Ιδιαίτερα επικριτικός απέναντι στην σημερινή διοίκηση εμφανίζεται ο επικεφαλής της παράταξης “Δήμο ς για όλους” Γιώργος Δημόπουλος. Με αποκλειστική του συνέντευξη στον όμιλο της Δικαιοσύνης Σήμερα” δηλώνει πως την τελευταία πενταετία στον Δήμο δεν έγινε κανένα έργο από όσα ανακοινώνει ο δήμαρχος της πόλης τονίζοντας πως ο κόσμος θα πρέπει να την ανατρέψει γρήγορα πριν να είναι αργά.
Κύριε Δημόπουλε, ποιο είναι το σημαντικότερο διακύβευμα για τον Κορυδαλλό, στις δημοτικές εκλογές του Μαΐου;
Όλοιοι προκάτοχοι του σημερινού δημάρχου, είχαν συμβάλλει με τα έργα και τις δράσεις τους, ο Κορυδαλλός να έχει αίγλη, να ξεχωρίζει από τους γύρω δήμους. Οι κάτοικοι των οποίων θεωρούσαν όνειρο και κοινωνική άνοδο, να έρθουν να κατοικήσουν στην πόλη μας. Δυστυχώς αυτό τα τελευταία χρόνια έχει αναστραφεί. Με ανυπολόγιστες συνέπειες. Δεν προσελκύει πλέον ο Κορυδαλλός νέα ζευγάρια και δυναμικά και οικονομικά εύρωστα κοινωνικά στρώματα. Οι λόγοι είναι πολλοί. Όμως όποιοι κι αν είναι, οφείλουμε να δράσουμε όσο πιο γρήγορα είναι δυνατόν. Όσο μπορούμε ακόμη να αναστρέψουμε τη φθίνουσα αυτή πορεία. Δεν μπορεί, με τίποτα, να επιτρέψουμε να συνεχιστεί αυτή η τόσο καταστροφική απραγία και αδιαφορία, όπως συμβαίνει χρόνια τώρα από τον τωρινό δήμαρχο και τη διοίκηση του.
Και αυτό πως μπορεί να συμβεί;
Βασική προϋπόθεση είναι να απαλλαγεί ο Κορυδαλλός από αυτή την τραγική σε όλα για την πόλη μας τωρινή διοίκηση. Χωρίς την Ανατροπή της, δεν μπορεί ΣΕ ΤΙΠΟΤΕ ΝΑ ΕΛΠΙΖΕΙ ο Κορυδαλλός. Το έδειξε και το επιβεβαίωσε άλλωστε η ίδια η ζωή, με τις πράξεις τους, την ανικανότητα τους και την αδιαφορία τους. Ο Κορυδαλλός ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ άλλα 4 χρόνια έναν τέτοιο δήμαρχο. Αυτά τα 13 χρόνια που είναι δήμαρχος και τ΄ άλλα 8 που ήταν αντιδήμαρχος, δημιούργησε ένα κατεστημένο. Κλειδωμένοι στον ΠΟΛΥΤΕΛΗ γυάλινο πύργο τους, το μόνο που κάνουν είναι να επιβεβαιώνουν την εγωπάθεια τους και την εξουσιομανία τους. Θεωρούν πλέον το δήμο «τσιφλίκι» τους και για ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ δεν ενδιαφέρονται. Ο δήμος μας έχει μείνει ακόμη στον «αραμπά» όταν άλλοι δήμοι , όπως η Νίκαια, έχει ακόμη και νέας τεχνολογίας δημοτικά λεωφορεία και εμείς ΕΝΑ ΣΑΡΑΒΑΛΟ, η Αγία Βαρβάρα έχει Δραματική Σχολή. Μη μιλήσω για το Περιστέρι, το Χαιδάρι, τον Πειραιά ή άλλους. Κάθε μέρα όμως που παραμένουν στη διοίκηση του Δήμου, ο Κορυδαλλός έχει τεράστιες συνέπειες.
Όπως;
Παράδειγμα, η έλευση του ΜΕΤΡΟ. Όχι μόνο δεν διεκδίκησε ΚΑΝΕΝΑ μα ΚΑΝΕΝΑ αντισταθμιστικό όφελος από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, όλα αυτά τα χρόνια ΟΥΤΕ ΜΙΑ μελέτη δεν έκανε για να γνωρίζει ο δήμος, ποιες θα είναι οι θετικές και αρνητικές συνέπειες στην πόλη, στην οικονομική της δραστηριότητα, στην ίδια την κοινωνική της συνοχή. ΟΥΤΕ ΚΑΝ το ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΣ δεν έπραξε: Την κατάρτιση μιας κυκλοφοριακής μελέτης. Για το πως ο Κορυδαλλός ΘΑ ΑΝΤΕΞΕΙ τα δεκάδες χιλιάδες οχήματα που καθημερινά θα καταφθάνουν στον σταθμό της πλ. Ελευθερίας και θα ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ μετά παντού, σε όλα αυτά τα στενά να σταθμεύσουν.
Μήπως δεν είναι ακριβώς έτσι;
Έτσι ακριβώς είναι, όπως σας τα λέω και προειδοποιώ ΧΡΟΝΙΑ τώρα το δήμαρχο ο οποίος κωφεύει: Εξαιτίας της έλλειψης παρκινγκ, θα μετατραπεί σε ¨ζούγκλα» η περιοχή. Θα παρκάρουν ακόμη και μέσα στις πυλωτές και στις πόρτες των σπιτιών μας. Ο κ. Δήμαρχος, φεύγοντας κληροδοτεί στον Κορυδαλλό την ΟΔΥΝΗΡΗ αυτή παρακαταθήκη.
Λέτε ότι τον είχατε προειδοποιήσει . Τι ακριβώς είχατε προτείνει;
Για να γνωρίζουν οι πολίτες του Κορυδαλλού, επανειλημμένα είχαμε θέσει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο και όχι μόνο ζητώντας – απαιτώντας από τον ίδιο τον τωρινό δήμαρχο να διεκδικήσει γκαράζ ως αντισταθμιστικά. Και μετά όταν αυτό δεν το έκανε ξεκινήσει τις διαδικασίες κατασκευής γκαράζ, αναζητώντας χρηματοδοτήσεις κ.α. Ε, λοιπόν, όχι μόνο δεν έκανε αυτά αλλά ΑΡΝΗΘΗΚΕ – ΑΠΕΡΡΙΨΕ το αίτημα μας για τη δρομολόγηση δυο μεγάλων χώρων στάθμευσης, που να συγκρατούν αυτό το τεράστιο κύμα των οχημάτων στη Γρηγορίου Λαμπράκη και να μην πλημμυρίζει όλο τον κάτω Κορυδαλλό, όπως τελικά θα συμβαίνει. Εδώ και χρόνια λοιπόν τους έχουμε προτείνει την κατασκευή μεγάλων υπόγειων χώρων στάθμευσης: Τόσο κάτω από τον τεράστιο προαύλιο χώρο του Δημαρχείου όσο και εκεί που είναι σήμερα το μεγάλο υπέργειο πάρκινγκ του δήμου, στα 88 στρέμματα. Και τα δυο θα μπορούσαν να είχαν τουλάχιστον 900 θέσεις. Ενώ βρίσκονται και τα δυο σημεία επί της λεωφόρου Γρηγορίου Λαμπράκη. Οπότε εκεί θα κατευθύνονταν οι οδηγοί που θα έρχονταν από τους άλλους δήμους αλλά και από το Σχιστό και Άνω Κορυδαλλό. Όλα αυτά τα έχουμε θέσει επανειλημμένως στον θλιβερό αυτό δήμαρχο και τη διοίκηση του. Και το μόνο που έχουμε εισπράξει είναι ΑΠΟΡΡΙΨΗ και ΕΙΡΩΝΙΕΣ. Δείγμα της ΤΕΡΑΣΤΙΑΣ ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ που τους διακατέχει.
Η ΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΜΕΓΑΛΟ ΓΕΓΟΝΟΣ.
ΚΑΛΥΤΕΡΕΥΕΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ.
ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, ΒΕΛΤΙΩΝΕΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.
ΑΡΚΕΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ.
Καλά ο κ. Κασιμάτης, οι άλλες παρατάξεις;
Δυστυχώς, όπως και σ’ άλλα ΚΑΝΕΙΣ από τις άλλες παρατάξεις που ξανακατεβαίνουν στις εκλογές ή ή τους υποψηφίους δημάρχους που όψιμα, λίγους μήνες πριν τις εκλογές παρουσιάστηκαν, ΔΕΝ ΤΑ ΕΘΕΣΑΝ στο Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ ήταν μέλη του. Σιωπούσαν και κοίταγαν στο «νταβάνι» όπως έκανε ο αρχηγός τους, ο κ.Μελάς και άλλοι. Ιδιαίτερα όσοι ήταν στην παράταξη Μελά και ξαναθέτουν υποψηφιότητα ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΥΘΥΝΗ με τον Δήμαρχο, για την στάση που τήρησαν αυτά τα πέντε χρόνια.
Αναφερθήκατε στον κ. Μελά. Θα ήθελα να σας ρωτήσω, πως σχολιάζετε την ξαφνική αυτή εκλογική σύμπραξή του, με τον κ. Κασιμάτη;
Με μια φράση ΑΘΛΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ. Αποκαλύπτει το «ήθος» και των δυο αλλά και ποιο είναι το πραγματικό « διακύβευμα» γι αυτούς. Σίγουρα όχι ο Κορυδαλλός και οι πολίτες του. Όποιος θυμηθεί τι έλεγε ο ένας σε βάρος του άλλου στις προηγούμενες δημοτικές εκλογές, αρκεί για να τους κρίνει, ιδίως μετά το νέο “συνεταιριλίκι» τους.
Αλήθεια ποιος ήταν, κ.Δήμαρχε, εκείνος που ζητούσε να τον επανεκλέξουν οι πολίτες για να μη γίνει δήμαρχος «ο άνθρωπος της νύχτας»;
Ποιος ζητούσε να καταψηφιστεί, κ.Μελά, «ο δήμαρχος των εργολάβων»;
Είχαν μετατρέψει την προεκλογική περίοδο σε πραγματικό ΒΟΥΡΚΟ και τώρα είναι πάλι «χέρι- χέρι».
Γιατί;
Πολύ απλά γιατί βλέπουν ότι για πρώτη φορά, με το συνδυασμό μας « Δήμος για Όλους» μπορεί να ανατραπεί αυτό το φθαρμένο κατεστημένο τους και να απαλλαγεί οριστικά η πόλη και από τους δυο. Και να είστε βέβαιοι θα κάνουν τα πάντα για να το αποτρέψουν. Η ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΗ αυτή συνεργασία τους, είναι χαρακτηριστική ως προς αυτό.
Κύριε Δημόπουλε θα ήθελα να σας ρωτήσω για τα έργα που κατασκευάζει η Δημοτική Αρχή;
Έργα; Ποια έργα; Πλάκα κάνετε; ΚΑΝΕΝΑ μεγάλο – σημαντικό νέο έργο δεν έγινε αυτά τα πέντε χρόνια στον Κορυδαλλό. Ίσως είναι ο μοναδικός δήμος πανελλαδικά που έχει αυτό το αρνητικό ρεκόρ. Όσες μικροπαρεμβάσεις και αν έγιναν, σε όλα έχουν διαπιστωθεί κακοτεχνίες που συνιστούν πραγματικό ΣΚΑΝΔΑΛΟ.
Μια βόλτα στους δρόμους, θα διαπιστώσετε σε πόσες ώρες «εξαφανίζεται» η πίσσα μετά την επίστρωση της στο περιβόητο έργο εκατομμυρίων ευρώ των ασφαλτοστρώσεων, που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί πέρυσι και ακόμη …συνεχίζεται.
Να μιλήσουμε για την περιβόητη «ανακατασκευή» των παιδικών χαρών;
Πρώτον εδέησαν να υποβάλλουν σχετική πρόταση μετά από την παρέμβαση του ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ για την επικινδυνότητα τους.
Δεύτερον το «έργο» περιλάμβανε τελικά … λιγότερες από τις μισές. Που σημαίνει ότι όλες αυτές είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ και κινδυνεύουν άμεσα τα παιδιά αλλά για να αποφύγει το πολιτικό κόστος που θα είχε το κλείσιμο, η διοίκηση τις αφήνει ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΑ έτσι και ούτε καν μια προειδοποίηση δεν έχει αναρτήσει. Αλλά ακόμα και αυτές που λέει ότι «ανακατασκευάστηκαν» όπως π.χ. της πλατείας Αγ. Γεωργίου, από το Σεπτέμβριο που τέλειωσε η «ανακατασκευή» της, έχει επισκευαστεί άλλες 4 φορές …. Είναι λοιπόν τόση η ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ έργων που απερχόμενος δήμαρχος εξέδωσε φυλλάδιο, με τρεις μακέτες του ΜΕΤΡΟ, όπου ούτε λίγο –ούτε πολύ το παρουσιάζει ως δικό του έργο!!! Ούτε παλαιοκομματικός πολιτευτής της δεκαετίας του ΄50 δεν θα τολμούσε να πράξει κάτι τέτοιο.
Και να ήταν μόνο αυτό; Στο φυλλάδιο με τα δήθεν «έργα» του, τι άλλο έχει; Δυο μακέτες. Η μια για το περίφημο κολυμβητήριο, όπου όλο κι όλο μια «τρύπα» τόσο καιρό έχει ανοιχθεί και η δεύτερη για τη «λίμνη» που θα κάνει στις φυλακές και η οποία επίσης με όσα είχε υποσχεθεί έπρεπε να ήταν ήδη έτοιμη. Μιας όμως κι αναφερόμαστε στη λίμνη. Πόσο ειρωνεία είναι μια διοίκηση, επί των ημερών της οποίας δεν λειτουργεί κανένα σιντριβάνι στην πόλη, που έχουν στοιχίσει ολόκληρες «περιουσίες» ακόμη και αυτό μπροστά στο δημαρχείο, να κατασκευάζει «λίμνη» και να υπόσχεται ότι θα τη «συντηρεί».
Κλείνοντας θα ήθελα να σας πω ότι εγώ προσωπικά και οι συνεργάτες μου έχουμε καταρτίσει ένα ολοκληρωμένο – κοστολογημένο πρόγραμμα το οποίο καταρτίσαμε με τους φορείς και τους κατοίκους και κάθε μέρα μέχρι τις εκλογές ενημερώνουμε και επικοινωνούμε με ανοικτές συγκεντρώσεις πόρτα-πόρτα με τους συμπολίτες μας. Και πρέπει να σας ενημερώσω ότι τυγχάνει της απόλυτης αποδοχής.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικού Τομέα Αθηνών Βασίλης Λώλος παρευρέθηκε στην συνέντευξη τύπου για την εκστρατεία «Μάθε Να το Κάνεις Σωστά» που ξεκίνησε η Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με τον Όμιλο «ΗΡΑΚΛΗΣ», μέλος της Holcim.
Η επίσημη παρουσίαση της πρότυπης εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την Ανακύκλωση έγινε στο ξενοδοχείο Athens Capital, από τον Περιφερειάρχη Αττικής κ. Νίκο Χαρδαλιά και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου «ΗΡΑΚΛΗΣ» κ. Δημήτρη Χανή. Μέσω της καμπάνιας, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για την αξία της σωστής ανακύκλωσης με σκοπό την ανάδειξη του οφέλους για τον άνθρωπο και το περιβάλλον, όταν τα απορρίμματα ανακυκλώνονται με ορθό και υπεύθυνο τρόπο.
Η καμπάνια «ΜΑΘΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΣΩΣΤΑ» έρχεται με γλώσσα απλή και παιχνιδιάρικη να κινητοποιήσει το κοινό σε μικρές καθημερινές πράξεις με μεγάλο όμως αντίκτυπο για τη ζωή όλων μας και για το περιβάλλον, προκειμένου αφενός να εδραιωθεί μια νέα εθνική κουλτούρα ανακύκλωσης στις σωστές βάσεις και αφετέρου να βελτιωθούν οι επιδόσεις της χώρας στην ανακύκλωση στην ΕΕ.
Ο Περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, δήλωσε σχετικά: «Η προστασία του περιβάλλοντος είναι αποδεδειγμένα προτεραιότητα και απόλυτο στοίχημα για την Περιφέρεια. Υπό αυτό το πρίσμα επιζητούμε ξεκάθαρα σχέδια που να δημιουργούν αξία για τους πολίτες. Και σε τέτοια σχέδια η Περιφέρεια και θα πρωταγωνιστεί και θα είναι αρωγός. Νομίζω πως η συνέργεια αυτή είναι ένα καλό παράδειγμα προς μίμηση για όλες τις μεγάλες εταιρείες για τον τρόπο που μπορούν να χειριστούν τα προγράμματα Εταιρικής Υπευθυνότητας. Και αποδεικνύει ότι όπου υπάρχει η συγκροτημένη συνεργασία των ιδιωτών φορέων και της Δημόσιας Διοίκησης, τότε ο πολίτης βγαίνει πάντα κερδισμένος ».
Στη σημασία της ανακύκλωσης για την αειφορία και τη βιωσιμότητα, επικεντρώθηκε στην ομιλία του ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ, κ. Δημήτρης Χανής, ο οποίος σημείωσε: «Στη γεμάτη περιβαλλοντικούς κινδύνους εποχή μας η ανακύκλωση παρέχει ανυπολόγιστα οφέλη, καθώς συμβάλλει αποφασιστικά στον περιορισμό της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος από ρυπογόνους και μολυσματικούς παράγοντες, στη διατήρηση των φυσικών πόρων, στην εξοικονόμηση ενέργειας, στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στη βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας. Στόχος μας μέσα από την καμπάνια αυτή σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής είναι να γυρίσουμε σελίδα στην ανακύκλωση, να ενημερώσουμε και να ενθαρρύνουμε τις ορθές πρακτικές ανακύκλωσης, καθώς η ανακύκλωση αποτελεί όρο ζωής για όλους μας και έχει εφαρμογή παντού – επιχειρήσεις, νοικοκυριά, δημόσιους χώρους. Έτσι, Πολιτεία, επιχειρείν και κοινωνία μπορούμε μαζί να κάνουμε μια επανεκκίνηση στον τρόπο που διαχειριζόμαστε και ανακυκλώνουμε τα απορρίμματα, δίνοντας σε κάθε υλικό μια δεύτερη ζωή».
Η ενέργεια διαρθρώνεται σε δύο βασικούς πυλώνες: την ενημέρωση και την εκπαίδευση, με κεντρικό σκεπτικό ότι η υιοθέτηση πρακτικών ανακύκλωσης και η ενσωμάτωσή τους στην καθημερινότητα είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση ενός βιώσιμου πλανήτη ως παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές. Στο πλαίσιο της εξοικείωσης με τις ορθές πρακτικές ανακύκλωσης, αναπτύσσεται η εφαρμογή (app) immerge, σε συνεργασία με το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών) και της εταιρείας τεχνοβλαστού του τελευταίου με τίτλο CogniSensus. Το immerge – διαθέσιμο για iOS και Android – χρησιμοποιεί την Εκτεταμένη Πραγματικότητα (XR) για να ζωντανέψει κάθε είδους πληροφορία και περιεχόμενο, γύρω από την Ανακύκλωση. Με συνεχή προσθήκη νέου περιεχομένου, το immerge προσφέρει επικαιροποιημένο και πλούσιο υλικό, ενώ ο AI–driven σαρωτής του αναγνωρίζει καθημερινά αντικείμενα και βελτιώνει τη συνολική εμπειρία εκμάθησης.
Με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Γιώργος Αυτιάς θέτει το θέμα προώθησης της υδροδότησης του Δήμου Βόλου και της περιοχής της Μαγνησίας, που θα θωρακίσει την πόλη με αντιπλημμυρικά έργα, ανοίγοντας το δρόμο σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αποτελεί ένα κρίσιμο ζήτημα που αφορά την ευρύτερη περιοχή, καθώς έχει πληγεί από τις φυσικές καταστροφές τα τελευταία χρόνια.
Βρυξέλλες, 29 Ιανουαρίου 2025
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η ερώτηση του Γ. Αυτιά έχει ως εξής:
Η Θεσσαλία και ιδιαίτερα η Μαγνησία, έχουν πληγεί από τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλο πρόβλημα υδροδότησης στην περιοχή. Ο Δήμος Βόλου έχει εκπονήσει συγκεκριμένο σχέδιο διαχείρισης των υδάτινων πόρων με επιστημονική ακρίβεια, όπως τονίζει η δημοτική αρχή. Η μελέτη υποδεικνύει έργα που πρέπει να υλοποιηθούν, εξασφαλίζοντας τη βιώσιμη και ορθή διαχείριση του προβλήματος της υδροδότησης σε βάθος 40ετίας. Επιπλέον, η μελέτη αυτή προβλέπει ότι μέσω των αντιπλημμυρικών έργων θα ανοίξει ο δρόμος για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην περιοχή.
Η επιστημονική μελέτη, όπως αναφέρει ο Δήμος Βόλου, επεξεργάστηκε και αξιολόγησε τα γεωλογικά, υδρολογικά και ποιοτικά δεδομένα της περιοχής, τις ανάγκες του νερού για αστικές, τουριστικές, αρδευτικές και βιομηχανικές χρήσεις.
Με βάση αυτά τα δεδομένα ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
1. Θα χρηματοδοτηθεί το έργο με Ευρωπαϊκούς πόρους και με ποιον τρόπο;
2. Μπορεί να ενταχθεί το έργο στα επείγοντα του 2025 από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, δεδομένου ότι οι Περιφέρειες αναλαμβάνουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιχορήγηση των έργων;
EP Plenary session – General budget of the European Union for the financial year 2025 – all sections
Παρέμβαση στη συζήτηση που έχει ανοίξει στο Χαϊδάρι για τα προβλήματα της πόλης και την πολιτική της δημοτικής αρχής έκανε ο επί χρόνια δημοτικός σύμβουλος και υποψήφιος δήμαρχος Δημήτρης Τσατσαμπάς, προβάλλοντας σε αντιδιαστολή την υποδειγματική, όπως αναδεικνύεται από το έργο του, πολιτική του Λάμπρου Μίχου.
Εξαιρετικός γνώστης της Αγίας Βαρβάρας ο κ. Τσατσαμπάς, καθώς τη ζει καθημερινά ως διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Αγίας Βαρβάρας δίνει με τη διεισδυτική ματιά του αυτοδιοικητικού στελέχους μια λιτή αλλά ταυτόχρονα αναλυτική περιγραφή των αλλαγών που έχουν συντελεστεί στην Αγία Βαρβάρα.
“Ο Δήμαρχος που άλλαξε τη μοίρα της πόλης του..!
Βγαίνοντας την Παρασκευή το μεσημέρι από την αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, μετά τη λήξη συνάντησης εργασίας με τους διευθυντές των σχολείων του Δήμου Αγίας Βαρβάρας, με πλησίασε ένας καθηγητής και μου είπε, επί λέξει: «Ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας, όσον αφορά τα σχολεία, είναι έτη φωτός μπροστά από άλλους Δήμους».
Λίγο πριν από αυτό, κατά τη διάρκεια της συνάντησης, το Τμήμα Παιδείας του Δήμου έλαβε συγχαρητήρια από τους διευθυντές των σχολείων για την άψογη συνεργασία τους.
Αυτά τα δύο περιστατικά με ώθησαν να ξεπεράσω το δεοντολογικό εμπόδιο της υπηρεσιακής μου σχέσης με το Δήμο Αγίας Βαρβάρας και, ασκώντας την υποχρέωση της αυτοδιοικητικής μου ιδιότητας, αποφάσισα να δώσω δημόσια τον “ένοχο” του μεγαλόπνοου έργου, που πραγματοποιείται στη γείτονα πόλη.
Στο νότιο άκρο των Δυτικών προαστίων, στην πόλη της Αγίας Βαρβάρας, μια περιοχή που πριν κάποια χρόνια ήταν καθηλωμένη στα σοβαρά προβλήματά της, ένας άνθρωπος, προερχόμενος από τα σπλάχνα της, κατάφερε να την αναγεννήσει.
Ο Δήμαρχος Λάμπρος Μίχος, με το όραμά του, την αποφασιστικότητά του, και την αφοσίωσή του στις ανάγκες των συμπολιτών του, έχει γράψει και συνεχίζει να γράφει λαμπρή ιστορία.
Η πόλη που πριν κάποια χρόνια έπασχε, απο ανυπέρβλητες δυσκολίες, απο ανύπαρκτες υποδομές και χαμηλή ποιότητα ζωής, έχει αλλάξει ριζικά πρόσωπο και έχει εξελιχθεί σε αυτοδιοικητικό πρότυπο ανάπτυξης.
Η αλλαγή αυτή, ακόμη και από τους πιο αυστηρούς κριτές, πιστώνεται δικαίως στον Λάμπρο Μίχο, ένα παράδειγμα εμπνευσμένου Δημάρχου, που δεν περιορίζεται μόνο σε μια καλή διαχείριση, αλλά που οδηγεί ασυμβίβαστα την πόλη του σε συνεχή αναβάθμιση και πρόοδο.
Από την πρώτη ημέρα της θητείας του, έθεσε ως πρωταρχικό στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας, την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και την οικοδόμηση μιας πόλης, που να εμπνέει αξιοπρέπεια και αισιοδοξία στους πολίτες της.
Με σχέδιο και πρόγραμμα οργάνωσε άμεσα τις υπηρεσίες του Δήμου, με πρώτες την καθαριότητα και τις υποδομές. ‘Εδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο κοινωνικό έργο, στην παιδεία και στον πολιτισμό. Δημιούργησε καινοτόμες κοινωνικές δομές, αναβάθμισε τη σχολική στέγη, ίδρυσε πολιτιστικές σχολές, αναζωογόνησε το κέντρο της πόλης και τις γειτονιές, Το αποκορύφωμα αυτής της πορείας ήταν οι δύο σταθμοί μετρό που έφεραν την πόλη 10 λεπτά απο το κέντρο της Αθήνας και απο το Λιμάνι του Πειραιά.
Σε αυτή την συναρπαστική αλλά και απαιτητική συνάμα διαδρομή έχει αφιερώσει άτελειωτες ώρες συστηματικής δουλειάς και όσες φορές χρειάστηκε, τόλμησε να συγκρουστεί με το άδικο, με συμφέροντα και κακώς κείμενα, χωρίς να υπολογίζει προσωπικό και πολιτικό κόστος.
Οι κάτοικοι, που έχουν προηγούμενες παραστάσεις, στο ερώτημα «πώς θα ήταν τα πράγματα στην Αγία Βαρβάρα χωρίς τον Λάμπρο Δήμαρχο», στην απάντησή τους είναι απόλυτοι: χωρίς αυτόν, η πόλη θα είχε μείνει στα παλιά, παγιδευμένη στα σύνθετα και δυσεπίλυτα προβλήματά της.
Το διάστημα της απουσίας του από τον Δήμο τους δικαιώνει. Το πισωγύρισμα εκείνης της περιόδου έδειξε εμφατικά πόσο αναγκαία ήταν και είναι η παρουσία του Λάμπρου Μίχου στο τιμόνι του Δήμου.
Η επιστροφή του το 2020 αποτέλεσε το σημείο αναφοράς που εκτόξευσε την πόλη σε νέα επίπεδα αναβάθμισης αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά την αποτελεσματικότητά του. Όχι μόνο συνέχισε το σπουδαίο έργο του, αλλά το<τερμάτισε>. Μια περιληπτική παράθεση έργων, που βρίσκονται σε εξέλιξη και που μιλούν από μόνα τους το βεβαιώνει:
Έναρξη εργασιών πρότυπης Ακαδημίας Τεχνών στον πρώην εργοστασιακό χώρο της Βιοχρώμ έκτασης 40 στρεμμάτων.
Παρεμβάσεις αναβάθμισης δημοσίου χώρου, συστήματα έξυπνης πόλης και έξυπνης βιώσιμης κινητικότητας – Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου.
Επισκευή και συντήρηση των σχολικών κτιρίων και των αύλειων χωρών τους. Ενεργειακή αναβάθμιση κτιριακών υποδομών και δημοσίων κτιρίων.
Ηλεκτροκίνηση, ηλεκτροκίνητος εξοπλισμός στο Δήμο και σταθμοί φόρτισης. Ηλεκτρικά ποδήλατα για εύκολη μετακίνηση των πολιτών.
Αθλητικό Γήπεδο στα Ριμινίτικα – Κατασκευή υπαίθριων αθλητικών εγκαταστάσεων.
Κατασκευή πολυκέντρου κοινωνικής πολιτικής για τη στήριξη των αδυνάτων και των πιο ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. “Καφενείο” Γυναικών.
Ανάπλαση παιδικών χαρών – Αστική αναβάθμιση πεζοδρομίων και βελτίωση της προσβασιμότητας.
Ασφαλτοστρώσεις και αστική ανάπλαση οδών. Βιοκλιματική αστική ανάπλαση οδών.
Αλλαγή φωτιστικών σωμάτων και λαμπτήρων σε όλη την έκταση του Δήμου. Βελτίωση οδικής ασφάλειας στο δίκτυο του Δήμου.
Η κατασκευή κλειστού γυμναστηρίου, η κατασκευή υπαίθριου θεάτρου “Ι. Καμπανέλλη”, η κατασκευή γυμναστηρίου “Υγειούς Γήρανσης” και η επαναλειτουργία του “Πάνθεον” είναι οι αμέσως επόμενοι προετοιμασμένοι στόχοι.
Ο ίδιος, όταν αναφέρεται στα επιτεύγματα του Δήμου, το πρόσωπό του φωτίζεται όταν επισημαίνει ότι η Αγία Βαρβάρα απέκτησε πανεπιστημιακό παράρτημα του ΠΑ.ΔΑ και ότι στην Αγία Βαρβάρα για τα παιδιά της πόλης λειτουργούν ήδη δύο πειραματικά σχολεία, τα μοναδικά στη Δυτική Αθήνα, προσφέροντάς τους σημαντικά εκπαιδευτικά εφόδια για το μέλλον.
Πως όμως είναι δυνατό να γίνονται όλα αυτά τα υλικά και άυλα έργα σε έναν Δήμο με ελάχιστους οικονομικούς πόρους? Και όμως για τον Λάμπρο Μίχο το αδύνατο είναι δυνατό, κατόρθωσε για όλα τα έργα να πετύχει χρηματοδότηση μαμούθ από εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, χωρίς καμιά οικονομική επιβάρυνση για τους δημότες.
Παράλληλα δίνοντας ο ίδιος πρώτος το παράδειγμα πέτυχε να εμπνεύσει τους συνεργάτες του στη διοίκηση, τους εργαζόμενους του Δήμου, τους δημόσιους λειτουργούς της πόλης, καθώς και μεγάλο αριθμό εθελοντών δημοτών να συμμετέχουν σε έναν διαρκή αγώνα υψηλών αυτοδιοικητικών απαιτήσεων και επιδόσεων για το καλό της πόλης και των πολιτών της.
Το μέγιστο όμως επίτευγμά του, το έργο των έργων που ξεπερνά όλα τα άλλα, είναι η αλλαγή της νοοτροπίας των κατοίκων, που πλέον αισθάνονται υπερήφανοι για τον τόπο τους. Είναι αυτή η άυλη αξία, που εμπνέει και κινητοποιεί τους ανθρώπους να οραματίζονται το μέλλον τους με αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία.
Γιατί ο Λάμπρος Μίχος πέτυχε να αλλάξει προς το καλύτερο όχι μόνο την πορεία της πόλης του, αλλά και την ψυχολογία των κατοίκων της!
Γιατί ο Λάμπρος Μίχος δεν είναι απλά ένας επιτυχημένος Δήμαρχος, είναι ένας οραματιστής Δήμαρχος. Είναι ο ηγέτης που άλλαξε τη μοίρα της “Αγίας Βαρβάρας”.”