάρτης 17 Ιουνίου, το Πάρκο Νεολαίας έστειλε ένα ξεκάθαρο, ηχηρό και ανυποχώρητο μήνυμα. Η δυναμική παρουσία των συνδημοτών μας στη συναυλία-κινητοποίηση απέδειξε για ακόμα μια φορά ότι η κοινωνία του Χαϊδαρίου έχει και φωνή και αντανακλαστικά. Το μήνυμα είναι ένα και δεν δέχεται μισόλογα: το Πάρκο Νεολαίας πρέπει να αποδοθεί εδώ και τώρα, οριστικά και αμετάκλητα, στον Χαϊδαριώτικο λαό.
​Ως παράταξη “Το Χαϊδάρι Ψηλά!” ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε παρόντες σε κάθε δίκαιο αγώνα για την πόλη μας. Για εμάς, η παρουσία στις κινητοποιήσεις δεν είναι μια συμβατική υποχρέωση ή μια ευκαιρία για φωτογραφίες. Είναι στάση ζωής, είναι χρέος αυτοδιοικητικό. Η προστασία και η ελεύθερη πρόσβαση στους δημόσιους χώρους, στους πνεύμονες πρασίνου και πολιτισμού που έχει ανάγκη η νεολαία και οι οικογένειες του Χαϊδαρίου, αποτελεί για εμάς αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα.
​Πάνω απ’ όλα, αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στους ίδιους τους πολίτες. Σε όλους εσάς που με την καθημερινή συμμετοχή δείχνετε τον δρόμο: ότι τίποτα δεν χαρίζεται, αλλά όλα κερδίζονται με πίστη, πείσμα και συλλογική προσπάθεια.
​Στο περιθώριο της εκδήλωσης, είχα την ξεχωριστή χαρά να συνομιλήσω με δεκάδες συνδημότες μας, να ακούσω τις αγωνίες τους και να μοιραστούμε κοινές σκέψεις για το μέλλον της πόλης μας. Ιδιαίτερα εποικοδομητική ήταν η συνάντησή μου με τους έτερους εκπροσώπους της επιτροπής κατοίκων “Δάσος Μαζί”, παλαιούς Δασιώτες, Γιώργο Αγγέλαινα και Μάνο Βασαλά. Ενώσαμε τις δυνάμεις μας και σηκώσαμε μαζί, συμβολικά, το πανό της διεκδίκησης. Γιατί το “μαζί” είναι που κάνει τη διαφορά.
​Αυτός ο αγώνας δεν σταματά εδώ. Δεν πρόκειται να ανεχτούμε καμία κωλυσιεργία, καμία έκπτωση στα δικαιώματα των Χαϊδαριωτών, κανένα συμβιβασμό πίσω από κλειστές πόρτες. Η δημόσια περιουσία ανήκει στους πολίτες και η ποιότητα ζωής μας είναι αδιαπραγμάτευτη. Με καθαρό λόγο, ειλικρίνεια και αποφασιστικότητα, συνεχίζουμε μαζί με την κοινωνία στην πρώτη γραμμή, για να πάμε το Χαϊδάρι εκεί που πραγματικά του αξίζει: Ψηλά!»

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή