Connect with us

AUTO

Χρήσιμο: Ποιοι πρέπει να βάλουν ένα «Σ» στο τζάμι στο αυτοκίνητο τους και γιατί – Το πρόστιμο

Published

on

Για πολλά πολλά χρόνια είχαμε συνηθίσει τους νέους οδηγούς με ένα «Ν» στο τζάμι στο αυτοκίνητο τους, ωστόσο έρχεται το «Σ» να αλλάξει όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Οι οδηγοί με συνοδό θα πρέπει να τοποθετήσουν ένα διακριτικό σήμα αποτελείται από το Κεφαλαίο γράμμα «Σ» με διαστάσεις 12 x 15 εκατοστά στο πίσω παράθυρο του αυτοκινήτου.

Οι όροι και οι προϋποθέσεις οδήγησης με συνοδό δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ανοίγοντας και ουσιαστικά το δρόμο στους νέους να βρεθούν πίσω από το τιμόνι κάποιου αυτοκινήτου.

Για να μπορούν να κάθονται στο τιμόνι με συνοδό όσοι έχουν λάβει το προσωρινό δίπλωμα, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η μηδενική κατανάλωση αλκοόλ αλλά και η… πλήρης τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, γιατί σε διαφορετική περίπτωση κυρώσεις θα έχουν και οι δύο πλευρές.

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση, η προσωρινή άδεια οδήγησης παρέχει στον κάτοχό της όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που έχουν όσοι οδηγούν Ι.Χ. αλλά και κάποιους επιπλέον κανόνες.

Ειδικότερα, οι 17άρηδες θα πρέπει να γνωρίζουν πως απαγορεύεται η κατανάλωση οποιασδήποτε ποσότητας αλκοόλ από τον οδηγό κατά τη συνοδευόμενη οδήγηση. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, «τα όρια οινοπνεύματος, των 0,20 gr/λίτρο αίματος, μετρούμενο με τη μέθοδο της αιμοληψίας και των 0,10 mg/λίτρο εκπνεόμενου αέρα, μετρούμενο με αλκοολόμετρο, μηδενίζονται».

Προς αναγνώριση

Παράλληλα, επιβάλλεται στους οδηγούς και στους συνοδούς αυτών η υποχρέωση να τοποθετούν, για το χρονικό διάστημα που διαρκεί η συνοδευόμενη οδήγηση, στα οχήματα ειδικό διακριτικό σήμα αναγνωρίσεως νέων οδηγών που δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 18 ετών.

Το διακριτικό σήμα αποτελείται από το κεφαλαίο γράμμα «Σ». Το γράμμα αυτό είναι μαύρου χρώματος, εκτυπώνεται σε επιφάνεια λευκού χρώματος και έχει διαστάσεις 12×15 εκατοστά. Επικολλάται ή τοποθετείται στη δεξιά άκρη της εσωτερικής πλευράς του οπίσθιου υαλοπίνακα του οχήματος με τέτοιο τρόπο ώστε να διακρίνεται με ευχέρεια από τους οδηγούς των οχημάτων που ακολουθούν.

Με τη συμπλήρωση της ηλικίας των 18 ετών, ανεξαρτήτως αν εξακολουθεί να επιβαίνει ή όχι συνοδός στο όχημα, αφαιρείται το διακριτικό σήμα «Σ» και τοποθετείται το διακριτικό σήμα «Ν».

Επιπλέον, υποχρεούνται να φέρουν κατά την οδήγηση δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή ισχύον διαβατήριο ή άλλο επίσημο έγγραφο αναγνώρισης της ταυτότητάς τους, καθώς και απλή εκτύπωση ή μεταφορτωμένη σε κατάλληλο μέσο σε ψηφιακή μορφή την προσωρινή άδεια οδήγησης. Εφόσον ο κάτοχος της προσωρινής άδειας οδήγησης κατέχει συγχρόνως και ισχύουσα άδεια οδήγησης κατηγορίας ΑΜ (μηχανάκι 50άρι), υποχρεούται να φέρει μαζί του τις 2 άδειες κατά την οδήγηση.

Ηλεκτρονικά

Η προσωρινή άδεια οδήγησης χορηγείται ηλεκτρονικά μέσω πληροφοριακού συστήματος κατόπιν ταυτοποίησης του δικαιούχου. Ο δικαιούχος διασυνδέεται σε ηλεκτρονικό σύνδεσμο στον διαδικτυακό τόπο https://prosorini-adeia-odigisis. yme.gov.gr για τη χορήγηση της προσωρινής άδειας οδήγησης, είτε σε έντυπη μορφή (εκτυπώνοντάς τη) είτε σε ψηφιακή μορφή μεταφορτώνοντάς την ως αρχείο μορφότυπου pdf σε κατάλληλο μέσο (π.χ. smartphone). Στο κάτω μέρος του εντύπου αναγράφεται με έντονα γράμματα η φράση «Οδήγηση υποχρεωτικά με συνοδό μέχρι τη συμπλήρωση του 18ου έτους».

Σύμφωνα με το νόμο, η οδήγηση με συνοδό επιτρέπεται εντός της περιφερειακής ενότητας του τόπου κατοικίας του οδηγού. Μετά τη συμπλήρωση του 18ου έτους επιτρέπεται η οδήγηση χωρίς συνοδό εντός της ελληνικής επικράτειας.

Οι συνοδοί στο αυτοκίνητο

Ο συνοδός θα πρέπει να έχει συμπληρώσει την ηλικία των 25 ετών, να έχει στην κατοχή του άδεια οδήγησης τουλάχιστον κατηγορίας Β πάνω από πέντε χρόνια και να έχει την άδεια οδήγησης σε ισχύ, την οποία θα φέρει μαζί του.

Ταυτόχρονα, ο συνοδός είναι υποχρεωμένος να παρακολουθεί με προσοχή το οδικό δίκτυο, την οδική σήμανση και γενικότερα τις συνθήκες οδικής κυκλοφορίας, να προειδοποιεί και να συμβουλεύει κατάλληλα τον οδηγό. Θα πρέπει επίσης να ελέγχει τον τρόπο οδήγησης και τις αντιδράσεις του οδηγού και να μην του επιτρέπει την οδήγηση όταν κρίνει ότι δεν ανταποκρίνεται στις οδηγικές απαιτήσεις, πιάνοντας ο ίδιος το τιμόνι.

Αυστηρές οι κυρώσεις

Αυστηρές είναι οι προβλεπόμενες κυρώσεις τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους συνοδούς τους στην περίπτωση που δεν τηρούνται όλες οι προϋποθέσεις, καθώς σε αυτήν την περίπτωση η οδήγηση θα θεωρείται παράνομη και θα επιφέρει αφαίρεση της άδειας οδήγησης.

Πιο συγκεκριμένα, οι κυρώσεις που επιβάλλονται είναι οι εξής:

  1. Η οδήγηση χωρίς την παρουσία συνοδού ή με την παρουσία συνοδού ο οποίος δεν πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις εκλαμβάνεται ως οδήγηση χωρίς κατοχή της κατάλληλης κατηγορίας άδειας οδήγησης και επιβάλλεται στον οδηγό η προβλεπόμενη κύρωση, ενώ επιπλέον θα αφαιρείται η προσωρινή άδεια οδήγησης, η οποία θα ακυρώνεται και δεν θα μπορεί να επανεκδοθεί. Το έντυπο της άδειας οδήγησης θα χορηγείται με τη συμπλήρωση της ηλικίας των 19 ετών.
  2. Στο συνοδό που έχει στην κατοχή του άδεια οδήγησης και δεν πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις θα επιβάλλεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης 30 ημέρες.
  3. Στις περιπτώσεις παραβίασης του ΚΟΚ από τον οδηγό, η ανάλογη κύρωση δεν θα επιβάλλεται μόνο στον οδηγό, αλλά και στο συνοδό εφόσον επιβαίνει στο αυτοκίνητο. Παράλληλα, για παράβαση που επιφέρει αφαίρεση της άδειας οδήγησης, αφαιρείται η προσωρινή άδεια οδήγησης, η οποία ακυρώνεται και δεν μπορεί να επανεκδοθεί.
  4. Σε περίπτωση μη τοποθέτησης σε όχημα του διακριτικού σήματος «Σ» επιβάλλεται στον οδηγό και στο συνοδό διοικητικό πρόστιμο.

Εφόσον για παράβαση αφαιρεθεί η προσωρινή άδεια οδήγησης, μετά την επικύρωση της παράβασης, θα ειδοποιείται αυθημερόν η Υπηρεσία Υποστήριξης Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την άμεση ακύρωση της προσωρινής άδειας οδήγησης.

Εάν ο οδηγός κατέχει και άδεια οδήγησης κατηγορίας ΑΜ, αυτή θα αφαιρείται για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται για τη συγκεκριμένη παράβαση.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

 

 

 

 

 

 

 

AUTO

Τίτλοι τέλους για το ροζ χάρτινο δίπλωμα οδήγησης

Published

on

Όλοι οι οδηγοί που έχουν στα χέρια τους το χάρτινο δίπλωμα πρέπει να γνωρίζουν ότι το συγκεκριμένο έγγραφο έχει συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης και πέραν αυτής δεν θα έχει νομική ισχύ

Η αντικατάσταση του γνωστού ροζ τρίπτυχου διπλώματος οδήγησης από χαρτί είναι υποχρεωτική καθώς έχει συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης και είναι καλό να την γνωρίζουμε για να μη βρεθούμε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.

Στην Ελλάδα η ροζ χάρτινη άδεια οδήγησης εξακολουθεί να χρησιμοποιείται από μια μεγάλη μερίδα οδηγών που δεν έχουν προχωρήσει στην αντικατάστασή της με το πιο σύγχρονου τύπου, πλαστικό δίπλωμα καθώς η ισχύουσα νομοθεσία επιτρέπει ακόμη τη νόμιμη χρήση της.

Όλοι οι οδηγοί που έχουν στα χέρια τους το χάρτινο δίπλωμα πρέπει να γνωρίζουν ότι το συγκεκριμένο έγγραφο έχει συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης και πέραν αυτής δεν θα έχει νομική ισχύ με αποτέλεσμα να απαιτείται η ανανέωσή του με τον νεότερο τύπο του εγγράφου που έχει μορφή μικρής πλαστικής κάρτας.

Το παλιό ροζ δίπλωμα οδήγησης έχει ισχύ μέχρι τις 19 Ιανουαρίου του 2033 και μέχρι το 65ο έτος ηλικίας του οδηγού, ενώ το νεότερο τύπου κάρτας διαρκεί για 15 χρόνια από την έκδοσή του.

Οι δύο τύποι διπλωμάτων μπορεί να λήγουν νωρίτερα για λόγους υγείας ή επαγγελματικής χρήσης, οπότε εάν προβλέπεται μπορείτε να προχωρήσετε τότε σε ανανέωση ή αναθεώρηση, σύμφωνα με το carandmotor.gr.

Σε σχέση με το ροζ τρίπτυχο δίπλωμα οδήγησης, το νέο τύπου κάρτας έχει πολλές δικλείδες ασφαλείας που το προφυλάσσουν από πλαστογραφία, ενώ ευνοεί την χρήση του στο εξωτερικό διότι αναγράφονται τα στοιχεία του κατόχου και με λατινικούς χαρακτήρες. Επιπλέον, φέρει μοναδικό αύξοντα αριθμό στην πίσω όψη με τον οποίο αναζητείται από τις διωκτικές αρχές σε περίπτωση κλοπής.

Το νέου τύπου δίπλωμα οδήγησης έχει χρονική διάρκεια 15 ετών για τις κατηγορίες ΑΜ, Α1, Α2, Α, Β, Β1 και ΒΕ. Μετά τα 15 χρόνια θα πρέπει να γίνεται συνεχής ανανέωση, κάθε 15 χρόνια, μέχρις ότου ο οδηγός συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας του.

Για τις υπόλοιπες κατηγορίες C, CΕ, C1, C1Ε, D, DΕ, D1 και D1Ε το νέο δίπλωμα οδήγησης ισχύει για 5 χρόνια. Ομοίως, ο οδηγός θα πρέπει να ανανεώνει κάθε 5 χρόνια το δίπλωμα του έως ότου κλείσει τα 65 χρόνια.

Από την συμπλήρωση της ηλικίας των 65 ετών και μετά, για όλες τις κατηγορίες διπλωμάτων, η ισχύς τους δεν επιτρέπεται να υπερβεί τα 3 χρόνια από την ημέρα της επιτυχούς εξέτασης προσόντων και συμπεριφοράς για την χορήγηση οποιασδήποτε κατηγορίας ή από την ημέρα της ανανέωσης της κατηγορίας, ανάλογα την περίπτωση.

Αν το παλιό δίπλωμα είναι φθαρμένο ή έχουν αλλαχτεί κάποια στοιχεία τότε ακολουθείται η διαδικασία της έκδοσης αντιγράφου διπλώματος οδήγησης. Για την αντικατάσταση του παλιού ροζ διπλώματος με ένα νέου τύπου θα πρέπει να καταθέσετε τα απαραίτητα δικαιολογητικά στην οικεία Περιφέρεια του τόπου κατοικίας ή στο Κ.Ε.Π. της γειτονιάς σας ή ηλεκτρονικά μέσω του  gov.gr.

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι:

Αίτηση αλλαγής παλιού διπλώματος

Απλή φωτοτυπία αστυνομικής ταυτότητας ή ισχύοντος ελληνικού διαβατηρίου ή ατομικού βιβλιαρίου υγείας

Δύο πρόσφατες φωτογραφίες τύπου διαβατηρίου χωρίς γυαλιά διαστάσεων 4×6 εκ.

Ένα e-παράβολο των 30 ευρώ για την εκτύπωση του νέου διπλώματος

 

πηγή: aftodioikisi.gr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

AUTO

Κινούμαι Ηλεκτρικά 2: Χιλιάδες αιτήσεις μεγάλο όφελος (παραδείγματα)

Published

on

Πρωταθλητές αιτήσεων τα ηλεκτρικά ποδήλατα ωστόσο σε απόσταση αναπνοής βρίσκονται τα ηλεκτρικά δίκυκλα, τρίκυκλα και μικροαυτοκίνητα.

Έντονο είναι το ενδιαφέρον των Ελλήνων για την ηλεκτροκίνηση και αυτό αποτυπώνεται και στις χιλιάδες αιτήσεις που έχουν κατατεθεί στο πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» που λειτουργεί εδώ και λίγες ημέρες.

Να υπενθυμίσουμε ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής των αιτήσεων ξεκίνησε να λειτουργεί στα τέλη Ιουλίου, περίοδος ιδιαίτερα δύσκολη για την αγορά καθώς οι Έλληνες καταναλωτές τον Αύγουστο παραδοσιακά πραγματοποιούν τις καλοκαιρινές τους διακοπές.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr από την έναρξη του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 έχουν κατατεθεί πάνω από 4.500 αιτήσεις ωστόσο διαπιστώνονται σημαντικές αλλαγές στις επιλογές των καταναλωτών σε σχέση με την επιλογή του οχήματος.

Στην πρώτη θέση εξακολουθούν να βρίσκονται και πάλι τα ηλεκτρικά ποδήλατα για τα οποία έχουν κατατεθεί πάνω από 1.905 αιτήσεις καταλαμβάνοντας το 40% του συνόλου των αιτήσεων.

Στην δεύτερη θέση βρίσκονται τα ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα αλλά και μικροαυτοκίνητα με σημαντικά ενισχυμένο το ποσοστό τους καθώς κυμαίνεται σε 36,1% με τον αριθμό των να έχουν ξεπεράσει ήδη τις 1.750 και να διατηρούν έντονη ανοδική πορεία.

Στην τρίτη θέση ακολουθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ποσοστό 23,9% με τις αιτήσεις για επιδότηση απόκτησης ηλεκτρικού οχήματος να έχουν ξεπεράσει τις 855.

Η απορροφητικότητα του προγράμματος έχει ήδη ξεπεράσει τα 12 εκατ. ευρώ.

Σημαντική ευκαιρία για όσο διαρκεί το πρόγραμμα

Το έντονο ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, τα δίκυκλα, τα τρίκυκλα και τα μικροαυτοκίνητα οφείλεται στα αυξημένα ποσά επιδότησης που περιλαμβάνονται στο δεύτερο κύκλο του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά.

Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε κάποια προϊόντα της Kosmoride, η οποια εισάγει στη χώρα μας την αφρόκρεμα των e-bikes από όλο τον κόσμο.

Το ηλεκτρικό ποδήλατο Lacros Gemini G400 (φωτό πάνω) η τελική τιμή λιανικής μειώνεται στα 880 ευρώ καθώς το όφελος του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 κυμαίνεται σε 419 ευρώ.

Αντίστοιχα για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου KTM Macina Gran 271 η τιμή μειώνεται σε 2.950 ευρώ από 3.750 ευρώ καθώς η επιδότηση ανέρχεται σε 800 ευρώ.

Ακόμη υψηλότερο στα 1.300 ευρώ είναι το όφελος απόκτησης ενός Stromer ST2 BEL που θεωρείται η Ferrari  των e-bikes, με την τελική τιμή να κυμαίνεται σε 5.650 ευρώ από 6.950 ευρώ.

e-scooters

Στα e-scooters επίσης μειώνονται σημαντικά οι τιμές εξαιτίας της αυξημένης επιδότησης που περιλαμβάνει το Κινούμαι Ηλεκτρικά 2.

Ειδικότερα  από την εταιρεία Silence (επίσης Kosmoride) το Silence SO2 HS Standard κοστίζει πλέον 4.790 ευρώ από 6.090 ευρώ καθώς το ποσό της επιδότησης υπολογίζεται σε 1.300 ευρώ.

Αντίστοιχα το Silence SO1+ με την επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 κοστίζει πλέον 7.390 ευρώ από 8.690 ευρώ.

 

 

 

πηγή: newsauto.gr

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

Listen on Online Radio Box! Diesi FMDiesi FM

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή

X